jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
witam,
od kilku dni mam bravo 1,4 12V +LPG. zauważyłem kilka usterek w silniku. mianowicie :
- wahania obrotów na zimnym silniku z 1,5 tyś do 1,tyś i tak w kółko. jak się rozgrzeje to amplituda różnicy w obrotach spada do 0,1 tyś.
- stukające zaworki nie wiem ile dokładnie.
- przy zmianie biegów (na zimnym) z 1 na 2 stuk z efektem cofnięcia. w momencie wyciągania z 1 biegu. jak się rozgrzeje jest ok. dziwne, czy to moga być poduszki, czy sprzęgło, czy poduszki ?
- czasami ewidentnie brak mocy, nie wiem, czy to przez złe wyregulowanie gazu, czy przez przebicie na kablach wys. napięcia?? czy coś innego.
- i co najciekawsze dymi jak lokomotywa. zasłona dymna jak nic. nie zjada oleju i nie zjeda wody porzynajmmniej nie jestem w stanie zauważyć ubytków. dziwne, bo w ciepłych pomieszczeniach tego nie widać a jak jest chłodno to zasłona biała gęsta chmura( przynajmniej w moich oczch, poprzedni wóz tak nie smażył). na testach spalin powiedział, że niby wszycho ok(żadnego mi niestety nie zostawił wydruku baran, żebym mógł te wartości porównać pamiętam tylko, że HC od 200 maks. do 120 min lambda w granicach 0.98 czy coś takiego), że nie jest igła ale nie jest źle. Czy niedopalona mieszanka będzie tak kopcić( przepięcia na kablach wysokiego napięcia ) ? wygląda to na pare wodną ale raczej nie bierze wody ?? może być tak, że uszczelka pod głowicą jest tylko troche wywalona? czy jak pójdzie to na maks od razu i woda się gotuje? u mnie się nie gotuje i nie bulgocze. świece są białe i nie widać śladów spalania oleju. Może to katalizator? może zawory, wtryski, może coś innego?? nie mam pojęcia.
Proszę o pomoc ewnetualnie opinie, bo nie mam pojęcia, czy warto to robić, czy lepiej kupić używany silnik, czy może kupić inny samochód.
Jeżeli ktoś ma sugestie dotyczące tych tematów w 1,4 to z góry dzięki.
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okolice Wielunia (Łódzkie) Posiadane auto: Fiat Bravo 1.4 12v 97r.Rover 400 1.4 75 km.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Lis 2007, 10:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
czesc mój fiat bravo 1.4 12v tez kopci rano jak zaslona dymna ale nie mam gazu tez nie wiem co robic i co to jest sonda wymieniona walek rozrzadu pasek przewody doslownie wszystko swiece.oleju tez nie bierze ani płynu i troche duzo pali.tez tak marz.ale jak jest cieply to juz nie kopci a rano to jest koszmar
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
Nie wiem jak dużą "zasłonę dymną" macie ale to jest normalne że "na zimno" trochę kopci. Mam znajomego który ma merca i ma to samo...
Ale jak naprawdę dużo kopci to sugeruję jakiegoś mechanika żeby zerknął...
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okolice Wielunia (Łódzkie) Posiadane auto: Fiat Bravo 1.4 12v 97r.Rover 400 1.4 75 km.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Lis 2007, 11:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
Mam jescze pytanie ja to auto kupilem jakis czas temu 2 miechy czasami mi sie swieci kontrolka na pomaranczowo z kluczykiem a nie raz gasnie co to takiego????
Witam
Kopcenie przy zimnym silniczku jest sprawą naturalną. Natomiast jesli faktycznie tak ostro wam dymi to radze sprawdzic filtr powietrza. Moze jest brudny, jesli czyszczenie nic nie da to radze wymienic. Jesli jest zabrudzony to jest jedna z przyczyn dla której autko moze dławic. Pozdrawiam _________________ Bravo 1,8 GT 16V
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okolice Wielunia (Łódzkie) Posiadane auto: Fiat Bravo 1.4 12v 97r.Rover 400 1.4 75 km.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Lis 2007, 12:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
Kontrolka swieci jak wlanczam stacyjke ale prawie zawsze gasnie po chwili ale nie kiedy nie nawet jak zapale silnik jak zgasze i wlacze z powrotem to zgasnie od czego ta kontrolka jest wogóle nie moge przeczytac bo to niemieckie auto chodzi mi o ksiazke.cos tam pisze ze to CODE.DZIEKI Z GóRY
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okolice Wielunia (Łódzkie) Posiadane auto: Fiat Bravo 1.4 12v 97r.Rover 400 1.4 75 km.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Lis 2007, 14:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
Bylem u elektro mechanika kopcenie rury przy zimnym silniku moze byc spowodowane czujnikiem temperatury bo moze zanirzac na zimnym silnikua przy cieplym pokazuje dobrze jeszcze sprubuje wymienic ten czujnik
Witam ponownie, sprawdzałem i okazało się, że po otworzeniu termostatu na duży obieg w wyrównawczym od wody na wysokich obrotach pojawiają się mikro-bąbelki. czy to normalne?
Dodam, że woda w zbiorniku ( przynajmniej ta wierzchnia wartwa, nie wiem jak na dnie ) wygląda jak w bongo po tygodniu palenia.
na co wskazują tak niezauważalne przecieki ? uszczelka ?, czy może głowica ? Jeżeli ktoś coś wie to dajcie cynk.
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
tu125 napisał:
Kontrolka swieci jak wlanczam stacyjke ale prawie zawsze gasnie po chwili ale nie kiedy nie nawet jak zapale silnik jak zgasze i wlacze z powrotem to zgasnie od czego ta kontrolka jest wogóle nie moge przeczytac bo to niemieckie auto chodzi mi o ksiazke.cos tam pisze ze to CODE.DZIEKI Z GóRY
Kontrolka CODE (kluczyk) ma Ci zaświecić tylko podczas zapłonu. Podczas jazdy nie powinna świecić.
Re: ( Fiat Bravo ) jak sprawdzić silnik, naprawiać, wyrzucić, czy sprzedać?
WItam ponownie, wracając do tematu jak ktoś już pytał i gdzieś jest odpowieź to sorx.
Ile orientacyjnie kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą w 1,4.
Ile kosztuje spawanie głowicy?
Ile kosztuje planowanie głowicy?
Ile kosztuje prześwietlanie głowicy?
Jak ktoś coś takiego robił to prosze o info, żeby wiedzieć z jaką kwotą się liczyć ewentualnie.
Druga sprawa:
Czy może jest ktoś mądry i wie, czy można wymienić tylko jeden lub dwa popychacze ? A może można te popychacze regulować w 1,4 12V.
Bo szkoda wszystko wymieniać koszt części 1000 zł. A jak da się regulować to jeszcze lepiej. Może magik to ustawi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.