Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czewa Posiadane auto: Ducato 2,3 jtd 2007
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 13:20
Temat postu:
Bardzo kopci po dodaniu gazu
Witam!
Mam problem z silnikiem 2,3 jtd . Rok produkcji 2007. Pierwszy silnik został zatarty przez poprzedniego właściciela, kupiłem używany z przebiegiem ok 100 tyś goły słupek. Ze starego wzięty cały osprzęt. Wtryski były sprawdzane i czyszczone( mogę wysłać parametry po czyszczeniu) turbina była sprawdzana. Silnik bardzo kopci na czarno jeśli tyko doda się trochę gazu. Zrobił już w tym stanie ok 2 tyś. km i nie bierze nawet deka oleju. Przy odpalaniu nie kopci. Silnik pracuje bardzo równo . Panowie co może być przyczyną ?? Zawór EGR albo coś takiego?? Proszę o pomoc. Z góry dzięki!
Sterowanie turbiny bym obejrzał(zmienna geometria), ustawienie rozrzadu też sprawdziłbym(dokładnie), czy zawór EGR nie jest zapieczony i otwarty. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Popieram wypowiedzi kolegów wyżej.Kiedyś miałem podobnie jak opisujesz w osobówce w Venciaku TDI,auto niby jechało ale brakowało mocy(coś jakby przepływka była odlączona) a przy tym kopcił na czarno,że nie mogłem lamp domyć tak ściemniały ,z policja jak sie mijałem na drodze to noge z gazu ściągałem aby za mną nie zawrócili .Uszkodzoną częścią okazał się wąż interculera(pęknięty).
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czewa Posiadane auto: Ducato 2,3 jtd 2007
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 19:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Bardzo kopci po dodaniu gazu
dalsza część historii... odstawiłem samochód do warsztatu. Przeczyścili układ dolotowy, sprawdzili szczelność i trochę mniej kopci ale kopci. Stwierdzili że rozrząd jest na 100 dobrze ustawiony i przepływomierz z układem dolotowym też. Wtrysków nie ruszali ale podejrzewają że może być coś z geometrią turbiny ale nie znają się za bardzo na tym i nie chcą grzebać .
Wczoraj byłem w trasie z lawetą i go trochę przegoniłem... na autostradzie do 140 km/h ... Sytuacja z dymieniem prezentowała się następująco:
- przy prędkościach 90-100 po dodaniu gazu było momentami czarno, tak samo przy ruszaniu z pod świateł, jednak gdy jechał dłuższy czas ponad 120-130 to zero dymienia nawet po wciśnięciu na maxa pedału gazu na 6 szedł jak burza do 150. Ale gdy znowu było kilka świateł czy mały postuj to dymij od nowa ;/ . Nie wiem co mu dolega. Raz dymi a raz nie... Proszę o jakiegoś dobrego mechanika . Jestem z okolic Częstochowy.
Pozdrawiam i z góry dziękuje!
Tam nie ma świecy płomieniowej (zresztą i tak nie ma na to wpływu).
Należy sprawdzić ciśnienie doładowania, czujnik ciśnienia doładowania, i ewentualnie dalej sprężarkę, zawór wastegate i jego sterowanie, zawór/sterowanie EGR (były silniki bez EGR). Najlepiej odczytać błędy z silnika, wtedy będzie wiadomo więcej.
Ostatnio zmieniony przez jacek.d dnia Sro 16 Cze 2010, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Na początku wyeliminuj prawidłowość ciśnienia doładowania, najlepiej w trakcie jazdy, być może trzeba "podkręcić" regulację zaworu wastegate, może w trakcie przekładki mechanik źle go ustawił. To jest ta regulacja nakrętkami na cięgnie z gruszki sterującej turbiny (na górze obrazka).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.