Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): LU Posiadane auto: Stilo MW JTDMjet 16 V 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Sie 2010, 09:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
[quote="Maciek-156"]Wszystkie możliwe odpowiedzi na przyczyny tego typu awarii padły w tym wątku.
Kolego Maciek-156 - miałeś rację, odpowiedź rzeczywiście padła w tym wątku. U mnie winny okazał overbost + wymiana wężyków, chociaż na komputerze nie wyświetlał się błąd overbosta a czujnika ciśnienia doładowania. Początkowo mechanik stawial na zapieczenie łopatek zmiennej geometrii. Pozdrawiam
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pią 27 Sie 2010, 11:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Bo czujnik ciśnienia doładowania jest po to aby wykrywac przeładowanie i nie jest o źródłem awarii. Za przeładowanie odpowiada zmienna geometria turbiny lub jej sterowanie (siłownik, overboost, wężyki) _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 19:50
Temat postu:
DZIWNY BRAK MOCY !
Witam wszystkich !!
Jestem nowy na tym forum dlatego jeśli założylem ten watek w złym "miejscu" to przepraszam. Mam problem z moim STILO 1.9 JTD 115 KM.
Od około miesiąca posiadam w/w samochodzik i od początku jest cos takiego że powyżej 150 km/h i równocześnie mniej więcej powyżej 3000 tys. obrotów wyskakuje komuniakt ENGINE FAULT i samochod traci moc. Wiem ze te tematy sa czesto poruszane w internecie i na tym forum tez ale zabawa polega na tym że :
1. EGR byl czyszczony i sprawdzany - jest O.K
2. Overboost - jest O.K
3. Turbinka - jest O.K
4. Przepływomierz - jest w końcu O.K - któryś już z kolei Smile bo nawet nowe byly walniete z BOSCH'A
5. Przewody od powietrza sa szczelne
6. Wtryski sa O.K
7. Nie kopci, normlanie spala - na trasie przy 120 km/h równe 5,0 L, nie bierze oleju....
ALE UWAGA !! Mechanik mowi o jakiejś srubce w okolicach chlodnicy ktora moze byc za ten brak mocy odpowiedzialna - ze nie dostaje jakby wystarczajacej ilosci powietrza. Na dzien dzisiejszy daje mu mocy okolo 90 KM. Po miescie nawet jest O.K i sie zbiera ale czuc ze brakuje mu mocy i jest przumolny troche a powyzej 3 tys obr odcina mu moc prawie calkiem.
Prosze WAS o pomoc - co na ten temat sądzicie. Auto ma przejechane 162 tys km i jest z 2001 roku tak na marginesie.
Ja osobiscie zostałbym przy overbooscie lub przy nie szczelnych "wężykach" ale to tylko moje podejrzenia....
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 20:25
Temat postu:
Brak mocy
O.K dzieki za szybką odpowiedź. W przyszłym tygodniu jade do mechanika i zostawiam go na 2-3 dni. Zobaczymy co powie i napisze na forum co było przyczyną.
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 21:23
Temat postu:
BRAK MOCY c.d
Własnie wrocilem z nocnych voyagy po drogach. Pojeżdziłem po miescie az silniczek zlapie odpowiednia temperature i pozniej wyskoczylem na trase szybkiego ruchu.
Przegonilem mojego stilacza dosc fest i sytuacja wyglada nastepująco:
1. Powyzej 3 tys obrotow nie odczuwa sie przyspieszenia ani mocy
2. Ciezko rozpedzic auto powyzej 150 km/h - błąd silnika, ale zaraz gasnie komunikat i jest niby O.K
3. ALE !! po powrocie do miasta autko bardzo ladnie sie zbieralo na 2 i 3 biegu, potrafilo nawet stracic przyzepnosc na 2 biegu na gorszej nawierzchni tylko co mi po tym.... jak wyprzedza mnie fiat...ale 126p
Dam znac jak bedzie auto naprawione. Prosze pisac jak cos.
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 17:28
Temat postu:
Potrzebuje Waszej pomocy i porady
Witam,
kilka dni temu poruszyłem temat odnośnie utraty mocy powyżej 3 tys obrotów i jednoczesnie jazdy z prędkościa powyżej 150 km/h. Ogólnie też jest mało żwawy.
Jako dodatek powiem tylko, że na biegu jałowym powyżej 3 tys obrotów bardzo drży wskazówka od obrotomierza - piszę to ponieważ może ma to coś wspólnego z tym czymś co ogranicza mi moc i przyjemnosc z jazdy.
Ale o co mi chodzi : Kolega na forum powiedział, że może to być regulator ciśnienia paliwa, dziś dzowniłem do swojego mechanika ale powiedział, że nie przyjmie mi mojego auta bo wyjeżdza na urlop itd - 2 tyg go nie bedzie w sumie.
Mam prośbę, czy znacie kogoś kto by się tą dziwną sprawą zajął na ternie Śląska - tak jak pisalem wczesniej egr overboost itd niby odpadają i jest problem...no wlansie nie wiadomo z czym.
Proszę o pomoc - zależy mi aby autko mialo te katalogowe 115 koni.
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Zapalanie sie lampki silnka przy gwałtownym dodaniu "gazu" to zacinanie sie zaworu overboost jak koledzy wyzej wspominali, temat stary az nudny. Zobacz czy nie masz właczonego ograniczenia predkosci na kompie w aucie (speed limit )?. Podjedz do kogos co ma Interfejs i FES lub cos podobne i znajdziesz usterke.Mozes miec zacieta lub zacinajaca sie geometrie turbiny, ale to trzeba sprawdzic. wyzej koledzy o tym pisali!!! A jeszcze , jak lubisz tak "szybko" jezdzic to czesciej czysc zawor EGR, powodzenia? _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 19:06
Temat postu:
Moze i overboost ...
Dzięki,
EGR wyczyściłem ostatnio jak mi sie nudziło, zdziwiłem się ale był czysciutki, ale było widać że Pan od którego kupiłem już coś robił przy nim (zaślepka po puszce od piwa Tyskie - "Piłeś - nie jedź" )
Był podpięty pod kompa ale te błędy które wyskoczyły czyli overbosst (a dokaldnie cisnienie doładowania) to mechanik powiedział ze juz sprawdzał go i ze jest git.
Prawde mowiac jak bede mial wolna chwileto jade do garazu i sam musze zobaczyc co jest z overboostem i szczelnoscia wezykow - prawde mowiac od poczatku cos mi nie gra jak mysle o wlasnie o overbooscie... turbinka jest O.K ale to itak bykyby inne objawy gdyby padła.
Czytałem powyższe posty od kolegów bardzo uważnie i faktycznie moze to być to co mam zamiar wykrecić w garazu czyli overboost.
No nic - jak cos to prosze pisać - każda wiaodmośc jest dla mnie bardzo cenna ze względu na to ze auto mam od nie dawna i kazda informacja czegos mnie uczy.
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Bartus, zawór overboost mozna czyscic, ale jak nie masz wprawy to sie nie bierz za niego(oficjalnie jest nierozbieralny). Po za tym, cewka elektromagnesu moze nie trzymac parametrów(moze byc przegrzana) i jest nieskuteczna, a jej juz nie naprawisz.Nowy overboost cos 120 zl. Na pracujacym silnku , odłacz przewod podcisnieniowy od tego zaworu i zobacz na silownik od turbiny(czy sie rusza). Moze sam wyciagniesz wnioski. Na Slasku masz duzo kolegow z tego forum, popatrz, moze z kims sie dogadasz?! _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 20:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Hmm, teraz to już całkowicie zgupiałem Wiem, o co chodzi z haczykiem przy demontażu overboosta - ta opaska którą trzeba naciąć, ale faktycznie pierw zrobie tak jak napsialeś, odepne i sprawdze co sie dzieje... A co mechaników - będe szukał, ale chciałem kogos kto siedzie w silnikach JTD - żeby wiedział jak to ugryźć bo zalezy mi na czasie.
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Wrz 2010, 15:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Miałem się odezwać co z tą mocą, więc pisze
Do mechanika nie zawiozłem auta, na razie jest na urlopie, nie ma czasu i takie tam...., dlatego w najbliższym możliwym czasie będe czyścił overboost'a. (no i sprawdze wezyki itd, krok po kroku)
Jeśli znajde już konkretną przyczyne (żeby nie pisać tyle na forum i zasmiecac) to oczywiscie od razu poinformuje co bylo nie tak.
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 11:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Dzieki, bardzo sie przyda ten artykuł.
W przyszłym tygodniu zabieram się za grzebanie przy Stilaczu i pewnie czeka mnie długa praca....Jak na razie w Katowicach pada (chyba wszędzie tak jest) wiec czekam na fajna pogodę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.