Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 966 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 21:50
Temat postu:
Cylinderek hamulcowy
witam.czy jest szansa zeby cylinderek z czasem sam sie odpowietrzyl?
zapowietrzylem sobie przy probie rozruszania zapieczonego a odpowietrznik jest w stanie sczatkowym i musialbym wymienic cyl.na nowy zeby go odpowietrzyc.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 22:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
Nie, nie odpowietrzy się sam. Możesz spróbować popuścić przewód hamulcowy i odzczekać trochę, az ścieknie troche płynu z powietrzem i tym sposobem może się odpowietrzyć, ale nie daje to pewnej gwarancji. Nie żałuj grosza i kup nowy cylinderek i będziesz bezpieczny.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 520 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Renault Megane 1,6 16V 2003r.
Piwa: 23/11
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 23:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
Nowy cylinderek z odpowietrznikiem to jakieś 15 - 20zł. Trzyma się na dwóch śrubkach - jedyne zagrożenie to zapieczony przewód hamulcowy, ale jak popsikasz dzień lub dwa przed wymianą jakimś penetratorem, powinno pójść bez problemu (klucz nr 11).
Wymiana to max pół godziny razem ze ściąganiem i zakładaniem koła, wolnym tempem. Nie warto się męczyć ze starym cylinderkiem, a najlepiej wymienić od razu po obu stronach.
nie wiem jak w CC ale w dwóch innych typach samochodów którymi jeździłem zawsze się odpowietrzało. Dopóki się nie odpowietrzy jeździsz na własną odpowiedzialność. Który to jest cylinderek. tam jest podłączony sztywny czy elastyczny przewód? _________________ niebieski
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 966 Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Pią 18 Cze 2010, 09:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
nowicki napisał:
nie wiem jak w CC ale w dwóch innych typach samochodów którymi jeździłem zawsze się odpowietrzało. Dopóki się nie odpowietrzy jeździsz na własną odpowiedzialność. Który to jest cylinderek. tam jest podłączony sztywny czy elastyczny przewód?
sztywny i jego tez nie odkrece.
okazalo sie ze temat nieaktualny- cylinderek cieknie wiec idzie do hasioka.
przy okazji mam pytanie czy jest niezbedny ten element?
nie ma mozliwosci zdjecia szczeki bez zniszczenia tego.probowalem jakos zaklepac te podkladke ale nic z tego i zalozylem bez tzn. jest tylko sprezyna i podkladka od wewnatrz.
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Fiat Cinquecento young, 704 cm AISAN, 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Cze 2010, 12:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
Nie jestem może doświadczonym mechanikiem (wogóle nie jestem mechanikiem ), ale hamulce z tyłu robiłem niedawno. Ten element który wskazałeś (wraz z tym po drugiej stronie) to samoregulatory szczęk. Powodują, że w miarę ścierania się szczęk w trakcie hamowania, nadal odpowiednio dociskana jest szczęka do bębna. Sciągaliśmy z tatą szczęki i nie odpadła ta podkładka, więc się da. Robiliśmy to z książką, według opisanej tam procedury. Nie odpowiem Ci na pytanie czy można bez tego jeździć bo nie wiem. Ja bym jednak nie ryzykował. Komplet nowych szczęk to koszt rzędu 40 zł na allegro. Hamulce to jednak najistotniejszy układ w samochodzie.
Pozdrawiam
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 657 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pisz Posiadane auto: seicento 1.1 MPI 19000
Piwa: 42/7
Wysłany: Pią 18 Cze 2010, 14:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
No już nie kombinuj te regulatory to muszą być , niewiem co tam kombinujesz ale można zdjąć szczęki żeby tego nie uszkodzić . A jak się już upierasz to tam są takie zapinki muszsz je zsunąć bo inaczej wszystko pogniesz a i tak nie zdejmiesz _________________ Cieszę się że mogłem pomóc.
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 675 Skąd jesteś (miejscowość / region): WD XXXXX Posiadane auto: RAV4 2,4 USA
Piwa: 28/0
Wysłany: Sob 19 Cze 2010, 09:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
cent1 napisał:
widocznie nie mieliscie tego az tak zapieczonego.skoro zeszla szczeka a samoregulator zostal to swiadczy ze nie bylo lekko.
Mieliście,mieliście
Ja to rozwiązałem następująco: szlifierka kątowa żeby przeciąć podkładkę i zsunąć szczękę z resztką regulatora, a potem palniczek na małą butlę Propan-Butan i grzałem sworzeń na którym była szczęka. Potem narzędź typu mors ( ewentualnie klucz do rur) i zeszło _________________ Corolla E12-ostatnia prawdziwa Toyota
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 179 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: FIAT BRAVO 1.8gt SAAB 9-3 1.9 TiD
Piwa: 9/1
Wysłany: Sob 19 Cze 2010, 11:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
Przed założeniem nowych szczęk posmaruj sworzeń odrobinę smarem grafitowym,zaoszczędzi to kłopotu przy ponownej wymianie.Żeby zdjąć starą bez grzania spróbuj starą metodę:"coca-cola" Mi zawsze pomagała w takich sytuacjach
odpowietrz na wymienionym cylinderku ile się da i zobacz na pedale hamulca w jakim stopniu układ jest zapowietrzony. W zależności od tego i swoich umiejętności sam podejmujesz decyzję czy jeździsz i czekasz aż się samo odpowietrzy. Ja kiedyś byłem w takiej desperacji że jeździłem pomimo że hamulec "brał" za którymś razem. Ale to była rosyjska ruletka. Jeżeli bierze nisko ale za pierwszym razem i ręczny jest sprawny. to można zaryzykować - musisz cały czas pamiętać że hamulce nie są w 100% sprawne, bo jak zapomnisz to po tobie. Jak byś się zdecydował na odpowietrzenie "naturalne" to musisz sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, bo on będzie ubywał w miarę odpowietrzania. _________________ niebieski
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przeworsk/Podkarpacie Posiadane auto: CC 899 Wtrysk, Rok 1996 eLPeGie
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 20 Cze 2010, 22:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
delikatnie zaciśnij przewód elastyczny przy wahaczu (np. ściskiem stolarskim, albo przed wymianą wciśnij pedał hamulca i go zablokuj i nie musisz odpowietrzać obu stron prze tej robocie. _________________ szukaj, czytaj, ja znalazłem, Ty też to zrobisz.
dobry pomysł Łukasza, tylko przedtem trzeba ocenić czy przewód to wytrzyma, czas robi swoje i może być "spróchniały". Alternatywa może być szybkie zatkanie rozgałęźnika, tak żeby jak najmniej powietrza dostało się do tej części układu z odpowietrzeniem której moga być problemy. Dalej tak jak napisałem wcześniej. Jak będziesz odkręcał ta nakrętkę przewodu sztywnego przy rozgałęźniku to spłaszcz przewód przy nakrętce (właśnie ze względu na powietrze) ale tak żebyś mógł nałożyć na nia klucz nasadowy. Ten klucz musi być sześciościenny, nie wyrobiony, bo jak zaokraglisz nakrętkę to umarł w butach. Dobrze byłoby też oczyścić w miarę możliwości rdzę przy nakrętce tak żeby jakiś odrdzewiacz miał do niej jak najlepszy dostęp i ja potraktować tym odrdzewiaczem, bo może być i tak, że jak klucz dobry to nie zaokraglisz tylko urwiesz. Ale to by musiałoby potrwać parę dni a efekt i tak niepewny
Łukasz
przecież jak wciśniesz pedał i go zablokujesz to po odkręceniu przewodu płyn wycieknie i to pod ciśnieniem. Nawet jak by w miejsce płynu nie dostało się powietrze to po dokręceniu przewodu pedał zostałby przy podłodze. Takie coś robi się przy odpowietrzaniu jak nie ma drugiego do pompowania.
_________________ _________________ niebieski
Ostatnio zmieniony przez nowicki dnia Pon 21 Cze 2010, 03:31, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 675 Skąd jesteś (miejscowość / region): WD XXXXX Posiadane auto: RAV4 2,4 USA
Piwa: 28/0
Wysłany: Pon 21 Cze 2010, 07:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Cylinderek hamulcowy
nowicki napisał:
dobry pomysł Łukasza, tylko przedtem trzeba ocenić czy przewód to wytrzyma, czas robi swoje i może być "spróchniały". Alternatywa może być szybkie zatkanie rozgałęźnika..........
W cieniasie nie ma "rozgałęźnika" tak jak w maluchu. Idą 2 niezależne przewody na każde koło od korektorów hamowania.
Chyba,że miałeś coś innego na myśli pisząc "rozgałęźnik" _________________ Corolla E12-ostatnia prawdziwa Toyota
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.