Witam wszystkich
Mam taki problemik ze wskaznikiem paliwa w fiacie brava 1,6 z 96 roku.
Jak mam brakę zatankowaną do polowy zbiornika jest wszysko gites....
Ale gdy tylko paliwa bedzie mniej niż połowa to wzkaźnik wariuje.
Potafi być 1/4 zbiornika i jak cos fiacikowi odbije to widać jak wskaźnik paliwa schodzi na dół aż do rezerwy i po chwili zapala się kontrolka od rezerwy.
Nieraz jest tak że wskaźnik pokazuje 1/2 zbiornika a również w tym samym czasie pali się rezerwa.
Nie ma pojecia co może byc przyczyna, ale po woli zaczyna to byc denerwujące.
dzieje się tak np. podczas postoju czy podczas np przyśpieszania?? bo jeśli podczas przyspieszania to jest to normalne, mam to samo, wystarczy gwałtownie ruszyć a zaraz pokazuje sie rezerwa-czasami nawet gdy jest prawie połowa baku, wskazówka uspokaja się dopiero po paruset metrach jazdy bez przyspieszania! To prawdopodobnie taka wada fiatów-wskażnik zbyt szybko reaguje na przelewające się paliwo w baku, dodam że tez mam 1.6 i też z 96 r.
Witam mam bravo 1,6 z 97r nie mam problemu z wskaznikiem ale pamietam jak takie cos dzialo sie mojemu ojcu jeszcze w fiacie 125p. Okazalo sie ze winowajca byl czujnik paliwa w zbiorniku. Poprostu sie poprzecieral... _________________ ładna dziś pogoda więc ruszam w świat
Jeżeli masz starszy model pompki z odchylającym się pływakiem to całkiem realne wydaje się być uszkodzenie potencjometru(oporu) lecz jeśli masz nową z pływakiem poruszającym się w pionie(zabudowanym) to już dobra wróżka _________________ przemo
tzn. w moim fiaciku nigdy nie byla wymieniana pompka od nowosci...czyli od 96 roku.
Jak sprawdzić jaka to pompka stara czy nowa....
Jakie są koszty wymiany takiej pompki??
Ja do końca nie jestem pewny czy problemem jest ścieżka potencjometru. Jest to bardzo prawdopodobne przy modelu z odchylającym się pływakiem. Przy pełnym stanie baku pływak odchyla się prawdopodobnie po sprawnym odcinku zwoju (taki zwój z drutu miedzianego) w miarę ubawania w baku benzyny pływak naturalnie opada, drugi jego koniec równiż po ścieżce, jeżeli od tego momentu jest uszkodzona wskażnik może wariować. Jedyną metodą sprawdzenia jest wyjęcie pompki przez klapkę serwisową w bagażniku lub pod siedzeniem( taka okrągła)trzeba zdjąć maty wygłuszające. Po zdjęciu wszystkich zacisków i przewodów(delikatna sprawa,łatwo uszkodzić nyple - mniesię udało)i odkręceniu dużej mocującej nakrętki pompę bez problemu można wyjąć. Jak będzie miedziany uszkodzony potencjometr to wtedy jo
ale to domniemania tylko powodzenia _________________ przemo
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 463 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: sprzedałem auto
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Gru 2007, 00:56
Temat postu:
Wskaźnik paliwa Fiat BraVa
Siemka
Możesz to naprawić . Trzeba wymienić potencjometr , on jest przyczyną takiego stanu pracy. Niestety tylko wymiana na nowy da tobie 100% satysfakcji. Jeśli nie dostaniesz tego potencjometru kup używany cały zestaw może bez pompki będzie tańszy. Jak będziesz miał kłopoty daj znać postaram się pomóc.
Pozdrawiam. _________________ XXX
Mam problem ze wskaznikiem paliwa we fiacie bravo 1.6 16V sx. Leje benzyne np. 10 litrow a wskazowka unosi sie doslownie "ciut" do gory na chwilke a po uplywie kilku sekund spada doslownie prawie ze na sam dol i juz nie wstaje. A przy tym jeszcze zapala sie kontrolka pomaranczowa i mnie informuje ze nie ma paliwa (co jest absurdem bo chwile wczesniej tanklowalem). Bardzo mnie to denerwuje bo nie mam pojecia jaki jest stan mojego baku. Wydaje mi sie z tego co przeczytalem na forum ze to jest wina tego plywaka w baku . Czy moglby mi ktos doragdzic i pomoc jak to zrobic, bo strasznie mi to udrudnia jazde, boje sie ze kiedys wkoncu nie dojade do celu...?????? Help me _________________ Bravo 1.6 16V - to fura wszechczasow
Mam prośbę nie pisz zdań takimi ogromnymi literami!. Ten kto obserwuje temat na pewno to przeczyta bez potrzeby takiego uwydatniania tekstu. Trzymajmy się jakiegoś schludnego porządku żeby wygodniej można było to czytać
Zmieniłem na normalny tekst - bez urazy
Wracając do tematu to widzę że trzeba by tu chyba przygotować mały tutorial jak wymienić pompę paliwową Zjadłem już na tym zęby w swoje Bravce także mogę to przygotować.
To już któraś z kolei osoba pisząca w tej sprawie...
Jak tylko przygotuję ten opis założę nowy temat i podlinkuje tutaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.