do sedna odpala ładnie na gazie/benzynie, obroty na luzie ma 900 stale no ponad 1000 na zimnym silniku normalka, pojawia sie problem na biegach czy to 1,2,3 etc. dodaje gazu a on nic moge wcisnac do oporu a on nic nie przyspiesza, obrotomierz w miejsu stoi, pomaga "pomopawnie" pedalem gazu wtedy sie rozkreca z predkoscia i obrotami takie objawy na bezynie gazie. Co to moze być ? aha i mam takie cykanie jakby stary zegar polonezowski tyk tyk pod deska rozdzielcza, stamtad jakby dochodzi dzwiek co to jest?
dzieki za wszelkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez czetus dnia Sob 16 Paź 2010, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Marea ) Silnik żla pracuje na LPG/benzynie
dzisiaj troche poszperałem w ksiazce od instalacji gazowej jest to ELPigaz, moze miec cos wspolnego z tym attuator? zaobserwowalem ze to szarpanie mulenie gdy samoczynnie auto z gazu przelacza sie w stan neutralny tzn. ta dioda bo jest tylko jedna pyłga a powinna byc stała, jak dioda swiecila stalym swiatlem all git zacząłem samochód rozkręcać doszedlem do 130 km/h do 140 nie doszlo zaczela pyłgać dioda czyli włączał sie stan przejscia na benzynę i przy dodawaniu gazu zadnej reakcji zaczal szarpac lekko, dodam zbiornik nie jest pusty wiecej niz polowa gazu ... co to moze byc ?
Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 53 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: FIAT MAREA Weekend 1.6 16V ELX 97r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 31 Paź 2010, 21:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Silnik żla pracuje na LPG/benzynie
hmm trochę ciężko napisałeś ja zrozumiałem tak odpalasz startuje z benzyny(próbuje) po przejściu na pewnie około 3tys/obr łapie gaz i na gazie chodzi po przekroczeniu 130km/h przeżuca się z gazu na benzyne i jest mogiła
ja bym to tak widzial pompujesz pedałem złapie obroty i na gazie jest ok, spotkałem się z taką konfiguracją żeby powyżej pewnej prędkość czy obrotów silnika wracał zpowrotem na benzynę,
taką akcję miałem jak padała pompa paliwa to czasem zaskoczył, jak padła na dobre to odpalał tylko z gazu jak wciskałem pedał gazu w pozycji tylko gaz przełacznika,
pompa upałiła się wręcz w baku góra odpadła od wirnika a obudowa wirnika wtopiła się w uchwyt ja trzymający masakra zastanawiam się jak to nie wybuchło, tykanie to po przekreceniu stacyjki start wtrysku i pompy paliwowej jak nie pociąga wachy to tyka i tyka aż stanie po około 30sek,
jeśli to pompa paliwa wymienisz sam kwestia zakupu pompki około 50pln odkręcenia tapicerki w bagażniku plastikowej osłonki zdjecia 2 wężyków + 1 na śrubce (u mnie był skorodowany że sie niedał odkręcić więc unosząc cały zestaw pompy rozłączyłem go na 3 części i najważniejsze wylazło) i odpięcia dwu wtyczek (poziom paliwa zasilanie pompki) robota raczej prosta jak nie bedzie nieprzewidzianych problemów to w 30 minut dasz radę,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.