Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica



 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARO bdg

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: fiat,marea weekend,1.8,16v,2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 22:41
Temat postu:

jak wymienic uszczelke pod glowica


witam chcialbym sie dowiezdiec czy sam moge wymienic uszczelke pod glowica bez koniecznosci wizyty w warzstacie i na co trzeba wtedy uwazac ,czt trezba specialnych narzedzi i jak to zrobic w marysi Question Idea
_________________
DARO81
Powrót do góry
gadu-gadu
leiden

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2148
Skąd jesteś (miejscowość/region): /Holandia
Posiadane auto: Subaru. Renault . Yamacha
Piwa: 183/10
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 23:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Niestety musisz mieć blokady rozrządu Laughing
_________________
Dobra diagnoza kosztuje czas i pieniądze
Powrót do góry
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 5811
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Fiat 126p 650,88r..trabant 1.1,90r..Skoda Favorit 1.3LSE 92r.Ford Escort 1.6,16v 98r,aktualnie Fiat Bravo 1,4 12v 97r i Mondeo MK II 1,8 Zetec 16V,98 r,Fiat Marea Weekend ELX 1.6 16V+LPG,Golf IV 2000r
Piwa: 158/61
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 23:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Witam.
wymiana uszczelki to nic trudnego jak masz jakieś pojecie o mechanice to sobie poradzisz.
Jeżeli nie masz ściągnij z neta książkę naprawa marysi,z narzędzi przydał by się klucz dynamometryczny i specjalny klucz do śrub głowicy (na allegro ok 50 zl komplet,fiat ma dużo takich śrub więc się przydadzą na przyszłość)
Przy demontażu pamiętaj o kolejności odkręcania śrub w głowicy (opisane w książce) a przy montażu o kolejności dokręcania.
Przed demontażem zaznacz sobie położenie kół rozrządu i kola na wale.bo inaczej nie ustawisz rozrządu.
_________________
Jest różnica, czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKĘ" .Prof.Bralczyk
"Zgubiłam Anioła takiego jak Ty..."
Powrót do góry
Marcin198

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kalisz
Posiadane auto: Laguna I i II 1,8 16v
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 12:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Witam,DARO bdg ściągnąłeś ta książkę napraw fiata z neta? możne wysłał byś na maila chudy2344@wp.pl link bo tez mam taki problem z uszczelka z góry dzięki
Powrót do góry
qolejowy

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość/region): warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Marea Wekend 1.9 TD 75
Piwa: 12/0
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 20:30
Temat postu:

Re: jak wymienic uszczelke pod glowica


DARO bdg napisał:
witam chcialbym sie dowiezdiec czy sam moge wymienic uszczelke pod glowica bez koniecznosci wizyty w warzstacie i na co trzeba wtedy uwazac ,czt trezba specialnych narzedzi i jak to zrobic w marysi Question Idea

Wymiana uszczelki pod głowicą wiąże się ze zdjęciem paska rozrządu, a te silniki nie mają fabrycznie znaczonych wałków, (wałki blokuje się specjalnymi nakładkami na krzywki), więc nie jest to takie proste.
Kumpel w Bravo ma taki silnik i przeskoczył mu pasek, więc głowica do wymiany, mechanior za wymianę głowicy krzyknął 300 stówki, za te pieniądze nie warto samemu się w to bawić.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 5811
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Fiat 126p 650,88r..trabant 1.1,90r..Skoda Favorit 1.3LSE 92r.Ford Escort 1.6,16v 98r,aktualnie Fiat Bravo 1,4 12v 97r i Mondeo MK II 1,8 Zetec 16V,98 r,Fiat Marea Weekend ELX 1.6 16V+LPG,Golf IV 2000r
Piwa: 158/61
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 22:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Jak to mówią "do odważnych świat należy" sami robiliśmy przekładkę silnika,sami zakładaliśmy rozrząd, (nie mając odpowiedniego przyrządu)fiacik pali i jeździ bez żadnego problemu,chodzi równiutko,nie ma mu nic do zarzucenia Wink dlatego wiemy że można,
_________________
Jest różnica, czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKĘ" .Prof.Bralczyk
"Zgubiłam Anioła takiego jak Ty..."
Powrót do góry
Pasoń Edward

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 604
Skąd jesteś (miejscowość/region): Siemianowice
Posiadane auto: astra G 1.7 DTI /Gaz//DUCATO Camper 2.5D
Piwa: 40/1
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 20:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Koledzy 95% samochodu robię sam remontowałem silnik ale wyciągnięty z kolegą pierwsza rzecz klucze różne różniste imbusy ,torksy,płaskie,oczkowe,nasadowe-i to nie te tanie bo jak objedzie to horror,Dość dużo zapłaciłem za różne komplety i pojedyncze,ile razy przerywałem robote bo brak odpowiedniego klucza,kilka śrub objechała i powiem szczerze że dopiero spawając na nie nakrętke odkręciłem te objechane,od 2 tygodni chciałem wymienić rozrząd,ale to już nie to co na wyjętym silniku(70000tys.mineło) od remontu,brałem sie za to 2 razy i zwątpiłem,odebrałem samochód od mechanika,wymiana kompletnego rozrządu,paska wspomagania,klimatyzacji,i alternatora +2rolki napinające to koszt 150zł(robocizna).I jeszcze jedno w większości tych trudniejszych remontów więcej uda się napsuć niż naprawić,ale tą racje przyznzcie mi później,ja mam gwarancje wykonanej wymiany (za duża stawka zniszczenie silnika) miałem okazje zobaczyć i usłyszeć jak roz......... silnik w Lanosie po samoróbce rozrządu,koszt 2300zł.ale nie wpieram nikomu że nie da rady,poprostu wyraziłem swoja opinię i życze udanej wymiany.
Powrót do góry
qolejowy

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość/region): warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Marea Wekend 1.9 TD 75
Piwa: 12/0
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 22:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Emiś napisał:
Jak to mówią "do odważnych świat należy" sami robiliśmy przekładkę silnika,sami zakładaliśmy rozrząd, (nie mając odpowiedniego przyrządu)fiacik pali i jeździ bez żadnego problemu,chodzi równiutko,nie ma mu nic do zarzucenia Wink dlatego wiemy że można,


Nikt nie mówi że się nie da, "Twierdzę że w tych silnikach nie jest to proste"Nie każdy ma do tego warunki umiejętności i odpowiednie narzędzia, (klucz dynamometryczny, czy duże i dobre torksy), a konsekwencje złego ustawienia rozrządu mogą być bardzo bolesne dla kieszeni . Zakup tych narzędzi w dużym stopniu pokryje koszt mechanika (pojedynczy duży torx Stanleya kosztuje około 40 złotych)
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 683
Skąd jesteś (miejscowość/region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Fiat Marea 1,6 16V ELX
Piwa: 28/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 19:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Witajcie koledzy. Osobiście rozebierałem w moim Bravo 1,8 16v silniczek w drobny mak i powiem wam że taka uszczelka to żaden problem, ale pod warunkiem że ma się pojęcie co się robi. Trezba pamiętać aby nie rozkręcać wałków rozrządu bo to zabujstwo. W sumie troszkę roboty na jakieś 3 godzinki. A ustawienie rozrządu na znaki oczywiście no i nowy płyn do układu chłodniczego przy okazji. Pozdrawiam wszystkich
Powrót do góry
qolejowy

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość/region): warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Marea Wekend 1.9 TD 75
Piwa: 12/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 22:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


kenzzoo napisał:
.... A ustawienie rozrządu na znaki oczywiście no i nowy płyn do układu chłodniczego przy okazji. Pozdrawiam wszystkich

Przecież w tym silniku jedyny fabryczny znak jest tylko na kole wału korbowego, na kołach rozrządu nie ma żadnych fabrycznych znaków, wiem bo sprawdzałem. Mechanicy którzy zmieniają rozrząd a nie mają fabrycznych blokad sami znaczą koła, ale wtedy tylko ten który to robił wie co i jak.
Żeby to zrobić poprawnie trzeba przed zdjęciem paska skręcić ze sobą koła za pomocą płaskowników i wszystko to razem przykręcić gdzieś do głowicy(mocowanie musi być sztywne i koła nia mają prawa nawet drgnąć). Trzeba też przed zdjęciem paska unieruchomić wał korbowy, najlepiej gdzieś od dołu na kole zamachowym.
No i delikatnie ze śrubami i nakrętkami wydechu, wszystko to jest przegrzane i ukręcić taką śrubę jest bardzo łatwo a potem trzeba cały kolektor wyjmować i gwintować od nowa
Kiedyś robiłem tak w aucie znajomego, teraz też prosił żebym wymienił głowicę bo pasek mu przeskoczył i pogiął zawory, ale nie podjąłem się ustawiania rozrządu od nowa nie mając blokad wałków rozrządu i czujnika GMP
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Marea »

Opinie o samochodach Fiat Marea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat

Grande Punto

17 800

2007r.

153 000 km

śląskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System