prosze o pomoc w stwierdzeniu usterki, ktora meczy mnie od tamtego roku.
Rok temu ogrzewania nie bylo a silnik sie przegrzewal. Wymienilem termostat (sprawdzalem ze dziala gotujac go w wodzie) i nic nie pomogla wymiana. Odpowietrzalem uklad odkrecajac koreczek rurki odpowietrzajacej ale tam sie lala woda wiec zakrecilem. Kombinowalem rozne rzeczy odkrecalem duzo rurek tych od nagrzewnicy i innych, sprawdzalem droznosc probowalem odpowietrzac roznymi dziwnymi glupimi sposobami i sie udalo ale tylko w ten sposob ze silnik sie nei przegrzewal ale ogrzewanie bylo malutkie. No i misiac temu znow zaczelo sie dziac podobnie. teraz ogrzewania nie ma wogole a silnik ma 120 stopni. Bo az woda sie gotuje ale czasem mam takie nerwy ze nie zatrzymuje sie tylko jade dalej i klne na auto jak bym mial kase to bym dal do mechanika, jednak ja musze zrobic to sam. Dotykajac rurek to te ktore wychodza z pojeminka plastikowego z plynem chlodniczym sa gorace. A te dwie z nagrzewnicy sa zimne, ale ta jedna ktora idzie z nagrzewnicy do termostatu to im nizej dotykam to jest troche cieplejsza. A wyzej albo zimniejsza woda albo powietrze. Ale przeciez to sie powinno odpowietrzyc samo albo przez ten odpowietrznik z koreczkiem kolo pojeminka z plynem.
Ktos ma jakies rady co moge sprawdzic? zrobic?
Myslalem czy to nie bedzie pompa plynu wiec jak sprawdzic czy dziala 100% ? ale wydaje mi sie ze jednak pompuje bo z niektorych wezykow leci woda jak wlacze silnik. Albo moze moj uklad sie sam zapowietrza ale jakim cudem ?
moze ktos cos pomoze. podrawiam
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przegrzewa sie silnik - winny- odkręcony wirnik.
Przepraszam ale chyba wprowadzilem was w blad. Dzis w tym grzebalem i sie okazalo ze jak silnik zimny to nigdzie z rurek woda nie leci a jak byl juz goracy to zaczynalo troche leciec ale tylko z rurki ktora idzie do gornego krocca w zbiornku plynu takimi pulsacjami czyli po troche wypluwa wode z rurki . I leci jeszcze z tej rurki z korkiem od odpowietrzania. Wydaje mi sie ze z tych rurek leci woda pod wplywem cisnienia od goraca czy cos w tym stulu a nie dlatego ze pompa pompuje. Bo powinno chyba caly czas pompowac i duzo mocniej niz tak troche jak u mnie.
A jak rozlaczylem rurke w gornej czesci ktora idzie do nagrzewnicy to tam woda wogole nie leciala. Jak dmuchnalem w strone nagrzewnicy zeby sprawdzic czy nie jest zapchana to czulem ze woda sie tam wypompywuje czyli ze drozna jest nagrzewnica. I to znacza ze jednak mam popsuta pompe wody ?
jesli tak to dal bym rade sam zrobic? o pompe pytalem 60zl koszt
garaz z kanalem moge miec udostepniony. Klucze mam duzo nasadkowych mocnych i kilka plaskich. Jesli chodzi o moje umiejetnosci to kiedys sam wymienilem sobie glowice w maluchu a i jezdzilem potem dlugo
Ale moje pytanie jest:
1. czy to jest szybka robota ?
2. czy trzeba specjalne narzedzia ? scigacze itd itp?
3. czy jest tam cos skomplikowanego ?
4. jesli to latwe i proste moglby ktos opisac jak to zrobic? albo kto zna jakis artykul o tym ? najlepiej ze zdjeciami.
5. Wogole czy moja teoria jest sluszna ze to jest popsuta pompa ?
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 565 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: brak
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 23 Lut 2010, 19:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przegrzewa sie silnik - winny- odkręcony wirnik.
Odkręcając obudowe termostatu masz dostęp do wirnika pompy .Ocenisz stan wirnika (uszkodzone łopatki ) lub zabezpieczenia wirnika na wałku .Zdaża się ,że odkręca się śruba zabezpieczająca wirnik .W obu przypadkach układ chłodzenia nie pracuje prawidłowo -brak obiegu.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przegrzewa sie silnik - winny- odkręcony wirnik.
Drodzy koledzy:) podpowiem jedną rzecz a mianowicie podam przykład skody favorit,w której była możliwość odwrotnego założenia termostatu i wtedy z autem działo się podobnie. wskaźnik na maxa,wszystko się gotowało i okazało się że termostat jest odwrotnie założony. Było ogromne zdziwienie bo zazwyczaj nie ma możliwości założyć odwrotnie,a jednak.... _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 23 Lut 2010, 20:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przegrzewa sie silnik - winny- odkręcony wirnik.
Poradzisz sobie z tą robotą. najgorsze jest to, że musisz spuścić olej z silnika i odkręcić miskę olejową. Taki mały opis jest tu: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=63357
Nie wiem czemu mi te opisy się tu na forum zmniejszają, gdy zamieszczałem to były w większej rozdzielczości, a później się pomniejszają. Idź za rada icemana i zapisz to sobie na dysk i w programie graficznym powiększ i wszystko przeczytasz i zobaczysz, bo przy naprawie pompy jest ta sama robota co przy wymianie uszczelniacza. A propo uszczelniaczy, to przy tej okazji naprawy wymień również uszczelniacz na pompie olejowej i wodnej.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przegrzewa sie silnik - winny- odkręcony wirnik.
dobrze bylo by gdyby to sruba zabezpieczajaca sie poluzowala bo wtedy nic bym nie musial kupowac. Jedynie musial bym spuscic plyn chlodniczy i dokrecic srube. Ale jesli wirnik bym musial wymieniac to nie wiem czy dobrze widze na schemacie ale chyba tez tylko plyn chlodniczy musial bym spuscic, odkreic pokrywe pompy i wymienic wirnik. Olej chyba musial bym spuszczac gdybym chcial wymianiac uszczelniacze pompy plynu i pompy oleju ??? dobrz mi sie wydaje ?
na rysunku widac jak by mozna odkrecic pokrywe pompy, za ktora sa tylko kanaliki w plynem chlodzacym, czyli ze olej nie wyleci.
Dobrze to widze czy to tylko tak wyglada? Ogolnie chyba sie dowiem jak bede tam zagladal, ale jesli ktos wie jak jest na 100% to mi sie to bardzo przyda.
pozatym to pozdro i dzieki za rady. Jak bede mial czas i mozliwosci to z tym bede robil a potem odpisze co i jak bylo bo kiedys moze sie komus przydac.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przegrzewa sie silnik - winny- odkręcony wirnik.
Dzis z tym robilem. Zeby dostac sie do wirnika trzeba olej spuszczac bo pokrywa pompy jest wspolna z miejscem gdzie jest wkrecony filtr oleju. Na szczescie bylo tak jak napisal ktos wyzej, ze mogla sie poluzowac srubka od wirnika. No i tak bylo srubka bylo mocno wykrecona, wiec tylko ja dokrecilem i po klopocie dobrze ze nie poszedlem do mechanika bo moglem trafic na jakiegos ktory by mi policzyl z 200zl ze nie wiadomo co by tam robil. Ale sie mi udalo ze bezkosztowo naprawilem.
pozdro! dzieki za wskazowki a najbardziej za ta jedną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.