Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakow Posiadane auto: renault meganeI 1.416v 2001r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 09 Kwi 2010, 17:29
Temat postu:
wymiana przegubu
witam.mam pytanie odnośnie wymiany przegubu od strony pasażera w fiacie brava 1.9jtd.chciałem sam wziąść się za wymiane tylko chciałbym jakieś porady zaczerpnąć.może ktoś wymieniał już sam.potrzebuję się dowiedzieć co mam odkręcić żeby przegub zszedł z półośki.bardzo proszę o odpowiedż.
Witam mam marea 1,6 ale co do półosi to to samo.Pierwsze co potrzebujesz to popuścić nakrętke tą w środku koła,klucz 36mm(ale sprawdz bo sa też 32mm).Klucz musi być o cienkich ścianach i taki typowy morderca,bo byle czym nie odkręcisz odegnij zaklepaną część na ośce.A jak se już z tym poradzisz co jest nie lada wyzwaniem to dopiero podnieś samochód,ściąg koło odkręć gałke wahacza ta pod tarczą hamulcową klucz 17mm.Zepchnij wahacz na dół żeby wyskoczył z prowadzenia zluzuje ci sie amortyzator i bez problemu wyciągniesz zwrotnicę z amortyzatorem z półosi,bo półos zostaje w miejscu.Opaski na uimie zabezpieczającej zdemontuj i cofnij ja do tyłu żeby odsłonić środek.Teraz szmatę w ręke i wytrzyj smar i szukaj dwóch drucików patrzących do góry,jak nie widac obracasz przegubem az znajdziesz.jak je zlokalizujesz to sprawa wygląda tak trzeba je rozszeżyc na max i w tym czasie pociągnąc cały przegub do siebie,jak nie masz wprawy to trochę ci to zajmie.ten pierścień to zwykły ZEGER,mozesz spróbować 2 śrubokrętami jak nie masz orginalnych kleszczy.Wkładając nowy przegub tylko go wciskasz on sam zaskoczy.Na półos załóż nowa gumę i smar do PÓŁOSI.Jak odkręcisz tą dużą nakrętke to czas pracy do 1,5godz.
Pozdro
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakow Posiadane auto: renault meganeI 1.416v 2001r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 09 Kwi 2010, 18:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) wymiana przegubu
Pasoń Edward napisał:
Witam mam marea 1,6 ale co do półosi to to samo.Pierwsze co potrzebujesz to popuścić nakrętke tą w środku koła,klucz 36mm(ale sprawdz bo sa też 32mm).Klucz musi być o cienkich ścianach i taki typowy morderca,bo byle czym nie odkręcisz odegnij zaklepaną część na ośce.A jak se już z tym poradzisz co jest nie lada wyzwaniem to dopiero podnieś samochód,ściąg koło odkręć gałke wahacza ta pod tarczą hamulcową klucz 17mm.Zepchnij wahacz na dół żeby wyskoczył z prowadzenia zluzuje ci sie amortyzator i bez problemu wyciągniesz zwrotnicę z amortyzatorem z półosi,bo półos zostaje w miejscu.Opaski na uimie zabezpieczającej zdemontuj i cofnij ja do tyłu żeby odsłonić środek.Teraz szmatę w ręke i wytrzyj smar i szukaj dwóch drucików patrzących do góry,jak nie widac obracasz przegubem az znajdziesz.jak je zlokalizujesz to sprawa wygląda tak trzeba je rozszeżyc na max i w tym czasie pociągnąc cały przegub do siebie,jak nie masz wprawy to trochę ci to zajmie.ten pierścień to zwykły ZEGER,mozesz spróbować 2 śrubokrętami jak nie masz orginalnych kleszczy.Wkładając nowy przegub tylko go wciskasz on sam zaskoczy.Na półos załóż nowa gumę i smar do PÓŁOSI.Jak odkręcisz tą dużą nakrętke to czas pracy do 1,5godz.
Pozdro
.chciałem zapytać czy trzeba odkręcać gałke układu kierowniczego?i mcPersona przy zwrotnicy żeby odciągnąć całą zwrotnice na bok?
Nie wiem jak jest dokładnie w Bravie 1,9,ale ja w Sienie 1,6 nie odpinałem ani wahacza ani drążka kierowniczego.Odkręciłem tylko 2 śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy i dało się ją tak przekręcić,że półośka wysunęła się z piasty.Z odczepieniem wahacza może być problem-potrzebny ściągacz jak sworzeń będzie mocno trzymał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.