Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Maj 2010, 18:26
Temat postu:
Szarpanie przy obr.1800-2000
Witam
W swojej Cromce zuważyłem, że przy obrotach 1800-2000 odczuwalne są lekkie szarpnięcia tak jakby paliwo nie docierało. Czasami przy dodaniu gazu w zakresie tych obrotów potrafi "bujnąć " autem i dopiero auto odjeżdża. Problem narasta przy włączonej klimie.
Proszę o sugestie odnośnie tego problemu.
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszó Posiadane auto: fiat croma 1.9 MJET 120 km 2005
Piwa: 4/1
Wysłany: Pon 03 Maj 2010, 19:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Szarpanie przy obr.1800-2000
Mam ten sam problem w swoim aucie już ponad od roku. Problem u mnie narasta jak jest cieplej bo w zimie nie było to tak widoczne a teraz częściej się to powtarza. Już dwóch mechaników z fiata jeżdziło moim autem i jeden twierdził że to problem z mieszanką paliwa i że najlepiej trzymać wyższe obroty to nie będzie problemu a drugi nie wiedział w czym problem,obstawiał przytkany DPF,na kompie wymuszał wypalenie sadzy ale nic to nie dało. Ostatnio jeden mechanik stwierdził że to EGR. Najgorsze jest to że na kompie nic nie wychodzi. Ale myślę że zawór EGR może być problemem,może być przytkany. Możesz o tym poczytać na innych forach. Daj znać jak rozwiążesz ten problem.
Ja ma chyba coś takiego przy 3100 obrotów. Czuję to jak powoli dodaję gazy, przy dynamicznych przyspieszeniach nie ma tego efektu.
Zrzuciłem to na właczenie sie turbiny i nie rozgryzam narazie dalej. Chętnie będę jednak śledził ten wątek.
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 04 Maj 2010, 09:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Szarpanie przy obr.1800-2000
Na to wahnięcie przy 1800-2000obr/min pomaga dedykowana do tych silników częściowa zaslepka zaworu EGR - tu poczytaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/12542-egr.html _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Croma, 1.9 JTD, 120KM, 2005r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 07 Lip 2010, 10:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Szarpanie przy obr.1800-2000
Mam podobny problem w mojej Cromie. Jakieś pół roku temu wymieniłem EGR. Na pierwszym i drugim biegu czasem nie chciał jechać, dostawał "muła". Po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy. Pozostał problem z centralką, miesiąc temu ją też wymieniłem. Po wymianie objawy jak w temacie. W tej chwili nie wiem czy ma to związek z zaworem EGR czy może centralką. Moje pytanie jest jednak następujące:
Na czas wymiany na nowy EGR mechanik zaślepił stary zawór. Skutkowało to wywalaniem błędu. Czy takie "częściowe" zaślepienie zaworu też powoduje wyświetlanie komunikatu błędu?
Ps. Rozmawiałem z moim mechanikiem na temat częściowego zaślepienia (jest doradcą serwisowym w ASO, dobrym ... wydaje mi się). Odradził mi tą zaślepkę, podobno mogą pojawić się problemy z odpalaniem. Co ciekawe to w przytoczonych linkach jest mowa o tym że w innych krajach jest to wręcz zalecane.
raz jeszcze polecam http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/109599-szarpanie-uzaleznione-od-por-roku/ znajdziesz tam odpowiedzi na zadane pytanie. Oczywiście ochrona środowiska ma swoje minusy tj. trzeba czyścic kolektor, EGR (najlepiej zaślepić), przepustnicę, trzeba też sprawdzić wężyki podciśnieniowe wychodzące z overbost, no i czujnik doładowania ciśnienia w turbinie (overboost). Milej lektury, jak naprawisz - napisz
witam
znalazlem ten watek w sieci
i podpisuje sie do dokladnie opisanych objawow
Dokladnie - na klimie sa silniejsze szarpniecia i to czasem trwajace ponad sekunde. Doslownie jakby sie wylaczylo a potem " cos" wlaczylo - podejrzewam kompresor.
Zaslepienie egra czesciowe i calkowite kompletnie nie przynioslo efektu.
Teraz czekam na wymiane overboosta
szarpniecia i to czasem trwajace ponad sekunde. Doslownie jakby sie wylaczylo a potem " cos" wlaczylo
Właśnie dziś wyczyściłem EGR.
Nie był mocno zapchany, ale się ewidentnie zacinał. Cewka chodziła leciusieńko i bez zacięć.
Po czyszczeniu i montażu wszystkie opisane objawy ustąpiły.
Zniknęło takie zacinanie się - utrata mocy w okolicach 2000rpm.
Zrobił się też dużo żwawszy w dolnym zakresie obrotów.
A już myślałem, że to problemy ze skrzynią automatyczną (zaczęła szarpać, a olej był jak smoła)
Opiszę te przygody w innym wątku. Wszyscy mnie straszyli remontem i wymianą tego i owego, ale czasem warto zaryzykować i zdać się na intuicję...
Dwie wymiany oleju (w odstępie 500km) przywróciły jej dobrą pracę.
Mała moc i utrata momentu powodowała, że skrzynia głupiała przy zmianie biegów 2 na 3 przy ok 2000rpm.
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Croma II 2.4 JTD
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 04 Cze 2012, 23:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Szarpanie przy obr.1800-2000
Potrzebuję pomocy - poza opisanym powyżej szarpaniem silnika (głównie 3 i 4 bieg), są problemy z odpalaniem. Na zimnym silniku nie pali za pierwszym razem. Czasem za drugim, a czasem dopiero po kilku próbach. Silnik zaskakuje i od razu gaśnie - jakby coś go dławiło. Takie objawy miałem zanim padł EGR. Trzy miesiące temu wymieniłem na nowy, ale padł tydzień temu. Do tego wymieniono kilka dni wcześniej czujnik wysokiego ciśnienia na listwie wtrysków. Mimo to nadal są powyższe problemy. Brak mi już sił... Acha, klapy wirowe ponoć są OK.
Akumulator też wymieniłem na wiosnę. I parę dni temu filtr paliwa. Bez zmian. Jakieś pomysły?
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Coventry Posiadane auto: Fiat Croma 1.9 Eleganza
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 23 Cze 2012, 22:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Szarpanie przy obr.1800-2000
@bojaco
Zastanawiam sie, czy znalazles rozwiazanie problemu? Ja mam dokladnie to samo, z tym ze mam silnik 1.9 120KM (skrzynia manulana)
Zauwazylem, ze problem sie zawsze nasila w lecie, zima niemal nie zauwazalem problemow z przerywaniem silnika.
Rozmawialem z kilkoma mechanikami i wszyscy mowili, ze prawdopodobnie to jest wina turbiny, ale poniewaz nikt nie jest na 100% pewny, to nie zdecydowalem sie na wymiane...
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: Fiat Croma 2005r, 1.9 jtdm 150 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Cze 2012, 09:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Szarpanie przy obr.1800-2000
Jak w temacie... po zakupie samochodu postanowiłem doprowadzić wszystko do do brego stanu, więc zregenerawałem wtryskiwacze (była już m.in. duża korekcja) oraz wymieniłem kolektor dolotowy (listwa klap wirowych leżała poza nim - standart) oraz przy okazji wyczyszczona została przepustnica i EGR oraz dołożona dedykowana zaślepka z czterema otworami. Odpalanie poprawiło się od razu (wtryskiwacze przelewały więc był problem z uzyskaniem ciśnienia na listwie), natomiast pozostało poszarpywanie w okoloicach 1800-2000 obrotów. Po pewnym czasie pojawiło się również szarpnięcie/zamulenie pomiędzy 2000-2500 podczas szybkiego zwiększania obrotów - błedu nie było żadnego. Po lekturze na forach podejrzany był EGR... Po jego wymianie samochód jeździ płynnie, brak szarpania, nie ma żadnego zamulenia podczas dodawania gazu. Z rozmów z znajmomymi jest to normlnie występująca usterka - albo nie domyka, albo przycina się podczas pracy (błedy występują zwykle wtedy gdy już zatnie się całkowicie). Awaria EGR-u niesie zwykle za sobą w późniejszym czasie problem z dpf-em (ja musiałem wypalać w trybie serwisowym)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.