Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Cinquecento 900 96r Wtrysk
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 12:06
Temat postu:
Problem z chłodzeniem
Witam. Od trzech miesięcy temperatura płynu - 110 st. w moim cieniasie to codzienność. Temperatura wzrasta głównie jak stoję w korku, gdy się rozpędzę, minimum 70 km/h, powoli wraca do 90 st. Wentylator się nie włącza. Termostat wymieniony. Pojechałem dzisiaj do mechanika. W czasie drogi standardowo 110 st. z gwałtownymi skokami do 90 st. Pod mechanikiem 90 st. i ani drgnie. Wyłączyłem go na trzy minuty. Po uruchomieniu znowu 90 st. z tym, że teraz zaczął włączać się regularnie wentylator. Jak na złość wszystko wskazywało na prawidłowe funkcjonowanie i mechanik nic nie stwierdził. W drodze powrotnej znowu to samo tzn: 110 st. Zatrzymałem się i odkręciłem korek spod którego zaczęło syczeć, przewodem od zbiornika ( tym górnym, powrotnym) zaczęło szarpać, coś w nim też bulgotało i na koniec ze zbiornika buchnęła para. Nic nie poradziłem, więc wsiadłem i wróciłem do domu. Pod domem temp. wynosiła 90 st. nie gasiłem go, poczekałem chwile i włączył się wentylator. Dzień wcześniej wywaliło mi płyn, wąż puścił przy termostacie ten cieńszy w okolicy opaski zaciskowej, pewnie ciśnienie dało mu radę, gdyż wcześniej był trochę wyrobiony. Byłem pewien, że wszystkiemu winna jest uszczelka pod głowicą, dodatkowo uciekał mi płyn ze zbiornika i mieszał się z olejem. Pod korkiem oleju i w zbiorniku robiło się masło. Mechanik stwierdził, że to uszczelka, ale pod pokrywą pompy oleju. Jak na razie jest dobrzy, tylko to chłodzenie...Dodam jeszcze, że dystans z domu do mechanika wynosi 8 km, natomiast z miejsca , w którym się zatrzymałem, do domu: 1 km. Może to ma jakieś znaczenie. A teraz pytanie: co to może być??? Czujnik wentylatora??? Znowu termostat??? Zapowietrzony układ chłodzenia??? Pompa wody??? A może coś innego??? Jak ktoś wie, to proszę o pomoc.
Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: citroen xsara picasso 1,8 2000r./cinquecento 700 aisan 1996r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 13:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
Jeśli wcześniej było dobrze (zanim wywaliło płyn), to pewnie po uzupełnieniu jest zapowietrzony i nie ma dobrego obiegu.
Lub
Czujnik wentylatora _________________ "...wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi (...) jedźmy, nikt nie woła."
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 1199 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: seat alhambra 1,9 tdi 115KM 2003r......fiat punto I benzyna 99r
Piwa: 87/2
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 14:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
dokładnie sprawdź stan kabli przy czujniku i stan styków elektrycznych w kostkach...może trzeba wyczyścić albo wymienić...może też być wadliwy włącznik termiczny właczenia wentylatora..i tak mi to na razie wygląda....teraz jak słonko przygrzewa to nie dziwota że jak wentylator chodzi jak chce,to na postoju wywala płyn...w korku jest zawór ciśnieniowy i jak jest za duże ciśnienie to korek ma puszczać.....
pozdro _________________ pomoc na forum,
mile widziana
i bardzo wskazana
skoro termostat wymieniony i jest dobrze odpowietrzony to sprawdz korek zbiorniczka czy zaworek dziala albo pompa wody moze miec zerwany mimosrud czyli kolo ktore napedza pasek klinowy kreci sie normalnie a wirnik w silniku nie pompuje wody dosc szybko i wtedy woda sie gotuje . wymien pompe wody ,,,,ostatecznosc to glowica skoro plyn miesza sie z olejem ,,, wymien pompe wody ,,,, to koszt okolo 130 zloty chyba i klopot powinien zniknac ,,,,,pozdrawiam ,,,
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 16:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
Zobacz czy przy nagrzanym silniku, masz ogrzewanie. Jeśli leci zimne powietrze z wentylacji przy ustawionym grzaniu na full, to masz zapowietrzony, lub zatkany układ chłodzenia.
kolego tuning czy chociaż wiesz o czym piszesz? pompa w 700 napędzana jest nie jakimś MIMOŚRODEM tylko wałkiem na którym znajduje się pompa oleju, wymiana pompy wodnej wiąże się z wymianą miski oleju, i nie ma tam możliwości napędu pompy wodnej paskiem klinowym- myślę że pomyliłeś silnik 700 z jakimś innym, słuszność muszę przyznać koledze gori i również zalecam sprawdzenie czujnika wentylatora, połączeń elektrycznych jak i samego silnika wentylatora
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 16:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
@mustang nie przesadzaj. Wymiana pompy wody nie wymaga wymiany miski. Dlaczego ? Bo pompa wody to zwykły wirnik przykręcony jedną śrubką do wałka. Nie ma fizycznych możliwości, aby ten wałek w jakiś znaczący sposób tak uszkodzić, by trzeba było go wymieniać. Częstym problemem jest właśnie poluzowanie się tej śruby, i dlatego wirnik sobie lata. Żeby wymienić takowy wirnik wystarczy zdjąc pokrywę pompy (ale nie termostat), i odkręcić śrubę i sprawdzić stan wewnętrzego gwintu wałka i ewentualnie wymienić wirnik.
zgadzam się że do wymiany wirnika nie ma potrzeby wymiany miski ale mój przedmówca napisał o wymianie pompy wodnej a to jest różnica bo pompa to element kompletny czyli łącznie z miską a wirnik to część pompy, a tak swoją drogą to te wirniki wytrzymują ogromne przebiegi i rzadko kto je wymienia, prędzej trzeba wymienić uszczelniacz bo zaczyna przeciekać
Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Cinquecento 900 96r Wtrysk
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 20:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
To chyba termostat nie domaga, a ledwo co wymieniony. Przejechałem 3 km, nagrzałem go do 100 st. zmacałem chłodnicę, a chłodnica zimna, wszystkie rury gorące, oprócz tej dolnej miedzy chłodnicą a termostatem. Zgasiłem go na 10 min. Następnie przejechałem 1,5 km. później trochę pochodził na postoju (temp. 90 st.), chłodnica się nagrzała, włączył się wentylator. Czyli wszystko w porządku, tylko dlaczego z takim opóźnieniem reaguje termostat. Przypominam, że wcześniej olej mieszał się z płynem, czy to ma jakiś związek??? Termostat jest przez coś blokowany, zatykany np: przez pozostałości oleju i innego syfu w układzie chłodzenia??? Czy zapowietrzony układ chłodzenia może mieć taki wpływ na termostat???
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 20:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
Akurat, jeśli to tylko termostat, to uważam, że to najlepszy możliwy scenariusz. Wystarczy zaopatrzyć się w nową uszczelkę termostatu (raptem kilka złotych) i odkręcić go. Porządnie wyczyścić, przepłukać i zrobić test, wrzucić go całego do gotującego się garnka z wodą (tylko nie takiego spożywczego, tylko jakiegoś nie uzywanego i sprawdzić, czy otwiera się przepływ. Jeśli nie to można cały wkład termostatu wymienić. Tylko taka opercja moim zdaniem jest nie opłacalna, lepiej kupic nowy.
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 1199 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: seat alhambra 1,9 tdi 115KM 2003r......fiat punto I benzyna 99r
Piwa: 87/2
Wysłany: Sob 24 Kwi 2010, 12:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
nawet nowa rzecz...w tym przypadku termostat może byc zepsuta...na dodatek jeśli jest to jakieś tanie badziewie to wcale mnie nie dziwi że się nie otwiera tak jak trzeba.....prawdopodobnie termostat do wymiany....
o termostacie nie pisałem wcześniej bo napisane było że jest sprawdzony..oki...i wogóle super....
_________________ pomoc na forum,
mile widziana
i bardzo wskazana
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 657 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pisz Posiadane auto: seicento 1.1 MPI 19000
Piwa: 42/7
Wysłany: Wto 27 Kwi 2010, 14:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
Witam , przykleję się do tematu a mianowicie występuje u mnie taki problem. Do tej pory wszystko było ok podczas jazdy temperatura około 90st na postoju lub po mieście w korkach 95st i po jakimś czasie ruszał wentylator . Dzisiaj jadąc zauważyłem że temperatura poszła do 95st a ostatecvznie zatrzymała sie na 100 i opada do 95 a czasami do 90 i znowu 100 . Zmieniłem termostat ale tylko sam wkład i przestało tak falowac ale problem pozostał temperatura utrzymuje się około 95 st a jak ma cięrzej lub po chwili postoju 100 , ogrzewanie działa .Dodam ze przewód do chłodnicy dolny przwie zimny czyżby nowy termostat walnięty co o tym sądzicie _________________ Cieszę się że mogłem pomóc.
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 135 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelszczyzna Posiadane auto: renault r5 mazda 323f
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 12:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Problem z chłodzeniem
jeżeli termostat miałbyś uszkodzony to temperatura raczej przekraczała by 100, druga sprawa wszystko zależy jaki założyłeś termostat a występowały 2 rodzaje tak zwany zimny otwierający się w temperaturze około 85stopni i ciepły otwierający około 92-94stopnie, i tutaj raczej bym sprawdził czy prawidłowo załacza się wentylator chłodnicy szczególnie przy tym drugim termostacie, oraz sprawdził jej drożność, nie oszukując się są to auta w większości powyżej 15 lat i wskazane by było używać przynajmniej raz na 2-3 lata płukanki do chłodnic _________________ po drogach jeździ masa świrów i psychopatów, pędzą na złamanie karku,
aż czasami trudno mi ich wyprzedzić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.