Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Elektronika/elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Lis 2007, 13:59
Temat postu:

CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Witam. Mam do was kilka pytań i liczę, że pomożecie:) Mianowicie, kupiłem od znajomego prawie nie używany gaźnik Aisan, ładny świecący - podobno jeżdżony niecałe pół roku, ale gość sprzedał dawno już cieniasa a gaźnik kupił bo myślał,że bedzi ewymieniał, ale nie o to chodzi. Teraz op[isze kilka problemów.:

1) Podczas jazdy od zawsze jak tylko pamiętam (a mam cienkiego od czerwca) paliła się lampka od ładowania akumulatora, więc postanowiłem wymontować alternator i wymienić szczotki - jaki będzie efekt to napiszę w najbliższym czasie bo narazie jeszcze alternator leży u mnie w pokoju Very Happy Jak coś to będę pisał... Czy coś jeszcze wymienić w nim? Profilaktycznie, albo coś? Czy same szczotki?

2) Rozrusznik podczas odpalania, przekręcał jakby o 1/2 obrotu, potem spawał na okolo 1/2sekundy i dopiero zaczynał kręcić. Pomyślałem, ze wymienie tulejki i przeczyszczę ten wirnik w środku. Rozkręciłem rozrusznik, rzeczywiście troszke syfu tam było i rdzy, wyczyściłem delikatnie, skręciłem i ... kapa. Chciałem sprawdzić czy teoretycznie zadziała ta cewka sprzęgająca. Podłączyłem (w domu) zacisk minusa (-) z prostownika do masy rozrusznika, a plus (+) dotykałem do złącza "sterujacego"(taka mała wsówka obok dwóch śrób na cewce - do jednej przykręca sie kabel od rozrusznika, a do drugiego plus (+) z akumulatora). No, i dotykam tym plusem, slychac jak cewka buczy, ale nie wypycha tego zespołu sprzęgającego, dopiero jak pociągnę go lekko palcami to wtedy wyskakuje. Co może być tego przyczyną???? Mysle,ze wszystko zmontowałem dobrze, żadna część nie została. Jest jakiś sposób na sprawdzenie rozrusznika bez zakłądania do samochodu? Proszeo pomoc.

3) Teraz sprawa gaźnika. Nie doczytalem, że gaźńik jets dogrzewany przez płyn chłodniczy, no i zawaliłem... Odkręciłem stary gaźnik pociągłem do góry i... pooooszło! taka mała fontanna z płynu chłodniczego - ale kit z płynem. Problem mam większy. Troche z tego płynu nalało mi się tam do tej dziury pod gaźnikiem. Czyli jak mysle poleciał na tłoki, tak? Teraz mam pytanie jak go z tamtąd się pozbyć? BO teraz jak założę wszystko i załaczę silnik to zaleje świece płynem i [cenzura], tak? A gdybym odkręcił obie świece, bez założonego gaźnika, podpiął spowrotem alternator i rozrusznik, i zakręcił rozrusznikiem, to tłoki nie wypchają tego płynu przez otwory świec? Czy może ktoś ma inny pomysł jak wydobyć ten płyn?? Aha gaźńik wymieniam ponieważ s starym - tak przypuszczam mam popsuty pływak, luzy na przepustnicach i tak jakoś dziwnie poklejone cięgna od posciśniej Very Happy

Bardzo prosz eo odpowiedz. Licze na wasza pomoc, z gory dzieki Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Qkiz007

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK
Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 25 Lis 2007, 19:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Jeżeli chodzi o alternator to proponuje wymienić regulator napięcia ładowania jeżeli jeszcze go nie wymieniałeś, bo to mógł być powód polenia się kontrolki ładowania akumulatora. W związku z rozrusznikiem to problem ten może być związany ze złym ładowaniem akumulatora i to ma wpływ na "kręcenie" rozrusznika (częsta zależność). Co do gaźnika to żeby się pozbyć płynu chłodzącego z cylindrów to wykręć świece i zakręć silnikiem kilka razy i powinno być po sprawie. Życzę powodzonka Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Lis 2007, 23:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Hmm. Co do alternatora to jak sprawdzałem napięcie ładowania podczas pracy silnika i wynosiło 14,2 V Czyli wszystko jest ok. Co do kontrolki ładowania to nie chodziło mi o to że ona się pali w sensie przepala, ale ze sie świeci Very Happy

Odnosnie rozrusznika to napisałem, ze sprawdzałem rozrusznik po wymontowaniu go z samochodu i jak podlaczam prostownik do cewki rozrusznika to ona nie wyciąga zespołu sprzęgającego, doppiero jak pociągnę palcem to wychodzi.

A jesli chodzi o gaźnik to dzieki za odpowiedz, ze wystarczy wykręcić śwece i płyn wyleci Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Graczyk

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 406
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Włocławka / lodz od pon. do piat.
Posiadane auto: Fiat Punto 55s 95r
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2007, 00:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


co do alternatora to wez komutator (to te blaszki co sie szczotki slizgaja po tym)drobnym papierem sciernym przejedz i jeszcze czyms cienkim srobokretem mozesz szczeliny miedzy blaszkami przeczysc
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
wielam

Debiutant



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice łodzi

Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2007, 00:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Kontrolka sie zapala po przekreceniu kluczyka i po odpaleniu nie gaśnie?
Pali się cały czas jednakowo mocnym światłem czy jak przegazujesz silniczek to zmienia się sposob swiecenia tzn przygasa?
Odnośnie rozrusznika to zobacz ręcznie czy będiks z lekkim półobrotem mozesz wyciągnąć ..... może się zacina?
POZDRAWIAM Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pon 26 Lis 2007, 00:45
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2007, 01:16
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Jeśli chodzi o alternator to jutro zabiore sie za czyszczenie (trzba sobie L$ załatwic i zabrac sie do robienia z cieniakiem Razz), i przeczyszcze wszystko. Kontrolka nie gaśnie pozapalenia samochodu, jak przegazuje to świeci czasem słabiej a czasem gaśnie całkiem, ostatnio nawet całkiem zgasła i nie świeciła nawet na wolnych obrotach, a teraz świeci i po podniesieniu obrotów gaśnie Smile Ale jaja.

A co do tego bendixa to w palcach da sie go wyciągnąć " z pół-obrotu" - jak Chock Norris Very Happy ale cewka go nei wyrzuca, dopiero jak lekko go pociągnę to wtedy zaskakuje i trzyma dopuki nei odlacze zasilania. Hmmm... oby cewka sie nie poszła kochać Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
wielam

Debiutant



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice łodzi

Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2007, 00:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Szczotki odnosnie alternatora pewnie są już podjechane albo pieścienie też siadły. Jak rozłożysz alternator to pod czarną maskownicą znajduje się taka "biała kostka" wychodzący jeden przewód i trzy nóżki lutowane sąto diody wzbudzenia zobacz czy żaden z tych lutów nie puścił, lub czy jedna z nóżek nie pękła. Sprawdź też ten krotki odcinek przewodu.
Odnośnie bendiksu to :
1.czy jak podajesz 12V na cewke to czy ma objawy np. buczenia
2. Jak popchniesz delikatnie bendiks to czuć siłę uderzenia.
3.odłaczenie napięcia od cewki powoduje rownomierny powrot tzn. czy bendiks wraca bez żadnych zacięć
POZDRAWIAM
Powrót do góry
gadu-gadu
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2007, 01:16
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


BENDIKS:
Jak podam 12V to słychać buczenie. i Troche "trzęsie" rozrusznikiem, ale jak popchnę to wyskakuje bendix szybko, potem wraca normalnie - tez szybko Smile A alternator rozkrecilem - szczotki sa ok, pierscienie wyślizgane oba, da si edokupic nowe? Czy trzeba przetaczać?
Powrót do góry
gadu-gadu
MaciekK84

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 254
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz (EPBY / CB)
Posiadane auto: Daewoo Lanos
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 09 Sty 2008, 19:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Podczepię się pod temat - jak rozpoznać, jaki mam gaźnik w moim CC?
_________________
Pozdrawiam!

(był Fiat CC '93, 0,7+LPG, obecnie Daewoo Lanos 1,5 8V+LPG)
Powrót do góry
Graczyk

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 406
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Włocławka / lodz od pon. do piat.
Posiadane auto: Fiat Punto 55s 95r
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 01:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


jak ma duzo wezykow to aisan a reszta jak wyglada to nie wiem bo nie mam:P
_________________
punto 55s
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 10:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


MaciekK84 napisał:
Podczepię się pod temat - jak rozpoznać, jaki mam gaźnik w moim CC?


masz tylko dwie mozliwości Smile
Fos albo Weber.
Aisana w 93r. nie montowali.
Aisan był montowany chyba dopiero od 1996 r. alew 100% pewny nie jestem.
Na gaźnikach Fosa i Webera jest nazwa wybita.
Powrót do góry
Graczyk

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 406
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Włocławka / lodz od pon. do piat.
Posiadane auto: Fiat Punto 55s 95r
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 12:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


bartek ja tak z czystej ciekawosc posiadasz cc i sc ??czy zmieniles cc na sc??pozdro:)bo jak co bys mogl mi jednegoo odstapic:D
_________________
punto 55s
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 13:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.


Tak.. mamy dwie super-sportowe maszyny Smile
SC jest mojej Pani a CC mój Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Elektronika/elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Elektronika/elektryka


Fiat

Doblo

24 900

2011r.

163 000 km

małopolskie

Fiat

Grande Punto

9 400

2009r.

120 365 km

śląskie

Fiat

Tipo

36 800

2016r.

58 217 km

kujawsko-pomorskie

Fiat

Punto

15 900

2011r.

123 000 km

pomorskie

Fiat

Ducato

44 900

2012r.

129 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System