poczytałem sobie o problemach z EGR i potrzebował bym usystematyzować wiedzę.
Zawór egr wyczyściłem, o dziwo wcale nie był specjalnie brudny, szpila od elektromagnesu chodzi bardzo ładnie nic się ni eprzycina.
Okazuje się jednak, że mój zawór nie trzyma idealnie szczelności, tzn, jak się w niego dmuchnie to powietrze przechodzi tak samo jak wd40 przepływa na drugą stronę Czy ten zawór musi być idealnie szczelny?? błedów ecu nie ma. czy ta ew usterka jest naprawialna??
czy słynna poprawka 10801491RA powinna być zastosowana seryjnie czy to jest tylko do diagnostyki auta? Czy dzięki jej zastosowaniu mogę powalczyć o wyższą ekonomię? moje stilo nada spala 7,5l/100
jak dokładnie działa ten zawór, czy on otwiera się, przy nie obciążonym silniku a zamyka przy "bucie" czy działanie jego jest jeszcze zupełnie inne
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 10:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR
Zawór musi być szczelny - jak przecieka lub nie trzyma ciśnienia przy dmuchaniu to leczy go tylko wymiana albo... zaślepienie. W twoim silniku mozna go zaślepić całkowicie. Zawór jest otwarty (powinien byc) tylko w stanach ustalonej pracy silnika - udział spalin w masie zasysanego powietrza dochodzi wówczas do 65%. Podczas przyspieszania zawór powinien być całkowicie zamknięty, jak nie jest to koniki uciekają. Tu sobie poczytaj
ale co do częściowego/całkowitego zaślepienia jaki to ma wpływ na ekonomię jazdy? Rozumiem, że ma zły wpływ na środowisko.
czy ta blaszka z otworami jest tylko do diagnozy czy to jakiś update?
spróbuję w weekend jeszcze raz go zdemontować (nie cierpię tego robić) i jeszcze raz go dokładnie umyję i oglądnę ten zawór. Może uda mi się go rozłożyć i poskładać do kupy i będzie szczelny.
Powodem czepiania się egr-a jest bardzo niska umiejętność stilo utrzymywanie prędkości nawet przy 2krpm
zapytam kolegę w czym najlepiej umyć ten zawór? benzyna ekstrakcyjna?
co do mocy, to stilo po wymianie przepływki jest mocne i moc rozwija się płynnie. budzi moje zastrzeżenia wchodzenie na obroty przy pierwszym i drugim biegu. Nie ma szans na 10,2 s do setki 13 to już bardziej. Na hamowni moc jest ok, ale tam wiadomo obroty 1500 rpm i pełen but wiec jak już zacznie pompować to pompuje.
Zakupiłem dwie zaślepki: pełną i z otwormai to też sobie poobserwuje co i jak
Celem jest uzyskanie mnejszego spalania i być moze egr mi w tym przeszkadza. Co do samego EGR auto praktycznie wogóle nie dymi wiec nie wiem czy to nie jest błędna droga.
pytania -
czy zaślepka z dziurkami tylko do diagnozy czy to fiatowski update?
w czym umyć zawór?
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Jednego nie rozumiem, po co czyścić egr skoro dobrze, że jest zapchany czyli zaślepiony. dlaczego po czyszczeniu auto jedzie lepiej skoro egr jest czysty i dobrze przepuszcza spaliny?. Jakoś nie trzyma mi się to kupy.
czy kolektor dolotowy mogę przemyć na silniku jakimś czyściwem do gaźników i potem odpalić auto aby ten syf przepalić czy wiąże się z tym duże ryzyko uwalenia auta.
Zastanawiam, się czy nie zaślepić całego egr ale dześ czytałem, że w efekcie może wzrosnąć spalanie.
Pozdro _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
U mnie inaczej to wygląda, w przepustnicy jest otwór z egr który czyściłem
ale widzę inne niebezpieczeństwa. Przez nieszczelny zawór egr ucieka mi boost. Przy każdej próbie przyspieszania zawór powinien się w 100% zamykać inaczej ucieka ciśnienie doładowania w kolektor wylotowy, Masakra
dobiorę się do tego aby zweryfikowac teorię.
zakładam, że na samym egr zebrał się nagar który przeszkadza zamknąć się w 100% i uszczelnić dolot. Czyli zaślepienie dlatego pomaga w przyspieszeniu a nie jakieś cuda. Po prostu ucieka boost
Warto założyć dwie zaślepki za chłonicą spalin przed egr i pomiędzy przepustnicą a EGR bo może uciekać boost przez otwory w blaszce przy elektromagnesie
ciekawe czy da się jakoś rozebrać rte zaworki i dokładnie je oczyścić
Pozdrawiam
p.s.
zrobię testy na hamowni, to się wszystko okaże _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
to niby jak ma trzymać szczelność układ dolotowy? przepływka nie odejmuje pow wywalonego w nieszczelny egr
kupiłem 2 pełne zaślepki i jak dostanę to potestuję
pozdro _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Wto 02 Mar 2010, 23:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR
Cytat:
Zawór a dokładniej obudowa miedzy cewka z zaworem ma dwa wyloty... w starej konstrukcji
beznadziejnie zatyka to uszczelka w nowej uszczelka już ma specjalne wycięcia które powodują ze
zamiast 0,8 mm jest 3 mm... To tamtędy ma wylatywać sadza jeśli nie to zostaje w środku i
zablokuje zawór no i cewkę....
zrozum działanie egr. On się zamyka przy przyspieszaniu kiedy turbo dmucha a uchyla kiedy utrzymujesz prędkość. To jest oczywiste, wtedy nawet turbo ledwo dmucha _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 10:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR
zaki1989 napisał:
Cytat:
Zawór a dokładniej obudowa miedzy cewka z zaworem ma dwa wyloty... w starej konstrukcji
beznadziejnie zatyka to uszczelka w nowej uszczelka już ma specjalne wycięcia które powodują ze
zamiast 0,8 mm jest 3 mm... To tamtędy ma wylatywać sadza jeśli nie to zostaje w środku i
zablokuje zawór no i cewkę....
nowa uszczelka, z dziurami..
Kolego na diabła ci uszczelka między elektromagnesem a korpusem zaworu????? Zaslepianie zaworu EGR odbywa się w innym miejscu i ma za zadanie niedopuścić spalin do kolektora ssącego _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 10:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR
adasch napisał:
U mnie inaczej to wygląda, w przepustnicy jest otwór z egr który czyściłem
...
Chodziło raczej o pokazanie gdze wyczyścić kolektor. Odkręc korpus klapy tłumiącej i tam wyczyść jeszcze kanały. _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 11:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zaawansowane pytania dot EGR
Cytat:
Kolego na diabła ci uszczelka między elektromagnesem a korpusem zaworu????? Zaslepianie zaworu EGR odbywa się w innym miejscu i ma za zadanie niedopuścić spalin do kolektora ssącego
to nie jest uszczelka mająca zaślepić egr.. Czy wy czytacie to co piszę?
to jest "uszczelka" która znajduje się tam w oryginale, ma za zadanie pozostawić otwory (dlatego ma te wycięcia) tak by po otwarciu EGRu spaliny miały któredy uchodzić..
W starszych wersjach to zadanie spełniaja wycięcia na korpusie EGRu
a uszczelka jest normalna i okragła..tyle że te wycięcia są za płytkie i łatwo sie zatykają.. dlatego później mamy problemy z EGRem..
dlatego tez cały EGR nie ma być szczelny... szczelne jedynie ma być ten zaworek w korpusie EGRu..
uszczelik zalążę dwie, bo ma być szczelny z obu stron
od dołu - wiadomo od góry aby nie uciekło przez dziurkę obok elektromagnesu. Mój zawór pomimo, że działa to nie jest idealnie szczelny _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.