Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Maciekqbn napisał:
Castrol z wyższej półki
Cicho, ma łyżeczkę dodatków estrowych aby aby uszczelki lekko przypuchły
btw, to chyba najlepszy z castroli
kiedyś kiedy castrol był castrolem a nie bp
to tws był pao/ester
teraz to chyba hc
koszty koszty koszty -zyski zyski zyski
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 10:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Witam,
problem z mocą jest rozwiązany - samochód jeździ bardzo ładnie. Został wyjęty wkład (środek) od katalizatora i została sama puszka, później został wyczyszczony tłumik końcowy bo był zapchany przez resztki z katalizatora.
Poza tym zostały wymienione świece żarowe (3 były do wyrzucenia... i tak dobrze odpalał na jednej) oraz został wymienione złącze elastyczne na nowe bo była dziurka i spaliny "świszczały".
Reasumując, przyczyną braku mocy i wyskakiwania błędu był zapchany katalizator oraz jego szczątki które przedostały się do tłumika końcowego.
Kurcze zapominam cały czas zrobić zdjęcie tej osłony pod silnikiem, którą sam wykonałem ale postaram się ją wrzucić za jakiś czas.
Dzięki za porady i za zainteresowanie się moim problemem.
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD '02 Bandit
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Lis 2010, 23:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Witam serdecznie,
Jestem nowym użytkownikiem jednak i tak zanim dołączyłem do forum to poczytałem troszkę, o przepływomierzu, EGR itp.
Zakupiłem kilka miesięcy temu Stilo w wersji 1.9 JTD i od początku miałem problem z "duszeniem" w czasie przyspieszania w okolicach 3 tys. obrotów. Oddałem wóz do swojego mechanika i zaleciłem przeczyszczenie EGR. Udało się... "duszenie" pojawiało się jednak czasami jeszcze na czwartym biegu mniej więcej w okolicach 3 tysięcy. Przed wczoraj zebrałem się w końcu w sobie i odpiąłem przepływomierz (a konkretnie rzecz biorąc jego wtyczkę) i doznałem szoku. Samochód na 1 biegu wyrywa do przodu (wcześniej samochód był mułowaty, ale myślałem, że to po prostu jego przypadłość dieselka ) Samochód jak już napisałem wyrywa do przodu na 1, na 2 to samo i zniknął też problem z jakimkolwiek duszeniem w czasie przyspieszania. Czy wydaje wam się, że powinienem wymienić przepływomierz na nowy czy może wystarczy tylko jego przeczyszczenie?
Proszę, o jak najwięcej konstruktywnych odpowiedzi
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Sam sobie odpowiedziałeś - przepływomierz. Ja bym do tego dodał overboost.
mój po myciu działał lepiej ale to i tak przepaść do nowego.
pamiętaj- tylko bosch. na zamienniku nie przyspiesza tak jak twój obecnie. poczytaj mój post o podróbce bosch.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Witam wszystkich jestem nowym na tym forum. Pozwolę sobie podpiąć się do tego postu, ponieważ mój problem jest bardzo podobny.Silnik słabiutki na każdym biegu. Overboost, egr, przepustnica czyszczone, po odpięciu przepływomierza silnik rakieta. Rozwiązanie było by oczywiste gdyby nie to że napięcie na pierwszym i drugim przewodzie są prawidłowe 1,01V i 5V. Proszę o odpowiedź czy te wartości wykluczają awarię przepływanki.
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Niestety to też przerabiałem najpierw umyłem naftom, gdy to nie pomogło namoczyłem we ftalowym tą dolną część gdzie jest wlot, Po tym zabiegu mam wrażenie że jest jeszcze gorzej. Rozważam jeszcze rozklejenie bocznej ścianki. Co sądzicie o przepływomierzach Boscha na Allegro jest spora rozbieżność w cenie, pytam tak na wszelki wypadek.
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
pewnie tak,
ja myje przy pomocy miękkiego pędzelka. Faktem jest, że przepływka jest coraz mniej czuła.
W stilo jest jeszcze inny problem. Odma jest połączona z dolotem z bliskim kontaktem przepływki. Oleje z wysokim NOACK mają duże zdolności do odparowań i po wyłączeniu silnika pary oleju osadzaja się na dolocie i niestety na przepływce. Różnica jest tak duża, że zawsze miałem kolektor dolotowy suchy. Teraz mam mokry ale jeżdżę na własne życzenie i odpowiedzialność na 0w30 z bardzo wysokim NOACK. Wszystko jest ufajdane w oleju. W sumie o tyle dobrze, że rozpuścił syf z dolotu i pewnie jeszcze z zaworów dolotowych. Generalnie po teście wracam do 5w40 o bardzo niskim NOACK.
Znudziło mnie mycie przepływki. Podobno można kupić separatory oleju na odmę do dolotu.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Wcale niegłupim pomysłem byłoby "wynalezienie emulatora przepływki" cos na wzór emulatora maty przy airbagach(???) Jakas tansza alternatywa tymczasowo przed zakupem lub kupno uzywki z montazem na miejscu, (czy działa).Przepływka o nr. Boscha 0281 002 308 montowana w stilo jtd. wystepuje w całej gamie silników fiata , alfy jtd. (wybór jest spory) i mozna cos znalezć w cenie flaszki _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dziękuje za podpowiedzi, przetestowałem niestety nie mogę na razie powiedzieć czy to coś pomogło, ponieważ odkryłem inny problem. Postanowiłem jeszcze raz sprawdzić EGR, i tu się okazało że na cewkę nie przychodzi masa, przewód niebiesko-czarny. Tu moje pytanie czy ktoś się orientuje gdzie jest on podpięty, ewentualnie czy można go zmostkować z masą.
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Tak to masy nie znajdziesz za CHRL. Zaworem steruje body komputer (centralka).Nie lepiej wziąsc FES-a(jak masz ) i przeprowadzic test zaworu na pracujacym silniku , jak robi to wiekszosc na tym forum.Kwestia "zapiekania " sie zaworu zalezy od jakosci paliwa (weglowodory ciezkie), sposobu jazdy itd. U mnie po przejechaniu ponad 60 kkm, zawór jest w dobrym stanie , po rutynowym "przedmuchaniu". Fiat w "prezencie" swoim uzytkownikom umozliwił czyszczenie tego zaworu, takiego komfortu nie mają w innych modelach kierowcy i muszą płakać i płacić. Np. w fordzie mondeo , silnik wrzuciło w tryb awaryjny -bo zawór EGR padł, a cena zaworu , mniej wiecej...4tys. PLN. I co robić? Kupic sznurek i...pozdrawiam! _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr
Witam wszystkich
Mam Doblo 1,9JTD 105 KM czyli standardowy silnik Fiata i mam z nim taki problem. Mianowice po przekroczeniu ok. 3200 obr/min zapala się najbardziej nielubiana kontrolka wszystkich właścicieli autek. Ale po kolei ruszamy:
silnik rozgrzany (na zimnym bym się nie odważył)
- jedynka start rozpędzam się do max obrotów (odcięcie) - brak kontrolki błędu,
- dwójka pedał w podłogę do odcięcia (łeb urywa - idzie) - brak kontrolki błędu,
- trójka pełny palnik - auto rwie do przodu jak należy - max do odcięcia - i tu zapala się czasem kontrolka przy ok 3800 obr/min i nie gaśnie !!!!!
- czwórka znowu pełny palnik - ok 3200 obr/min - każdorazowo zapala się kontrolka błędu.
I tu uwaga: jadę sobie spoko po trasie lub mieście, dociskam palnik żeby wyprzedzić jakiegoś żółwia i obojętne czy to bieg 4 czy 5 przekraczam ok 3200 obr/min ii....... jest kontrolka. Auto słabnie, kierowca (czyli ja) rzuca krwistym mięchem po kabinie a kontrolka nie gaśnie. Po podpięciu kompa FES wykazuje P0237 czyli niski sygnał czujnika A wspomagania turbo.
Teraz opis sprzętu:
- silnik po remoncie -czyli co się dało funkel nówka oryginał. Wywaliłem w dziada wór kasy.
- czujniki: położenia wałka rozrządu, doładowania (MAPSensor), położenia wału korbowego nówki oryginały Bosch. Przepływka też wymieniona na sprawdzoną w innym aucie.
Wtryski robione w serwisie Boscha - z atestem i gwarancją - co w środku to nówka - jak wspomnę ile zapłaciłem do mnie do tej pory czkawka łapie.
Turbina IHI nówka - dodatkowo sprawdzona w specjalistycznym serwisie w mojej obecności. Ponieważ przy sprawdzaniu układu wydechowego wyszło, że grucha katalizatora prawie zapchana została przeprowadzona operacja chirurgiczna usunięcia tego g...na. W desperacji założyłem wskaźnik ciśnienia doładowania - wskazania pokrywają się z podanymi z FES czyli odcięcie przy ok 1,2bara. Wężyki od turbo do overboosta wymienione na nowe. Overboost testowany z FES'a błędów nie wykazuje.
Pomóżcie - mnie skończyły się pomysły.
Pozdrawiam
Zenpro
Problem rozwiązany. Dopiero testy trakcyjne czyli podpięcie kompa z FES i jazda podpowiedziały co tek naprawdę się dzieje. Winowajcą okazał się overboost czyli elektrozawór trójdrożny kontrolujący pracę turbiny.
Ergo prawie się nie otwierała się przepustnica w turbinie uniemożliwiająca tzw. przeładowanie. Na pomiarach wyszło, że silnik miał doładowanie chwilowe nawet do 2,8bara (wynik z FES = ciśnienie atmosferyczne + ciśnienie doładowania) w efekcie turbina robiła na przeciążeniu. Po wymianie overboost'a na nowy mam ciśnienie doładowania do 0,9 bara + ciśnienie atmosferyczne i autko niewiele straciło na mocy.
Pozdrawiam wszystkich
Zenpro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.