hej, odbojniki poprawione i jest miodzio. polecam wyminę sprężyn i amorków na kyb. Niesamowita poprawa prowadzenia.
teraz wymiana amorków tył, bo chyba sprężyny są ok. jak będzie miękko to też wstawię kyb.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 23:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Sprężyny i Amortyzatory KAYABA
tommyjtd jak tam u Ciebie sprawa ze sprężynami? Minęło już ponad 2 miechy-czy dużo się "ugniotły"?
Dzisiaj mierzyłem odl. od ziemi do krawędzi nadkola(oczywiście przez środek koła) i mam 67 cm. Najgorsze jest to, że ta guma pod zderzakiem w jednym miejscu już pękła od przycierania nią o glebę O ile na hopkach można przejechać wolniutko to w normalnym ruchu nie dam rady nie obcierać przodem jeżeli jest jakieś zagłębienie w jezdni czy nawet nieduże koleiny. Wystarczy małe bujanie autem i już haruję Masakra jakaś. Widać u mnie ewidentnie po linii progu, że autko idzie do tyłu ku górze. Dzisiaj widziałem Stilacza, który elegancko stał równiutko na drodze. Czy KYB to jedyne rozsądne rozwiązanie? Podejrzewam, że u mnie są jeszcze oryginalne sprężyny.
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 23:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Sprężyny i Amortyzatory KAYABA
kolego podejrzewam że masz do wymiany amorki a nie sprężyny, u mnie występowało też bujanie a na zakrętach przód próbował wyjeżdżać ,miałem robione pomiary skuteczności i niby jeszcze były w normie 65% , po wymianie amorków (przód) auto się usztywniło nie ma efektu bujania a przy okazji przód stoi wyżej 69 cm sprężyny zostały oryginalne, w starych amorkach podczas wciskania następował "przeskok" trzpień wpadał jakieś 3 -5 cm aby znowu był opór, a z tymi sprężynami kayaba nie jest tak do końca rewelacja, na innym forum część ludzi na nie narzeka (szybko siadają) a i po założeniu dziwnie się wyginają i nie oznacza to że zakładali je do góry nogami
załóżyłem przód kyb springi i amory i było bardzo dobrze. Dzisiaj założyłem na tył amory kyb i zrobiła się rajdówka
jest mega sztywny a ja próbowałem jakieś dodatkowe stabilizatory na tył dokładać.
przód nie usiadł, ale za rok profilktycznie założę springi oem wzmacniane
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
tommyjtd jak tam u Ciebie sprawa ze sprężynami? Minęło już ponad 2 miechy-czy dużo się "ugniotły"?
ja jezdze od maja na springach kyb z przodu i musze powiedziec, ze ... "wysokosc" samochodu jest taka jak byla na starych - ale nie uginaja sie tak samo na drodze... moze sa minimalnie twardsze na koncu skoku
tak czy inaczej - jak ci buja samochodem, to nie sprezyny tylko amortyzatory masz do wymiany (jak juz to jarson190 napisal)
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 19:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Sprężyny i Amortyzatory KAYABA
Nie, właśnie samochodem nie buja, wkurzające jest tylko to że przód stoi nisko i ocieram przy byle wgłębieniu na drodze. Pisząc o bujaniu nie miałem na myśli kiepskich amorów bo autko trzyma się dobrze w zakrętach. Chcę tylko go podnieść. Te oem-y wzmacniane pewnie dużo droższe od KYB?
Dzisiaj popatrzyłem na sprężyny u siebie i między zwojami mam ok.1cm przerwy-czy tak powinno być?
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 20:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Sprężyny i Amortyzatory KAYABA
ja na oryginałach mierzyłem i mam ok 5cm między zwojami, dzisiaj u znajomego patrzałem na kayaba to się zdziwiłem na samym dole jakieś 3-4 zwoje miał prawie złączone , wymieniał nie dawno a już siadły mu ok 2 cm, no i nie równo się zwoje układają w niektórych miejscach zwoje są bliżej siebie takie jakby falowanie, osobiście podejrzewam że sprzedali mu springi od benzyny
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 22:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Sprężyny i Amortyzatory KAYABA
No ja się zdziwiłem, że są odstępy centymetrowe między zwojami po ktoś się wypowiadał tu na forum w tym temacie i wydaje mi się że były te odstępy większe. Oczywiście nie widziałem całej sprężyny tylko to co widać za kołem bez jakiejkolwiek rozbiórki.
Tak czy inaczej coś muszę zrobić bo boję się, że roz...lę w końcu zderzak albo co gorsza michę albo obudowę filtra. Już nawet myślałem o tych gumach między zwoje ale jeżeli mam jeszcze oryginały to boję się że sprężynki szlag trafi....
Kurcze nie ma opcji doboru springów od jakiegoś innego auta, które by rozwiązały tą sytuację? Skoro tyle osób pisze, że po kilku miechach KYB-y wracają do poprzedniego stanu.... Masakra.
nie wracaja do tego stanu co poprzednie - sa nieco twardsze na koncu (takie mam wrazenie) przez co nie dochodzi do sytuacji kiedy samochod obniza sie az tak do ziemi podczas chamownia / przejazdow przez "przeszkody"
jak chcesz naprawdę dobre to aso wzmacniane. koniec _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Stilo MW MJet 140KM
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 28 Sty 2011, 10:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Sprężyny i Amortyzatory KAYABA
Wszystko ładnie-pięknie, ale to gwintowane zawieszenie (wg opisu) jeszcze bardziej obniża zawieszenie, co w przypadku Stilo i polskich dróg jest totalnym bezsensem (no chyba, że ktoś jeździ tylko po autostradach). Może u Niemców to się sprawdza ale u nas
Ja to bym swojego chętnie podniósł o te 6-8 cm a nie obniżył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.