Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Lis 2007, 13:59
Temat postu:
CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
Witam. Mam do was kilka pytań i liczę, że pomożecie:) Mianowicie, kupiłem od znajomego prawie nie używany gaźnik Aisan, ładny świecący - podobno jeżdżony niecałe pół roku, ale gość sprzedał dawno już cieniasa a gaźnik kupił bo myślał,że bedzi ewymieniał, ale nie o to chodzi. Teraz op[isze kilka problemów.:
1) Podczas jazdy od zawsze jak tylko pamiętam (a mam cienkiego od czerwca) paliła się lampka od ładowania akumulatora, więc postanowiłem wymontować alternator i wymienić szczotki - jaki będzie efekt to napiszę w najbliższym czasie bo narazie jeszcze alternator leży u mnie w pokoju Jak coś to będę pisał... Czy coś jeszcze wymienić w nim? Profilaktycznie, albo coś? Czy same szczotki?
2) Rozrusznik podczas odpalania, przekręcał jakby o 1/2 obrotu, potem spawał na okolo 1/2sekundy i dopiero zaczynał kręcić. Pomyślałem, ze wymienie tulejki i przeczyszczę ten wirnik w środku. Rozkręciłem rozrusznik, rzeczywiście troszke syfu tam było i rdzy, wyczyściłem delikatnie, skręciłem i ... kapa. Chciałem sprawdzić czy teoretycznie zadziała ta cewka sprzęgająca. Podłączyłem (w domu) zacisk minusa (-) z prostownika do masy rozrusznika, a plus (+) dotykałem do złącza "sterujacego"(taka mała wsówka obok dwóch śrób na cewce - do jednej przykręca sie kabel od rozrusznika, a do drugiego plus (+) z akumulatora). No, i dotykam tym plusem, slychac jak cewka buczy, ale nie wypycha tego zespołu sprzęgającego, dopiero jak pociągnę go lekko palcami to wtedy wyskakuje. Co może być tego przyczyną???? Mysle,ze wszystko zmontowałem dobrze, żadna część nie została. Jest jakiś sposób na sprawdzenie rozrusznika bez zakłądania do samochodu? Proszeo pomoc.
3) Teraz sprawa gaźnika. Nie doczytalem, że gaźńik jets dogrzewany przez płyn chłodniczy, no i zawaliłem... Odkręciłem stary gaźnik pociągłem do góry i... pooooszło! taka mała fontanna z płynu chłodniczego - ale kit z płynem. Problem mam większy. Troche z tego płynu nalało mi się tam do tej dziury pod gaźnikiem. Czyli jak mysle poleciał na tłoki, tak? Teraz mam pytanie jak go z tamtąd się pozbyć? BO teraz jak założę wszystko i załaczę silnik to zaleje świece płynem i [cenzura], tak? A gdybym odkręcił obie świece, bez założonego gaźnika, podpiął spowrotem alternator i rozrusznik, i zakręcił rozrusznikiem, to tłoki nie wypchają tego płynu przez otwory świec? Czy może ktoś ma inny pomysł jak wydobyć ten płyn?? Aha gaźńik wymieniam ponieważ s starym - tak przypuszczam mam popsuty pływak, luzy na przepustnicach i tak jakoś dziwnie poklejone cięgna od posciśniej
Bardzo prosz eo odpowiedz. Licze na wasza pomoc, z gory dzieki
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 25 Lis 2007, 19:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
Jeżeli chodzi o alternator to proponuje wymienić regulator napięcia ładowania jeżeli jeszcze go nie wymieniałeś, bo to mógł być powód polenia się kontrolki ładowania akumulatora. W związku z rozrusznikiem to problem ten może być związany ze złym ładowaniem akumulatora i to ma wpływ na "kręcenie" rozrusznika (częsta zależność). Co do gaźnika to żeby się pozbyć płynu chłodzącego z cylindrów to wykręć świece i zakręć silnikiem kilka razy i powinno być po sprawie. Życzę powodzonka
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Lis 2007, 23:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
Hmm. Co do alternatora to jak sprawdzałem napięcie ładowania podczas pracy silnika i wynosiło 14,2 V Czyli wszystko jest ok. Co do kontrolki ładowania to nie chodziło mi o to że ona się pali w sensie przepala, ale ze sie świeci
Odnosnie rozrusznika to napisałem, ze sprawdzałem rozrusznik po wymontowaniu go z samochodu i jak podlaczam prostownik do cewki rozrusznika to ona nie wyciąga zespołu sprzęgającego, doppiero jak pociągnę palcem to wychodzi.
A jesli chodzi o gaźnik to dzieki za odpowiedz, ze wystarczy wykręcić śwece i płyn wyleci
Dołączył: 04 Paź 2007 Posty: 406 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Włocławka / lodz od pon. do piat. Posiadane auto: Fiat Punto 55s 95r
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2007, 00:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
co do alternatora to wez komutator (to te blaszki co sie szczotki slizgaja po tym)drobnym papierem sciernym przejedz i jeszcze czyms cienkim srobokretem mozesz szczeliny miedzy blaszkami przeczysc
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
Kontrolka sie zapala po przekreceniu kluczyka i po odpaleniu nie gaśnie?
Pali się cały czas jednakowo mocnym światłem czy jak przegazujesz silniczek to zmienia się sposob swiecenia tzn przygasa?
Odnośnie rozrusznika to zobacz ręcznie czy będiks z lekkim półobrotem mozesz wyciągnąć ..... może się zacina?
POZDRAWIAM
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Lis 2007, 01:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
Jeśli chodzi o alternator to jutro zabiore sie za czyszczenie (trzba sobie L$ załatwic i zabrac sie do robienia z cieniakiem ), i przeczyszcze wszystko. Kontrolka nie gaśnie pozapalenia samochodu, jak przegazuje to świeci czasem słabiej a czasem gaśnie całkiem, ostatnio nawet całkiem zgasła i nie świeciła nawet na wolnych obrotach, a teraz świeci i po podniesieniu obrotów gaśnie Ale jaja.
A co do tego bendixa to w palcach da sie go wyciągnąć " z pół-obrotu" - jak Chock Norris ale cewka go nei wyrzuca, dopiero jak lekko go pociągnę to wtedy zaskakuje i trzyma dopuki nei odlacze zasilania. Hmmm... oby cewka sie nie poszła kochać
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
Szczotki odnosnie alternatora pewnie są już podjechane albo pieścienie też siadły. Jak rozłożysz alternator to pod czarną maskownicą znajduje się taka "biała kostka" wychodzący jeden przewód i trzy nóżki lutowane sąto diody wzbudzenia zobacz czy żaden z tych lutów nie puścił, lub czy jedna z nóżek nie pękła. Sprawdź też ten krotki odcinek przewodu.
Odnośnie bendiksu to :
1.czy jak podajesz 12V na cewke to czy ma objawy np. buczenia
2. Jak popchniesz delikatnie bendiks to czuć siłę uderzenia.
3.odłaczenie napięcia od cewki powoduje rownomierny powrot tzn. czy bendiks wraca bez żadnych zacięć
POZDRAWIAM
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2007, 01:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
BENDIKS:
Jak podam 12V to słychać buczenie. i Troche "trzęsie" rozrusznikiem, ale jak popchnę to wyskakuje bendix szybko, potem wraca normalnie - tez szybko A alternator rozkrecilem - szczotki sa ok, pierscienie wyślizgane oba, da si edokupic nowe? Czy trzeba przetaczać?
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
MaciekK84 napisał:
Podczepię się pod temat - jak rozpoznać, jaki mam gaźnik w moim CC?
masz tylko dwie mozliwości
Fos albo Weber.
Aisana w 93r. nie montowali.
Aisan był montowany chyba dopiero od 1996 r. alew 100% pewny nie jestem.
Na gaźnikach Fosa i Webera jest nazwa wybita.
Dołączył: 04 Paź 2007 Posty: 406 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Włocławka / lodz od pon. do piat. Posiadane auto: Fiat Punto 55s 95r
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 10 Sty 2008, 12:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 - Alternator/rozrusznik i gaźnik - pytania/problemy.
bartek ja tak z czystej ciekawosc posiadasz cc i sc ??czy zmieniles cc na sc??pozdro:)bo jak co bys mogl mi jednegoo odstapic:D _________________ punto 55s
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Elektronika/elektryka
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.