Silnik niedogrzany ,maź pod korkiem jaki tego powód?
Po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układy przez jakiś czas było ok tak mi się wydawało...ale:
Silnik zaczął się wolniej nagrzewać , robi to jeszcze wolniej jak się włączy ogrzewanie plus wentylator na 2 bieg,wskazówka temperatury cieczy chłodzące dochodzi tylko do pierwszej kreski(powietrze w aucie jest gorące można powiedzieć że parzy przy dłuższym przytrzymaniu ręki parzy) a swoje max temperatu czyli włączenie wentylatora osiąga tuż powyżej niej.
Dodatkowo dziś rano zauważyłem że pod korkiem jest maź jasnego koloru (minimalna ilość ale jest),było też mało oleju ,ale to głównie przez ubytki przez miske olejową (uszczelenie),plus pokrywe zaworów i oring przy cewkach, płynu chłodniczego nie ubywa.Może to słaby olej używam Mobil1 10w40 , płyn chłodniczy Kuler.
Auto ma przejechane około 95kkm głownie jeżdzone na krótkich odcinkach 10-20km czasem 100km. _________________ Jak to się nie da , musi się dać...trzeba mieć tylko sposób!
Ostatnio zmieniony przez dwadniwolnego dnia Czw 11 Lut 2010, 11:37, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 319 Skąd jesteś (miejscowość / region): z internetu Posiadane auto: fiat palio weekend 1.4 el lpg
Piwa: 21/4
Wysłany: Sro 10 Lut 2010, 19:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Silnik niedogrzany ,maź pod korkiem jaki tego powód?
wydaje mi się, że wszystko gra. Maż na korku jest spowodowana tym właśnie, że jeździsz na krótkich odcinkach. A z tym wskazaniem temp to może regulator napięcia w zegarach zaczyna niedomagać ( inne wskaźniki pokazują ok??)lub czujnik temperatury odpowiedzialny za wskazania na desce szwankuje, a możesz również mieć problem z ładowaniem ( sprawdź jakie jest na alternatorze i na aku _________________
Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 384 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Czw 11 Lut 2010, 10:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Silnik niedogrzany ,maź pod korkiem jaki tego powód?
Gdy pokazuje się maż na korku, to będzie rownież w odmie. Warto to sprawdzić i przeczyścić, zanim zalepi się całkowicie. Poza tym jak płynu nie ubywa, to myślę, że wszystko gra. Zikwiduj te wszystkie wycieki, a olej masz bardzo dobry. Przy cewkach jest oring, nie zimering. Bardzo prosto się wymienia. Podobnie jak uszczelkę dekla.
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: punto I 1.2 75KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Lut 2010, 11:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Silnik niedogrzany ,maź pod korkiem jaki tego powód?
Ja mialem podobny problem z tym ze u mnie tej mazi bylo na tyle duzo ze zamarzala w odmie i wywalalo mi olej przez bagnet podczas jazdy. Powodem byly niewlasciwe swiece, ktore gosc (na podstawie katalogow) sprzedal mi w sklepie fiata. Swiece odprowadzaly zbyt wiele ciepla z komor spalania i w rezultacie silnik byc notorycznie niedogrzany. Po zastosowaniu oryginalnych swiec wszystko wrocilo do normy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.