Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateos123831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce
Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 21:55
Temat postu:

Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Witam ponownie wszystkich maniaków i posiadaczy CC Smile
3 dni temu odebrałem CC po regeneracji i regulacji gaźnika od mechanika.
Wszystko było i i prawie jest juz ok.
Auto teraz odpala za 1-2 razem w duże przymrozki.
Ale powstał następny problem jak dla mnie po trochu świadczący o przedmuchach UPG.
Nie chce tu krakać ale przedstawię wam następujący problem :
Auto po odpaleniu chodzi równo.
Po 15-30 sekundach do minuty zaczyna tracic odroty.
po około 2-4 minutach ma juz takie obroty ze czasem zgaśnie.
Na obroty wkręca się ok.
Ale jazda rano autem została dalej trudnością.
Porpostu gdy jest zimny strasznie sie dławi.
Jest to tak wkurzające iż po delikatnym naciśnięciu gazu auto hamuje zamiast jechać.
Ale to jeszcze przeboleje,
Co sądzicie o tym spadających obrotach po kilku minutach jazdy?
Jeśli chodzi o efekty UPG:
Rano zanim dogrzeje go do 70 st jest masło pod korkiem.
Potem jak juz zagrzeje się do końca dnia jest spokój.
Ubyło mi troszkę płynu chłodzącego ale jest to mozliwe ze cieknie mi z węza delikatnie.
Rano jest delikatny dymek potem już normalne spaliny.
W oleju nie czuć płynem.
W zbiorniczku niema oczek po oleju.
Niema również efektów spalin w zb iorniczku.
Dlaczego po rozgrzaniu a autem jest wszystko ok.
Jest jakis sposób sprawdzić UPG?
Jeśli chodzi o masło pod korkiem jest ono możliwe gdyż śmigam na małych odległośnaich lecz staram sie dojechac do pracy z nagrzanym silnikiem.

Dodam iż z tym efektem tracenia obrotów dzieje sie od kilku dni.



Tytuł tematu jest o gażniku a w poście piszesz o UPG a to nie ma nic wspólnego z gażnikiem , dlatego prośba o przeredagowanie postu bo w przeciwnym wypadku zostanie zamknięty. W regulaminie jest napisane że nie piszemy dwóch tematów w jednym ( punkt 12 )
_________________
Pasja i Miłośc Tworzenia Very Happy



Ostatnio zmieniony przez mateos123831 dnia Czw 21 Sty 2010, 00:17, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gadu-gadu
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 21:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


jak na ssaniu masz też dławi?? Mam to samo. Na ssaniu czy bez, dławi się i gaśnie, muszę nogą trzymać obroty. Jak się zagrzeje do tych 50 stopni jest normalnie i ssanie, i obroty.
dobrze ze napisałeś to nie będę musiał regenerować gaźnika.

1. Z masłem poradziłem sobie tak. Jeżdżę też na krótkich dystansach. Kupiłem gruby calowy wąż i zamiast od korka wlewu oleju do odmy to dałem przewodem pod silnik, a gumową rurkę od odmy zatkałem drewnem. Jak zbliży się przegląd to na tą godzinę przepnę odmę normalnie. Spokój z gaźnikiem bo wody tyle nie dostaje.

2. Zapewnię jak dajesz gwałtownie gazu to go przydusi i po chwili wchodzi. Tak też w jeździe poszarpie chwilę i zaczyna ciągnąć. Nie ma sensu UPG do tego na razie mieszać. Też masz webera jak ja. Z tym szarpaniem poradziłem sobie wkręcając śrubę regulacji składu mieszanki, w moim przypadku o 2 obroty ale jeszcze muszę pokombinować z tym
_________________
Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć


Ostatnio zmieniony przez jacstas dnia Czw 21 Sty 2010, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
dudekmotorek

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: Hyundai Tucson 2.0 pb/lpg- piwa??? dziękuję nie piję!
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 22:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


ja mam FOSa po regeneracji.Problem polega na tym ze podaje paliwo jeszcze przez chwile po puszczeniu gazu tzn ciagnie na biegu a po wcisnieciu sprzegla wchodzi na wysokie obroty.Czy jest to wynik zbyt wysokiego poziomu paliwa w komorze plywakowej czy po prostu kwestia skladu mieszanki?Jak wyregulowac FOSa?
_________________
Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Powrót do góry
iceman150

Auto Maniak



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 931
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz
Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 23:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Nie martw się nie podejżewałbym UPG.
A co do duszenia to sprawdź dolot czy nie łapie lewego powietrza. i może trzeba przeczyścić pompkę.
Odpal autko daj mu troszkę w gaz tak żeby się podławił i wogóle a potem wykręć świece i je obejrzyj. Jak są mokre to znaczy że albo za dużo paliwa albo za słaba iskra. A jak suche to uboga mieszanka.
_________________
Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
mateos123831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce
Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Czw 21 Sty 2010, 00:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Do Moderatora:Już zmieniłem temat.
iceman150 przy odbiorze CC mechanik powiedział abym wymienił przewód od serwa do Gaźnika.
Mam założony tam dośc słaby wąż i ze łapie tam lewe powietrze.
Odmę mam odłączoną lecz nie zatkaną syfy leca sobie pod silnik.
Pompę paliwa mam nowa 2 tygodniową.
Mace jakies inne sposoby pozbycia sie masła pod korkiem?
Dodam ze pojawia sie to tylko zimą latem nie było żadnego problemu.
W czym jest problem za po 5 minutach obroty spadają do minimum?



Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi.
jacstas Na ssaniu nie mam tego problemu tylko przy 50-60 st bez ssania.
_________________
Pasja i Miłośc Tworzenia Very Happy

Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 21 Sty 2010, 00:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Czw 21 Sty 2010, 09:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


mateos123831 napisał:

1. W czym jest problem za po 5 minutach obroty spadają do minimum?

jacstas 2. Na ssaniu nie mam tego problemu tylko przy 50-60 st bez ssania.


co do pierwszego kombinuję co to, bo ja mam tak ale tylko na zimnym silniku.

drugie tak jak w pierwszym ssania nie ma odpali normalnie ładnie po nocnym postoju. Po chwili spadają obroty czy jest ssanie czy nie, nie ma to znaczenia. Muszę nogą trzymać bo zgaśnie. Jak się zagrzeje to znowu jest ssanie i ładnie pracuje na niskich obrotach
Czy ktoś wie co to może u mnie być??
_________________
Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Powrót do góry
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Wto 26 Sty 2010, 19:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


mateos123831 napisał:

W czym jest problem za po 5 minutach obroty spadają do minimum?

Problem rozwiązany.
kilka krotnie czyściłem gaźnik od strony dysz i bez skutku.
u mnie był to paproch. Wykręciłem całkiem śrubę regulacji składu mieszanki, a tu kawałek sylikonu. Odpaliłem i zrobiłem małą przygazówkę.
Wkręciłem śrubę regulacyjną ustawiłem mniej więcej jak było i mam spokój.

EDIT: skutkowało tylko przez chwile to raczej nie był problem w gaźniku ale i tak warto wyczyścić Smile Smile


Ostatnio zmieniony przez jacstas dnia Sob 30 Sty 2010, 21:37, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
mateos123831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce
Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 20:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Witam Panowie ponownie.
Pokazał sie następny problem.
Tym razem opisze jeszcze raz to co sie dzieje moze jednak cos bedzie swiadczyć :
Auto normalnie odpaliło.
Ale po 5 sekundach obory spadaja.
Po minucie nie słychać wogóle silnika tylko jakieś stuki jakby łapał na jedna swiece co kawałek.
95 stopni.
Masło pod korkiem.
W zbiorniczku wyrównawczym brakuje mi trochę płynu.
Ma on barwę brunatną .
Nie widze tłustych oczek.
Niema tez zapachu spalin.
Auto super przyspiesza i wkręca się na obroty.
Ale na postoju traci obroty prawie do zgaśnięcia.
W dodatku strasznie śmierdzi od silnika.
Dodam iz stało się to teraz po tych mrozach.
Na silniku miałem trochę śniegu.
Panowie nie będę pisał co wymieniane - napisze tak : Wszystko oprócz UPG.

I teraz mam pytanie czy zaprowadzić auto do mechanika na wymianę lub sprawdzenie stanu uszczelki pod głowicą?
Pewnie kilka osób z forum powie ze marudze o UPG.
Panowie włożone 2 tys i nadal coś nie działa.
Przebieg 150.000tys

Co moze byc przyczyna ze po mrozach auto na postoju ma obroty równe zeru ?
_________________
Pasja i Miłośc Tworzenia Very Happy

Powrót do góry
gadu-gadu
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pią 29 Sty 2010, 11:14
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Czytam i tak myślę co by Ci doradzić. Wedle mojej wiedzy to chyba faktycznie masz coś z upg. Nawet widać to z twego opisu. Włożyłeś 2000 zł to włóż jeszcze 200 zł i wymień uszczelkę i kup sobie manometr za 40-60 zł do mierzenia ciśnienia w cylindrach. Przydatna rzecz i użyteczna, jeśli sam coś majstrujesz, czy nawet z ciekawości sprawdzić kondycję silnika.
Powrót do góry
mateos123831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce
Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Pią 29 Sty 2010, 19:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Witam ponownie.
Dzis po odpaleniu po 5 minutach pokazało sie masło pod korkiem i spadające obroty.
Po części doszedłem od czego to jest :
Kabel od Czujnika połozenia wału korbowego dotykał delikatnie portków od wydechu przesmażył się przez co robiło się przebicie (Tak mi się wydaje)
Ale pozostaje jeszcze kwestia masła pod korkiem.
Pokazuje sie ono w przedziale 40-80 stopni zaraz po nocnym odpaleniu.
Potem w ciągu dnia problem ten znika.
_________________
Pasja i Miłośc Tworzenia Very Happy

Powrót do góry
gadu-gadu
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Sob 30 Sty 2010, 21:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Cytat:
Po części doszedłem od czego to jest


tzn problem z obrotami ustąpił ??
mi się wydawało że przeczyszczenie gaźnika pomoże jedna okazało się że nie.
_________________
Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Powrót do góry
mateos123831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 311
Skąd jesteś (miejscowość / region): Włoszczowa/Kielce
Posiadane auto: Fiat CC 704 1994r. Gażnik Weber
Piwa: 3/8
Wysłany: Nie 31 Sty 2010, 14:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Tak problem jak narazie ustał.
Gaźnik mam 2 tygodnie po regeneracji.
Podsumowując przyczyną było zwarcie w instalacji klabel czujnika przesmarzył sie i dotykał kolektora wydechowego.
_________________
Pasja i Miłośc Tworzenia Very Happy

Powrót do góry
gadu-gadu
omega1980

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 180
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota
Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 07 Lut 2010, 21:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Przepraszam że zadam to pytanie tutaj, ale... bardzo bardzo mocno zdziwiła mnie jedna rzecz... Kolega pisze, że zanim dogrzeje rano silnik do 70C........ U Mnie, nigdy nie było takiej temperatury na rozgrzewaniu silnika!! Gdy go rano odpalam, zazwyczaj na 2 razy, ruszam po 2,3 minutach (już bez ssania!!!) i śmigam po mieście... Wskazówka lekko wzrasta do 55C gdy przejadę pół Warszawy...
Po 30,40 a nawet 60km jazdy miejskiej temperatura max. to około 60C! Czy coś nie tak z moim autem? Przepraszam że pytam, ale mam go 2 tydzień... Płyn w normie (nowy, zimowy); olej po wymianie, świece, filty też....
Powrót do góry
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 07 Lut 2010, 21:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


Kolego omega1980 temat dotyczy gaźnika, a nie grzania i temperatury. Więc poszukaj tematów odnośnie temperatury silnika lub pokrewnych związanych z termostatem i tam się podepnij jeśli widzisz taka potrzebę, a może w nich znajdziesz już gotowa odpowiedź.. Nie mieszajmy w jednym temacie innych tematów.
Powrót do góry
omega1980

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 180
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota
Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 07 Lut 2010, 22:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Problemy z dławienem i zmniejszającymi obrotami.Czy to UPG?


ok Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatGrande Punto

19 900

2012r.

147 134 km

łódzkie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

Fiat500

29 777

2013r.

86 000 km

pomorskie

FiatIdea

7 500

2004r.

188 000 km

mazowieckie

FiatPunto

5 900

2005r.

156 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System