Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzów Wlkp Posiadane auto: Stilo JTD80
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 15:04
Temat postu:
Zwiększenie mocy.
Witam i pozdrawiam posiadaczy Fiata Stilo.
Wygląda, że w ciągu najbliższego tygodnia stanę się posiadaczem tego samochodu w wersji JTD80 MW rocznik 2004 . Będę wdzięczny za info w następujących sprawach :
1. Czy ktoś z szanownych Kolegów ma doświadczenia z "podrasowaniem" tego silnika do około 100HP. Może to nie wiele, ale różnica powinna być odczuwalna. To podobno bezpieczna i wykonalna granica, bez większego rydzyka dla podzespołów wozu. Prowadziłem go, chodzi aksamitnie, ale fakt, mógłby się zbierać trochę żwawiej. Podobno nie ma turbiny ze zmienną geometrią - czy to istotna przeszkoda w podniesieniu mocy o 15-20HP i czy taki typ turbiny będzie w przypadku zwiększenia mocy szczególnie narażony na szybkie zużycie?
Jeden problem jeden temat punkt 12 regulaminu dlatego drugi wykasowałem.
SIWY45
Ostatnio zmieniony przez Contis dnia Sro 26 Maj 2010, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 20:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
Kolego 80MW? - to pożadna elektrownia... 20% możesz zawsze podnieść moc bez uszczerbku dla jednostki napedowej _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzów Wlkp Posiadane auto: Stilo JTD80
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 22:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
Kolego Beton - tunerzy mający z tego kasę zawsze powiedzą, że jest o.k. , ale ważniejsze jest co mówią użytkownicy chipowanych silników.
Kolego Zaki1989 - pewnie, że lepiej kupić 115, ale trafił się 80 w stanie wręcz perfekcyjnym za rozsądne pieniądze. Poza tym wersja 80HP bodajże nie ma w sprzęgle koła dwumasowego (poprawcie jak się mylę) co chyba jest zaletą , zważywszy na koszty nieuchronnej wymiany prędzej czy później. I tu jest kolejna wątpliwość - czy sprzęgło bez tego koła da radę, skoro w silniejszych wersjach to koło jest.
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 23:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
Może ja się nie znam ale koła dwumasowe mają za zadanie niwelowanie drgań silnika diesla - więc czy 80 czy 115 KM to chyba dwumasa masz i tak... Ale niech ktoś się wypowie co ma o tym większe pojęcie niż ja.
IMO - kup sobie 115 bo chipowanie to koszt ok 1500 zł - dwumas ok 2200 więc różnica niewielka. Z drugiej strony nie wiesz czy będziesz musiał ten dwumas wymieniać - może prędzej autko wymienisz.
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 00:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
Cytat:
Kolego Zaki1989 - pewnie, że lepiej kupić 115, ale trafił się 80 w stanie wręcz perfekcyjnym za rozsądne pieniądze.
Może i tak ale kupowanie autka które od razu nie spełnia głównego założenia (mocy) IMO mija sie z celem... wolałbym poszukac ładnej 115.. Za swoim jezdziłem dłuuugo
Z resztą wczesniej miałem almerę też koło 80KM, i nie wyobrażam sobie tego w Stilo... moze do podwozenia tyłka w mieście, ale i to by mnie denerwowało..
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 192 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1.9 JTD
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 29 Maj 2010, 00:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
Podstawowa sprawa- kto będzie robił program, kto i jak będzie używał samochód.
Był u mnie w mieście leon arl wykręcony na 206hp i około 500nm, zrobił bezawaryjnie ponad 50kkm bez oszczędzania.
Były przypadki, że po programie auto pojeździło kilka dni.
Sam u siebie mam zmienione mapy+ pogrzebane parę rzeczy, hamownia pokazała 146km i 378nm. Samochód mam od roku, zrobiłem 45tyś km bez awarii z winy programu. Wymieniałem już jakieś rolki, napinacze (program nie ma na to wpływu), do wymiany poszła pompa wysokiego ciśnienia (tutaj można by gdybać czy to wina programu), turbina (powodem był przetarty wąż od pociśnienia, co spowodowało zatarcie łopatek) no i z grubszych spraw dzisiaj odebrałem auto z wymiany sprzęgła. Powodem był wysprzęglik, ale wolałem wymienić całość, żeby mieć już spokój ze sprzęgłem.
Podsumowująć- chipuj i dbaj
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzów Wlkp Posiadane auto: Stilo JTD80
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Maj 2010, 08:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
Tak, od przemyślanego, rozsądnego programu chyba dużo zależy, wraz z właściwym użytkowaniem pojazdu . Nie chodzi mi o sportowe osiągi - dla tych wrażeń mam moto ze 107 Nm momentu i 3,8 sek. do setki - w Stilo bardziej zależy mi na większym momencie i co za tym idzie elastyczności niż na prędkości max, przy zachowaniu bezpiecznej rezerwy wytrzymałości dla podzespołów. Chip-box raczej odpada. Pozostaje modyfikacja softu, lub wymiana chipa na dedykowany. To drugie jest znacznie tańsze. Macie z tym jakieś doświadczenia?
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Sob 02 Paź 2010, 07:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
to jest dość przemyślany tunning - parametry nie powalają, bo mają zapewnić trwałość podzespołów autka - jest super.
ps. a w opisie moc na silniku znaczy, że bez "układów napędowych" ? czyli hamowany był sam silnik , a nie parametry "na kołach" ?
a to moje autko - parametry " na kołach" - hamownia podwoziowa
http://yfrog.com/mswykreszhamownig
Witam wszystkich. Moje Stilo 1.9 JTD 140KM jest podkręcone na 170 KM i 371NM (na kołach). Jestem zadowolony, ale od poprzedniego właściciela wiem, że trzeba dbać o auto i nie ciorać bez wyobraźni. Wniosek: jak będziesz dbał to będziesz zadowolony.
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Czw 14 Paź 2010, 05:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Zwiększenie mocy.
ano, dbać trzeba bo to już b. duży moment dla układu napędowego. Z tego co wiem układy te ( oczywiście nie mówiąc o silniku ) nie różnią się od JTD 115, a w moim po "zrobieniu" momentu na ok. 380 Nm obniżono go do 350 znając moją nogę.
Dzięki bosforus pięknie wygładzili przebiegi. Od kilku miesięcy myśle nad oddaniem mojego MultiJeta do nic może też bym miał 170KM jak w Abarcie:) Dbanie o auto procentuje. Jak kupiłem swojego to po kilku miesiącach zaczeło wyłazieć mase problemów ale wiedziałem że poprzedni właściciel nie oszczędzał auta, a wymieniał tylko to co musiało być wymienione na przeglądach. Ja w niego trochu wsadziłem i już nie chce go sprzedawać. Cieszy jak diabli. _________________ 261 600 km i ktoś dalej pojechal w świat nawijać asfalt na koła.
Stilo jest jak kobieta, dbać, pieścić, a da się pokochać. Może czasem kapryśna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.