Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz Posiadane auto: cc704 95rgaż od 126el. olej:lotos mineral
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 01 Lut 2010, 19:26
Temat postu:
Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Witam wszystkich zainteresowanych i ciekawych.Na prośbę kilku zainteresowanych kolegów kilka fotek jak to wygląda po przerobieniu.
Dodam jeszcze że autko ma założony regenerowany gażnik od malucha koszt70zł.Całkowity koszt wymiany u mechanika wliczając w cenę ten regenerowany to 250zł.Czas pracy mechanika jeden dzień,na drugi drobna regulacja.Spalanie w mieście teraz zimą ok.7l/100km. Autko nieznacznie straciło a mocy ale naprawdę niewiele i tylko podczas ruszania.Autko porusza się już tak przez ponad rok i wszelkie moje kłopoty z aisanem poszły w niepamięć.Pozdrawiam.
http://yfrog.com/jks5000182j http://yfrog.com/b7s5000181j http://yfrog.com/6us5000180j http://yfrog.com/izs5000179j http://yfrog.com/e9s5000178j http://yfrog.com/iys5000177oj
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
no no, niczego sobie, pomysł dobry ale oto kilka uwag z mojej strony- mechanik montujący gaźnik powinien go zamontować odwrotnie czyli komorą pływakową w stronę kierunku jazdy, uzasadnienie znajdziesz w książkach mechanicznych opisujących sposób montażu gaźników, na zdjęciach widać wężyk nadmiarowy wyprowadzony z gaźnika, można było z niego zrezygnować ponieważ pompa paliwowa posiada przelew, napisz czy przy ruszaniu i nagłym wciśnięciu gazu silnik nie dławi się bo te gaźniki nie posiadają pompki wzbogacającej
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz Posiadane auto: cc704 95rgaż od 126el. olej:lotos mineral
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 01 Lut 2010, 19:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
mustang1 napisał:
no no, niczego sobie, pomysł dobry ale oto kilka uwag z mojej strony- mechanik montujący gaźnik powinien go zamontować odwrotnie czyli komorą pływakową w stronę kierunku jazdy, uzasadnienie znajdziesz w książkach mechanicznych opisujących sposób montażu gaźników, na zdjęciach widać wężyk nadmiarowy wyprowadzony z gaźnika, można było z niego zrezygnować ponieważ pompa paliwowa posiada przelew, napisz czy przy ruszaniu i nagłym wciśnięciu gazu silnik nie dławi się bo te gaźniki nie posiadają pompki wzbogacającej
Może i powinien być zamontowany jak mówisz kolego,nie wiem czym mechanik się sugerował natomiast absolutnie żadnych problemów z dławieniem się niema wszystko jest ok.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pon 01 Lut 2010, 20:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Jeszcze ja zapytam, bo temat dość ciekawy. Jak wspomniał powyżej mustang1, chodzi właśnie o ten wężyk paliwowy od gaźnika. Ten króciec z gaźnika można było zaślepić, ale napisz co zrobił z króćcem przelewowym z pompki paliwa ( bo na zdjęciu tego nie widać) czy własnie go zaślepił.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
stary szofer zobacz na czwartym zdjęciu widać że przelew z pompki jest zaślepiony, dziwi mnie fakt dlaczego zaślepiono pompkę a nie króciec gaźnika, można pozakładać opaski na przelewie gażnika bo jak wężyk spadnie to cienki spłonie, ale ludziska mają pomysły- Polak potrafi, teraz to chyba wszystkie aisany polecą w pokrzywy
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat CC 700 aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Lut 2010, 20:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Ciekawy pomysł chyba przerobie, bo już nie mam siły do aisana. Ostatni problem co mi wyskoczył to zapalam wszystko chodzi normalnie ujadę jakiś odcinek drogi i zaczyna brakować gazu czyli nie wchodzi na obroty muł nie idzie jechać na biegu jałowym chodzi coś mu odbije i znowu dobrze.
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: Fiat Cinqucento Young 704cm3 1997r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Lut 2010, 20:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Ja w przyszłym tygodniu będę miał gaźnik od fiata 126elx, to zabiore się za przeróbkę. Patrząc na zdjęcia i analizując pewne szczegóły, to mam jeszcze pewne uwagi:
1. gaźniki od eleganta mają elektroniczną dyszę wolnych obrotów, która musi byc podłączona, a na zdjęciach nie jest i dziwie się, że pali bez problemu. Miałem fiata 126el, więc wiem, że musi byc podłączona, ale ja ją zamienię na zwykłą, bo tak zrobiłem przy moim kaszlaczku.
2. w podstawie do której przykręcony jest gaźnik znajduje się otwór, przez który dopływa płyn, którym dogrzewany aisan. przypuszczam, że mechanik zaślepił ten otwór.
3. co do powrotu paliwa to zastanawiam się, czy nie dałoby rady podmienić pompki paliwa od CC na pompkę od malucha, w ten sposób nie trzeba zaślepiać przelewu na orginalnej pompce i spokojnie można podpiąć przelew przy gaźniku.
Tyle moich spostrzeżen, jak zrobie sobie tą przeróbkę, to dam znać i wrzucę fotki.
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wysokie Mazowieckie Posiadane auto: Fiat CC 0,7 Weber od 126elx, rok prod. 1997
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 18 Lut 2010, 16:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Kilka dni temu odebrałem mojego Cinquecento z przerobionym gaźnikiem od 126elx i sprawuje się znakomicie. Nie przerywa, nie gaśnie, wolne obroty są jak być powinny. Spalanie też się bardzo poprawiło. _________________ Fiat Cinquecento Young 704 , rok produkcji 1997, przebieg 120000, gaźnik od 126elx
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wysokie Mazowieckie Posiadane auto: Fiat CC 0,7 Weber od 126elx, rok prod. 1997
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 18 Lut 2010, 19:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Mechanik wymienił:
-uszczelki przy kolektorze
-świece na NGK
-szklankę popychaczy
- oczywiście gaźnik też
- katalizator został rozcięty, następnie wyrzucony z niego środek i ponownie zaspawany
- komputer został chyba tez wywalony
- sonda wyjęta
Całkowity koszt usługi razem z częściami to 450 zł _________________ Fiat Cinquecento Young 704 , rok produkcji 1997, przebieg 120000, gaźnik od 126elx
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wara Posiadane auto: FIAT CINQUECENTO 700 1996 ALFA ROMEO 147 2.0 TS
Piwa: 0/8
Wysłany: Czw 18 Lut 2010, 20:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
myśle właśnie nad przerobieniem. wszystko tylko ne aisan. już dwa aisany kupiłem regulowałem, dawałem do mechanika. pochodzi chwile i szlak go trafia. Mam jeszcze pytanko. Co zostało wsadzone w miejsce zaworu trójdrożnego(tego wkręcanego w głowicę z trzema plastikowymi dziubkami i druga rzecz to co wsadziłeś zamiast tego elektrozaworu? i czy byłbyś taki miły wrzucić jeszcze parę zdjęć jak będziesz miał czas?
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Fiat CC 700 aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 12:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
jakub298 napisał:
Mechanik wymienił:
-uszczelki przy kolektorze
-świece na NGK
-szklankę popychaczy
- oczywiście gaźnik też
- katalizator został rozcięty, następnie wyrzucony z niego środek i ponownie zaspawany
- komputer został chyba tez wywalony
- sonda wyjęta
Całkowity koszt usługi razem z częściami to 450 zł
Kolego umiał byś nakręcić krótki filmik jak ten silnik chodzi, jak chodzi na postoju wolne obroty, itp.
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wysokie Mazowieckie Posiadane auto: Fiat CC 0,7 Weber od 126elx, rok prod. 1997
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 13:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Aisan po przeróbce na gaźnik Fiat 126p. Foto
Zawór trójdrożny został zaślepiony. I jest nadal w tym miejscu co był. Fotki i filmik wstawię jeszcze dziś. _________________ Fiat Cinquecento Young 704 , rok produkcji 1997, przebieg 120000, gaźnik od 126elx
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.