Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Jako demonstrację możliwego zużycia wałka sprzęgłowego, przy którym wymiana simeringu już chyba nie pomoże pokazuję wałek, który otrzymałem w prezencie od znajomego mechanika i który posłuży mi do centrowania sprzęgła. Średnica pod tulejką brązową i pod simeringiem jest sporo zmniejszona. Wymiana takiego elementu to konieczność rozpołowienia skrzyni żeby się do niego dobrać. Nie twierdzę, że u Ciebie tak wygląda ale trzeba się z tym liczyć, ja mam już przygotowany nowy wałek sprzęgłowy.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 09:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Liczę na to, że to jednak wina złej tulejki którą mi sklep sprzedał. Rozmawiałem już ze sklepem i w poniedziałek odezwą się do mnie, bo mają pytać producenta. Jest szansa więc, że mają błąd w opisie i sprzedali mi nie to co trzeba.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 17:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Ok, rozmawiałem dzisiaj już ze sklepem, powiedzieli, że producent od którego dostają te wsporniki/tulejki sprzedaje je hurtowniom w dużych ilościach i na pewno jest to do cieniasa. Tak więc zobaczymy, czy mówią prawdę jak tylko dobiorę się ponownie do samochodu. Chociaż na samą myśl ile mnie roboty czeka, opadają mi siły.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Wto 06 Lip 2010, 18:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Nie będę zakładał nowego tematu więc napiszę tutaj, wróciłem wkońcu ponownie do problemu wycieku oleju i rozpocząłem prace demontażowe. Silnik został wyjęty, skrzynia rozdzielona i jak się okazało, znowu ciekło z simeringu.
Miałem do wyboru albo wymienić panewkę główną wraz z simeringiem, i liczyć, że to coś da.....albo rozebrać silnik na części pierwsze i przeprowadzić generalny remont. Wakacje sprzyjają podejmowaniu takich decyzji, nie wiem, pewnie przez ten upał mi odbiło.
No i teraz tak, nie mam średnicówki ani mikrometru, więc zapewne z głowicą, wałem korbowym, tłokami, korbowodami podjadę sobie do zakładu szlifierskiego i oddam wszystko do sprawdzenia i ewentualnego przeszlifowania. Mam do was jednak parę pytań, na co zwrócić szczególną uwagę przy tak poważnym remoncie silnika, co warto wymienić a czego lepiej nie robić, co się nie opłaca. Już widzę, że np wałek rozrządu jest do wymiany bądź regeneracji bo jedna z krzywek ma mniej niż 35mm, mierzone suwmiarką , i to prawdopodobnie dlatego popychacz mi stukał. Wał korbowy wydaje się nie tknięty, tez nie ma zarysowań ani wżerów. No tak ale na oko to wiadomo można nie wiele stwierdzić, dlatego pytam was co jeszcze można by zrobić przy tym silniku.
Co zamierzam:
-dać do pomiaru wał korbowy i ewentualnie przeszlifować
-dać do pomiaru cylindry i również w przypadku konieczności przeszlifować
-dać do regeneracji wał korbowy lub kupić nowy
-dać do pomiaru tłoki i korbowody i jeśli będzie potrzebny szlif cylindrów wymienić na te nadwymiarowe, plus do tego nowe pierścienie
-sprawdzić stan zaworów i w przypadku zużycia wymienić
Wstępnie liczę, że koszty to około 500zł, po policzeniu uszczelek i szlifów (resztę, składanie robię sam). Co wy byście pominęli, zaproponowali bądź doradzili ? Liczę się z większymi kosztami, ale uważam, że jak już się za to zabrałem to warto.
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk/Podkarpacie Posiadane auto: CC 899 Wtrysk, Rok 1996 eLPeGie
Piwa: 6/0
Wysłany: Wto 06 Lip 2010, 21:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
no dobrze mówisz, jeszcze dodaj głowice do listy (planowanie, uszczelniacze, dotarcie zaworów) i masz wszystko
500 złotych to nie strasznie dużo, a masz praktycznie nowe serce w autku
co do cylindrów, jak nie mają dużego progu u góry to szkoda szlifować, wyczysć tłoki, powinien być tam wymiar, i weź blok do sklepu i zobacz jak pierścienie z wymiaru z tłoka leżą w cylindrze (luz na zamku, jest w instrukcji,) jeżeli trzyma norme to szkoda ruszać.
simmeringi tylko corteco albo victor reinz, Silikon dirko.
sprawdź sprzęgło, ew. wymiana, a więcej to nie wiem, wiesz co zrobić i dasz radę _________________ szukaj, czytaj, ja znalazłem, Ty też to zrobisz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.