Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 13:47
Temat postu:
Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
Od ponad roku czasem słychać z tyłu taki metaliczny stukot. Nie dzieje się to zawsze, raz przejadę po dziurze, torach, progu zwalniającym i słychać, a innym razem nie.
Wymieniłem już z tyłu amortyzator i sprężyny, ale problem pozostał.
Kolega podejrzewa, że jest to tylny stabilizator (energicznie bujałem autem i było to słychać).
Jak go wymienić ? Wiem tylko tyle że trzeba ściągnąć bak i czasem śruby się urywają podczas odkręcania stabilizatora (może trzeba je podgrzać palnikiem i wtedy lepiej się odkręcą ?).
Nie orientowałem się jeszcze w sklepie jaki jest koszt tylnego stabilizatora.
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 22:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
Faktycznie może i wahacz mi stuka, wymienię stabilizator i okaże się, że nadał stuka
Chyba przejadę się na profesjonalny kanał, niech sobie auto jeszcze poskacze, a diagnosta coś może usłyszy.
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 11:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
Odkąd wymieniłem z tyłu amortyzatory i sprężyny, tylne koła były pochylone do zewnątrz (dół odszedł). Poniżej zdjęcia.
Wydało mi się to dziwne. Pojechałem na geometrię kół, aby ustawili zbieżność z przodu i sprawdzili kąt pochylenia tylnych kół. Powiedzieli, że z tyłu jest OK i mieści się w tolerancji.
A zatem czeka mnie regeneracja tylnych wahaczy, czytałem na forum że są problemy z odkręceniem śruby (będzie się trzeba pomęczyć). Mam nadzieję, że baku nie trzeba ściągać.
Znalazłem link z regeneracją tylnych wahaczy tyle, że od punto -> http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/42
Jaki kupić zestaw naprawczy ? Jakaś konkretna firma ?
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 19:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
ja kupowalem zestaw naprawczy wachaczy tylnych w ASO i placilem 44,50zl za strone. Poczatkowo chcialem kupic na allegro ale kiedys po drodze wstapilem do salonu fiata i taka cena to nie bylo sensu zamawiac i jeszcze za przesylke placic. Czy dobry nie powiem bo niedawno to robilem wiec moge jedynie stwierdzic ze pasuje. Nie wiem gdzie ty byles na ustawieniu geometri skoro powiedzieli ze stylu jest w granicach tolerancji bo gwarantuje ci ze nie jest ;p
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 10:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
Ustawiałem w niby dobrej firmie
Ale widocznie to partacze skoro mi nic nie powiedzieli.
Teraz wiem, że na bank mam do roboty regenerację tylnych wahaczy. Szkoda, że nie wiedziałem wcześniej, bo na takich kołach zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów.
Thalion wymieniałeś sam czy u mechanika ?
Nie wiesz czy trzeba ściągać bak ?
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 16:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
ja planowalem sam to zrobic ale nie mialem czasu, z 2 miesiace czesci lezaly i czekaly ale teraz znowu bym nie mial czasu bo sesja to wkoncu oddalem do mechanika. Zaplacilem 200zl i bak nie byl sciagany. Śrube na której trzyma sie wachacz sciagali za pomoca wlasnego sciagacza tzn przyspawali do niej druga srube podobna wymiarowo, nałożyli na to dosc gruba rure i na to 2 ogromne podkladki i nakretki. Nie wiem czy zrozumiesz o co mi chodzi ale lepiej napisac nie umiem w tej chwili. Z takim sciagaczem, młotkiem i sporą iloscia nafty zeby wyciagnac 1 srube męczyli sie z 2h na samo wyciagniecie jej. Na szczęscie z druga poszlo latwiej juz. Ogólnie z tego co widziałem zrobic to samemu to hardcore, ale stwierdzilem ze jesli bym mial kanal to bym dal rade ale minimum 2 dni roboty. Jesli nie umiesz zrobic takiego sciagania pozostaje zdjecie baku. Jeszcze dodam ze ja mialem łebki śrub na zewnatrz czyli wybijal bym je od strony środka auta. Żeby wybic lewa trzeba sciagac tlumik a zeby wybic prawa musisz zdjac bak bo nie wiem nawet czy bys tam młotek wcisnał o zamachu nie wspominajac juz. Ale szczerze powiem jeśli masz pieniadze to daj mechanikowi a jesli nie masz to zycze powodzenia. Zaopatrz sie w duza ilosc nafty/wd-40 lub czegos podobnego:D
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 22 Cze 2010, 20:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
Faktycznie robota z tym to hardcore
Zabrałem się za to w sobotę i bez pomysłu mojego ojca na pewno sam bym tego nie wyciągnął.
Na początku zacząłem rozkręcać stabilizator od wahacza - śruba boczna odkręciła się bez problemu za to 2 dolne urwały się i gwint został w wahaczu (mogłem pierwsze pobić młotkiem). Na szczęście potem nie było problemu z wywierceniem śruby.
Potem przewody hamulcowe, oczywiście nie dało się odkręcić od cylinderka, więc trzeba było ciąć
Następnie odkręcenie amortyzatora, wyciągnięcie sprężyny, szczęk hamulcowych i linki ręcznego.
Z odkręceniem nakrętki od śruby wahacza nie było problemu, wystarczył dobry płaski klucz i kawałek rurki. Śruba w wahaczu była tak zapieczona w tulejce, że śrubę można było kręcić jedynie przez klucz i rurkę obok auta.
I zaczęło się wybijanie śruby
Na szczęście nie ściągałem całego baku, a jedynie odkręciłem jedną śrubę, którą skręca się 2 opaski pod bakiem. Trochę pociągłem bak na dół i ładnie odszedł, był wtedy dostęp do śruby wahacza (wcześniej trzeba uwolnić z opasek baku linki ręcznego i przewody z paliwem).
Myślałem, że wystarczy kawałem grubego pręta i duży młotek, aby wyszła śruba z wahacza. Ojciec trzymał pręt na śrubie, a ja koło auta waliłem młotem przez kilka minut w pręt - śruba nawet nie drgnęła.
Potem biłem jeszcze w śrubę bezpośrednio młotkiem, a ojciec kręcił obok auta śrubą - nic nie drgnęło.
Wtedy ojciec wpadł na świetny pomysł. Użyliśmy podnośnika hydraulicznego i kawałka rurki, aby wypchać śrubę. Głowę podnośnika przyłożyłem do śruby, a z drugiej stronę rurę oparłem o drugi wahacz.
Gdy pompowałem podnośnik ojciec z drugiej strony bił śrubę młotem, było duże naprężenie i w końcu śruba puściła. Potem już tylko parę klepnięć i wyszła w całości.
Ciężka to była robota i tylko prawej strony. Ciekawe jak pójdzie z lewą. Mogłem robić też drugą stronę, ale potrzebowałem w poniedziałek auto do pracy.
Teraz już nie ma metalicznego stukania jak wcześniej, widać prawa strona była bardziej zużyta.
Posiadane auto: fiat brava, '97; 1,4;12v
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 25 Lip 2010, 12:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Wymiana tylnego stabilizatora poprzecznego w Bravo 1.4 12V
witam,
ja też mam problem, czasami przy skrecania albo jeżdze po nierownym terenie słychać klekot albo coś w tym stylu, wydaje mi się zę dzwiek dochodzi z tyłu, a napewno z lewej strony od pasazera, co to może być z góry dzieki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.