Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): BYDGOSZCZ Posiadane auto: FIAT SIENA 1,2 2000r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 13:29
Temat postu:
wymiana oleju
Witam i Proszę o pomoc. Chcę wymienić olej w mojej sience 1.2 2000r. wiem tylko tyle, że chodziła na seleni i wymieniony był w zeszłym roku w czerwcu. Mam pytanie - jaki teraz wlać olej, co to za różnica w tym
10\15w40. No i ile wchodzi tego oleju do mojego silnika
_ Dziękuję i Pozdrawiam.
3.5 litra 10w/40 jest to półsyntetyk więc taki nalej, marka oleju nie jest istotna tylko jego parametry a więc może to być GM, lotos lub jakikolwiek o takich parametrach
nie zgodze się z tym ,że obojętne jakiej marki olej się wlewa. Otóż moja albea po zalaniu lotosem semisyntetic 10w40 zaczęła dzwonić popychaczami zaworów, zwłaszcza na wolnych obrotach gdy silnik był rozgrzany. Po zalaniu castrolem magnatekiem 10w40 silnik tylko przyjemnie szumi.
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 17:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana oleju
ale przecież ty zaporożcem jeździsz
lałem do obydwu sien różne: drogie i tanie, markowe i niemarkowe. nie na sensu przepłacać - ma srebrnym LOTOSie silniki bardzo dobrze pracują. 4 litry LOTOSa dziś widziałem za 79 PLN w markecie PRAKTIKER
Elf Competition 10W/40 był np. za rzadki.
a te wszystkie molekuły to popularny pic na wodę. przynajmniej w starej daty silnikach P/S
Zalej olejem Gulf 10/40,mam taki i jest super i niedrogi.Wcześniej miałem Midland,ale Gulf jest lepszy,a Selenia to największy szajs i wylałem go zaraz po skończeniu gwarancji.
lepiej kupić trochę tańszy, ale za to wcześniej wymienić. Osobiście znam takich którzy chwalą się jakie to oni drogie oleje leją ale za to robią na nich przebiegi po 15-20tyś km, żeby im się zwróciła kasa którą za nie zapłacili. Ja osobiście leje Srebrnego Lotosa i wymieniam go co max 10tyś km lub co 12-13miesięcy. Mam za to pewność że olej ma właściwą lepkość i spełnia w pełni swoją funkcję.
są też takie dodatki które zagęszczają olej aby uszczelnić od wycieków silnik, bądź też podnieść trochę kompresje. Niekiedy powodują one także znaczne wyciszenie pracy silnika, ale to tylko efekt doraźny, na dodatek stosowany najczęściej przez handlarzy, by pokazać jak pięknie równo i cicho chodzi auto.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5Następny
Strona 1 z 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.