gdzie jest centralka fabrycznego alarmu? Czy ktoś ma schemat połączeń do auta?
ostatnio mam wieczne zgłoszenia, o próbie kradzeży, co oczywiście jest bzdurą, auto w garażu stoi. Akumulator jest sprawny, auto jeździ dziennie 100km, wiec nie powinno być problemu z prądem.
Ew gdzie mogę znaleźć kostki które łączą syrenę? U mnie syrena jest pod podszybiem, ale ostatnio auto nie czasem nie bipa, i nie wyje po odłączeniu akumulatora, co oznacza że padłu już akumulatory. być może te zgłoszenia alarmu są wywołane przez padniętą syrenę.
ktoś może pomóc?
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Ostatnio zmieniony przez adasch dnia Pią 18 Cze 2010, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 21:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Może przyczyną był słaby akumulator. Nie wiem jaki to masz alarm i nie znam się na nich bardzo. Ale Fiaty montują przeważnie czujnik po lewej stronie pod deską w pobliżu lewych drzwi i włącznik również w tej okolicy. Centralkę montują pod deską rozdzielczą. Musisz całą zdjąć i tam powinna znajdować się centralka, podłączona czerwonym przewodem na którym znajduje się bezpiecznik, który wystarczy wyjąc aby unieruchomić alarm, a oprucz tego czasem dają kluczyk, którym wyłącza się syrenę. Jest na syrenie taka gumowa zatyczka, a pod nią wejście na kluczyk. Nie wiem jak jest u ciebie, ale daje przykładowy pogląd z niektórych Fiatów.
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Centralka alarmowa wbudowana jest w Body Computer, który znajduje się mniej więcej pod kierownicą, tam gdzie panel z bezpiecznikami.
Urządzenie alarmowe zapewnia obwodowe i objętościowe zabezpieczenie przed kradzieżą.
Specjalna jednostka kontrolna (wbudowana w Body Computer) sprawdza:
stan drzwi i pokrywy bagażnika i silnika, za pośrednictwem wyłączników w zamkach (zabezpieczenie obwodowe)
ruch wewnątrz nadwozia za pośrednictwem czujników objętościowych. (kontrola objętościowa);
ciągłość przewodów zasilających układ;
włączenia wyłącznika zapłonu.
Centralka posiada funkcję autodiagnostyczną, która rozpoznaje i zapamiętuje usterki i stany awaryjne centralki i elementów układu; ponadto sprawdza stan przewodów połączeniowych i zapamiętuje ilość wykonanych włączeń i alarmów.
Logika funkcjonowania centralki może być zmodyfikowana w taki sposób, aby zaspokoić przepisy prawa, które regulują stosowanie systemów alarmowych obowiązujących na różnych rynkach.
Odnośnie szczegółowego opisu patrz
Wszystkie elementy zewnętrzne połączone są z Body Computer przez specjalny obwód szeregowy.
Syrena alarmowa zamontowana jest z przodu samochodu, pod pokrywa, z lewej strony komory silnika.
Do kontroli drzwi i bagażnika są zastosowane te same wyłączniki z systemu blokady drzwi.
Odpowiedni wyłącznik kontroluje natomiast, czy zamknięta jest pokrywa silnika.
Czujniki pojemnościowe kontrolują, czy nie ma intruzów w samochodzie. Umieszczone są one w lampie sufitowej przedniej: każdy z nich składa się z nadajnika i odbiornika; sygnał wysyłany przez nadajnik odbierany jest przez odbiornik drugiego czujnika i odwrotnie; w przypadku wystąpienia zakłóceń centralka wysyła sygnał alarmowy .
Poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się obok czujników, można włączyć / wyłączyć funkcję: gdy czujniki są odłączone świeci się dioda znajdująca się obok przycisku.
Dioda urządzenia alarmowego znajduje się obok gałki zabezpieczenia drzwi kierowcy: daje sygnały funkcji blokady drzwi. Patrz E3040 ZAMEK CENTRALNY (BLOKADA DRZWI)
Przy włączony alarmie, dioda miga z częstotliwością 0,8 Hz, aby pokazać stan samochodu zablokowanego (funkcja ostrzegawcza).
Funkcja ostrzegawcza jest włączana również wtedy, kiedy jedne z drzwi lub pokrywa bagażnika nie są dokładnie zamknięte.
Antena odbiornika pilota podłączona jest bezpośrednio do Body Computera, w którym znajdują się wszystkie właściwe układy elektroniczne.
Opis funkcjonowania
System alarmowy zarządzany jest przez centralkę alarmową wbudowaną w Body Computer M1 : zasilany jest z akumulatora przez obwód maxifuse CPLB99 - styk 18 konektora F i przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F39 - styk 17 konektora F; zasilanie poprzez kluczyk wyłącznika zapłonu (INT) dochodzi na styk 9.
Body Computer M1 odbiera na wejściu sygnały 'otwarte drzwi' na styk 8 (drzwi przednie po stronie kierowcy), na styk 25 (drzwi przednie po stronie pasażera), na styk 26 (drzwi tylne lewe) i na styk 26 (drzwi tylne prawe) złącza E. są to te same sygnały, które powodują zaświecenie świateł Patrz E2510 LAMPA OŚWIETLENIA WNĘTRZA SAMOCHODU .
Pokrywa komory silnika sterowana jest poprzez wyłącznik I10, który połączony jest ze stykiem 24 złącza B M1 , natomiast sygnał nieprawidłowo zamknietej pokrywy bagażnika przesyłany jest z wyłącznikak I11 , który połączony jest ze stykiem 24 złącza E. (jest to ten sam wyłącznik, który służy do zapalania za pośrednictwem innego styku, lampy oświetlenia komory bagażnika Patrz E2520 PODŚWIETLENIE SCHOWKA - PODŚWIETLENIE BAGAŻNIKA - PODŚWIETLENIE DASZKA PRZECIWSŁONECZNEGO .
Syrena P90 zasilana jest przez Body Computer M1 , ze styku 34 złącza B i połączona jest z obwodem szeregowym styku 25.
Czujniki objętościowe K62 zasilane są przez Body Computer M1 , ze styku 39 złącza E i połączone są z obwodem szeregowym styku 7 złącza D.
Zespół K62 zasilany jest kluczem (INT) przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F49 w skrzynce bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą B2 ; znajduje się w nim przycisk wyłączający czujniki objętości
Dioda ostrzegawcza E40 , znajdująca się na drzwiach przednich po stronie kierowcy, połączona jest ze stykami 6 i 8 złącza C w M66 , a stąd poprzez linię CAN z Body Computer M1 .
Antena-odbiornik P93 wysyła do Body Computer M1 sygnał sterujący drzwiami i systemem alarmowym, łącząc się ze stykami 21 i 31 złącza A.
Antena - odbiornik RF P93 wysyła do Body Computer M1 sygnał otwierania / zamykania drzwi a także szyb i dachu otwieranego, łącząc się ze stykami 21 i 31 złącza B Patrz E3040 ZAMEK CENTRALNY (BLOKADA DRZWI) .
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Dzięki kolego za dokładne informacje.
Czy alarm mógł się włączać przez padająca syrenę?
czasem bipa casem nie. Jak nie bipa, to brak info o próbie kradzeży, jak bipa przy zamknięciu to info jest
tak wygląda to z moich obserwacji.
Czy możesz mi potwierdzić, że syrena ma swoje zasilanie?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Ze schematu nie wynika aby syrena miała własne zasilanie, ale ja jej jeszcze nie demontowałem dlatego nie jestem tego pewien.
Patrząc na schemat to kluczowa jest linia K62(pin4) - D97 - M1(pin7) - M1(pin25) i dalej przez D97 do syreny. Jest to linia wyzwalania alarmu przez czujnik objętościowy K62, ale biorąc pod uwagę że dochodzi ona do syreny to uszkodzenie jej (syreny) mogłoby wywoływać alarm.
Na początek przyczyny wyzwalania alarmów szukałbym w czujnikach objętościowych K62, wyłącz przyciskiem działanie tych czujników.
Trzeba sprawdzić jak wyzwalany jest alarm na tej linii, albo wyzwala pojawienie się masy, albo jej zanik. Posprawdzaj tą syrenę i te czujki, i napisz jak się coś wyjaśni.
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Wielke dzięki kolego,
Posiedzę w garage, w ten weekend z nadzieją, że rozwiążę problem.
Robiłem test z wyłączonym czujnikiem obecności i przechyłu.
Po kliknięciu ta dioda trochę miga potem gaśnie, ale chyba było tak zawsze.
dokładnie nie wiem, jak to włącza się z powrotem, ale podejżewam, że po otwarciu auta i przekręceniu kluczyka.
auto też zgłaszało próbę kradzieży
Powalczę i dam znać, co było przyczyną.
ten moduł k62, jest w tej podsufitowej lampie?
a do syreny idą 3 przewody, więc jest chyba kontrola czy jest napięcie
12V
najgorsze jest to, że nie da się odczytać co wywołało alarm
edit:
mam opis kompa m1
i na 34 napisali tak
M01B
34
Wejście sygnału wyłącznika świateł awaryjnych
ale w mojej dokumentacji nie ma opisy nogi 25 - masz informacje co tam jest?
Edit:2
san napisałeś
Syrena P90 zasilana jest przez Body Computer M1 , ze styku 34 złącza B i połączona jest z obwodem szeregowym styku 25.
chyba przerwanie obwodu szeregowego może być przyczyną.
z drugiej strony czy to też może być powodem nie bipania przy zamykaniu?
pomierzę miernikem napięcia. podczas zamykania.
najbardziej dziwi mnie to, że jak odłączę klemę i ją podłącze to prawie zawsze za bipa przy zamykaniu, np raz lub dwa. Może to oznaczać upływność na jakiejś kostce, czyli pętla szeregowa
kostka D97 - gdzie mogę ją znaleźć?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
adasch napisał:
ten moduł k62, jest w tej podsufitowej lampie?
a do syreny idą 3 przewody, więc jest chyba kontrola czy jest napięcie
12V
Cztery przewody ;
1 - stałe zasilanie (+)
2 - masa
3 - (+) po stacyjce
4 - linia alarmu
tak K62 jest w lampie podsufitowej.
Z tym problemem możesz zapytać na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum309.html w dziale alarmów, wstawiając schemat i opisy, tam są ludzie zawodowo naprawiający alarmy, mają wiedzę i doświadczenie.
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Dzięki,
elekrodę znam i pytałem, ale tam nie mają wiedzy, natomiast Ty mi bardzo pomogłeś.
co go 4 przewodów, 4 przewód syreny wg schematu jest nie podłączony.
Czy możesz mnie namierzyć gdzie znajdę tą kostkę D97? To musi być jakaś duża kostka skoro jest podzielona na kilka sekcji.
Nie zakładam że ta kostka to złącze wchodzące właśnie w M1
czy masz dekoder kolorów?
jakie to kolory cb i r
pozdrawiam
p.s.
bardzo się uśmieję jak to będzie słaba masa przez podrdzewiałą śrubę lub coś podobnego _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Widać że sekcje E,F-D97 są gdzieś pod Body Computer, natomiast sekcja A jest gdzieś za akumulatorem
Z tymi włoskimi kolorami zawsze też mam problem i nigdy nie jestem pewien, ale R-to na 100% czerwony, a CB to chyba pomarańczowo-biały, poniżej ściągawki
A ------ Azzurro
B ------ Bianco
C ------ Arancio
G ------ Giallo
H ------ Grigio
L ------ Blu
M ------ Marrone
N ------ Nero
R ------ Rosso
S ------ Rosa
V ------ Verde
Z ------ Viola
AB ------ Azzurro / Bianco
AG ------ Azzurro / Giallo
AN ------ Azzurro / Nero
AR ------ Azzurro / Rosso
AV ------ Azzurro / Verde
BG ------ Bianco / Giallo
BL ------ Bianco / Blu
BN ------ Bianco / Nero
BR ------ Bianco / Rosso
BV ------ Bianco / Verde
BZ ------ Bianco / Viola
CA ------ Arancio / Azzurro
CB ------ Arancio / Bianco
CN ------ Arancio / Nero
GN ------ Giallo / Nero
GL ------ Giallo / Blu
GR ------ Giallo / Rosso
GV ------ Giallo / Verde
HG ------ Grigio / Giallo
HN ------ Grigio / Nero
HR ------ Grigio / Rosso
HV ------ Grigio / Verde
LB ------ Blu / Bianco
LG ------ Blu / Giallo
LN ------ Blu / Nero
LR ------ Blu / Rosso
LV ------ Blu / Verde
MB ------ Marrone / Bianco
MN ------ Marrone / Nero
NZ ------ Nero / Viola
RB ------ Rosso / Bianco
RG ------ Rosso / Giallo
RN ------ Rosso / Nero
RV ------ Rosso / Verde
SN ------ Rosa / Nero
VB ------ Verde / Bianco
VN ------ Verde / Nero
VR ------ Verde / Rosso
ZB ------ Viola / Bianco
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Dzięki,
to jestem dobrze przygotowany na dzisiejsze zabawy w garage.
Jak postawić "kratę" ??
Pozdrawiam
Edit:
Dziki waszej pomocy udało się zlokalizować przewody kostki itp.
kostka jest przy akumulatorze. leży sobie tam luźno i nie ma problemów korozyjnych - czyli dobrze.
Niestety winna jest syrena a dokładnie elektronika a dokładniej montażysta który ją składał i nie dotrzymał wymagań technologicznych dla wyrobów motoryzacyjnych (czystośc jonowa na poziomie profesjonalnym lub militarnym - wiecej można poczytać na stronach ITR). Na płytce pozostał topnik, który z czasem zmienia się w sole powodując korozje i zwarcia
w moim przypadku złącze od akumulatora było niewłaściwie przylutowane, a właściwie było przylutowane, ale pozostały szkodliwe osady po tym procesie (lutowanie).
Do syreny idą 3 przewody. +12 masa i rozkazy z komputera M1 któryu jest centralką alarmową jednocześnie
po restarcie zasilania syrena przez chwilę pracuje potem śmierć i cisza.
tak wyglądała korozja
a tak styki we wtyczce akumulatora który swoja droga pomimo czasu jest w pełni sprawny.
niezły syf.
Przez sole padł komponent oznaczony jako zp8
czyli dekodując dioda zenera BZX84-C9V1
podejrzanymi są też elektrolity, bo góry maja trochę napuchnięte.
wg nich jest centralka, syrenia nie ma akumulatora i kosztuje 68 pln.
pojechałem rano z moją syrenką to niestety nie umili jej znaleźć w bazie komponentów wymiennych. W poniedziałek zapytają do centrali.
Mam nadzieję, że uda mi się ją naprawić
kostki wywaliłem tymczasowo aby polutować przewody na krótko, ale syrena działa tak jak działała. Zobaczymy czy wymiana diody pomoże.
To wszystko, dzięki za pomoc a ponieważ temat mam już ocykany to przyszłym pokoleniom mogę pomóc
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sob 19 Cze 2010, 19:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
No to już nowsza tiochnika, jak mawiają amerykanie ze wschodu. Nie widziałem takiego alarmu i nie grzebałem przy takich, rozbrajałem starsze, takie o jakich pisałem wyżej. A twój materiał i jacka.d nadają się do zamieszczenia w Manualach. Otwórzcie temat w Manualach i zamieście w nich konkretny materiał, to postawię wam po piwie
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
NP,
w poniedziałek, będę miał części, wlutuję i mam nadzieję, ze będzie działało na dobre zakończenie historii.
Moja syrena jest alarmem fabrycznym, robionym przez META dla Fiat.
Ciekawe co mi w poniedziałek powie ASO.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Gratuluje profesjonalnego podejścia do tematu , mocno skomplikowana ta elektronika jak na zwykłą syrenę.
Widzę że ta dioda stabilizuje napięcie ładowania aku syreny, według mnie jest mało prawdopodobne aby uległa uszkodzeniu z powodu upływności przez te osady, jeżeli nie jest zwarta (zmierz omomierzem) to nie warto jej ruszać.
Podłącz syrenę i sprawdź czy jest napięcie 9V na tych konektorkach aku syreny. W innym przypadku uszkodzenia tej syreny to chyba tylko wymiana, za mocno to skomplikowane aby się w tym grzebać, miejmy nadzieję że nie wymyślili kodowania tej syreny konkretnie pod dany Body Computer.
ps. dzięki za browara, tą kratkę może kiedyś wypijemy
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
też tak sądzę, to tylko zabezpieczenie aku, ale faktycznie jest uwalona.
Ponieważ pracuje właśnie w takiej elektronice, to wszystko dla mnie dzień powszedni tyle że bez schematu to rozbijaniem łyżeczką skał
Kondensator ten duży wydaje się być nieco napompowany więc wymienię wszystkie elektrolity:D
jak nie pomoże będę dalej rzeźbił.
Nie stawiałem tylko na alarm, ale body działa i wysyła odp sygnały, i przy tych samych parametrach syrena gra lub nie.
Syrena przede wszystkim powinna wyć po odłączeniu +12 V a nie wyje więc coś się uwaliło.
w aso powiedzieli mi, że taka syrena to grosze, więc myślałem że ją wymienię ale oni na oczy nie widzieli takiej jak moja - fabryczna.
jeżeli jutro powiedzą, że się nie da to będę ją rzeźbił do skutku. Pewnie w ostateczności napisze do META. _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
powałczylem więc opiszę co i jak.
na pewno fabryczna syrenga gada z m1 po lini szeregowej. To m1 jest ala centralką. Examiner kontaktuje się z centralką która mu mówi, że jestem spoko i nie mam problemów. Tak jest u mne i nie hałasuje. Ewidentnie padła syrena.
będę polować na allegro.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat Stilo 1,9 jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Lip 2011, 19:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Witam.
Prosiłbym kolegę adasch o info na temat tranzystora który padł.
U mnie sytuacja z syreną jest taka sama i podejrzewam, że uszkodzenie jest podobne.
Pozdrawiam.
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
oj stary temat
aby mieć pewność, że to na pewno on podłącz pod fes-a i zrób test syreny. Jeżeli komp auta będzie gadał z syreną (robi to na szynie szeregowej cyfrowo) to elektronika syreny jest ok. potem robisz test na wycie - jeżeli nie wyje to wina tego tranzystora
pewnie nigdzie tego nie kupisz chyba że jesteś z branży i załatwisz sobie próbki
Pozdrawiam
p.s.
ponieważ elektronika to dla mnie codzienność to stilo jest świetnym poligonem do zabawy i oderwaniem od codzienności... Obecnie wszystko absolutnie działa _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kluczbork Posiadane auto: Fiat Stilo Multivagon 1,9 jtd 115 KM, 2003 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 12 Maj 2013, 12:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
Koledzy odnawiam temat. Mam tylko pytanie jak dostać sie do tej syreny. Bo ponoc jest po lewej strony. TNZ w komorze silnika czy gdzieś wewnątrz pod kierownica ?? _________________ adamr20
Re: ( Fiat Stilo ) Centralka fabrycznego alarmu - gdzie jest?
jest pod podszybiem - oczywiście oryginalana fabryczna _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.