problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Witam serdecznie. Niedawno kupilem fiata bravo i mam z nim problem, gdy silnik jest zimny musze pokręci kilka razy i dopiero za x razem łapie. Dodatkowo czasami swieci sie kontrolka wtrysku. Czy może ktos powiedziec w czym może tkwi problem? Czy znacie jakiegos dobrego mechanika w okolicach Tychow ktory moze mi pomoc? Dodam jeszcze, że auto przy bardzo spokojnej jezdzie pali 9 litrow LPG, nie za dużo jak na silnik 1.4? Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie komentarze.
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Dzięki. Ostatnio zauważyłem, że gdy przed zgaszeniem silnika przełącze z LPG na benzynę, po dłuższym postoju odpalam na dotyk. Problem wiec najwidoczniej tkwi w paliwie które jakoś cofa sie z przewodów. Dlatego rano odpala po kolejnym razie ponieważ musi znowu zaciągnać paliwo. Takie są moje przypuszczenia.
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Czy może mi ktoś jeszcze powiedzieć jak są mocowane kable ws do świec w fiacie bravo 1.4 12V? Końcówki kabli są nakręcane na świece? czy poprostu wsuwane?
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Według mnie jest tak jak mówisz. Ja przed przyjazdem na miejsce przełączam się jakąś minutę wcześniej na benzynę. Po tym nie mam problemów z odpalaniem. Auto najlepiej gasić na benzynie
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Pomimo gaszenia na benzynie problem powrócił. Wymieniłem świece, kable, płyny, pasek rozrządu, wałek sprawdzany wszystko OK, mimo tego nadal ciężko odpala. Zajechałem już przez to rozrusznik Czy przyczyną może być czujnik temperatury silnika?
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Odpalam tylko na benzynie. Gaz sam się przełącza po zagrzaniu lub 2000 obr/min. Na benzynie po przełączeniu chodzi ok. Sytuacja jest taka, że czasami odpala na dotyk, a czasami musi parę razy porządnie zakręcić aby odpalił.
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
eeh źle sformułowałem swoje poprzednie pytanie heh.
Chodzi mi o to czy jak jeździsz tylko na benie bez włączania w ogóle gazu, to czy tez masz później problem z odpalaniem?
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
Tak wtedy też jest ten problem. Dziś jednak byłem znowu u mechanika i pojawił się kolejny wątek. Mianowicie przy rozruchu gdy kreci rozrusznik świeca daje żółtą iskrę (powinna być podobno niebieska) Gdy silnik już zapalił iskra była niebieska. Proszę o pomoc wszystkich którzy coś wiedzą na ten temat co może być przyczyną problemu.
widzę że nie jestem sam, mam podobne problemy również silnik 1.4 12V i LPG podobnie dzisiaj rano nie odpaliłem auta, problem bo miałem odebrać żonę z 5 tygodniowym synem od teściowej 130 km. Niewiem co robić czy powinienem świece wyjąć i przeczayścić tylko jak? prosze również o pomoc.
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
U mnie tak.......
Zimny pali na dotyk. Gorący po zgaszeniu np. 5min mam problemy, pali po kilku przekręceniach na dodanym gazie. Ale przez chwilę muszę go trzymać na wyższych obrotach bo na wolnych zgaśnie. Nie ma znaczenia czy przełączy się na gaz czy nie. Po chwili wszystko w normie i na wolnych mruczy _________________ przemo
może opowiem jak to było dokładnie odpaliłem go na gazie niestety nie przygazowałem mu i po pewnym momecie zgasł i teraz już nie mogę go odpalić nie mam pojęcia co się dzieje.
Re: ( Fiat Bravo ) problem z rozruchem zimnego silnika bravo 1.4 12V z LPG
moga być świece do wymiany albo przestawiony zapłon to tak co mi przychodzi do głowy. Koszt nowych świec to od ok 40 do 70 złoty zależy akie także można sammu wymienić i może będzie poprawa _________________ New Bravo 1.4 t-jet 150 KM Sport
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.