Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska zachodnia Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.9 JTD 115KM Dynamic, 2002 r.
Piwa: 4/6
Wysłany: Czw 15 Kwi 2010, 11:14
Temat postu:
Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
Witam,
Czy komuś, kto miał wcześniej usterkę z elektrycznym sterowaniem obiegu powietrza w kabinie, udało się to naprawić? Ja o tym problemie przypominam sobie tylko wówczas, gdy obieg mi się zamknie. Tak też się stało niefortunnie, że podczas wizyty u mechanika i obsłudze klimatyzacji, panowie pewnie nacisnęli ten magiczny guzik i niestety na dzień dzisiejszy obieg mam zamknięty, bo otworzyć już się nie chce. Pewnie się otworzy tylko nie wiem kiedy, tak jak to już nie raz miałem, że w dowolnej chwili zechce zadziałać. Jakby ktoś miał jakieś pomysły poza rozbieraniem całem deski rozdzielczej, to chętnie wysłucham
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 18 Kwi 2010, 16:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
Sam sobie odpowiedziałeś na te pytanie.
Jeśli Auto-kalibracja nie pomaga to niestety trzeba zdemontować środkowa cześć konsoli i dostać się do silniczka sterującego przesłona _________________ Z poważaniem
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska zachodnia Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.9 JTD 115KM Dynamic, 2002 r.
Piwa: 4/6
Wysłany: Pon 19 Kwi 2010, 15:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
Marek82 napisał:
Sam sobie odpowiedziałeś na te pytanie.
Jeśli Auto-kalibracja nie pomaga to niestety trzeba zdemontować środkowa cześć konsoli i dostać się do silniczka sterującego przesłona
Z autokalibracją to nie wiem jak to jest w przypadku klimatyzacji manualnej? Jeśli się mylę, to proszę o szczegóły
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska zachodnia Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.9 JTD 115KM Dynamic, 2002 r.
Piwa: 4/6
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 09:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
Marek82 napisał:
Myślałem że masz Climatronika.
Niestety nie, albo stety Nie ma rzeczy, co się nie psują Będę czekał, aż się odemknie, a jak nie to niestety do mechanika oddam, bo jazda w zimie na obiegu zamkniętym to koszmar. Najgorsze jest to, że całą deskę trzeba rozbierać, a znając podejście niektórych mechaników, to nie ma gwarancji, że zostanie złożona poprawnie
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
przemekb22 napisał:
Marek82 napisał:
Myślałem że masz Climatronika.
Niestety nie, albo stety Nie ma rzeczy, co się nie psują Będę czekał, aż się odemknie, a jak nie to niestety do mechanika oddam, bo jazda w zimie na obiegu zamkniętym to koszmar. Najgorsze jest to, że całą deskę trzeba rozbierać, a znając podejście niektórych mechaników, to nie ma gwarancji, że zostanie złożona poprawnie
Pozdrawiam
Witam,
i jak mechanik naprawił ?? Ja mam podobny problem obieg zamknięty działa lub nie - aktualnie nie działa.
Ja postanowiłem sam to naprawić wiec zacząłem szukać gdzie zamyka się obieg. Cały mechanizm znajduje się po stronie kierowcy głęboko (fotki prześle jak aparat odzyskam). Do silniczka prowadzi przewód dwużyłowy (brązowy i biały), który przykręcony jest trzema śrubkami do całego korpusy nagrzewnicy. Dojście bez rozbierania jest straszne ale się udało.
Ku zdziwieniu:
- silniczek nie działa (mechanizm w środku sprawny)
- zasilanie jest na przewodach (+12V lub -12V)
- mechanizm zamykania działa.
Pytanie do wszystkich. Mozę ktoś ma schemat elektryczny przekaźników znajdujących się na nagrzewnicy - klima manual.
Niesprawność mechanizmu - tak się domyślam, polega na tym ze gdy włączę obieg zamknięty, na silniczek (juz nowy) podawane jest napięcie -12V i zamyka się dolot powietrza, ale napięcie ciągle jest mino iż mechanizm się zamkną. Silnik dalej próbuje się kręcić. Podobnie, gdy przełączę na obieg otwarty - ciągle jest napięcie +12V i silnik non stop się kreci. Nie ma tam żadnego mikrostyka sygnalizującego zamkniecie/otwarcie.
W ten sposób spalił sie jeden silnik Chce naprawić elektrykę, aby nie spalić drugiego. Lecz nie wiem jak jest wyrywany stan otwarci lub zamkniecia ???
Pozdrawiam _________________ Jazda Stilo to sama przyjemnosc
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
"Silniczek klapki wlotu powietrza zewnetrznego/recyrkulacji N82 jest sterowany przez odpowiedni przycisk , znajdujący się w zespole sterowań H80 ; po naciśnięciu przycisku zostaje wysłany sygnał masy i zasilania - obwód włączany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2 - które zmieniają biegunowość dla w celu zmiany kierunku obrotów silniczka."
Patrząc po schemacie to nie ma jakichkolwiek wyłączników krańcowych klapy recyrkulacji, prawdopodobnie centralka sterująca odłącza zasilanie silnika po wykryciu zwiększonego obciążenia lub też wyłącza zasilanie po określonym czasie. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska zachodnia Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.9 JTD 115KM Dynamic, 2002 r.
Piwa: 4/6
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 16:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
Witam,
Nie zlecilem naprawy tego ustrojstwa. Na tą chwilę obieg mam otwarty i nie używam guzika, który to włącza i wyłącza. U mnie to raz działa raz nie. Dobrze, że chociaż co jakiś czas zareaguje, aby można było przełączyć na obieg otwarty. Tak więc w moim wypadku z funkcji cyrkulacji powietrza w kabinie nie da się więc swobodnie korzystać i szkoda troszkę, bo nie raz to może się przydać. Z przyjemnością oglądnął bym fotki, jak udało Ci się dostać do tego mechanizmu i ewentualnie zasugerował swojemu mechanikowi, że jest sposób, aby dostać się tam i nie rozbierać deski rozdzielczej. Gratuluję motywacji i czekam na fotki
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
Witam,
Przesyłam obiecane fotki.
Silniczek i mechanizm znajdują się po stronie kierowcy. Do silniczka doprowadzone są tylko dwa przewody, a on sam mocowany jest na 3 wkrętach. Ja kupiłem za 2.99zł śrubokręt krzyżakowy średniej wielkości i wygiąłem pod kątem 90st. ok. 1,5cm długości. Dwa z nich widać wykręcone. Trzeci jest w górnym prawym rogu. Należy wyjąć dźwignie z mechanizmu otwierania/recyrkulacji i przekręcić silniczkiem w lewo. Pokaże się trzeci uchwyt. U mnie niestety pęknięty
Mechanizm w pudełeczku. Jeśli mamy spalony silniczek wymieniamy go na nowy. Może być od zabawek. Zakładamy w odwrotnej kolejności oczywiście.
Tu nie ma nic skomplikowanego Jak narazie działa wyśmienicie. Zastanawia mnie tylko jeszcze to +12V i -12V jakie jest na przewodach.
Czy ktoś z was ma moze schemat elektoniki klimatyzacji manual ?? Chciałbym sprawdzić czy to po jakims czasie znika to 12V czy nie ??
Kolego przemekb22 zmierzyłbyś może miernikiem czy np po 5min masz nadal napięcie na obu przewodach czy nie ?
pozdr _________________ Jazda Stilo to sama przyjemnosc
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
v-e-g-a napisał:
Tu nie ma nic skomplikowanego Jak narazie działa wyśmienicie. Zastanawia mnie tylko jeszcze to +12V i -12V jakie jest na przewodach.
Czy ktoś z was ma moze schemat elektoniki klimatyzacji manual ?? Chciałbym sprawdzić czy to po jakims czasie znika to 12V czy nie ??
pozdr
Nie ma w Stilo czego takiego jak (-12V), jest napięcie zasilania +..V i jego masa, czytasz w ogóle posty ?, masz wyżej napisane centralka realizuje zamianę biegunów zasilania. Schemat elektryczny masz powyżej, jeżeli szukasz schematu centralki to na pewno go nie znajdziesz, zresztą schemat zaawansowanej elektroniki nic by Ci nie pomógł. Zasilanie silnika musi zanikać, inaczej silniczek zostałby uszkodzony. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
jacek.d napisał:
Nie ma w Stilo czego takiego jak (-12V), jest napięcie zasilania +..V i jego masa, czytasz w ogóle posty ?, masz wyżej napisane centralka realizuje zamianę biegunów zasilania. Schemat elektryczny masz powyżej, jeżeli szukasz schematu centralki to na pewno go nie znajdziesz, zresztą schemat zaawansowanej elektroniki nic by Ci nie pomógł. Zasilanie silnika musi zanikać, inaczej silniczek zostałby uszkodzony.
Kolego o co Ci chodzi. Czytam posty i rozumiem co sie dzieje jak zmienia sie biegunowość. NIewiem tylko czy ty czaisz co to jest miernik i jak zamienisz biegunowość to pojawia sie -12V.
Pytam sie o schemat centrali, bo rozumien zaawansoowaną elektronikę, czy to cyfrowa czy analogowa. Poprostu zapytałme. Nie mądrze sie ze jestem [cenzura]---ty i to pryszcz dla mnie.
BTW chodzi o zmiane biegunowości i tak, pisząc -12V chodziło mi o zmianę polaryzacji (czytaj biegunowości). Miernik podłączyłem na stałe krokodylkami.
Chciałęm tylko pomóc ale kolega widze zjadł wszystkie rozumy. _________________ Jazda Stilo to sama przyjemnosc
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
v-e-g-a napisał:
jacek.d napisał:
Nie ma w Stilo czego takiego jak (-12V), jest napięcie zasilania +..V i jego masa, czytasz w ogóle posty ?, masz wyżej napisane centralka realizuje zamianę biegunów zasilania. Schemat elektryczny masz powyżej, jeżeli szukasz schematu centralki to na pewno go nie znajdziesz, zresztą schemat zaawansowanej elektroniki nic by Ci nie pomógł. Zasilanie silnika musi zanikać, inaczej silniczek zostałby uszkodzony.
Kolego o co Ci chodzi. Czytam posty i rozumiem co sie dzieje jak zmienia sie biegunowość. NIewiem tylko czy ty czaisz co to jest miernik i jak zamienisz biegunowość to pojawia sie -12V.
Pytam sie o schemat centrali, bo rozumien zaawansoowaną elektronikę, czy to cyfrowa czy analogowa. Poprostu zapytałme. Nie mądrze sie ze jestem [cenzura]---ty i to pryszcz dla mnie.
BTW chodzi o zmiane biegunowości i tak, pisząc -12V chodziło mi o zmianę polaryzacji (czytaj biegunowości). Miernik podłączyłem na stałe krokodylkami.
Chciałęm tylko pomóc ale kolega widze zjadł wszystkie rozumy.
Ja też Ci chciałem pomóc i dlatego pofatygowałem się i wkleiłem schemat, do tego wkleiłem opis, Ty powtórnie zadajesz te same pytania, dlatego zapytałem, czy czytasz posty.
(-12V) jest określeniem "napięcia ujemnego" które nie jest równoznaczne ze zmianą polaryzacji. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) Cyrkulacja powietrza w kabinie - czy ktoś wygrał z usterką?
jacek.d napisał:
Ja też Ci chciałem pomóc i dlatego pofatygowałem się i wkleiłem schemat, do tego wkleiłem opis, Ty powtórnie zadajesz te same pytania, dlatego zapytałem, czy czytasz posty.
(-12V) jest określeniem "napięcia ujemnego" które nie jest równoznaczne ze zmianą polaryzacji.
Dlatego napisałem BTW, ze chodziło mi o biegunowość. Jeszcze raz dziki za schemat, bo przy okazji montażu zwarłem krokodylki i mogłem dzięki schematowi jaki podesłałeś wymieć tylko ten konkretny bezpiecznik.
dzięki _________________ Jazda Stilo to sama przyjemnosc
Dzisiaj właśnie jestem po wymianie silniczka. I zastanawia mnie to jak on się wyłącza. Miałem go wyjętego i obracająca dźwignię zatrzymałem ręką i nic dalej silnik pracował. Po odczekaniu 40 sek nie zatrzymał się.
Ja również mam ten sam problem dalej. Po prostu odłączyłem, aby nie spalić silniczka. Szukałem uszkodzonej - mechanicznie, konsoli sterowania wentylacja. Może u mnie jest uszkodzona elektronika pod gałkami od regulacji temp, siły nawiewu, ale nie udało mi się takiej znaleźć i temat odpuściłem _________________ Jazda Stilo to sama przyjemnosc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.