Wnerwił mnie gaźnik CC 700 AISAN . Miałem z nim same problemy, więc wywaliłem całe badziewie jakie było przy tym gaźniku (wężyki,czujniki,siłowniki podciśnieniowe,i prawie całą elektronikę) przerobiłem ssanie na mechaniczne i połączyłem w inny sposób elektrozawór.
Jest teraz super, silnik pracuje bardzo elastycznie, pali 5,4l/100km.
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę podać więcej szczegółów.
jak mozesz to opisz najlepiej krok po kroku jak to zrobiles bo ja juz mam sosyc aisana bo juz myslalem o reneneracji go lub wymianie na fosa lub webera. z gory thx.
Ja byłbym bardzo zainteresowany
Trzeba przyznać ze jest z tym gaźnikiem troszkę problemów :-/
Nie wiem czy szczegóły podasz tutaj czy wyślesz na maila.
Ps. A na margnesie co byś podejrzewał jeśli po zwolnieniu wciśnietego pedału gazu, obroty silnika nie chca schodzić tak szybko jak powinny a zajmuje im to z 2-2,5 s. Wina źle wyregulowanej przepustnicy?
witam takze jestem ciekawy jak mozna przerobic ten gaznik czy moge prosic o kontakt na pawlo762@wp.pl byl bym wdzieczny za informacje krok ppo kroku jak przerobic tego asianka
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 31 Paź 2007, 19:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeróbka gaźnika AISAN
HEH a w kilku tematach wcześniej ktoś bardzo zachwalał AISANA. Teraz dopiero widać, że ten ktoś ma sporo szczęścia ze swoim autkiem bo większość Aisanów to pomyłka techniczna
HEH a w kilku tematach wcześniej ktoś bardzo zachwalał AISANA. Teraz dopiero widać, że ten ktoś ma sporo szczęścia ze swoim autkiem bo większość Aisanów to pomyłka techniczna
mój Aisanik to cud techniki i zachwalał go będę do końca życia a w tym temacie jedynie udzieliłem się dla tego że jeden forumowicz coś obiecał innym i trwa to strasznie długo.
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Lis 2007, 00:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeróbka gaźnika AISAN
Ja mam tego pecha, ze mojego CC z Aisanem kupiłem jako tzreci właściciel , a każdy poprzedni cos przy nim majstrował. Dlatego teraz juza CHINY nie dojde do tego co tam moze byc nie tak.
A problem polega na tym, ze na zimnym silniku wszystko chodzi OK, ale jak osiagnie te 55 stopni, przy ktorym cośtam sie wląćża - przyspieszony bieg jałowy czo costam - to wtedy obroty drastycznie spadaja i auto gaśnie - i musze trzymac go lekko na gazie jak dojezdzam do swiatel itp - co to moz ebyc ?
Tez prosze o wrzucenie tego opisu z rysunkami na forum
Sprawa jest banalnie prosta. Twój problem dotyczy regulacji "wolnego" biegu jałowego. Jak się z tym uporać?
Potrzebne rzeczy:
1. Płaski Śrubokręt
2. 5 ewentualnie 15 minut jeśli zimny silnik wolnego czasu.
Co Robimy.
1. Startujemy silnik i zagrzewamy go aż temperatura osiąganie te magiczne 55 stopni.
2. W twoim przypadku przydała by się druga osoba która by go trzymała na lekkim gazie kiedy się już zagrzeje a żeby nie zgasł.
3. Otwieramy maskę.
4 Szukamy gaźnika :-]
5. Jak się na niego patrzysz z przodu na dole są dwie śrubki do kręcenia. Jedna odpowiada na obroty "szybkiego biegu jałowego "a druga za obroty "wolnego biegu jałowego". Ciebie interesuje śróbka bardziej z LEWEJ ułożona w zasadzie poziomo.
6. Krecac nią w lelo lub w prawo operyjemy predkośćią obrotową biegu jałowego.
7. Jak już ustawisz Ja w odpowiedniej dal Ciebie pozycji (1100 -1200 obrotów na minutę) to odczekaj chilkę (15 sekund) rzeby silnik wszedł na zadane obroty.
Od co cała filozofia
Ps. I masz relaks, Już nie będziesz musiał się spinać na światłach tylko można jeszcze troszkę pospać
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Lis 2007, 17:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeróbka gaźnika AISAN
Witam ponownie Dziekuje za odpowiedz. Sprawdzilem to.... kurcze, albo mam coś z gaźnikiem nie tak, albo juz nie wiem co Rozkrecilem wszystko, sprawdzilem jeszcze raz przewody cisnieniowe i te zaworki opóźniające - jak sie okazało jeden z nich był ODWROTNIE założony - ten co przepuszcza tylko w jedną strone (jednokierunkowy... widać poprzedni wlasciciel rozebrali zlozyl obojetnie jak :DDD) ale niestety to nic nie dało, te srubki co mowisz, dokrecilem na maxa w prawo i nadal jest to co bylo. Zastanawia to,ze ta srubka od wolnego biagu jałowego powinna stykać się z taka blaszką, a moja sie nie styka... czyzby za krotka srubka?
Aha jeszcze jedno, jak stoje i zaczyna mi gasnąć na jałowym i jak LECIUTKO nacisne pedał gazu to pracuje w sumie perfejkcyjnie - mozliwe ze linka gazu sie troche "rozciągnęła" i poprostu przepustnica calkiem sie domyka na biegu jałowym? MOja linka przy samym kaźniku jest taka troszke poszarpana - 3 nitki sa urwane - moze przez to jest ciut dłuższa?
Nie sadze aby to była linka z gazu bo teoretycznie nawet jak byś ja całkowicie obciął to silnik tak i tak powinien chodzić na wolnych obrotach.
Ale skoro mówisz ze zaworki opóźniające miałeś w przeciwną stronę to jest jakiś punkt zaczepienia. posprawdzaj JESZCE RAZ to dokładnie i pobaw się tą regulacją może tak tkwi cały problem.
NA spokojnie poczytaj dokładnie manuala. i postaraj się zrozumieć jak to wszystko działa może wtedy wpadniesz sam na jakieś rozwiązanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.