Moi Drodzy z autem walczę ja, mechanik ba a nawet serwis. Od pewnego czasu auto jest straszenie zmulone brak mocy, przyśpieszenia kopci na czarno a na obroty wchodzi bardzo wolno. Wizyta u elektronika 3 min. Bez odpalania auta- regulator ciśnienia paliwa!!!, ale trzeba się umówić bo przyczyn Mozę być wiele( może właśnie regulator, może pompa, może wtrysk) proszę bardzo termin najbliższy zapisujemy ( a spróbuj odmówić heh). W między czasie wizyta w ASO tam rozmowa z autem ( jak przystało na serwis) już profesjonalna minimum 30 minut na różnych obrotach z różnymi prędkościami – regulator i przepływomierz. Po wymianie adaptacja i nic nie przyniosło skutku. Wiec najlepiej jak Pan zostawi auto znajdziemy przyczynę wywalone 700zł żadnej różnicy. Ach już po wymianie examiner nie pokazywał błędu, ale dalej coś z masą powietrza było nie tak nie pamiętam w czym ona jest mierzona ale np. jak powinno być 230 to u mnie było 30- 70 w tych granicach, dodam jeszcze, że wymienione części były oryginalnymi częściami Bosch ( choć ASO stwierdził, że Bosch to nie orginał, że fiat ma tylko oryginalne. Pomocy.
Re: ( Fiat Doblo ) brak mocy, słabo wchodzi na obroty
Zawór EGR uchylony i zablokowany. sterowanie turbiny, sprawne?( jesli jest w tym modelu). Może rozrzad się przestawił?.Czujnik cisnienia doładowania na kolektorze ssącym?Może dziura na dolocie od turbiny ?Przy odpiętej przepływce jest poprawa? Za co oni wzieli 700zł!!!
Re: ( Fiat Doblo ) brak mocy, słabo wchodzi na obroty
w ASO za przepływkę i regulator zaśpiewali mi 1200zł za te same części oczywiście Bosch (niestety bez możliwości zwrtou) zapłaciłem 600. 80zł wcześniejsza diagnoza, montaż regulatora 100 zł plus adaptacja 50 i'm sorry wielkie nie 700 a 820. Odłączałem również przepływkę powinien mi wejść
w tryb awaryjny, ale nie wszedł i w ogóle nie chodził na odłączonej. Wykluczam dziurę na przewodzi zostaje to co kolega mi napisał. W poniedziałek biorę sie za EGR! A co z katalizatorem też może być przyczyną? Wszystkie podpowiedzi są cenne jeszcze raz dziękuję.
Re: ( Fiat Doblo ) brak mocy, słabo wchodzi na obroty
Kolega niech obejrzy filtr powietrza jeszcze(zabrudzony bardzo i dławi może?) Katalizator nie wystepuje w tej wersji(chyba ze filtr czastek stałych?) Raczej go nie bedzie.Po co kolega wymieniał zaraz tyle czesci ,jak komp. nie pokazywał błedów!?. Przepływomierz ma kolega na ssaniu przed turbiną(ilosc powietrza zalezy od droznosci filtra ) jak wspominałem.Na kolektorze ssącym jest czujnik cisnienia doładowania -mozna go delikatnie wyczyscić(na forum fiata stilo jest mnóstwo tych wątków). Zawór EGR jak otworzy się i nie zamyka, to czesc spalin nie idzie na turbinę, tylko do kolektora ssącego. Spada sprawnosc turbiny, pjawia się kopcenie itd.
Re: ( Fiat Doblo ) brak mocy, słabo wchodzi na obroty
Witam ponownie po raz kolejny dziękuję za odpowiedź Jarqowi! I'm sorry że tak relacjonuje, ale dzisiaj wyczyściłem EGR był strasznie zasyfiony i zablokowany, niestety wyczyszczenie nie dało żadnej poprawy. Kolega pisał o filtrze powietrza tę przyczynę mogę również śmiało wykluczyć, więc walka trwa dalej. Dlaczego wymieniłem tyle części? Może słabo sprecyzowałem, ale komp. Na serwisie wskazał właśnie przepływomierz i regulator ciśnienia paliwa więc obie części wymieniłem. Z podpowiedzi „Jareq 08” wynika, że jeszcze można powalczyć z czujnikiem ciśnienia doładowania- samo wyczyszczenie może dać efekt? Jeżeli to nic nie zmieni? Co jeszcze może być przyczyną? Może coś z pompą? Słaba dawka paliwa no nie mam pojęcia kombinuję na wszelkie sposoby? Wtryski?
Re: ( Fiat Doblo ) brak mocy, słabo wchodzi na obroty
Widzę, że zapowiada się emocjonująca walka z samochodem, która pewnie szybko nie przyniesie pozytywnego rezultatu, tym bardziej, że forumowicze albo nie chcą pomóc, albo nie mają pomysłu no chyba, że byłaby jakaś kłótnia w poście pewnie byłoby wielu pomocników no ale. Kto wypowie się na temat potencjometru gazu bo taką przyczynę stanowczo podaje pewien Pan w sklepie motoryzacyjnym.
Re: ( Fiat Doblo ) brak mocy, słabo wchodzi na obroty
Kolega Speaker domysla się , że my tu na forum robimy za"wrózki". Jesli SERWIS z komputerem i wykwalifikowanym personelem nie ma pomysłu.Może kolega niech na inny komp. się uda. Może ci obecni mają za "cienki" program diagnostyczny i nie mogą znależć usterki . Swoją drogą ten trop z potencjometrem może być dobry, bo jednemu koledze komp. wskazał usterkę zaworu overboost(sterowanie turbiny) i potencjometr gazu. Przy o kazji gdyby kolega coś tam patrzył ,niech zobaczy czy na pedale sprzęgła masz też czujnik.Może jakiś dobry elektronik problem rozwikła!?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.