Po ostatnim aucie benzynowym został mi olej syntetyczny Castrol Magnatec 5w40 o parametrach API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3 i teraz zastanawiam się, czy mogę go zalać do 1.9JTD 115KM ?
Wiem, że olej nie jest najlepszy na rynku, ale szkoda go wyrzucać, a wg mnie spełnia normy z instrukcji Stilo. Istnieje wersja Diesel tego oleju - i to mnie najbardziej zastanawia czy ten uniwersalny olej da radę (na opakowaniu nie ma określonego przeznaczenia benzyna/diesel).
No i kolejna kwestia - teraz jest zalany ELF TEC 10W40, mam nadzieję, że silnik przy przebiegu 160 000 nie przyjmie zmiany na full syntetyk zbyt negatywnie.
Castrol w zamierzeniu ma przejechać co najwyżej 10k.
Mam jeszcze inną pozostałość - Shell Helix Plus 10W-40, tutaj sytuacja wygląda prościej, nawet producent w "dobieraczu" na stronie zaleca do mojego diesla jego nowszą wersję (HX7) i to nie w wersji Diesel, a normalnej...
Generalnie ciekawi mnie wasza opinia nt. olejów w wersji diesel/nie diesel - czy są wymienne itp..
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
olej do diesla to olej to diesla.
nigdy nie zmienia się z półsyntetyku na syntetyk. silnik się rozszczelni _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
wlanie syntetyka po półsyntetyku zawsze robi zamieszanie bo wypłukuje nagary, myje silnik wewnątrz i przez to rozszczelniA w skrócie mówiąc, żaden silnik nie lubi jAk mu sie zmienia olej na inny bo inne są składniki myjące
na logike. chcesz wlać taki olej jaki masz. i szukasz uzasadnienia że jest lepszy to nic nie powinno się stać.
ale. jest lepszy i przez to lepiej wymyje silnik wewnątrz. to pozorna oszczędność. bo zaoszczędzisz ile 100-200zł? a ile kosztuje uszczelnienie silnika? _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
ludzie, jak wy bzdury wypisujcie.
było, szukaj. jak chcesz się pozbyć silnika to zalej _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
przestancie wypisywac glupoty o rozszczelnieniu silnika po zalaniu syntetyku, jeden uslyszy od jakiegos niedoksztalconego fachowca i powtarza glupoty, ja po zakupieniu samochodu nie mialem pojecia jaki mialem olej ,zalalem syntetyk selenia wr , stan na bagnecie max, od wrzesnia nie odkrecilem nawet korka a stan na bagnecie max, zero brania oleju a tymbardziej rozszczelnienia, i tak jak kolega napisal wczesniej o trupach z przebiegiem powyzej 250 tys a moj ma juz prawie 300 tylko licznik cofniety o 100 , radze podlaczyc swoj samochod pod examiner i zaloze sie ze 60 % uzytkownikow mialo by niemila niespodzianke
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
Bo teraz dodatki myjące mają wszystkie oleje, w różnym stopniu, niezależnie czy syntetyczne czy mineralne, dodatkowo nie róbcie z 5W40 syntetyka , gdyż w większości to oleje na bazie mineralnej. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 26 Cze 2010, 20:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
ravauek211 napisał:
wlanie syntetyka po półsyntetyku zawsze robi zamieszanie bo wypłukuje nagary, myje silnik wewnątrz i przez to rozszczelniA..
Co to za silnik co się trzyma na nagarach... Jesli silnik jest w dobrym stanie technicznym możesz śmiało zalewać pełny syntetyk nic się nie rozszczelni _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
jełopy w warsztatach myślą, że uszczelki są tak jak 30 lat temu, gdzie ten problem występował. teraz oleje zawierają spulchniacze do uszczelek (valvo max life)
co do castrola wystarczy zapytać google
castrol toyota zapieczone pierścienie
albo castrol syf w silniku
albo castro zatarte panewki
albo castrol korozja panewek
castrol to inaczej BP
po tym jak bp wykupiła castol zamieszała w olejach. teraz tws nie jest taki dobry jak kilka lat temu
cięcie kosztów. nazwa ta sama a inne parametry
toć to jest hydrocrak a nie nawet pełny syntetyk _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
dzięki za opinie, castrol jednak nie będzie zalany, ale tylko ze względu na jego jakość a nie ze względu że to syntetyk. adasch skutecznie mi dał do myślenia kilkoma hasłami.
w poprzedniej bryce - maździe mx-3 przy przebiegu 245 000 z braku informacji o oleju zalałem syntetyk i nic się nie działo - brał potem znikome ilości oleju. nie chciałbym jednak, aby ktoś to powtarzał, bo ponoć silnik był zmieniany choć nagary pod pokrywą zaworów były gigantycznie większe niż w później wsadzonym silniku o przebiegu 160 000. Później silnik był wymieniony, bo mechanik-matoł w celu uszczelnienia wycieku spod głowicy użył silikonu co zatkało jeden kanalik i jeden cylinder się przytarł.
Miałem więc możliwość obejrzenia gładzi cylindrów po 40k stosowania syntetyka w starym silniku i stwierdziliśmy wraz z (dobrym) mechanikiem, że są bardzo gładkie.
No ale to był benzyniak, niezbyt wysilony (1.6 SOHC) stąd pytanie jak to wygląda w znacznie bardziej złożonych dieslach.
Drugi raz bym tego nie zrobił, bo jak ktoś mądry na forum mazdy zauważył zużycie w silniku powoduje powstawanie coraz większych szczelin i dla odpowiedniego smarowania należy używać coraz gęstszych olei czy się to komuś podoba czy nie (co ma odzwierciedlenie w powiedzeniu, że stosuje się najpierw syntetyk, potem pół a na końcu minerał - co oznacza tak naprawdę różną gęstość olejów)
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
nie trzeba półsyntetyka i minerała bo są odpowiednio lepkie a nie gęste oleje syntetyczne
np motul, millers.
btw, lepiej odrazu zalewać super olej aby nie mieć problemów nawet po 300kkm przebiegu, czyli oparty na estrach, lub pao 4 jak ams czy m1.
z kategorii 3 chyba najlepszy jest shell pomimo, że to już stara technologia.
castrole po za edge to bardzo słabe pao3 z mega nędznym parametrem antyzużyciowym hths.
niestety edge ma moly = koroazja napanewkach. Edge ma jednak dodatki które działają antykorozyjnie niestetty przy przepracowanym oleju strultura dodatków sięsypie i wzrasta ryzyko
producenci fabryczni OEM ZAKAZUJĄ tego dodatku. Wymagają użycia cynku który ma podobne działanie.
jak widzicie na tym forum jestem nr jeden wrogiem castrola. Wszystko przez toyotę 1.6 z salonu. nówka w super wersji, spłacana ciężko przez 3 lata. Mój silnik zaczął brać olej przy 30kkm. aso mówiło, e to normalne, ale mieściło się w normie. zużycie wzrastało ale było w normie chyba 0,5l 1000km
kiedy auto przekroczyło 100kkm pojawiłu się check engine. po odczycie bład katalizatora. katalizastor 4kkpl
błędy wkrótce wróciły. olej tak zasyfoiał cata, że to był jego koniec, silnil brał już 0,8l na 1000km
poszedłem do mechaników w aso toyoty aby z nimi pogadać po za biurem obsługi
oni na to, że niestety toyota ma umowę z castrolem i muszą go zalewać, ale przecież mje to z katką to firmaowe czylu nieczyje.
niestety to moje firmowe i moja firma
a panowie, a to sorry, gdybyśmy wiedzili ,zę prywatne to byśmy lali m1 tak po krykomu jak dla prywatnych klientów
toyota obecnie zalewa minerał castrola 15w40 i to na zimę!
na tym oleju silnik dłużej żyje. Po rozbiórce mojego silnika
zużycie panewek praktycznie max, wał nie nadawał się do szlifu (o dziwo nie waliło, dobra pompa oleju i dobre ciśnienie) tuleje nadawały się pod drugi szlif tak były zużyta, mnóstwo rys na gładziach.ponieważ castrol się zapiekł na pierścieniach i zapieczony olej jest strasznie twardy, jak węgiel, i to rysowało gładzie. Po mega awanturze ASO nie wymieniło silnika tylko zrobili remont
nowt wał, panewki, drugi wymiar itp. Wałki nie wymienili ale były juz masakrycznie zużyte. Chłopaki z aso polecili, jak najszybciej sprzedać.
tak zrobiłem z wielkim żalem bo koszt auta to prawie 90k pln i kupułem je na bardzo długo
ten olej to castrol slx pro
aby nie było, że to tyli mi się to zdarzyło, polecam google toyota zużycie oleju i itp.
a tutaj test z auto śiata na yarisie po 100kkm i opinia niemickich fachowców oras speców producenta
"Przy przebiegu 93 480 km Yaris na dobre zaczął pokazywać rogi. 16 kwietnia 2002 roku kontrolka silnika zaświeciła na czerwono po raz pierwszy, a 18. czerwca - po raz drugi. Zrobiliśmy to, co w tej sytuacji zrobiłby każdy - odholowaliśmy auto do serwisu, gdzie w obu przypadkach stwierdzono zwarcie w systemie kontroli czystości spalin. Za pierwszym razem mechanicy zresetowali komputer sterujący pracą silnika, a za drugim powiedzieli, żeby się nie przejmować. Konkretne działania mieliśmy podjąć dopiero wtedy, gdyby z katalizatora dobiegały jakieś hałasy. Albo zainteresować się problemem podczas najbliższego przeglądu. Kiedy jednak tuż przed rozłożeniem auta na części kontrolka zapaliła się po raz trzeci, mieliśmy naprawdę złe przeczucia. Okazało się, że słusznie: końcowe pomiary ujawniły, że zużycie silnika zdecydowanie przekroczyło wszelkie normy fabryczne. Ocena techniczna wykazała, że silnik wytrzymałby jeszcze co najwyżej 30 tys. km i zostało to później potwierdzone także przez ekspertów Toyoty. Wróćmy jednak do zdarzeń wcześniejszych. W styczniu 2001 nasze uczucia do Yarisa ochłodziły się, kiedy to przy przebiegu około 30 tys. km auto zaczęło klekotać jak puszka pełna złomu."
btw, mechanicy remont silnika po castrolu zaczynają od skrobanki.
a tak wygląda silnik subaru i PRAWDOPODOBNIE po castrolu
nie wiem czy się dowiem, bo to tajemnica i sprawa gwarancyjna bo olej z aso (umowa z castrol) auto świeżo po przeglądzie, silnik zdechł podczas jazdy na autostradzie
subaru krótko miało umowę z castrolem ale i tak wlewali lepsze oleje, jak motyl, czy chociaż mobil, czy shell.
teraz jest robiony specjalny do subaru olej z lotosa quazar s. niestety jeszcze nie przetestowany w realu więc się nie wypowiem.
czy znajdzie się jeszcze jakiś wariat lejący castrola?
być może są lepsze i gorsze, ale za toyotę mają bana na wszystko, nawet kazałem wylać olej z tylnego dyra, oraz płyn chłodzący.
castrol u mnie ma bana na wszystko. Nie tylko u mnie. _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
mogę tylko potwierdzić, choć od innej strony. znany z mx-3 problem ze stukającymi popychaczami hydraulicznymi zaworów (?) wymagał użycia dobrego oleju. wszyscy lali midland avanza (w usa quaker state), i inne dobre oleje, natomiast na castrolu popychacze grały że aż nie dało się jechać. Można było to zjawisko potraktować jak miernik jakości oleju.
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
no własnie czy qs to napewno to samo co midland?
niby midland to szwajcaria, ale właśnie chodza pogłoski, że to jest fizycznie QS na europę.
Qs to bardzo dobre oleje, również mineralne. _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Mogę zalać Castrol Magnatec 5w40 do 1.9JTD ?
Trzeba by sięgnąć głębiej w historię firmy Oel Brack, bo ja również opieram się o pogłoski, chociaż otrzymałem je od forumowego speca któremu można było zaufać.
Gdy w 1995 roku amerykański koncern olejowy Quaker State decydował, komu w Europie powierzyć licencję na produkcje swoich olejów, wybór padł na szwajcarską firmę Oel Brack. Kandydatów z różnych krajów było kilku, ale po wcześniejszej, nieudanej próbie ulokowania produkcji w Hiszpanii zaostrzono kryteria selekcji. W efekcie Amerykanie zdecydowali się na znanego sobie, solidnego partnera, posiadającego podobnie jak oni wieloletnią tradycję w produkcji środków smarnych. I to tradycję niemałą, bo sięgającą lat 80-tych XIX stulecia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.