Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Pon 19 Kwi 2010, 17:42
Temat postu:
wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
Ucieka mi tamtędy olej ze skrzyni aż huczy (rzęzi) podczas jazdy. Mechanicy powiedzieli: uszczelniacz lewy i osłona półosi do wymiany.
Zaśpiewali 250-300zł za stronę. Kupiłem oryginalne uszczelniacze z gumowymi osłonami ....
Jak to wymienić?
Odkręcić półoś od skrzyni i wyciągnąć do siebie?
Czy uszczelniacz jest jakoś wpychany, wbijany???
Powiedzcie mi jak to jest bo pierwszy raz będę robił to pod blokiem...
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 11:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
Tak, Fiat CC, 700, dokładnie 170/700KAT
Czyli jak?
Ściągam koło...
Ściągam przegub..
i od tylniej strony wciskam przez półośkę uszczelniacz itp.???
Moje kolejne pytanie:
Czy stary uszczelniacz jest mocno wciśnięty w skrzynię??
Dam radę wyciągnąć go sam bez specjalistycznych narzędzi (domowymi)?
Chodzi mi właśnie o to, bo, nie chcę rozkręcać auta nie wiedząc że starego uszczelniacza nie wyciągnę...
A co do cen w Warszawie, to Binladen powinien [cenzura]... nie w Nowy Jork tylko w Warszawę... Tutaj, czegoś takiego jak: CC,Polonez,126p,matiz,tico, i reszta... się nie naprawia!!!
Oni chcą takich cen, bo warsztaty są przepełnione. Wszędzie czekasz na naprawę minimum 5-7dni. Warsztaty w Warszawie żyją teorią: PO CO MAM ROBIĆ CI CINQUECENTO W TRZY GODZINY ZA 100ZŁ GDY MOGĘ W TYM CZASIE ROBIĆ AUDI A8 ZA 800Zł!! Ja nie jestem Warszawiakiem, i coraz częściej myślę by wracać z tego cyrku do Gdańska. Tam są przynajmniej normalni ludzie... _________________ Mam: Cinquecento 170/ 700
poj. 704cm3 , WEBER
rocznik: 1994 - benzyna bez LPG
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk/Podkarpacie Posiadane auto: CC 899 Wtrysk, Rok 1996 eLPeGie
Piwa: 6/0
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 17:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
trzeba podstawowe klucze i młotek, i jakaś miskę bo się olej wyleje (jeżeli jest).
ściągasz koło
odkręcasz zwrotnice przy wahaczu
tłłuczesz młotkiem w zwrotnice aż wyskoczy z wahacza
ściagasz opaski z półosi przy skrzyni, wysuwasz półoś
ściągasz osłone, zaciągasz nową i składasz.
tak mniej więcej to wygląda,
bez kanału raczej ciężko bedzie cos zdziałać. _________________ szukaj, czytaj, ja znalazłem, Ty też to zrobisz.
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 20:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
No niestety, kanału nie mam...
i oleju w skrzyni też inaczej, bym uszczelniaczy nie wymieniał a
tylko tędy spin*dala
Jutro od rańca za to się biorę.. _________________ Mam: Cinquecento 170/ 700
poj. 704cm3 , WEBER
rocznik: 1994 - benzyna bez LPG
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 675 Skąd jesteś (miejscowość / region): WD XXXXX Posiadane auto: RAV4 2,4 USA
Piwa: 28/0
Wysłany: Sro 21 Kwi 2010, 10:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
ŁukaszŁukasz napisał:
trzeba podstawowe klucze i młotek, i jakaś miskę bo się olej wyleje (jeżeli jest).
ściągasz koło
odkręcasz zwrotnice przy wahaczu
tłłuczesz młotkiem w zwrotnice aż wyskoczy z wahacza
ściagasz opaski z półosi przy skrzyni, wysuwasz półoś
ściągasz osłone, zaciągasz nową i składasz.
tak mniej więcej to wygląda,
bez kanału raczej ciężko bedzie cos zdziałać.
Trochę kolego przesadziłeś
Z wyjęciem półosi bez kanału bez kanału w 700 nie ma problemu. Po co radzisz koledze wyciąganie zwrotnicy z wahacza, skoro wiadomo,że zazwyczaj jest tam zapieczone i są problemy z wybiciem sworznia
Najpierw klucz 32 do odkręcenia nakrętki mocującej przegub do piasty ( przed podniesieniem samochodu)
Potem odkręcić dwie śruby mocujące zwrotnicę z kolumną ( albo dwa klucze 19, albo (zależy od tego od jakiego dostawcy mieli śruby) klucz 19 i 1 i skręcając zwrotnicą wypychasz półoś z piasty. Od spodu zdejmujesz opaskę z osłony i wyciągasz półoś kompletną. Jeżeli nie masz przelanej skrzyni,to nie powinno wyciec więcej jak kieliszek oleju
Z uszczelniaczem jest większy problem, bo uszczelniacza nie do się wymienić bez praski, nie mówiąc już o wypchnięciu sworznia przegubu wewnętrznego. _________________ Corolla E12-ostatnia prawdziwa Toyota
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 21 Kwi 2010, 21:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
To dam radę pod blokiem to wymienić?
Nie straszcie mnie... _________________ Mam: Cinquecento 170/ 700
poj. 704cm3 , WEBER
rocznik: 1994 - benzyna bez LPG
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk/Podkarpacie Posiadane auto: CC 899 Wtrysk, Rok 1996 eLPeGie
Piwa: 6/0
Wysłany: Sro 21 Kwi 2010, 22:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
ja tam zawsze wywalałem z wahacza, szybciej jak dla mnie, kilka razy młotkiem w zwrotnice i sworzeń wahacza sam wyskakuje, podobnie jak z końcówkami kierowniczymi.
z odkręceniem półosi to czasem w warsztacie mam problem, a co dopiero pod blokiem.
a ja poradziłem jak wymienić same osłony gumowe bez łożysk, przynajmniej u siebie tak robiłem, łożyska zostawiłem stare (140tys) i zmieniłem same osłony. _________________ szukaj, czytaj, ja znalazłem, Ty też to zrobisz.
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 22 Kwi 2010, 15:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
chce wymienić całość by mieć spokój... i pewność, że tamtędy olej nie ucieknie... _________________ Mam: Cinquecento 170/ 700
poj. 704cm3 , WEBER
rocznik: 1994 - benzyna bez LPG
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 180 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ochota Posiadane auto: Fiat CC
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 25 Kwi 2010, 19:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
A więc tak...
Ściągnąłem wahacz itp.
Próbowałem odciągnąć (wyciągnąć) do siebie pół ośkę ze skrzyni, ale coś ją trzyma... Nie chce wyjść...
Druga sprawa, ten uszczelniacz metalowy nie siedzi w skrzyni... tylko w odległości 15cm!!! od skrzyni .... i jest opleciony tą uszczelką (mieszką)
Przy skrzyni zostało jedynie kawałek tej uszczelki z opaską... _________________ Mam: Cinquecento 170/ 700
poj. 704cm3 , WEBER
rocznik: 1994 - benzyna bez LPG
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 60 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3City Posiadane auto: Toyota Yaris Verso, 1.5 benzyna, 2005
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 22:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
Coś mam wrażenie, że mój egzemplarz do autka kolegi omegi się upodabnia.
Co szukam rozwiązania mojego problemu, to widzę wpis sygnowany "omega" nieco wcześniej.
Ale do rzeczy - prawa guma przy skrzyni cała mokra, kapie co jakieś 20-30 sekund, więc dość mocno.
Podejrzewam, że bez wymiany uszczelniacza się nie obejdzie, bo raczej nie jest to smar wypełniający gumę :| bo on nie powinien kapać :)
Czy wyciągnięcie półośki z uszczelniaczem to jest problem? Podnośnik powinienem mieć dostępny - pytanie tylko, na ile to trudne jest. Wyczytałem, że wciskanie nowego uszczelniacza to zabawa z prasą - bez tego się nie obejdzie, jak rozumiem ?
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia) z przodu
Witam
Zauważyłem na dole dużej metalowej obejmy osłony gumowej na półosi od strony skrzyni biegów krople oleju. I rzeczywiście, guma jest lekko popękana i trzeba będzie ją wymienić. Półoś jest sucha czyli uszczelniacz jest ok.
I teraz pytanie, gumową osłonę (po zdjęciu metalowych obejm) zdejmuje/nakłada się przez stronę przegubu dwupalcowego (w skrzyni biegów) czy przez stronę przegubu homokinetycznego (przy kole)?
Chcę mieć jak najmniej roboty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.