Loose connection/Preheat fault - raz tak, raz nie.
Panowie poradźcie czy mam coś z tym robić czy może po prostu wystarczy dokręcić klemę na akumulatorze (łudzę się)
Od kilkunastu dni co jakiś czas pojawiają się następujące objawy:
- kilkanaście sekund po rozruchu zapala się kontrolka świecy i trójkąta z ostrzeżeniem "Preheat fault" czyli w normalnych warunkach pomyślałbym, że trzeba wymienić świece, ale kontrolka nie pojawia się za każdym razem, a powiedzmy przy 1 na 5 uruchomień pojazdu,
- auto na wolnych obrotach mi po prostu zgasło 2 razy,
- w trakcie jazdy poczułem nagłe szarpnięcie (2 takie sytuacje) jakby nagłe odcięcie mocy silnika, pojawił się napis LOOSE CONNECTION i po sekundzie auto znowu normalnie jechało.
W związku z powyższymi jestem pewien, że COŚ jest na rzeczy. Pytanie czy jest to coś co się samo unormuje (pewnie nie) czy jest to jakaś [cenzura]ła związana z kablami akumlatora etc. (oby) czy problem jest poważniejszy i powinienem bezwzględnie udać się do elektryka/mechanika?
Re: ( Fiat Stilo ) Loose connection/Preheat fault - raz tak, raz nie.
Witam.
1. FES + kabelek ELM i zobaczyć jakie błędy.
2. "Preheat fault"- może oznaczać awarię świecy, modułu świec ew. awarię
grzałki paliwa na wejściu filtra paliwa ( o ile taką posiadasz ). Moduł świec
na tylnej przegrodzie silnika, może tylko brudne styki przekaźnika w tym
module. Jak odpala silnik przy okazji komunikatu ?
3. LOOSE CONNECTION - być może zaczyna padać czujnik wału.
4. Jeśli się udać do kogoś, to tylko do b.dobrego elektryka samochodowego
który ogarnia "elektrykę" Stilona.
Pozdr. ART.
Re: ( Fiat Stilo ) Loose connection/Preheat fault - raz tak, raz nie.
Problem w tym, że w poniedziałek mam wyjazd służbowy na drugi koniec Polski, a do tego czasu raczej nie znajdę dobrego speca z czasem na naprawę. Czy Twoim zdaniem ryzyko jest duże, że auto mi się "rozłoży" na drodze?
Re: ( Fiat Stilo ) Loose connection/Preheat fault - raz tak, raz nie.
Wróżką nie jestem, ale powiem tak : o ile jazda z padniętą świecą to nie problem ( przy obecnych temperaturach na 3 zapali ) - zakładając że akumulator i cała reszta OK ( nie bierzemy tu pod uwagę skrajnego pecha, że uszkodzona elektrycznie świeca np. nie rozleci sie mechanicznie i wpadając do cylindra robi nam przysłowiowy sajgon - były takie przypadki ). Sam jakiś czas temu jeździłem z przepaloną świecą przez kilka dni i jakoś nic sie nie stało. Generalnie - padnięta świeca, starajmy się wymienić jak to tylko możliwe w miarę szybko. W przypadku całkowitego padu czujnika wału to koniec jazdy, laweta, warsztat i wymiana. I to przy dalekiej podróży kiepski scenariusz. Pozd. ART.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.