Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 02:30
Temat postu:

Zaawansowane pytania dot EGR


Cześć,

poczytałem sobie o problemach z EGR i potrzebował bym usystematyzować wiedzę.

Zawór egr wyczyściłem, o dziwo wcale nie był specjalnie brudny, szpila od elektromagnesu chodzi bardzo ładnie nic się ni eprzycina.

Okazuje się jednak, że mój zawór nie trzyma idealnie szczelności, tzn, jak się w niego dmuchnie to powietrze przechodzi tak samo jak wd40 przepływa na drugą stronę Czy ten zawór musi być idealnie szczelny?? błedów ecu nie ma. czy ta ew usterka jest naprawialna??

czy słynna poprawka 10801491RA powinna być zastosowana seryjnie czy to jest tylko do diagnostyki auta? Czy dzięki jej zastosowaniu mogę powalczyć o wyższą ekonomię? moje stilo nada spala 7,5l/100

jak dokładnie działa ten zawór, czy on otwiera się, przy nie obciążonym silniku a zamyka przy "bucie" czy działanie jego jest jeszcze zupełnie inne

pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 10:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Zawór musi być szczelny - jak przecieka lub nie trzyma ciśnienia przy dmuchaniu to leczy go tylko wymiana albo... zaślepienie. W twoim silniku mozna go zaślepić całkowicie. Zawór jest otwarty (powinien byc) tylko w stanach ustalonej pracy silnika - udział spalin w masie zasysanego powietrza dochodzi wówczas do 65%. Podczas przyspieszania zawór powinien być całkowicie zamknięty, jak nie jest to koniki uciekają. Tu sobie poczytaj

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/25724-jak_i_gdzie_zaslepic_egr_poradnik.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 10:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Dzięki,

ale co do częściowego/całkowitego zaślepienia jaki to ma wpływ na ekonomię jazdy? Rozumiem, że ma zły wpływ na środowisko.

czy ta blaszka z otworami jest tylko do diagnozy czy to jakiś update?

spróbuję w weekend jeszcze raz go zdemontować (nie cierpię tego robić) i jeszcze raz go dokładnie umyję i oglądnę ten zawór. Może uda mi się go rozłożyć i poskładać do kupy i będzie szczelny.

Powodem czepiania się egr-a jest bardzo niska umiejętność stilo utrzymywanie prędkości nawet przy 2krpm

zapytam kolegę w czym najlepiej umyć ten zawór? benzyna ekstrakcyjna?


co do mocy, to stilo po wymianie przepływki jest mocne i moc rozwija się płynnie. budzi moje zastrzeżenia wchodzenie na obroty przy pierwszym i drugim biegu. Nie ma szans na 10,2 s do setki 13 to już bardziej. Na hamowni moc jest ok, ale tam wiadomo obroty 1500 rpm i pełen but wiec jak już zacznie pompować to pompuje.

Zakupiłem dwie zaślepki: pełną i z otwormai to też sobie poobserwuje co i jak

Celem jest uzyskanie mnejszego spalania i być moze egr mi w tym przeszkadza. Co do samego EGR auto praktycznie wogóle nie dymi wiec nie wiem czy to nie jest błędna droga.

pytania -
czy zaślepka z dziurkami tylko do diagnozy czy to fiatowski update?
w czym umyć zawór?

pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 10:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Zaślepka nie ma nic do oszczędzania paliwa. Poczytaj cały temat tutaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/12542-egr.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 12:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Poczytałem i dzięki,

Jednego nie rozumiem, po co czyścić egr skoro dobrze, że jest zapchany czyli zaślepiony. dlaczego po czyszczeniu auto jedzie lepiej skoro egr jest czysty i dobrze przepuszcza spaliny?. Jakoś nie trzyma mi się to kupy.

czy kolektor dolotowy mogę przemyć na silniku jakimś czyściwem do gaźników i potem odpalić auto aby ten syf przepalić czy wiąże się z tym duże ryzyko uwalenia auta.

Zastanawiam, się czy nie zaślepić całego egr ale dześ czytałem, że w efekcie może wzrosnąć spalanie.

Pozdro
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 12:25
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 13:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Czyszczenie zaworu EGR to nietylko czyszczenie jego samego ale też kolektora ssącego i czujnika ciśnienia doładowania. Tu poczytaj o tych rzeczach:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004_a.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 14:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


U mnie inaczej to wygląda, w przepustnicy jest otwór z egr który czyściłem

ale widzę inne niebezpieczeństwa. Przez nieszczelny zawór egr ucieka mi boost. Przy każdej próbie przyspieszania zawór powinien się w 100% zamykać inaczej ucieka ciśnienie doładowania w kolektor wylotowy, Masakra

dobiorę się do tego aby zweryfikowac teorię.

zakładam, że na samym egr zebrał się nagar który przeszkadza zamknąć się w 100% i uszczelnić dolot. Czyli zaślepienie dlatego pomaga w przyspieszeniu a nie jakieś cuda. Po prostu ucieka boost

Warto założyć dwie zaślepki za chłonicą spalin przed egr i pomiędzy przepustnicą a EGR bo może uciekać boost przez otwory w blaszce przy elektromagnesie

ciekawe czy da się jakoś rozebrać rte zaworki i dokładnie je oczyścić

Pozdrawiam

p.s.

zrobię testy na hamowni, to się wszystko okaże
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
zaki1989

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1367
Skąd jesteś (miejscowość / region): pole
Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 19:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


kto powiedział za zawór ma być szczelny?!

Własnie przez to ze ma za małe dziurki cały sie zatyka.. w nowszych wersjach uszczalka własnie ma całkowite wycięcia zaeby całośc nie była szczelna..
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 23:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


to niby jak ma trzymać szczelność układ dolotowy? przepływka nie odejmuje pow wywalonego w nieszczelny egr

kupiłem 2 pełne zaślepki i jak dostanę to potestuję

pozdro
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
zaki1989

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1367
Skąd jesteś (miejscowość / region): pole
Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 23:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Cytat:
Zawór a dokładniej obudowa miedzy cewka z zaworem ma dwa wyloty... w starej konstrukcji
beznadziejnie zatyka to uszczelka w nowej uszczelka już ma specjalne wycięcia które powodują ze
zamiast 0,8 mm jest 3 mm... To tamtędy ma wylatywać sadza jeśli nie to zostaje w środku i
zablokuje zawór no i cewkę....




nowa uszczelka, z dziurami..
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 00:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


zrozum działanie egr. On się zamyka przy przyspieszaniu kiedy turbo dmucha a uchyla kiedy utrzymujesz prędkość. To jest oczywiste, wtedy nawet turbo ledwo dmucha
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 10:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


zaki1989 napisał:
Cytat:
Zawór a dokładniej obudowa miedzy cewka z zaworem ma dwa wyloty... w starej konstrukcji
beznadziejnie zatyka to uszczelka w nowej uszczelka już ma specjalne wycięcia które powodują ze
zamiast 0,8 mm jest 3 mm... To tamtędy ma wylatywać sadza jeśli nie to zostaje w środku i
zablokuje zawór no i cewkę....




nowa uszczelka, z dziurami..

Kolego na diabła ci uszczelka między elektromagnesem a korpusem zaworu????? Zaslepianie zaworu EGR odbywa się w innym miejscu i ma za zadanie niedopuścić spalin do kolektora ssącego
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 10:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


adasch napisał:
U mnie inaczej to wygląda, w przepustnicy jest otwór z egr który czyściłem
...

Chodziło raczej o pokazanie gdze wyczyścić kolektor. Odkręc korpus klapy tłumiącej i tam wyczyść jeszcze kanały.
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
zaki1989

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1367
Skąd jesteś (miejscowość / region): pole
Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 11:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


Cytat:
Kolego na diabła ci uszczelka między elektromagnesem a korpusem zaworu????? Zaslepianie zaworu EGR odbywa się w innym miejscu i ma za zadanie niedopuścić spalin do kolektora ssącego


to nie jest uszczelka mająca zaślepić egr.. Czy wy czytacie to co piszę?

to jest "uszczelka" która znajduje się tam w oryginale, ma za zadanie pozostawić otwory (dlatego ma te wycięcia) tak by po otwarciu EGRu spaliny miały któredy uchodzić..

W starszych wersjach to zadanie spełniaja wycięcia na korpusie EGRu

a uszczelka jest normalna i okragła..tyle że te wycięcia są za płytkie i łatwo sie zatykają.. dlatego później mamy problemy z EGRem..

dlatego tez cały EGR nie ma być szczelny... szczelne jedynie ma być ten zaworek w korpusie EGRu..
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 12:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR


uszczelik zalążę dwie, bo ma być szczelny z obu stron

od dołu - wiadomo od góry aby nie uciekło przez dziurkę obok elektromagnesu. Mój zawór pomimo, że działa to nie jest idealnie szczelny
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 1 z 12
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatPunto Evo

19 999

2010r.

194 000 km

warmińsko-mazurskie

FiatTipo

41 900

2018r.

56 000 km

mazowieckie

Fiat500

31 900

2014r.

142 990 km

śląskie

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie

FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System