Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): wroclaw srodmiescie Posiadane auto: Fiat Punto II 1,2 8V 2000r
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 10 Maj 2010, 18:09
Temat postu:
Jak nagrzany nie pali
Witam wszystkich. Pomocy. Mam Fiata Marea kombi z 97 roku 1,6- 16v. Rano jak zimny pali na dotyk, jak silnik jest nagrzany to musze krecic ok. 10 s. zeby zapalil jak juz odpali jest wszystko ok. ostatnio wymienilem swiece , przewody wysokiego napiecia , filtr paliwa, silnik krokowy. I jeszcze jedno pytanie , gdzie znajduje sie wtyczka do polaczenia z komputerem , ja znalazlem dwie, jedna pod maska za silnikiem, druga pod schowkiem od strony pasazera i nie wiem ktora jest do czego, Auto mam dopiero 2 miesiace i nie wiem o co w tym aucie chodzi, mam zalozony gaz , odpalam auto z automatu.
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): wroclaw srodmiescie Posiadane auto: Fiat Punto II 1,2 8V 2000r
Piwa: 0/6
Wysłany: Sob 15 Maj 2010, 19:53
Temat postu:
nie pali
Kolego Ieiden ja sie na tym za bardzo nie znam, ale prosze mi powiedziec co ma wspolnego czujnik polozenia walu do tego ze jak silnik zimny pali na dotyk a jak nagrzany trzeba dlugo krecic zeby odpalił.
Witaj kolego Gruby. Ja bym sobię dał spokuj z czujnikiem wału i skupił raczej uwagę na czujniku płynu. A dlaczego w mojej maryśce było podobnie z tym że ja mam strumienice zamiast kata, i to niestety ma też wpływ na odczyty przy odpalaniu i w skutek błednych odczytów wzbogacało miesznkę ( więcej paliwa-mniej powietrza ). W pierwszej kolejności wymieniłem owy czujnik z bravo i powiem tobię że pomogło bo po wykręceniu czujnika okazało się że już powoli dogorywał. Po wymianie jest lepiej i odpala zawsze, ale jeszcze ta strumienica i odczyty z sondy. Będzie dymił bo spaliny zamiast zatrzymywa się w katalizatorze to sobię po prosty przelatują i sonda ma wtedy problem z odczytem. Pozdrawiam
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): wroclaw srodmiescie Posiadane auto: Fiat Punto II 1,2 8V 2000r
Piwa: 0/6
Wysłany: Nie 16 Maj 2010, 11:21
Temat postu:
Nie pali
Witaj kolego kenzzoo, a to mnie zaskoczyles z tym czjnikiem plynu, czy to jest ten przy cholodnicy.Ale w mojej Marysi chyba nie ma strumienicy. Pozdrawiam i zycze milego dnia.
Kolego Gruby jak otworzysz maskę to między blokiem, a cewką zapłonową ( prawa strona silnika )będziesz widział aluminiową częśc z wężami przykręconą do bloku z której wystają dwa czujniki ( po prawej zielony na jeden pin, i po lewej koło bloku niebieski z wtyczka na dwa piny i to jest właśnie ten. kolory mogą byc inne ). Pozdrawiam a rysunków niestety nie mam.
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): wroclaw srodmiescie Posiadane auto: Fiat Punto II 1,2 8V 2000r
Piwa: 0/6
Wysłany: Nie 16 Maj 2010, 12:44
Temat postu:
Nie pali
dzieki bardzo za tak wyczerpujaca podpowiedz, kolego nalezy Ci sie duzy BROWAR. Ale jeszcze jedno pytanie czy do wymiany tego czujnika trzeba spuszczac caly plyn.
Kolego nie ja po prostu wykręciłem tego brzydala i wkręciłem nowego i powiem tobię że uciekło może z 0,3 literka płynu. Po zamątowaniu otworzyłem zbiorniczek odpaliłem furke i dolałem do max w zbiorniczku i zostawiłem dla spokoju otwarty zbiorniczek jak chodził na jakieś 5 minut w razie jak by się zapowietrzył.
Tylko pamiętaj wymiana na zimnym silniku koniecznie, bo inaczej się popażysz, bo wiesz jakie ciśnienie jest w układzie jak płyn jest gorący?!
Ostatnio zmieniony przez kenzzoo dnia Nie 16 Maj 2010, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): wroclaw srodmiescie Posiadane auto: Fiat Punto II 1,2 8V 2000r
Piwa: 0/6
Wysłany: Nie 16 Maj 2010, 18:58
Temat postu:
nie pali
Witam kolego kenzzoo. Miales racje znalazlem dwa czujniki , niebieski z dwoma zlaczami blizej silnika ktory trzeba wymienic, i obok czerwony z jednym wtykiem ale nie wiem do czego on jest . Jak najprosciej go wymienic, trzeba bedzie odkrecic cewke zaplonowa bo strasznie tam jest malo miejsca na odkrecenie tej czujki, chyba ze masz inny sposob. Pozdrawiam .
Wiesz co? Ja go odkręciłem zwykłym płaskim kluczen z tym że mam klucze z rączką tzn. tylko z jednej strony mam klucz. Ale zrób tak weź ten płaski klucz i przy pomocy jakiejś przedłużki np. rurki delikatnie popuś ten czujnik jak go popuścisz to bez problemu go wykręcisz ręką no u mie tak było. Pozdrawiam
Kolego Gruby zapomniałem dodac odpowiedzi o tym piewszym czujniku. A więc owy czujnik podaje odczyt temperatury ceczy i przekazuje go na wskaźnik w zegarach, i tylko do tego on jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.