Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat ducato 14 2.5tdi 96
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 17:05
Temat postu:
stukanie w silniku
witam posiadam fiata ducato z silnikiem 2.5tdi od pewnego czasu z silnika słychac dziwne stuki na zimnym i ciepłym silniku, dzieje sie to mniej wiecej od momentu gdy w zimie padl akumulator i samochod został zaciągniety i odpalony. Auto po wymianie akumulatora nie ma problemow z odpaleniem tylko dziwne stukanie nie daje mi spokoju. Prosze o pomoc..
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 319 Skąd jesteś (miejscowość / region): z internetu Posiadane auto: fiat palio weekend 1.4 el lpg
Piwa: 21/4
Wysłany: Pią 23 Kwi 2010, 22:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) stukanie w silniku
nie ma takiej opcji, żeby tłoki się spotkały z zaworami bo już by ten samochód nie jeździł!! popieram pierwszą wypowiedź, diesla nie powinno palić się na pych ani z holu bo może przeskoczyć rozrząd, sprawdź to bo może zapłon nie domagać. _________________
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat ducato 14 2.5tdi 96
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Kwi 2010, 06:51
Temat postu:
stukanie w silniku
biorę to pod uwagę że mógł się przestawić ,a czy mogą to być wtryski bo jak odpalił po zaciągnięciu to strasznie rzucało silnikiem tak jakby nie palił na dwa gary i strasznie kopcił do póki się nie zagrzał,silnik ma już zrobione 250 tyś.Stuki dochodziły z okolicy pierwszego cylindra po wymontowaniu wtrysków miały dużo nagaru,wyczyściłem je i zamontowałem i odpaliłem ponownie bez problemu tylko że teraz te stuki dochodzą z okolicy czwartego cylindra proszę o poradę.Chciałem dodać jeszcze że na wolnych obrotach tych stuków nie słychać dopiero jak przygazuje
nie ma takiej opcji, żeby tłoki się spotkały z zaworami bo już by ten samochód nie jeździł!! popieram pierwszą wypowiedź, diesla nie powinno palić się na pych ani z holu bo może przeskoczyć rozrząd, sprawdź to bo może zapłon nie domagać.
Poczytaj trochę to zmienisz zdanie, sam osobiście miałem sytuację że w dieslu VW przeskoczył pasek i było piękne pykanie, w sieci są zdjęcia tłoków po takich sytuacjach. Tłoki zaledwie dotykają zaworów, mogą je wykrzywiać lub nie, zawory uginają się na trzonkach i całość jakoś pracuje.
Jeszcze jeden ząbek na pasku i byłoby po głowicy i zaworach.
biorę to pod uwagę że mógł się przestawić ,a czy mogą to być wtryski bo jak odpalił po zaciągnięciu to strasznie rzucało silnikiem tak jakby nie palił na dwa gary i strasznie kopcił do póki się nie zagrzał,silnik ma już zrobione 250 tyś.Stuki dochodziły z okolicy pierwszego cylindra po wymontowaniu wtrysków miały dużo nagaru,wyczyściłem je i zamontowałem i odpaliłem ponownie bez problemu tylko że teraz te stuki dochodzą z okolicy czwartego cylindra proszę o poradę.Chciałem dodać jeszcze że na wolnych obrotach tych stuków nie słychać dopiero jak przygazuje
Po prostu sprawdź ustawienie rozrządu, te stuki które pojawiają po holowaniu idealnie pasują do paska który przeskoczył o jeden/dwa ząbki.
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat ducato 14 2.5tdi 96
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Kwi 2010, 08:20
Temat postu:
stukanie w silniku
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę jeszcze jeżdzić w takim stanie zanim ustawie rozrząd,do tej pory nic sie nie stało , bo potrzebny jet mi samochód to moja praca
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 319 Skąd jesteś (miejscowość / region): z internetu Posiadane auto: fiat palio weekend 1.4 el lpg
Piwa: 21/4
Wysłany: Sob 24 Kwi 2010, 09:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) stukanie w silniku
jacek.d napisał:
limak1231 napisał:
nie ma takiej opcji, żeby tłoki się spotkały z zaworami bo już by ten samochód nie jeździł!! popieram pierwszą wypowiedź, diesla nie powinno palić się na pych ani z holu bo może przeskoczyć rozrząd, sprawdź to bo może zapłon nie domagać.
Poczytaj trochę to zmienisz zdanie, sam osobiście miałem sytuację że w dieslu VW przeskoczył pasek i było piękne pykanie, w sieci są zdjęcia tłoków po takich sytuacjach. Tłoki zaledwie dotykają zaworów, mogą je wykrzywiać lub nie, zawory uginają się na trzonkach i całość jakoś pracuje.
Jeszcze jeden ząbek na pasku i byłoby po głowicy i zaworach.
nie chcę się z nikim kłócić ale jeszcze raz powtarzam, że nie ma takiej możliwości. Te dźwięki które dobiegają z silnika i wyglądają tak jakby tłoki uderzały o zawory to tzw spalanie stukowe przy przestawionym zapłonie ( w tym przypadku przy przestawionym rozrządzie) objawy kopcenia, sadzy na świecach są potwierdzeniem tej teorii. Nie polecam jeździć w z przestawionym rozrządem w dieslu gdyż opory w silniku są znacznie większe niż w silniku benzynowym i może dojść do kolejnego przeskoczenia o np jeden ząbek a wtedy może się zakończyć zablokowaniem silnika i uszkodzeniem głowicy jeśli to oczywiście pasek bo może być to również co innego. Po sprawdzeniu napisz co i jak. _________________
nie ma takiej opcji, żeby tłoki się spotkały z zaworami bo już by ten samochód nie jeździł!! popieram pierwszą wypowiedź, diesla nie powinno palić się na pych ani z holu bo może przeskoczyć rozrząd, sprawdź to bo może zapłon nie domagać.
Poczytaj trochę to zmienisz zdanie, sam osobiście miałem sytuację że w dieslu VW przeskoczył pasek i było piękne pykanie, w sieci są zdjęcia tłoków po takich sytuacjach. Tłoki zaledwie dotykają zaworów, mogą je wykrzywiać lub nie, zawory uginają się na trzonkach i całość jakoś pracuje.
Jeszcze jeden ząbek na pasku i byłoby po głowicy i zaworach.
nie chcę się z nikim kłócić ale jeszcze raz powtarzam, że nie ma takiej możliwości. Te dźwięki które dobiegają z silnika i wyglądają tak jakby tłoki uderzały o zawory to tzw spalanie stukowe przy przestawionym zapłonie ( w tym przypadku przy przestawionym rozrządzie) objawy kopcenia, sadzy na świecach są potwierdzeniem tej teorii. Nie polecam jeździć w z przestawionym rozrządem w dieslu gdyż opory w silniku są znacznie większe niż w silniku benzynowym i może dojść do kolejnego przeskoczenia o np jeden ząbek a wtedy może się zakończyć zablokowaniem silnika i uszkodzeniem głowicy jeśli to oczywiście pasek bo może być to również co innego. Po sprawdzeniu napisz co i jak.
Przyśpieszony kąt wtrysku ma dzwięk podobny do pracy zimnego diesla, domyślam się że gdyby autor słyszał taki dzwięk to napisałby że pracuje głośniej podobnie jak na zimnym.
Oczywiście jest też opcja zatartej prowadnicy zaworu, obrócona/zużyta panewka, wszystko zależy jak brzmi to stukanie.
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat ducato 14 2.5tdi 96
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Kwi 2010, 07:41
Temat postu:
stukanie w silniku
to jest rytmiczny stuk tak jakby klawiatura na czwartym cylindrze była rozregulowana, na wolnych obrotach tego nie słychac kiedy przygazuje to wtedy słychac a przy wyższych obrotach zanika myślałem że to może wtrysk,bo przed wymontowaniem wtrysków stuk był słyszalny przy pierwszym cylindrze a teraz przy czwartym.Przy odpalaniu lekko kopci na siwo po paru minutach przestaje a jak gwałtownie przygazuje to puści lekko czarny dymek.jezdrze w takim stanie od stycznia i nic się nie dzieje tylko ten stuk nie daje mi spokoju.wyczytałem u kolegi ma książke że taki objaw może powodować niesprawny wtrysk co o tym sądzicie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.