Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: fiat,marea weekend,1.8,16v,2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 22:41
Temat postu:
jak wymienic uszczelke pod glowica
witam chcialbym sie dowiezdiec czy sam moge wymienic uszczelke pod glowica bez koniecznosci wizyty w warzstacie i na co trzeba wtedy uwazac ,czt trezba specialnych narzedzi i jak to zrobic w marysi _________________ DARO81
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
Witam.
wymiana uszczelki to nic trudnego jak masz jakieś pojecie o mechanice to sobie poradzisz.
Jeżeli nie masz ściągnij z neta książkę naprawa marysi,z narzędzi przydał by się klucz dynamometryczny i specjalny klucz do śrub głowicy (na allegro ok 50 zl komplet,fiat ma dużo takich śrub więc się przydadzą na przyszłość)
Przy demontażu pamiętaj o kolejności odkręcania śrub w głowicy (opisane w książce) a przy montażu o kolejności dokręcania.
Przed demontażem zaznacz sobie położenie kół rozrządu i kola na wale.bo inaczej nie ustawisz rozrządu. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz Posiadane auto: Laguna I i II 1,8 16v
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 12:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
Witam,DARO bdg ściągnąłeś ta książkę napraw fiata z neta? możne wysłał byś na maila chudy2344@wp.pl link bo tez mam taki problem z uszczelka z góry dzięki
witam chcialbym sie dowiezdiec czy sam moge wymienic uszczelke pod glowica bez koniecznosci wizyty w warzstacie i na co trzeba wtedy uwazac ,czt trezba specialnych narzedzi i jak to zrobic w marysi
Wymiana uszczelki pod głowicą wiąże się ze zdjęciem paska rozrządu, a te silniki nie mają fabrycznie znaczonych wałków, (wałki blokuje się specjalnymi nakładkami na krzywki), więc nie jest to takie proste.
Kumpel w Bravo ma taki silnik i przeskoczył mu pasek, więc głowica do wymiany, mechanior za wymianę głowicy krzyknął 300 stówki, za te pieniądze nie warto samemu się w to bawić.
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
Jak to mówią "do odważnych świat należy" sami robiliśmy przekładkę silnika,sami zakładaliśmy rozrząd, (nie mając odpowiedniego przyrządu)fiacik pali i jeździ bez żadnego problemu,chodzi równiutko,nie ma mu nic do zarzucenia dlatego wiemy że można, _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
Koledzy 95% samochodu robię sam remontowałem silnik ale wyciągnięty z kolegą pierwsza rzecz klucze różne różniste imbusy ,torksy,płaskie,oczkowe,nasadowe-i to nie te tanie bo jak objedzie to horror,Dość dużo zapłaciłem za różne komplety i pojedyncze,ile razy przerywałem robote bo brak odpowiedniego klucza,kilka śrub objechała i powiem szczerze że dopiero spawając na nie nakrętke odkręciłem te objechane,od 2 tygodni chciałem wymienić rozrząd,ale to już nie to co na wyjętym silniku(70000tys.mineło) od remontu,brałem sie za to 2 razy i zwątpiłem,odebrałem samochód od mechanika,wymiana kompletnego rozrządu,paska wspomagania,klimatyzacji,i alternatora +2rolki napinające to koszt 150zł(robocizna).I jeszcze jedno w większości tych trudniejszych remontów więcej uda się napsuć niż naprawić,ale tą racje przyznzcie mi później,ja mam gwarancje wykonanej wymiany (za duża stawka zniszczenie silnika) miałem okazje zobaczyć i usłyszeć jak roz......... silnik w Lanosie po samoróbce rozrządu,koszt 2300zł.ale nie wpieram nikomu że nie da rady,poprostu wyraziłem swoja opinię i życze udanej wymiany.
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
Emiś napisał:
Jak to mówią "do odważnych świat należy" sami robiliśmy przekładkę silnika,sami zakładaliśmy rozrząd, (nie mając odpowiedniego przyrządu)fiacik pali i jeździ bez żadnego problemu,chodzi równiutko,nie ma mu nic do zarzucenia dlatego wiemy że można,
Nikt nie mówi że się nie da, "Twierdzę że w tych silnikach nie jest to proste"Nie każdy ma do tego warunki umiejętności i odpowiednie narzędzia, (klucz dynamometryczny, czy duże i dobre torksy), a konsekwencje złego ustawienia rozrządu mogą być bardzo bolesne dla kieszeni . Zakup tych narzędzi w dużym stopniu pokryje koszt mechanika (pojedynczy duży torx Stanleya kosztuje około 40 złotych)
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
Witajcie koledzy. Osobiście rozebierałem w moim Bravo 1,8 16v silniczek w drobny mak i powiem wam że taka uszczelka to żaden problem, ale pod warunkiem że ma się pojęcie co się robi. Trezba pamiętać aby nie rozkręcać wałków rozrządu bo to zabujstwo. W sumie troszkę roboty na jakieś 3 godzinki. A ustawienie rozrządu na znaki oczywiście no i nowy płyn do układu chłodniczego przy okazji. Pozdrawiam wszystkich
Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica
kenzzoo napisał:
.... A ustawienie rozrządu na znaki oczywiście no i nowy płyn do układu chłodniczego przy okazji. Pozdrawiam wszystkich
Przecież w tym silniku jedyny fabryczny znak jest tylko na kole wału korbowego, na kołach rozrządu nie ma żadnych fabrycznych znaków, wiem bo sprawdzałem. Mechanicy którzy zmieniają rozrząd a nie mają fabrycznych blokad sami znaczą koła, ale wtedy tylko ten który to robił wie co i jak.
Żeby to zrobić poprawnie trzeba przed zdjęciem paska skręcić ze sobą koła za pomocą płaskowników i wszystko to razem przykręcić gdzieś do głowicy(mocowanie musi być sztywne i koła nia mają prawa nawet drgnąć). Trzeba też przed zdjęciem paska unieruchomić wał korbowy, najlepiej gdzieś od dołu na kole zamachowym.
No i delikatnie ze śrubami i nakrętkami wydechu, wszystko to jest przegrzane i ukręcić taką śrubę jest bardzo łatwo a potem trzeba cały kolektor wyjmować i gwintować od nowa
Kiedyś robiłem tak w aucie znajomego, teraz też prosił żebym wymienił głowicę bo pasek mu przeskoczył i pogiął zawory, ale nie podjąłem się ustawiania rozrządu od nowa nie mając blokad wałków rozrządu i czujnika GMP
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.