Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 21:55
Temat postu:
Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Witam ponownie wszystkich maniaków i posiadaczy CC
3 dni temu odebrałem CC po regeneracji i regulacji gaźnika od mechanika.
Wszystko było i i prawie jest juz ok.
Auto teraz odpala za 1-2 razem w duże przymrozki.
Ale powstał następny problem jak dla mnie po trochu świadczący o przedmuchach UPG.
Nie chce tu krakać ale przedstawię wam następujący problem :
Auto po odpaleniu chodzi równo.
Po 15-30 sekundach do minuty zaczyna tracic odroty.
po około 2-4 minutach ma juz takie obroty ze czasem zgaśnie.
Na obroty wkręca się ok.
Ale jazda rano autem została dalej trudnością.
Porpostu gdy jest zimny strasznie sie dławi.
Jest to tak wkurzające iż po delikatnym naciśnięciu gazu auto hamuje zamiast jechać.
Ale to jeszcze przeboleje,
Co sądzicie o tym spadających obrotach po kilku minutach jazdy?
Jeśli chodzi o efekty UPG:
Rano zanim dogrzeje go do 70 st jest masło pod korkiem.
Potem jak juz zagrzeje się do końca dnia jest spokój.
Ubyło mi troszkę płynu chłodzącego ale jest to mozliwe ze cieknie mi z węza delikatnie.
Rano jest delikatny dymek potem już normalne spaliny.
W oleju nie czuć płynem.
W zbiorniczku niema oczek po oleju.
Niema również efektów spalin w zb iorniczku.
Dlaczego po rozgrzaniu a autem jest wszystko ok.
Jest jakis sposób sprawdzić UPG?
Jeśli chodzi o masło pod korkiem jest ono możliwe gdyż śmigam na małych odległośnaich lecz staram sie dojechac do pracy z nagrzanym silnikiem.
Dodam iż z tym efektem tracenia obrotów dzieje sie od kilku dni.
Tytuł tematu jest o gażniku a w poście piszesz o UPG a to nie ma nic wspólnego z gażnikiem , dlatego prośba o przeredagowanie postu bo w przeciwnym wypadku zostanie zamknięty. W regulaminie jest napisane że nie piszemy dwóch tematów w jednym ( punkt 12 ) _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Ostatnio zmieniony przez mateos123831 dnia Czw 21 Sty 2010, 00:17, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 21:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
jak na ssaniu masz też dławi?? Mam to samo. Na ssaniu czy bez, dławi się i gaśnie, muszę nogą trzymać obroty. Jak się zagrzeje do tych 50 stopni jest normalnie i ssanie, i obroty.
dobrze ze napisałeś to nie będę musiał regenerować gaźnika.
1. Z masłem poradziłem sobie tak. Jeżdżę też na krótkich dystansach. Kupiłem gruby calowy wąż i zamiast od korka wlewu oleju do odmy to dałem przewodem pod silnik, a gumową rurkę od odmy zatkałem drewnem. Jak zbliży się przegląd to na tą godzinę przepnę odmę normalnie. Spokój z gaźnikiem bo wody tyle nie dostaje.
2. Zapewnię jak dajesz gwałtownie gazu to go przydusi i po chwili wchodzi. Tak też w jeździe poszarpie chwilę i zaczyna ciągnąć. Nie ma sensu UPG do tego na razie mieszać. Też masz webera jak ja. Z tym szarpaniem poradziłem sobie wkręcając śrubę regulacji składu mieszanki, w moim przypadku o 2 obroty ale jeszcze muszę pokombinować z tym _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Ostatnio zmieniony przez jacstas dnia Czw 21 Sty 2010, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
ja mam FOSa po regeneracji.Problem polega na tym ze podaje paliwo jeszcze przez chwile po puszczeniu gazu tzn ciagnie na biegu a po wcisnieciu sprzegla wchodzi na wysokie obroty.Czy jest to wynik zbyt wysokiego poziomu paliwa w komorze plywakowej czy po prostu kwestia skladu mieszanki?Jak wyregulowac FOSa? _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 931 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 23:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Nie martw się nie podejżewałbym UPG.
A co do duszenia to sprawdź dolot czy nie łapie lewego powietrza. i może trzeba przeczyścić pompkę.
Odpal autko daj mu troszkę w gaz tak żeby się podławił i wogóle a potem wykręć świece i je obejrzyj. Jak są mokre to znaczy że albo za dużo paliwa albo za słaba iskra. A jak suche to uboga mieszanka. _________________ Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Czw 21 Sty 2010, 00:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Do Moderatora:Już zmieniłem temat.
iceman150 przy odbiorze CC mechanik powiedział abym wymienił przewód od serwa do Gaźnika.
Mam założony tam dośc słaby wąż i ze łapie tam lewe powietrze.
Odmę mam odłączoną lecz nie zatkaną syfy leca sobie pod silnik.
Pompę paliwa mam nowa 2 tygodniową.
Mace jakies inne sposoby pozbycia sie masła pod korkiem?
Dodam ze pojawia sie to tylko zimą latem nie było żadnego problemu.
W czym jest problem za po 5 minutach obroty spadają do minimum?
Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi.
jacstas Na ssaniu nie mam tego problemu tylko przy 50-60 st bez ssania. _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Czw 21 Sty 2010, 09:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
mateos123831 napisał:
1. W czym jest problem za po 5 minutach obroty spadają do minimum?
jacstas 2. Na ssaniu nie mam tego problemu tylko przy 50-60 st bez ssania.
co do pierwszego kombinuję co to, bo ja mam tak ale tylko na zimnym silniku.
drugie tak jak w pierwszym ssania nie ma odpali normalnie ładnie po nocnym postoju. Po chwili spadają obroty czy jest ssanie czy nie, nie ma to znaczenia. Muszę nogą trzymać bo zgaśnie. Jak się zagrzeje to znowu jest ssanie i ładnie pracuje na niskich obrotach
Czy ktoś wie co to może u mnie być?? _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Wto 26 Sty 2010, 19:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
mateos123831 napisał:
W czym jest problem za po 5 minutach obroty spadają do minimum?
Problem rozwiązany.
kilka krotnie czyściłem gaźnik od strony dysz i bez skutku.
u mnie był to paproch. Wykręciłem całkiem śrubę regulacji składu mieszanki, a tu kawałek sylikonu. Odpaliłem i zrobiłem małą przygazówkę.
Wkręciłem śrubę regulacyjną ustawiłem mniej więcej jak było i mam spokój.
EDIT: skutkowało tylko przez chwile to raczej nie był problem w gaźniku ale i tak warto wyczyścić
Ostatnio zmieniony przez jacstas dnia Sob 30 Sty 2010, 21:37, w całości zmieniany 4 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 20:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Witam Panowie ponownie.
Pokazał sie następny problem.
Tym razem opisze jeszcze raz to co sie dzieje moze jednak cos bedzie swiadczyć :
Auto normalnie odpaliło.
Ale po 5 sekundach obory spadaja.
Po minucie nie słychać wogóle silnika tylko jakieś stuki jakby łapał na jedna swiece co kawałek.
95 stopni.
Masło pod korkiem.
W zbiorniczku wyrównawczym brakuje mi trochę płynu.
Ma on barwę brunatną .
Nie widze tłustych oczek.
Niema tez zapachu spalin.
Auto super przyspiesza i wkręca się na obroty.
Ale na postoju traci obroty prawie do zgaśnięcia.
W dodatku strasznie śmierdzi od silnika.
Dodam iz stało się to teraz po tych mrozach.
Na silniku miałem trochę śniegu.
Panowie nie będę pisał co wymieniane - napisze tak : Wszystko oprócz UPG.
I teraz mam pytanie czy zaprowadzić auto do mechanika na wymianę lub sprawdzenie stanu uszczelki pod głowicą?
Pewnie kilka osób z forum powie ze marudze o UPG.
Panowie włożone 2 tys i nadal coś nie działa.
Przebieg 150.000tys
Co moze byc przyczyna ze po mrozach auto na postoju ma obroty równe zeru ? _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pią 29 Sty 2010, 11:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Czytam i tak myślę co by Ci doradzić. Wedle mojej wiedzy to chyba faktycznie masz coś z upg. Nawet widać to z twego opisu. Włożyłeś 2000 zł to włóż jeszcze 200 zł i wymień uszczelkę i kup sobie manometr za 40-60 zł do mierzenia ciśnienia w cylindrach. Przydatna rzecz i użyteczna, jeśli sam coś majstrujesz, czy nawet z ciekawości sprawdzić kondycję silnika.
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Pią 29 Sty 2010, 19:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Witam ponownie.
Dzis po odpaleniu po 5 minutach pokazało sie masło pod korkiem i spadające obroty.
Po części doszedłem od czego to jest :
Kabel od Czujnika połozenia wału korbowego dotykał delikatnie portków od wydechu przesmażył się przez co robiło się przebicie (Tak mi się wydaje)
Ale pozostaje jeszcze kwestia masła pod korkiem.
Pokazuje sie ono w przedziale 40-80 stopni zaraz po nocnym odpaleniu.
Potem w ciągu dnia problem ten znika. _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Sob 30 Sty 2010, 21:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Cytat:
Po części doszedłem od czego to jest
tzn problem z obrotami ustąpił ??
mi się wydawało że przeczyszczenie gaźnika pomoże jedna okazało się że nie. _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Nie 31 Sty 2010, 14:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Tak problem jak narazie ustał.
Gaźnik mam 2 tygodnie po regeneracji.
Podsumowując przyczyną było zwarcie w instalacji klabel czujnika przesmarzył sie i dotykał kolektora wydechowego. _________________ Pasja i Miłośc Tworzenia
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 07 Lut 2010, 21:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Przepraszam że zadam to pytanie tutaj, ale... bardzo bardzo mocno zdziwiła mnie jedna rzecz... Kolega pisze, że zanim dogrzeje rano silnik do 70C........ U Mnie, nigdy nie było takiej temperatury na rozgrzewaniu silnika!! Gdy go rano odpalam, zazwyczaj na 2 razy, ruszam po 2,3 minutach (już bez ssania!!!) i śmigam po mieście... Wskazówka lekko wzrasta do 55C gdy przejadę pół Warszawy...
Po 30,40 a nawet 60km jazdy miejskiej temperatura max. to około 60C! Czy coś nie tak z moim autem? Przepraszam że pytam, ale mam go 2 tydzień... Płyn w normie (nowy, zimowy); olej po wymianie, świece, filty też....
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 07 Lut 2010, 21:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?
Kolego omega1980 temat dotyczy gaźnika, a nie grzania i temperatury. Więc poszukaj tematów odnośnie temperatury silnika lub pokrewnych związanych z termostatem i tam się podepnij jeśli widzisz taka potrzebę, a może w nich znajdziesz już gotowa odpowiedź.. Nie mieszajmy w jednym temacie innych tematów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.