Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 20:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Maciekqbn napisał:
Castrol z wyższej półki Laughing


Cicho, ma łyżeczkę dodatków estrowych aby aby uszczelki lekko przypuchły Laughing

btw, to chyba najlepszy z castroli

kiedyś kiedy castrol był castrolem a nie bp
to tws był pao/ester

teraz to chyba hc

koszty koszty koszty -zyski zyski zyski

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 10:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam,

problem z mocą jest rozwiązany Smile - samochód jeździ bardzo ładnie. Został wyjęty wkład (środek) od katalizatora i została sama puszka, później został wyczyszczony tłumik końcowy bo był zapchany przez resztki z katalizatora.

Poza tym zostały wymienione świece żarowe (3 były do wyrzucenia... i tak dobrze odpalał na jednej) oraz został wymienione złącze elastyczne na nowe bo była dziurka i spaliny "świszczały".

Reasumując, przyczyną braku mocy i wyskakiwania błędu był zapchany katalizator oraz jego szczątki które przedostały się do tłumika końcowego.

Kurcze zapominam cały czas zrobić zdjęcie tej osłony pod silnikiem, którą sam wykonałem ale postaram się ją wrzucić za jakiś czas.

Dzięki za porady i za zainteresowanie się moim problemem.
Powrót do góry
gadu-gadu
wsl

Debiutant



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD '02 Bandit
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Lis 2010, 23:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam serdecznie,

Jestem nowym użytkownikiem jednak i tak zanim dołączyłem do forum to poczytałem troszkę, o przepływomierzu, EGR itp.

Zakupiłem kilka miesięcy temu Stilo w wersji 1.9 JTD i od początku miałem problem z "duszeniem" w czasie przyspieszania w okolicach 3 tys. obrotów. Oddałem wóz do swojego mechanika i zaleciłem przeczyszczenie EGR. Udało się... "duszenie" pojawiało się jednak czasami jeszcze na czwartym biegu mniej więcej w okolicach 3 tysięcy. Przed wczoraj zebrałem się w końcu w sobie i odpiąłem przepływomierz (a konkretnie rzecz biorąc jego wtyczkę) i doznałem szoku. Samochód na 1 biegu wyrywa do przodu (wcześniej samochód był mułowaty, ale myślałem, że to po prostu jego przypadłość dieselka Smile) Samochód jak już napisałem wyrywa do przodu na 1, na 2 to samo i zniknął też problem z jakimkolwiek duszeniem w czasie przyspieszania. Czy wydaje wam się, że powinienem wymienić przepływomierz na nowy czy może wystarczy tylko jego przeczyszczenie?

Proszę, o jak najwięcej konstruktywnych odpowiedzi Very Happy

Pozdrawiam
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 14 Lis 2010, 23:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Sam sobie odpowiedziałeś - przepływomierz. Ja bym do tego dodał overboost.

mój po myciu działał lepiej ale to i tak przepaść do nowego.

pamiętaj- tylko bosch. na zamienniku nie przyspiesza tak jak twój obecnie. poczytaj mój post o podróbce bosch.

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
winopek

Czytelnik



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Stilo JTD 1.9 85KW 2003r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Gru 2011, 19:00
Temat postu:

Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam wszystkich jestem nowym na tym forum. Pozwolę sobie podpiąć się do tego postu, ponieważ mój problem jest bardzo podobny.Silnik słabiutki na każdym biegu. Overboost, egr, przepustnica czyszczone, po odpięciu przepływomierza silnik rakieta. Rozwiązanie było by oczywiste gdyby nie to że napięcie na pierwszym i drugim przewodzie są prawidłowe 1,01V i 5V. Proszę o odpowiedź czy te wartości wykluczają awarię przepływanki.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 29 Gru 2011, 19:00
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
jarson190

Auto Maniak



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 864
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE
Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Pią 30 Gru 2011, 16:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


wymyj przepływkę, nie dawno też to przerabiałem już byłem skłonny kupić nową, na razie auto powróciło do "zdrowia", ja myłem w benzynie ekstrakcyjnej Rolling Eyes
Powrót do góry
winopek

Czytelnik



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Stilo JTD 1.9 85KW 2003r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Gru 2011, 18:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Niestety to też przerabiałem najpierw umyłem naftom, gdy to nie pomogło namoczyłem we ftalowym tą dolną część gdzie jest wlot, Po tym zabiegu mam wrażenie że jest jeszcze gorzej. Rozważam jeszcze rozklejenie bocznej ścianki. Co sądzicie o przepływomierzach Boscha na Allegro jest spora rozbieżność w cenie, pytam tak na wszelki wypadek.
Powrót do góry
popek303303

Debiutant



Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: stilo 1.9 JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Gru 2011, 21:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


polecam poczytać
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html

sam jestem ciekawy czy to coś daje
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Pią 30 Gru 2011, 21:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


pewnie tak,

ja myje przy pomocy miękkiego pędzelka. Faktem jest, że przepływka jest coraz mniej czuła.

W stilo jest jeszcze inny problem. Odma jest połączona z dolotem z bliskim kontaktem przepływki. Oleje z wysokim NOACK mają duże zdolności do odparowań i po wyłączeniu silnika pary oleju osadzaja się na dolocie i niestety na przepływce. Różnica jest tak duża, że zawsze miałem kolektor dolotowy suchy. Teraz mam mokry ale jeżdżę na własne życzenie i odpowiedzialność na 0w30 z bardzo wysokim NOACK. Wszystko jest ufajdane w oleju. W sumie o tyle dobrze, że rozpuścił syf z dolotu i pewnie jeszcze z zaworów dolotowych. Generalnie po teście wracam do 5w40 o bardzo niskim NOACK.
Znudziło mnie mycie przepływki. Podobno można kupić separatory oleju na odmę do dolotu.

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Pią 30 Gru 2011, 21:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Wcale niegłupim pomysłem byłoby "wynalezienie emulatora przepływki" cos na wzór emulatora maty przy airbagach(???) Embarassed Jakas tansza alternatywa tymczasowo przed zakupem lub kupno uzywki z montazem na miejscu, (czy działa).Przepływka o nr. Boscha 0281 002 308 montowana w stilo jtd. wystepuje w całej gamie silników fiata , alfy jtd. (wybór jest spory) i mozna cos znalezć w cenie flaszki Question
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
winopek

Czytelnik



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Stilo JTD 1.9 85KW 2003r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sty 2012, 02:13
Temat postu:

A jednak EGR


Dziękuje za podpowiedzi, przetestowałem niestety nie mogę na razie powiedzieć czy to coś pomogło, ponieważ odkryłem inny problem. Postanowiłem jeszcze raz sprawdzić EGR, i tu się okazało że na cewkę nie przychodzi masa, przewód niebiesko-czarny. Tu moje pytanie czy ktoś się orientuje gdzie jest on podpięty, ewentualnie czy można go zmostkować z masą.
Powrót do góry
jarson190

Auto Maniak



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 864
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE
Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Nie 15 Sty 2012, 17:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


kolego zaślep te g..o i będziesz miał spokój Idea Rolling Eyes
Powrót do góry
winopek

Czytelnik



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Stilo JTD 1.9 85KW 2003r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Sty 2012, 00:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Jestem za blisko rozwiązania żeby teraz odpuszczać. Zresztą samo zaślepianie bez ingerencji w soft nie jest dobrym rozwiązaniem. Polecam artykuł.
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=728
Powrót do góry
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Pon 16 Sty 2012, 21:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Tak to masy nie znajdziesz za CHRL. Zaworem steruje body komputer (centralka).Nie lepiej wziąsc FES-a(jak masz ) i przeprowadzic test zaworu na pracujacym silniku , jak robi to wiekszosc na tym forum.Kwestia "zapiekania " sie zaworu zalezy od jakosci paliwa (weglowodory ciezkie), sposobu jazdy itd. U mnie po przejechaniu ponad 60 kkm, zawór jest w dobrym stanie , po rutynowym "przedmuchaniu". Fiat w "prezencie" swoim uzytkownikom umozliwił czyszczenie tego zaworu, takiego komfortu nie mają w innych modelach kierowcy i muszą płakać i płacić. Np. w fordzie mondeo , silnik wrzuciło w tryb awaryjny -bo zawór EGR padł, a cena zaworu , mniej wiecej...4tys. PLN. I co robić? Kupic sznurek i...pozdrawiam! Laughing Wink Shocked Very Happy
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Zenpro

Debiutant



Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec
Posiadane auto: Doblo Maxi 1,9JTD, 2006
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 21 Sty 2012, 22:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam wszystkich Smile
Mam Doblo 1,9JTD 105 KM czyli standardowy silnik Fiata i mam z nim taki problem. Mianowice po przekroczeniu ok. 3200 obr/min zapala się najbardziej nielubiana kontrolka wszystkich właścicieli autek. Ale po kolei ruszamy:
silnik rozgrzany (na zimnym bym się nie odważył)
- jedynka start rozpędzam się do max obrotów (odcięcie) - brak kontrolki błędu,
- dwójka pedał w podłogę do odcięcia (łeb urywa - idzie) - brak kontrolki błędu,
- trójka pełny palnik - auto rwie do przodu jak należy - max do odcięcia - i tu zapala się czasem kontrolka przy ok 3800 obr/min i nie gaśnie !!!!!
- czwórka znowu pełny palnik - ok 3200 obr/min - każdorazowo zapala się kontrolka błędu.
I tu uwaga: jadę sobie spoko po trasie lub mieście, dociskam palnik żeby wyprzedzić jakiegoś żółwia i obojętne czy to bieg 4 czy 5 przekraczam ok 3200 obr/min ii....... jest kontrolka. Auto słabnie, kierowca (czyli ja) rzuca krwistym mięchem po kabinie a kontrolka nie gaśnie. Po podpięciu kompa FES wykazuje P0237 czyli niski sygnał czujnika A wspomagania turbo.
Teraz opis sprzętu:
- silnik po remoncie -czyli co się dało funkel nówka oryginał. Wywaliłem w dziada wór kasy.
- czujniki: położenia wałka rozrządu, doładowania (MAPSensor), położenia wału korbowego nówki oryginały Bosch. Przepływka też wymieniona na sprawdzoną w innym aucie.
Wtryski robione w serwisie Boscha - z atestem i gwarancją - co w środku to nówka - jak wspomnę ile zapłaciłem do mnie do tej pory czkawka łapie.
Turbina IHI nówka - dodatkowo sprawdzona w specjalistycznym serwisie w mojej obecności. Ponieważ przy sprawdzaniu układu wydechowego wyszło, że grucha katalizatora prawie zapchana została przeprowadzona operacja chirurgiczna usunięcia tego g...na. W desperacji założyłem wskaźnik ciśnienia doładowania - wskazania pokrywają się z podanymi z FES czyli odcięcie przy ok 1,2bara. Wężyki od turbo do overboosta wymienione na nowe. Overboost testowany z FES'a błędów nie wykazuje.
Pomóżcie - mnie skończyły się pomysły.

Pozdrawiam
Zenpro

Problem rozwiązany. Dopiero testy trakcyjne czyli podpięcie kompa z FES i jazda podpowiedziały co tek naprawdę się dzieje. Winowajcą okazał się overboost czyli elektrozawór trójdrożny kontrolujący pracę turbiny.
Ergo prawie się nie otwierała się przepustnica w turbinie uniemożliwiająca tzw. przeładowanie. Na pomiarach wyszło, że silnik miał doładowanie chwilowe nawet do 2,8bara (wynik z FES = ciśnienie atmosferyczne + ciśnienie doładowania) w efekcie turbina robiła na przeciążeniu. Po wymianie overboost'a na nowy mam ciśnienie doładowania do 0,9 bara + ciśnienie atmosferyczne i autko niewiele straciło na mocy.
Pozdrawiam wszystkich
Zenpro
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatFreemont

58 900

2013r.

150 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatGrande Punto

19 500

2012r.

147 134 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System