Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Algi

Czytelnik



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: CC 900, gaznik, 94r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 13:10
Temat postu:

Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Witam serdecznie!
Jestem nowym uzytkownikiem tego forum.
Jestem uczniem, poszukuje malego, taniego w eksploatacji i co wazne - w miare malo awaryjnego samochodziku. Do szkoly mam okolo 7km w jedna strone, czyli dziennie wychodzi max 15km, trasa mozna powiedziec miejska ale korkow zbytnio nie ma Smile. Szukam autka, ktore bedzie malo spalac i ktore nie bedzie mialo powazniejszej awarii do maja~ nast roku. Oczywiscie rozumiem koszta jakis czesci, rzedu ~50zl na okolo 2-3 miesiace, jesli cos sie zepsuje.
Moj wybor padl na CC i tu sie ciagle waham, ale mysle 900. W zwiazku z tym mam kilka pytan do doswiadczonych uzytkownikow Smile
1. Czy jest szansa kupic cinkiego spelniajacego moje warunki, 900 do kwoty 2,5-2,8tys ? Tutaj moge pokazac pare ogloszen do oceny:
http://otomoto.pl/fiat-cinquecento-z-a-d-b-a-n-a-9-0-0-C13731957.html
http://otomoto.pl/fiat-cinquecento-900-na-wtrysku-C13854910.html
http://allegro.pl/show_item.php?item=1086340689
http://otomoto.pl/fiat-cinquecento-900-pierwszy-wlasciciel-C13764198.html
takie przyklady, jak myslicie, warty ktorys z nich swojej ceny?
2. Czy zadbana 700 w moim przedziale cenowym jest naprawde tak awaryjna i nie spelni moich podkreslonych wymagan? Jesli tak, czy 900 ma jakies powazniejsze wady?
3. Czytalem rozne opinie o spalaniu cinkich, jak rowniez temat na tym forum, w ktorym ludzie pisza ze spalanie podchodzi do 8l nawet, niestety jest to dla mnie troche za duzo (szczegolnie benzyny), wiec pytam jak to jest, czy np takie 900 zmieszcza sie w tych 6,5l?
4. Myslalem jeszcze nad Unem albo Ticiem. Uno nie ma ocynkowania, a u mnie autko bedzie stalo pod chmurka, wiec boje sie troche, ze nawet zadbany egzemplarz pokryje sie rdza...jak jest z CC?
Tico podobno jest mniej bezpieczne nawet od CC, no i rowniez ta sama sprawa ... nie ma ocynkowania.
5. Jeśli kupilbym samochod w wojewodztwie slaskim, ile kosztowalaby rejestracja? Ile wynosza oplaty za cinkiego, jesli bedzie zarejestrowany na osobe majaca 50% znizek. Ile wynosi oplata jednorazowa, cala przy kupnie, a ile roczna?
6. Moze to glupie pytanie, ale co to jest wlasciwie ssanie? Chodzi mi o reczne w 700, bo w 900 jest chyba automatyczne i nie trzeba sie tym przejmowac, mam racje?
7. Jaki gaznik zamontowany jest w 900setkach?

Jak przypomna mi sie jeszcze jakies pytania to dam znac. Przepraszam, ze jest ich tak wiele, ale bedzie to moje 1 auto w zyciu, jesli chodzi o mechanike jestem zielony, a licze, ze znajda sie na tym forum zyczliwe osoby, ktore podziela sie swoja wiedza i doswiadczeniem i odpowiedza na moje pytania Smile
Pozdrawiam! Smile
Powrót do góry
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 13:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Powiem Ci tak
Też byłem uczniem jak kupowałem w zeszłym roku. Kupiłem 700 na weberze. pierwsze 2-3 miesiące zachwycony bo fajnie chodzi, ale z czasem powoli zapał gaśnie. 32 konie to jednak mało. Ja bym Ci radzil dobrą 900 a za tą cenę co masz kupisz. jakbyś chcial 700 to pewnie w tej cenie są z nowszego roku. Więc bardziej prawdopodobne że będzie to wadliwy gaźnik aisan z którym są nie lada kłopoty. silniki 900 są mniej awaryjne od 700 reszta to jest już to samo tj zawieszenie hamulce itp itd. Analogicznie czy 700 czy 900 czy sporting to też będzie trzeba bzdety wymieniać czy amorki czy tuleje wahaczy itd.
Chyba że trafisz na naprawdę dobry model 700 na normalnym gaźniku nie jakimś japońskim ścierwem to też pojeździsz.
SPALANIE praktycznie takie samo nawet słyszałem że 900 w trasie mniej spali czego nie dam głowy. przedstawię Ci mój przykład:
Kupiłem na drugi dzień wymieniłem poduszkę pod silnikiem ( 60 zł fabryczna) robota w własnym zakresie po miesiącu zaszalałem i zalałem do pełna jak się okazało bak na łączeniu leje 90 + 50 robocizna. pojeździłem 2 miesiące wymiana płynów oleju , klocki, szczęki, linka ręcznego. przed zimą czyszczenie gaźnika w własnym zakresie + 20 zł zestaw naprawczy dysz o ringów i uszczelek. później około miesiaca w zimę wymiana poduszek pod silnikiem 2 x 70 zł (wymiana we własnym zakresie) do dziś spokój . 2 tygodnie temu kompletna wymiana amorów przód.
co do 50 zł na 2 miesiące to będzie różnie bo czasami coś nagle trzaśnie to koszt większy będzie.
zapomniałem o rozrządzie w 900 jest chyba łańcuch co świadczy o tym że jeśli nie hałasuje to ok nic nie trzeba robić.
PAPIERKI:
1. kupujesz idziesz do skarbowego płacisz 2% ceny auta wzbogacenia
2. starostwo z kwitkiem ze skarbowego i umową kupna idziesz do starostwa przerejestrować samochód. Jeżeli z tego samego powiatu to tablice możesz zostawić z numerami dostajesz miękki dowód po tygodniu dostajesz stały (nie pamiętam coś koło 50 zł płaciłem) z tablicami to kolo100 zł
3 Polisa OC ( można ja na sam koniec jeżeli jest ubezpieczony jeżeli nie to musisz jakąś wykupić
na papierki masz 1 czasu na załatwienie o ile jest oc wykupione możesz jeździć.

TAM GDZIE SIĘ POMYLIŁEM BO MOGŁEM COŚ PRZEOCZYĆ PROSZĘ POPRAWIĆ
_________________
Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć


Ostatnio zmieniony przez jacstas dnia Czw 24 Cze 2010, 13:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
cent1

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 966
Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff
Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 13:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


zadbana 700 jest lepsza niz zaniedbana 900.
auto to nie tylko silnik!
co do aisana to ja mam ponad rok i nie narzekam. na poczatku byly problemy bo gasl na wolnych obrotach ale go rozpracowalem.
pozatym mozna zmienic gaznik na 126p .
Powrót do góry
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 13:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Cytat:
zadbana 700 jest lepsza niz zaniedbana 900.

Racja z aisanem jest właśnie tak jak rozpracujesz to pojeździsz. Ja nie miałem aisana ale fos i weber mam w paluszku w końcu na podwórku 3 cinkusie 700 Razz
_________________
Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Powrót do góry
Algi

Czytelnik



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: CC 900, gaznik, 94r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 14:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Dzieki za wszystkie odpowiedzi, jak ktos ma jeszcze cos do dodania apropo moich pytan, to przyjme kazda rade Wink.
A powie mi ktos na czym polega ssanie, jak sie je wykonuje i jaki gaznik ma 900setka ?
@edit
i orientuje sie ktos czy jak sie kupi zadbanego fiacika, czy moze tak powiedzmy 1k km zrobic bez wiekszych wydatkow?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 14:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
pitermxa

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Cinquecento 700 r.1995 gaźnik FOS benzyna+LPG
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 14:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Wszystko praktycznie zależy od tego jaki egzemplarz Ci się trafi... Czy i kiedy była np. wymieniana uszczelka pod głowicą itp. Niestety nie sposób rozpoznać wszystkich usterek podczas zakupu, nawet przy odwiedzeniu stacji kontroli pojazdów. Kupno samochodu to loteria i nie warto się spieszyć (mówię z własnego doświadczenia) i raczej nie licz na to, że autko za taką cenę będzie super odszykowane. Zazwyczaj jak ktoś ma zamiar sprzedawać takie auto to przez najbliższe pół roku w ogóle nie inwestuje w naprawy. Oczywiście nie musi tak być, ale wydaje mi się, że często tak jest. Ja polecam popytać u znajomych o takie auto, wtedy będziesz miał większą szansę, że otrzymasz rzetelną informacją na temat stanu technicznego pojazdu tzn. co jest do wymiany, co jest wymienione itp. Ja kupiłem swojego cieńkiego za 1900zł i musiałem włożyć ok 1500zł żeby spokojnie jeździć (a jedyna wada wg. sprzedawcy to był wgięty zderzak). Także, tak czy siak zostaw sobie jakąś rezerwę finansową na naprawy, przynajmniej na początek, zwłaszcza jeżeli chcesz kupić auto które w najbliższym czasie czeka przegląd.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
cent1

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 966
Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff
Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 15:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


staraj sie kupic od wlasciciela,nie handlarza i nie wpakuj sie w powodziana.
jedz na przeglad przed zakupem.
Powrót do góry
kubsztyk

Debiutant



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Mazda 6 kombi '03 diesel 121KM (był) FSM Cinquecento 903 '92 Weber
Piwa: 3/1
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 16:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


cent1 napisał:
pozatym mozna zmienic gaznik na 126p .

Albo po prostu na FOS lub Weber.
Powrót do góry
krzymek

Dyskutant



Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 66
Skąd jesteś (miejscowość / region): gliwice
Posiadane auto: cc 700 97 r. aissan
Piwa: 2/2
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 16:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


witam. I ja coś dorzucę. mam cc już 3 rok gaźnik aissan. rzeczywiście jak go trochę rozpracujesz to pojeździsz, choć wymagał naprawy bo padła dysza wolnych obrotów. W cc jest tak ,że zawsze jakaś drobnostka wyskoczy, coś można poprawić, coś trzeba wymienić, a to rozpieraki ręcznego, a to jakaś kostka. ale są to tanie naprawy i części też. wiadomo, że jak coś poważniejszego to trzeba wydać więcej, ale w porównaniu z innymi markami to też taniej bo fiat. co do spalania: w trasie pali mi ok 5-6 (6 jak 4 osoby + jakiś bagaż nieduży) w mieście, a moje jest trochę zakorkowane to potrafi nawet 7.5-8 max zimą. ale to jest nieduży silnik i słabo się grzeje. 0gólnie jestem zadowolony bo śmigam i nigdy nie było tak, żebym nie dojechał jest tani w eksploatacji i nawet pakowny o czym się przekonałem podczas remontów Very Happy. wiadomo, że jak znajdziesz zadbaną 900 to bierz. 900 są na wtrysku i część na gaźniku.
Powrót do góry
cent1

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 966
Skąd jesteś (miejscowość / region): krakoff
Posiadane auto: różne
Piwa: 35/0
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 17:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


ogladnij tego :
http://allegro.pl/item1094749261_fiat_cinquecento_900_silnik_nowy_przebieg_40_tys.html
Powrót do góry
kubsztyk

Debiutant



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Mazda 6 kombi '03 diesel 121KM (był) FSM Cinquecento 903 '92 Weber
Piwa: 3/1
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 21:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


cent1 napisał:
ogladnij tego :
http://allegro.pl/item1094749261_fiat_cinquecento_900_silnik_nowy_przebieg_40_tys.html

Ależ sprzedawca wychwala to swoje auto, jakże ono wspaniałe i wybitne. Ja jeśli bym sprzedawał swojego obcej osobie, to mówię prosto z mostu: poduszki pod silnikiem i skrzynią do wymiany, olej w skrzyni można by wymienić, sprzęgło też (bądź do kupienia zestaw naprawczy skrzyni biegów / wybieraka itd.), do wymiany linka ręcznego, bądź rozpieraki / szczęki, do wymiany w przednim zawieszeniu gumowe odboje / łożyska amortyzatorów / amortyzatory, w każdym razie coś się tłucze. A więcej to nie pamiętam.
Powrót do góry
Algi

Czytelnik



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: CC 900, gaznik, 94r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 15:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Co do CC to raczen na pewno bede brac 900...obojetnie czy na gazniku czy wtrysku. Cena..hmm najdroższa 900setka ze slaskiego byla za 3k wiec mysle ze da rade do 2,5-3 dostac zadbane autko.
A moglibyscie mi jeszcze koledzy powiedziec jak to jest z rdza? Czy w CC rdza lapie mniej niz Uno albo Punto, sa jakies roznice w konstrukcji? Czy tak naprawde w jednym i drugim lapie tak samo.
Interesuje mnie to bo moje autko bedzie stalo pod chmurka...jedynie co moge to zakonserwowac podwozie i cale auto jakimis tanimi sprayami .
Pozdrawiam!
Powrót do góry
jaru

Auto Maniak



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 520
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: Renault Megane 1,6 16V 2003r.
Piwa: 23/11
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 18:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Z blachą w CC to akurat jest tak, że starsze roczniki miały blachę bardziej odporną na korozję. Jeśli auto od początku było garażowane i dobrze konserwowane i myte, to można znaleźć rocznik 92 bez śladów korozji, a z drugiej strony, cudów nie ma - jeśli auto ciągle stoi pod chmurką, to po jakimś czasie gdzieś zacznie rdzewieć. Jeśli naprawdę masz obawy co do trzymania auta "pod chmurką", to możesz kupić sobie pokrowiec na samochód i okrywać go w zimie lub okresach deszczowych.

Co do konserwacji podwozia, to większość zakładów proponuje w takich starszych autkach tanią konserwację przez natłuszczenie rozcieńczonymi smarami - ten sposób nawet jest opisany tutaj na forum.
Powrót do góry
gadu-gadu
Algi

Czytelnik



Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: CC 900, gaznik, 94r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 19:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


a orientujesz sie moze w cenie takiego zabiegu?
I moglbys zarzucic jakims linkiem, bo szukalem ale nie moglem cos znalezc Smile
Powrót do góry
jaru

Auto Maniak



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 520
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: Renault Megane 1,6 16V 2003r.
Piwa: 23/11
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 19:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Kupno, eksploatacja, rejestracja, pytania, czyli all in 1


Cena mocno zależy od warsztatu. Tanio nie jest, bo to dość brudząca czynność. W zeszłym roku, jak pytałem, to chcieli między 150 a 200zł - robią to zazwyczaj bez czyszczenia podwozia, ale najlepiej w suchej porze.

Taka prawdziwa konserwacja razem z czyszczeniem ciśnieniowym podwozia to najmniej 350 - 400zł w aucie takim jak Maluch lub CC, dlatego najlepiej umieć zrobić to samodzielnie lub mieć kogoś znajomego, kto to zrobi lub pomoże zrobić za symboliczną zgrzewkę zupy chmielowej Wink
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników


FiatTipo

46 900

2021r.

72 000 km

mazowieckie

Fiat500x

64 900

2019r.

55 000 km

mazowieckie

FiatPunto

5 900

2005r.

156 000 km

mazowieckie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System