Witam,
25.06 kupiłem fiata ducato na podwójnej kabinie z paką 3,9m.
Paka była przedłużana na moje zamówienie przez dealera fiata. Wszystko pięknie cacy - z auta jestem jak najbardziej zadowolony, ale najpierw kilka dni temu zobaczyłem, że na belce na której wisi z tyłu rejestracja i lampy zaczyna wychodzić sporo rdzy spod lakieru!! Później okazało się że z lewej strony głównie w drzwiach wychodzą w niektórych miejscach rdzawe plamy. Pod maską także malutkie rdzawe kropeczki. W sumie to jest to bardzo znikome oprócz tej belki, ale co będzie za pół roku? Auto jest salonowe - nówka, jedna z ostatnich sztuk 2009.
Pojechałem z autem do lakiernika, bo zwątpiłem, myśląć, że może auto było bite? Okazało się, że w niektórych miejscach powłoka lakieru wynosi nawet 32mikro jednostki lakierniczej, a z tego co mówił lakiernik to zbyt mało.
W większości plamki wielkości główki od zapałki, belka bardzo rdzewieje, w drzwiach to takie punktowe plamki, no ale każdy wie jak to będzie wyglądało np. po tegorocznej zimie.
Oprócz tego bardzo zaniepokoiły mnie ordynarne zaklejenia silikonem, auto wygląda jak robione ' na sztukę '.
Chyba nie powinienem godzić się na np. malowanie? Bo wtedy wartość auta drastycznie spadnie..Jakie widzicie wyjście z syt.?
Moje pytanie - co mogę wywalczyć? Na co się przygotować? Wymagać auto zastępcze, mogę liczyć na wymianę auta? etc.[/img]
Ostatnio zmieniony przez smarker dnia Wto 29 Cze 2010, 21:49, w całości zmieniany 2 razy
reklamuj auto. umowa kupna sprzedaży powinna stanowić ze kupujesz auto nowe wolne od wad. korozja jest wadą. reklamuj aż do skutku. nie możliwość naprawy przez gwaranta kwalifikuje auto do wymiany na wolne od wad. gdyby ci robiono kłopoty skontaktuj się z rzecznikiem do spraw konsumentów _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): bielsko-biala Posiadane auto: fiat bravo 1.9td 100sx
Piwa: 6/3
Wysłany: Wto 29 Cze 2010, 22:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) nowe ducato zaczyna korodować
nowe auto i takie cos nie zastanawiaj sie i zawiez do dilera auto zastepcze powinien ci dac zostawiles u niego tyle kasy ze lachy nie robi nie daj sobie wmowic ze jest ok bo nie jest takie cos nie ma przwa dziac sie z nowym autem
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Wto 29 Cze 2010, 22:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) nowe ducato zaczyna korodować
Jak będzie robic sprzedawca problem to odrazu do TVN TURBO,jest tam taki program TURBO KAMERA,tam bedą wiedzieć co zrobic i szybciutko sprawa bedzie załatwiona. Sprzedawcy aut bardzo lubia telewizje,nie ma to jak reklama klienta zawiedzionego.
Poniżej wrzuciłem zdjęcia tych wad, także tych zaklejeń silikonem(?) oceńcie sami... Auto jest w moicj rękach od 16.06 - mała pomyłka z mojej strony. W tym dniu odebrałem auto z salonu. Szczerze mówiąć to w grę wchodzi chyba jedynie wymiana na inne auto.
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Seicento 1.1 Actual MPI 2004 r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 29 Cze 2010, 23:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) nowe ducato zaczyna korodować
Matko Jedyna !
Punciak 8 letni mój ma lepszą karoserie niż to auto ! ono jest nowe ?! ?! ?! odpowiedz mi bo padne....
Chłopie, gdybym był na twoim miejscu - po pierwsze nie kupiłbym takiego auta, bo wyjeżdzając z salonu nawet do miski olejowej zaglądnołbym.
ale nie wazne. jesli to jest "nowe" auto to ja bym go nie reklamował. Ja bym go oddał !!!! oczywiscie wymiana na nowy !
jak koledzy piszą - jesli kręcić beda nosem - TVN turbo, zaraz rura zmieknie + rzecznik praw....
masakra, masakra, 8 letnie samochody czasem mają lepszą blachare... i nie zgadzaj sie na malowania, itp... auto straci na wartosci duzo, a za 2 lata to wyjdzie. albo wada fabryczna albo auto bite, składane... sam nie wiem....
i ten perfidnie zalepiony sylikon - ktoś przy tym dłubał wiec w salonie wiedzieli co sprzedają.... masakra a teraz widzisz to co jest widoczne. oni to poprawią pewnie amatorsko - a za pół roku wyjdzie ci cos z drugiej strony auta....
nowe auto i takie cos nie zastanawiaj sie i zawiez do dilera auto zastepcze powinien ci dac zostawiles u niego tyle kasy ze lachy nie robi nie daj sobie wmowic ze jest ok bo nie jest takie cos nie ma przwa dziac sie z nowym autem
Auto Zostało wzięte w leasing, no ale chyba moje prawa jako korzystającego co do gwarancji nie zmniejszają się (?)
Auto Zostało wzięte w leasing, no ale chyba moje prawa jako korzystającego co do gwarancji nie zmniejszają się (?)
nic ci się nie zmniejsza. kwestia własności auta to inna sprawa. ale leasingodawca też ma w tym interes by auto wymienić na nowe. bo gdybyś go przestał spłacać to on przejmuje auto i zardzewiałego złomu ciężko będzie się pozbyć, i będzie on nic nie warty
WIĘC REKLAMUJ TO AUTO _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk Posiadane auto: bravo 1.2 16v 98r
Piwa: 5/2
Wysłany: Sro 30 Cze 2010, 11:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) nowe ducato zaczyna korodować
Ty to auto masz od tego roku czy poprzedniego?
normalnie MASAKRA reklamuj to jak najszybciej, i nie zgadzaj sie na malowanie tylko wymiane auta, ale znajac zycie to tak łatwo nie wymienią.
jedz do serwisu i pokarz to i zobaczymy co powiedza
i tak jak koledzy pisali wyżej TVN turbo i program turbo kamera oni chetnie sie tym zajmą,
ps. ten sylikon to masakra , wszystkie egzemplarze tak maja?
pozdrawiam i życzę cierpliwości bo nie będzie łatwo
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Seicento 1.1 Actual MPI 2004 r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Sro 30 Cze 2010, 11:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) nowe ducato zaczyna korodować
zadna reklamacja tylko wymiana auta... jak zacznie gadac o reklamacji to ziomki co są na stażu w "fabryce" zaraz sie zajmą autem.
od razu wymiana, zadna naprawa czy reklamacja. takiej blachy to nie ma nawet czasem auto z 95 roku ! albo było bite albo to jest odrzut fabryczny.
pytanie, czy sprawadzales dokladnie auto przy odbiorze ? bo gdyby takie cos bylo i w fabryce jeszcze bym to zobaczyl to bym nawet kluczyków nie odebrał.
chyba ze tego nie było, i rdza wychodzi w tempie geometrycznym z dnia na dzien - suma sumarum, auto do wymiany
Byłem z kolegą odbierać to auto i nie zauważyliśmy żadnej rdzy. W sumie to moje pierwsze auto z salonu i nawet nie pomyślałem, że coś może być nie tak. Auto robiło wrażenie. Myślę, że to teraz zaczyna wychodzić przy użytkowaniu, jeździe w deszcz, etc.
Auto najechało już 10 000km, czytałem na innych forach, że była sytuacja, iż Fiat wymienił na nówkę ale żądał dopłaty amortyzacyjnej. No ale w 1,5 - 2 tygodnie to chyba nie ma co się godzić na żadną amortyzację.
kolego smarker jeśli twoja reklamacja nie zostanie rozpatrzona w sposób Cię satysfakcjonujący to poproś o pomoc rzecznika praw konsumenta, on sprzedawcę wezwie do udzielenia wyjaśnień a jeśli ten odmówi to zostanie ukarany karą umowną do 2000 zeta, ja już różne reklamacje rozwiązywałem z pomocą rzecznika i sprzedawca zaraz inaczej rozmawia, rzecznik działa na koszt państwa więc nic od Ciebie nie weźmie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.