Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice Posiadane auto: fiat punto 1, 55KM, 1996r.
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 05 Kwi 2010, 16:49
Temat postu:
Wymiana przewodów hamulcowych
Przerdzewiał mi przewód hamulcowy idący do lewego tylnego koła i wycieka mi z niego płyn. Czy jest możliwe abym sam go wymienił? Czy muszę na coś uważać? Jakie narzędzia potrzebuje?
FIAT PUNTO 1.1 , 1996r, 55KM
Potrzebne jest zestaw kluczy do przewodow hamulcowych,z tego co pamietam 8,11,14 lub 17.po czym musisz odpowietrzyc uklad hamulcowy.przewody hamulcowe sa zazwyczaj dostepne na podstawie starego,lub zmierzonej dlugosci.pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków/Małopolska Posiadane auto: Fiat Punto 1.1T 100KM 94r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 05 Kwi 2010, 17:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Wymiana przewodów hamulcowych
do wymiany wystarczy 4.5 ale ja wiozłem 5metrowy przewód miedziany, ,podnośnik(jak masz kanał to tego nie trzeba) klucz 11 najlepiej 6 kant(nasadka), nożyce do metalu. A więc tak obcinasz przewód 1cm za nakrętkom odkręcasz (czasem przydaje się WD-40) nowy przeciągasz drogą jaką idzie stary przewód. Na belce tylnej musisz zawinąć spiralę np. na puszce po farbie. i dalej do regulatora siły hamowania. i tam droga się kończy. Jeśli strzelił elastyczny i uda Ci się go odkręcić to oszczędzacz z 70zł jeśli nie to wymiana jak wyżej + 20cm do tłoczka. Jak już zmieniasz to zobacz jak wygląda prawy przewód i czy nie wypadało by go wymienić i przednie elastyczne warto też odpowietrzyć pompę hamulcową i dopiero hamulce odpowietrzasz w kolejności prawy tylny=> lewy przedni=> lewy tylny => prawy przedni Pozdrawiam Powodzenia
Ostatnio zmieniony przez Pawel123 dnia Pon 05 Kwi 2010, 17:41, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 05 Kwi 2010, 17:30
Temat postu:
wymiana przewodu hamulcowego
Klucze, odrdzewiacz-penetrant, nowy przewód miedziany (na odpowiednią długość można kupić w dobrym sklepie auto-moto, tylko odpowiednio powyginać trzeba), nowy płyn hamulcowy, kawałek rurki igielitowej do odpowietrzania, miska, szmaty, kolega do pedałowania.
Na początek spróbować poluzować wszystkie odpowietrzniki przy zespołach hamulcowych (najlepiej wcześniej zlać penetrantem na noc i zostawić), jak nie pójdą będzie większy problem.
Zlać płyn z tej uszkodzonej linii, wymienić przewód (przy gięciu uważać na promień- nie załamać przewodu !!!), zalać płyn i odpowietrzyć układ hamulcowy. Na koniec sprawadzić szczelność (połaczenia osuszyć spirytusem lub benzynką i zostawić- jak zacznie się pocić po jeździe- jeszcze dokręcić).
Płyn hamulcowy jest palny i żrący więc trzeba uważać- generalnie nie zostawiać zacieków.
Kiedyś przerabiałem ten problem w puncioku,3 lata temu w maryśce.Wymienisz je sam,bardzo polecam kanał bo jest praca w podwoziu ale można bez.Popsikaj wczesniej np.wd-40 odpowietrzniki i użyj pożądnego klucza nasadowego lub oczkowego bo jak ci objedzie to będzie cięko to ruszyć.Przewód przy kole obetnij i załóż klucz nasadowy żeby ruszyć stary przewód.Niestety do odpowietrzenia potrzeba 2 ludzi.Klucze 8,10-oczkowe i nasadowe,może być potrzebna 11i12.Raczej nie korzystaj z kluczy płaskich wsędzie piach,woda,rdza-więc trudne do odkręcenia i łatwe do objechania śruby.A teraz najwazniejsze,przewody w sklepach kupisz miedziane na metry gotowe okute(jak chcesz stalowe możesz je kupić ale z fiata są drogie).Musisz znać długość ,w niektórych sklepach mają katalogi i znają długości,i jeszcze jedno z mojego doświadczenia wiem że masz wszystkie przewody do wymiany od koła aż do SERWA,popatrz dokładnie.Koszt samych przewodów miedźianych nie jest wysoki na 90%(120-160zł.)na 4 koła.
Pozdro
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 05 Kwi 2010, 17:38
Temat postu:
wymiana rurki hamulcowej
Racja- jak jeden idzie pewnie niedługo reszta tak samo poleci więc jak wymieniać to wszystkie (gumowe też, bo od środka puchną - będzie spokój na lata
Zlać dobrym penetrantem-odrdzewiaczem (np plak, LPS)- WD-40 nie jest tak skuteczny jak typowe penetranty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.