Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Kwi 2013, 18:32
Temat postu:
problem z poborem pradu
Witam, mam fiata stilo 1.9jtd, wyładowywał Mi się akumulator, więc postanowiłem sprawdzić pobór prądu w czasie postoju.
Mierzyłem miernikiem, (przy zamkniętych dzwiach na postoju) wyszło 3.15A,
moim zdaniem to za dużo, więc postanowiłem sprawdzić co pobiera ten prąd.
Po sprawdzaniu bezpieczników okazało się że napięcie spada do 0,02 po wyjęciu bezpiecznika f18, czyli ((((Centralka wtrysku elektronicznego +30, plus bezpośrednio z akumulatora(nie pod kluczykiem))))))
Tak pisze w instrukcji obsługi,
proszę o rade co dalej, czego to może być wina? czy wgle 3,15A to za duży pobór?
dlaczego nie przechodzi ten układ przez stracyjke?
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 78 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Panda 1,1 2003
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 01 Maj 2013, 10:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problem z poborem pradu
"chyba"
W takim razie wypadało by sprawdzić za co jest ten bezpiecznik odpowiedzialny i będziesz wiedział gdzie masz zwarcie _________________ Odpisuję tylko tym, dla których polski język jeszcze coś znaczy.
Witam. Kolego sylwek... przed pomiarem prądu wyciągnij przekaźnik T9 i zobacz jaki jest pobór prądu ( bezpiecznik F18 włożony ), zakładam że cała reszta wyłączona, drzwi pozamykane włącznie z pokrywą silnika ). Jeśli w tym przypadku prąd radykalnie spadnie to winę za te 3 ampery z kawałkiem ponosi skrzynka bezpiecznikowa na akumulatorze - zwarcia w jej wnętrzu ( częsty przypadek gdy nie ma pokrywy na kosz akumulatora, wilgoć robi swoje, zwarcia między blaszanymi połączeniami-ścieżkami w jej wnętrzu ) Bezpiecznik F18 jest włączony w obwód cewki przekaźnika T9 i ta z drugiej strony jest podłączana do masy ( czyli faktyczne jej zasilenie ) przez centralkę wtrysku, uruchomiony T9 zasila stykami m.in F17 F22 F11, wspomnianą centralkę wtrysku ( ale inne obwody ), przekaźnik T 10 - a więc "kupę" rzeczy. Generalnie zobacz jak jest z prądem przy wyjętym T9. Jeśli prąd nie spadnie to zrób ten sam pomiar bez T9 i F18 - jeśli nadal wali duży prąd to nadal obstawiam przywarcie w skrzynce bezpieczników na aku. Nic nie pisałeś czy auto odpala normalnie. Pozdr. ART.
Przyjrzyj sie jeszcze sterownikowi wentylatora, uklad jest pod napieciem poza stacyjką. Moze gdzies pobór prądu odkłada sie na oporze i nie wywala "fusa" i nic sie "przypala" a grzeje sie rezystor... (moja sugestia) _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
... ale kolega sylwek(...) mówił wyraźnie że prąd mu spada z ok. 3A do 20 mA ( wartość prawie książkowa ) w momencie wyjęcia bezp. F18, a w gałęzi tego bezpiecznika jest tylko przekaźnik T9 z połączeniami w skrzynce - cała reszta jest odwieszona od napięcia w tej gałęzi. Stąd moja sugestia że przywarcie jest w skrzynce bezpieczników na akumulatorze. Pozdr. ART.
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Maj 2013, 08:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problem z poborem pradu
I problem jak narazię sam się rozwiązał, nie pobiera już prądu(może dlatego że przeschło), jednak gdy pobierało prąd podczas wkładania bezpiecznika f18 było słychac takie delikatne puknięcie(gdzieś po lewej stronie silnika od strony pasażera), po wielokrotnym wkładaniu(np za 10 razo) jak by coś się odcinało i nie pobierało prądu.Teraz za każdą razą co go wkładam nic nie słychać i pobór normalny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.