Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
general1969lee

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: FIAT 126p ELX 650ccm 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Kwi 2010, 22:01
Temat postu:

Po odpaleniu łapie max obroty.


Witam
Mam bisa z '87 i mam z nim problem. Mianowicie gdy jest zimny to jak odpalam go bez ssania to zaraz gaśnie. A gdy odpalam go ze ssaniem to po odpaleniu łapie odrazu maksymalne obroty a jak spuszczę dźwignie ssania to obroty spadaja (nie zawsze) i auto gaśnie lub dalej wyje. na pedał gazu wogóle nie reaguje. Linka gazu jest cała, z początku myslałem że jest urwana i sie zblokował gaz sle linka jest wporządku... prosze doradźcie cos bo bez auta to jak bez ręki...
Powrót do góry
gadu-gadu
arkko

Auto Maniak



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 1158
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 08:40
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Coś z gaźnikiem nie tak,do regulacji,jak silnik zimny to ssanie na maxa,powinien złapać wysokie obroty,z czasem jak się rozgrzewać będzie popuszczamy ssanie,i nie powinien gasnąć,jak nie reaguje na gaz,to może linka się jednak gdzieś urwała,zgięła w pancerzu.Niech ktoś wsiądzie do auta i naciska pedał gazu a Ty patrz czy linka przy gaźniku na przepustnicy się rusza.
Powrót do góry
general1969lee

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: FIAT 126p ELX 650ccm 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 11:00
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Własnie dziś sie bede zabierał za gaźnik. Tylko nie wiem czego dokładnie szukać w gaźniku co mogło nawalić... wyciągne go wyczyszcze potem wsadze i wyreguluje i zobacze czy to coś da... próbowąlem kombinowac tym ssaniem tylko że on po odpaleniu nie łapie wyższych obrotów (co jest normalne) tylko maksymalne tak jakbym wcisnął gaz do podłogi. po rozgrzaniu silnika jest to samo. jak zpuszcze ssanie to gaśnie i jak wcisnę gaz to to samo. A wczoraj zauważyłem taką dziwną rzecz że on na linke ssania reaguje tak jak na gazu. Jak po odpaleniu dam ją do samej góry to obroty idą do maksa a jak zniżę ja tak gdzieś do połowy to obroty spadają ale wystarczy za bardzo ją spuścić to zgaśnie lub za wysoko to znowu obroty idą w górę. może to przez to że to auto było długo nieużytkowane bo u byłego właścieciela stało nieruszane ok 3 lat i może przez to sie tak zastał. linka gazu jest cała i chodzi jak trzeba, gaz pracuje razem z przepustnicą.wczoraj sprawdzałem.
Powrót do góry
gadu-gadu
arkko

Auto Maniak



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 1158
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 14:05
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Nie wiem jakie tam były gaźniki,ale linka ssania i gazu to dwie różne rzeczy,jak chodzi ssanie a wciśniesz gaz,to ssanie jest automatycznie wyłaczane,bo by zalewało silnik,prawidłowo jak załaczasz ssanie,odpalasz silnik,i naciskasz gaz aby ruszyć,obroty na ssaniu spadają,jeżeli na rozgrzanym silniku masz wysokie obroty to może być że ssanie Ci się zacina,a to gaśnięcie po wciśnięciu gazu,to może gdzieś gaźnik łapać lewe powietrze,najczęściej na przepustnicy,ciężko Ci będzie do niego jakiekolwiek części dostać,z tego co się orientuję to pasują niektóre z CC 700.
Powrót do góry
tuning

Auto Maniak



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 569
Skąd jesteś (miejscowość / region): rybnik
Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 15:44
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


arko to niema nic wspolnego co piszesz jak jest ssanie to mozesz dodawac gazu a ssanie nie spadnie bo jest na linke i musisz sam opuscic linke ssania... sprawdz dysze wolnych obrotow skoro gasnie na wolnych obrotach i pancerz linki gazu moze sie wypial przy silniku i blokuje gdzies ......pozdrawiam ...
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sro 28 Kwi 2010, 15:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
general1969lee

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: FIAT 126p ELX 650ccm 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Kwi 2010, 15:45
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Dziś wykręciłem gaźnik, rozebrałem go i powodem wkręcania sie na maksymalne obroty był zablokowany pływak i "gnój" w komorze pływakowej... troche mnie to nie dziwi bo auto stało 3 lata nie ruszane. wyczyściłem go, skręciłem, pokręciłem silnikiem chwilę no i odpalił. Zanim sie rozgrzał trzymał wysokie (już nie maksymalne) obroty a potem już pracował w miare spokojnie i równo. . Problem jest teraz taki że albo coś źle skręciłem albo ustawiłem ale teraz po odpalaniu na ssaniu ładnie zaskakuje, ma ładne spokojne obroty (jak sie trochę zagrzeje) a jak wyłącze ssanie to zaczynają strasznie rosnąć... prawie do maksymalnych a jak znowu włącze ssanie maleją do normalnych... no i w czasie jazdy jest takie coś dziwnego że jak zmieniam bieg np z 2 na 3 to w momencie jak wciskam sprzęgło i puszczam gaz (by zmienić bieg) to na sprzęgle (gdy silnik nie ma obciążenia) obroty stasznie podskakują co w efekcie po puszczeniu sprzęgła daje szarpanięcie autem (czyli coś na kształt tego jakbym zmieniał bieg wciskając sprzegło ale nie puszczając gazu).. co może być powodem??
Powrót do góry
gadu-gadu
general1969lee

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: FIAT 126p ELX 650ccm 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Maj 2010, 13:55
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Witam.
Wczoraj zasiadłem przy bisie. Przeczyściłem gaźnik ponownie,ustawiłem odpowiednie obroty,położenie przepustnicy ssania oraz ilość dostarczanego paliwa i wszystko gra Very Happy teraz już ładnie pracuje (nawet bez ssania) ładnie wchodzi na obroty i jeździ też ok:) więc problem można uznać za rozwiązany Very Happy dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
pm8006

Dyskutant



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 95
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynianin w Warszawie WJ
Posiadane auto: CC700 - Mazda 323F
Piwa: 1/2
Wysłany: Pią 14 Maj 2010, 15:29
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Rozwiązany to będzie gdy u Mnie będzie OK Laughing Laughing Laughing
Mam ten sam problem w CC703, ten sam gaźnik, bo pewnie w Bisie masz Webera. Identyczne objawy, tyle że... u mnie, gaźnik jest czyściuteńki (prosto z regeneracji).
Mógł byś mi napisać, co i jak regulowałeś?? Jutro gdy nie będzie padać biorę się za niego, bo ... w moim przypadku, gdy odpalam na ssaniu, to mi o mało silnik z komory nie wyleci, takich obrotów dostaje...
i jest jeszcze mała różnica... podczas jazdy...
U Ciebie gdy wcisnąłeś sprzęgło... dostawał obrotów, u Mnie... gaśnie , oraz gaśnie przy hamowaniu gdy np. dolatuję na skrzyżowaniu do czerwonego światła... Myślę że podczas regeneracji źle mu poziom ustawili itp. itd.
Linki mam nowe, uszczelki też...
i strasznie Mnie denerwuje ten pneumatyczny regulator podciśnieniowy ...
Nie mogę wyregulować obrotów bo "gad" sam sobie je reguluje...
Powrót do góry
general1969lee

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: FIAT 126p ELX 650ccm 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Maj 2010, 15:42
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Tak, mam w bisie WEBERA. Ja robiłem z nim tak że najpierw go wykręciłem, potem juz na warsztacie rozebrałem na części pierwsze, wyczyściałem bęzyną (świeżą) przedmuchalem wszystkie dysze i kanały kompresorem, nastepnie wyczyściłem wszystkie powierzchnie łączące, założyłem nowe uszczelki, skręciłem potem zalałem nowego paliwa (to w baku było 3 letnie lub starsze i to mogło być po części powodem awari) popodpinałem wszystkie przewody no i odpaliłem. chodził strasznie nierówno,kaszlał itd. regulowałem go najpierw na dwóch śrubkach z prawej strony gaźnika (jedna duża, miedzianego koloru, druga mała szara) są ona odpowiedzialne za paliwo i powietrze. potem jeszcze regulacja obrotów (śrubka przy mechanizmie przepustnicy taka ze sprężynką) no i na końcu regulacja linki ssania.dodatkowo założyłem mu nowe świece bo w starych iskra to biła po wszystkim na około tylko nie w elektrode. no i tyka wszysko na razie ale i tak bede musiał sie pozbyć tego gaźnika lub zaaplikowac mu zestaw naprawczy bo jest już po sporych przejściach i dosc często miewa humory
Powrót do góry
gadu-gadu
pm8006

Dyskutant



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 95
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynianin w Warszawie WJ
Posiadane auto: CC700 - Mazda 323F
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 11:56
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Ja akurat jestem teraz zajęty remontem swojego CC i powiem szczerze, że... nie doszedłem o co chodzi z moim gaźnikiem. Zacząłem myśleć o reklamacji (kupowałem w sklepie po regeneracji). Nie mam zielonego pojęcia co mu jest. Próbowałem już setek trików i porad. I nic. Dosłownie wariat. Dysze mam ok, gażnik czysty jak nowy, paliwo ok, poziom paliwa też... Gdy go włączam łapie max obroty, i nie chodzi równo. Zaczął mi też gasnąć nim temperatura dojdzie do 90C. Pobawię się jeszcze dzień , dwa i reklamuję.
Powrót do góry
pm8006

Dyskutant



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 95
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynianin w Warszawie WJ
Posiadane auto: CC700 - Mazda 323F
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 17:14
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


MAM !!!!!!!!!!!!
DOSZEDŁEM WRESZCIE!!!!!!!!!
NARESZCIE!!!!

Gaźnik chodzi rewelacyjnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Problem był w tej niby plastikowej podstawce pod gaźnikiem!

Zdjąłem to, wziąłem tak chyba z nudy na szlifierkę, bo mi coś wpadło do głowy, by uszczelki ładnie przylegały. No i patrz, człowieku....
Zeszlifowałem podstawę czyli dół i górę, tam gdzie przylegają uszczelki do tej podstawy, jest teraz dosłownie równa jak blat. Zamontowałem nowe uszczelki , dokręciłem wszystko od nowa, i... jestem w szoku! Silnik i gaźnik pracują super! Widocznie gdzieś przez to dostawał przedmuchów powietrza i wariował. Teraz działa BDB. Po temacie! Taka prostota i tyle kłopotu!
_________________
Cienias nie taki straszny jak go piszą...
Powrót do góry
JANUSZ40

Stały Bywalec



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 179
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: FIAT BRAVO 1.8gt SAAB 9-3 1.9 TiD
Piwa: 9/1
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 17:34
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Najlepiej szlifować przy użyciu papieru ściernego rozłożonego na szybie,wtedy wychodzi ideolo Laughing
Tak na przyszłość,może kiedyś będziesz potrzebował zeszlifować np. podstawę gażnika Wink
Powrót do góry
pm8006

Dyskutant



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 95
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynianin w Warszawie WJ
Posiadane auto: CC700 - Mazda 323F
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 22:30
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


Przyda się...
Teraz pozostaje mi jeszcze wymyśleć patent na odciąganie linki gazu bo nie wraca do zera... Niby w gaźniku sprężyna OK, niby linka nowa, wszystko przesmarowane, lecz.. linka działa jak by gaźnik jej nie wypychał spowrotem,... tj. ona wraca, ale zgina się przy pedale gazu i pedał zostaje w podłodze... Muszę nogą odciągać ...
_________________
Cienias nie taki straszny jak go piszą...
Powrót do góry
Tombou

Debiutant



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): B-B
Posiadane auto: B6
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 01:11
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Po odpaleniu łapie max obroty.


moze przytarła sie tuleja przy pedale i wystarczy nasmarować
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne


Fiat

Grande Punto

7 650

2008r.

200 000 km

pomorskie

Fiat

Grande Punto

9 500

2008r.

201 000 km

lubelskie

Fiat

Panda

11 600

2009r.

171 695 km

śląskie

Fiat

Bravo

19 500

2011r.

132 000 km

wielkopolskie

Fiat

Bravo

11 900

2010r.

180 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System