Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość / region): KUTNO Posiadane auto: cinquecento young
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Lis 2007, 10:29
Temat postu:
Wymiana przegubu
pomozcie chce wymienic przegub w swoim cc i mam takie pytanie czy podjac sie tej operacji samemu czy lepiej od razu do warsztatu zaprowadzic. czy to samemu mozna wymienic a jak mozna to prosze o pomoc moze jakies male wskazowki pliss dodam ze chodzi o przegub ten od strony kola nie od strony skrzyni biegow. jak to mozna wymienic w warunkach domowych.
Witaj David !
Można to zrobić samemu, ale trzeba trochę wprawy i narzędzi.
Potrzebne oprócz przegubu będą jeszcze:
- osłonka gumowa przegubu
- opaski zaciskowe właściwe do tej osłony
- nowa nakrętka czopa przegubu
- smar grafitowy
Z narzędzi oprócz podstawowego minimum majsterkowicza niezbędne będą:
- dobry klucz nasadowy 32 i solidne ramię do niego
- szczypce do zewnętrznych pierścieni segera
Następnie zdjąć kołpak pluzować nakrętkę czopa przegubu i poluzować śruby koła.
Podnieść samochód i podeprzeć bezpiecznie oraz zdjąć koło.
Odkręcić i wyjąć dwie śruby mocujące zwrotnicę do kolumny zawieszenia.
Odkręcić całkowicie nakrętkę czopa przegubu.
Odchylić zwrotnicę i wyjąć czop z piasty.
Przy odrobinie wprawy można nie rozpinać wewnętrznej osłony, aby nie wyciągać niepotrzebnie półosi ze skrzyni chyba, że przy okazji można lub trzeba wymienic osłonę wewnętrznego przegubu. Dobrze jest powiesić półoś na drucie do czegoś wyżej.
Rozpiąć opaski i zdjąć gumową osłonę oraz usunąć smar.
Poszukać pierścienia osadczego zewnętrznego na końcówce półosi i szczypcami rozchylić go aż będzie można wyciągnąć półoś.
Następnie mycie końcówki półosi i założenie na nią osłony gumowej, którą trzeba trochę wypełnić smarem.
Napełnić tym samym smarem grafitowym wnętrze przegubu kulowego.
Dalej montować w odwrotnej kolejności do demontażu.
Można jeszcze założyć nowy pierścień osadczy, gdyby stary był wątpliwy.
Moment dokręcania nakrętki czopa 235 Nm
Nakrętkę w celu zabezpieczenia zagnieść tak samo jak to wyglądało przed demontażem.
Wszystkie te czynności można wykonać bez kanału czy podnośnika.
Tak to wygląda od strony praktycznej, jeżeli czujesz się na siłach to do dzieła!
Jeżeli się za to bierzesz to podpowiem Ci jeszcze jedną radę.
Jak będziesz odkręcał śruby mocujące zwrotnicę do kolumny to oczyść gwinty i pryśnij na nie naftą lub WD.
W ten sposób unikniesz zatarcia, a przy takich zabrudzonych gwintach nietrudno o to.
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seicento
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Maj 2016, 14:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana przegubu
domel - jesteś wielki. Precyzyjny opis. Spokojnie damy radę wymienić bez warsztatu. Nie potrzeba jakichś specjalistycznych narzędzi. Jutro się biorę za wymianę bo dzisiaj deszcz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.