Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 10:48
Temat postu:
Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Tydzień temu wyjmowałem silnik z mojego cieniasa 700 w celu wymiany simeringu wału korbowego od strony skrzyni (bo z tego miejsca ciekł olej). Przy okazji wymieniłem tulejkę wałka napędowego skrzyni, pomimo, że nie było z niej wycieków (tak na wszelki wypadek:)). Problem w tym, że już na drugi dzień po zamontowaniu silnika z powrotem i przejechaniu kontrolnych 100km, cieknie znowu (na łączeniu silnika ze skrzynią), więc to raczej simering. Słyszałem głosy, że powinno się wymienić całą panewkę razem z uszczelniaczem na nową, bo wał korbowy, który wpada w drgania, powoduje jej zużycie, takie, że nawet nowa uszczelka nie nadąży z odprowadzeniem oleju.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
może zamiast tulejki wałka rozrządu cc sprzedali ci tulejkę od 126, różnica polega na innym kształcie odrzutnika oleju, z zewnątrz tego nie widać, a co do panewki to ktoś niezłych [cenzura]ół ci naopowiadał, wymieniasz uszczelniacz i oring pod panewką i to wszystko
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 15:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
No tak oringu pod panewką zapomniałem wymienić....widać dałem d**y. No nic trzeba to będzie jeszcze raz robić . A co do tulejki....hmmm chyba rzeczywiście mogłem kupić złą. Kupiłem stąd http://www.unto.pl/wspornik-walka-sprzegla-cinquecento-p-382.html. Napisali, że jest też do Bisa, a przecież on kręci się w odwrotną stronę.....No nie, jeśli popełniłem tak głupi błąd, to się zastrzelę chyba.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 16:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
@Janusz40, serio nie wiem dlaczego piszesz te posty, ale zrozum, że nic do Ciebie nie mam, natomiast Ty nie wiedzieć czemu, piszesz post, który nic nie wnosi do tematu.
Zdaję sobie sprawę, że zamontowałem źle, ale wyobraź sobie....to nie moja wina? Dlaczego ? Ano dlatego, że ktoś w sklepie dał ciała, i musiałem przeoczyć ten szczegół.
Popatrz nr katalogowy wspornika (czyli tulejki) to z katalogu częsci zamiennych Fiata 7679142. Na dowód umieszczam fotkę
Więc jak zauważyłeś, ja nie popełniłem błędu, tylko sklep przesyłając mi nie tą tulejkę co trzeba, bo uznał, że pasuje do obydwu fiatów. Cóż, przyznałem się do błędu, bo nie jako wynikł on z mojego nie dopatrzenia, ale nie celowego działania. Nie montowałem tej tulejki z myślą, że pasuje do obydwu pojazdów, bo dobrze o tym wiedziałem. Jeśli więc sprawia Ci przyjemność znęcanie się nad innymi, bo kosztowało mnie to 4 dni 10 godzinnej pracy, to cieszę się, że możesz sie rozerwać pisząc tak nie adekwatne do tematu posty.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 18:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Czy Twoje posty w jakiś sposób wnoszą coś konstruktywnego do tematu ? Powiedz mi ?
Czego właściwie odemnie oczekujesz? Post jest z zapytaniem o panewkę. Czy Twoje posty w jakiś sposób pomagają?
Napisałem, że dałem ciała z oringiem, natomiast prawdopodobnie sklep również, wysyłając mi nie właściwą tulejkę. To po pierwsze, po drugie, nie możesz stwierdzać, że akurat jest to wina oringu, bo nie wiesz skąd cieknie. Ja zresztą też, dlatego jak tylko rozbiorę silnik ponownie,podzielę się tą wiedzą bezzwłocznie.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
kolego JANUSZ40 nie twoja sprawa kto sknocił robotę i nie dociekaj takich spraw, a nabijanie postów bezsensownymi wypowiedziami poskutkuje usuwaniem Twoich niektórych postów, pamiętaj że ktoś kto grzecznie pyta to oczekuje grzecznej odpowiedzi ale niestety Twoje nie pomagają a wręcz można odnieść wrażenie że są nieco ironiczne, fakt że może dla Ciebie taki problem wydaje się śmieszny to nie jest do śmiechu komuś dla kogo zagadnienia mechaniki to czarna magia, przemyśl to i popraw się lub przestań pisać bzdety wprowadzające zamieszanie na forum, jak zależało Ci na popularności to muszę stwierdzić że ją zyskałeś
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 20:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Wciąż jednak biję się z myślami, czy aby tej panewki nie wymienić. Skąd wziąłem opinię o konieczności wymiany panewki ? Od mechanika osiedlowego, który pracował kiedyś w serwisie fiata, i w serwisie fiat zakazał wymiany samych simeringów. Wymienianano więc całe panewki na nowe (z uszczelniaczami naturalnie). Czyżby więc napewno się mylił ? Nie wiem ciężko powiedzieć.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Chciałbym trochę uporządkować Twoje nazewnictwo i dodać do katalogu możliwych źródeł wycieku jeszcze inne.
Najczęstszą przyczyną jest pierścień uszczelniający (simering), osadzony w tulei prowadzącej wałek sprzęgłowy (to wałek wystający ze skrzyni). Pierścień rzeczywiście musi być przeznaczony tylko do CC ze względu na nietypowe obroty silnika. Jeżeli piszesz o wymianie panewki, to nie wiem, czy masz na myśli uszczelniacz, czy brązową tulejkę, która prowadzi wałek sprzęgłowy i która jest taka sama w 126. Najlepiej kupić kompletną tuleję do CC.
Ale to nie koniec kłopotów. Widziałem wałek sprzęgłowy bardzo zużyty w miejscu współpracy z brązową tulejką i z simeringiem, do tego stopnia, że uszczelnienie wydaje się nieprawdopodobne. Takie zjawisko podejrzewam też u siebie, też zaczęło się sączyć niedługo po wymianie. Szykuję się do następnej rozbiórki ale zwlekam, składając winę to na zimno, teraz na gorąco, a głównie przeraża ogrom pracy.
I tu mam pytanie - ja, zgodnie z książką, wyjmowałem samą skrzynię, niektórzy proponują cały zespół, jeszcze inni silnik, chciałbym usłyszeć Twoją opinię.
I teraz, sygnalizowane na wstępie, jeszcze inne źródło wycieku. Zdarza się, że zaślepka, która uszczelnia wał korbowy, nie jest dobrze osadzona i przepuszcza. Żeby ją wymienić, należy wyciągnąć wciśniętą w koniec wału tulejkę (jak piszą - zniszczyć ją) i dopiero wydłubać zaślepkę. Gdzieś było opisane dokładnie, jak to zrobić.
3. Tulejkę, która jest nabita w wał korbowy nie wymieniałem (za nią znajduje się zaślepka, o której piszesz) bo była suchuteńka, uznałem więc, że nie będę jej ruszał
4. Silnik wyjmowałem bez kanału ani podnośnika, posiadam belkę do podnoszenia silnika i po odkręceniu wszystkich śrub, które łączą silnik z rurą zawieszenia, opuszczałem go na ziemię i przepychałem auto do tyłu . Oczywiście ta metoda wymaga tyle pracy, że zdjęcie zderzaka, spuszczenie płynów (chłodzenia i oleju w skrzyni), oraz demnotażu chłodnicy to tylko wierzchołek góry lodowej. Ale gdybym miał kanał to wiadomo, o połowe pracy mniej. Tak czy siak po 10 godzinach w niedzielę silnik leżał już samotny na ziemi i czekał na dalsze prace
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
ja wyjmuję silnik twoim sposobem w dwie godziny również nie muszę mieć kanału ale to kwestia wprawy, a co do tulei prowadzącej wałek sprzęgłowy to musieli mieć pomieszane w sklepie, nie wiemy jaki olej wycieka czy jest to z silnika czy ze skrzyni, postaraj się to ustalić na podstawie tego co wycieka i wtedy będzie wiadomo, może miałeś wał korbowy w miejscu styku z uszczelniaczem lekko wytarty, była mała ryska na obwodzie i to przez nią uszczelniacz przepuszcza, sprawdź czy ma w odpowiednią stronę ustawione odrzutniki, bo może też sprzedali niewłaściwy i zamiast powstrzymywać wyciek wręcz wspomaga go
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 22:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Bardzo możliwe, że miał ryskę, kto wie. Natomiast co do simeringu w tej panewce, to upewniałem się 10 razy czy montowałem właściwą, i jest na 100% właściwa, bo nawet strzałki się zgadzały (te na starym były skierowane w tą samą stronę co ten nowy, który nabijałem). Zreszŧą kupowąłem na allegro, z aukcji która tego konkretnego simeringu dotyczyła.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 23:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Czytam i czytam i zastanawiam się czy mustang1 nie ma racji z tą zaślepka w wale. Sprawdź jaki olej wycieka, czy czysty z skrzyni biegów, czy czarny z silnika? Jeśli z silnika to radzę również wymienić zaślepkę (podchodzi z malucha, do wału,lub sworznia zwrotnicy) przy okazji rozbierania, spróbuj zimering na wale wysunąć o 1mm. do tyłu,( chyba jest taka możliwość i miejsce) bo na starym miejscu wał może być podpracowany i mieć wgłębienie, gdzie już uszczelniacz nie uszczelnia. Kiedyś to się sprężynkę od zimiringa obcinało około 1 cm. i tak był zimering ściskany i jeszcze uszczelniał
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Jako demonstrację możliwego zużycia wałka sprzęgłowego, przy którym wymiana simeringu już chyba nie pomoże pokazuję wałek, który otrzymałem w prezencie od znajomego mechanika i który posłuży mi do centrowania sprzęgła. Średnica pod tulejką brązową i pod simeringiem jest sporo zmniejszona. Wymiana takiego elementu to konieczność rozpołowienia skrzyni żeby się do niego dobrać. Nie twierdzę, że u Ciebie tak wygląda ale trzeba się z tym liczyć, ja mam już przygotowany nowy wałek sprzęgłowy.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 09:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Liczę na to, że to jednak wina złej tulejki którą mi sklep sprzedał. Rozmawiałem już ze sklepem i w poniedziałek odezwą się do mnie, bo mają pytać producenta. Jest szansa więc, że mają błąd w opisie i sprzedali mi nie to co trzeba.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 17:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)
Ok, rozmawiałem dzisiaj już ze sklepem, powiedzieli, że producent od którego dostają te wsporniki/tulejki sprzedaje je hurtowniom w dużych ilościach i na pewno jest to do cieniasa. Tak więc zobaczymy, czy mówią prawdę jak tylko dobiorę się ponownie do samochodu. Chociaż na samą myśl ile mnie roboty czeka, opadają mi siły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.