Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolciar

Czytelnik



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 140km
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Lip 2010, 19:02
Temat postu:

Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Pomocy! Fiat Stilo 1.9 140 km.
Na początku auto po osiągnięciu powyżej 2tys obrotów starciło moc, po chwili wyskoczył "engine failture". Pojechałem do mechanika, powiedzieli, że przepływomierz i filtr powietrza, więc wymieniłem na nowego bosha. Po wyjechaniu z warsztatu okazało się że błąd silnika zniknął natomiast samochód nadal nie miał mocy, turbo w ogóle się nie włączało. Po kolejnej wizycie u mechanika stwierdzili że w takim razie overboost, no to wymieniłem overboost, na początku było dobrze ale po trasie samochód znowu stracił moc. Przy kolejnej naprawie, wymianie egr, okazało się że jest dziura w wężu między intercoolerem a turbo. Wąż wymieniony ale problem pojawił się znowu. Pomocy!! Wychodzi na to, że jest zbyt duże ciśnienie turbo i sama się wyłącza, żeby jej nie rozwaliło. Szczerze po tylu wymianach części i nie usunięciu usterki nie mam już zaufania do mojego mechanika. Proszę doradzcie co to może być!!
Powrót do góry
Pamar

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 213
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łowicz - Skierniewice
Posiadane auto: Fiat Stilo 5D 1.9JTD 16V 140KM M-jet 2004r.
Piwa: 2/6
Wysłany: Czw 01 Lip 2010, 19:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Czujnik doładowania sprawdzony?
W tym silniku jest do niego bardzo łatwy dostęp.
Oprócz overbosta jest jeszcze siłownik na turbinie, który też należy sprawdzić.
Jaki przebieg?
_________________
Paweł
Powrót do góry
Wojtek O.

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 241
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kossowa Małopolskie
Posiadane auto: Fiat Stilo 1,9 Multijet 140KM 2004
Piwa: 3/1
Wysłany: Czw 01 Lip 2010, 21:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Mam podobny problem z takim samym silnikiem. Przebieg 170 tyś. Turbo niby sie włącza ale jakoś słabo działa silnik a po przekroczeniu 3500 obr. często włącza sie w tryb awaryjny i potem już ledwo dobija 3000 obr. na jakimkolwiek biegu. Kto zna dobrego mechanika w Krakowie od naszych silników?? Czy ktoś jest w stanie coś powiedzieć o firmie która specjalizuje sie w dieslach miała swoją siedzibę koło Buma Square(Wadowicka) teraz sie gdzieś przenieśli, kuzyn mi ich polecał.
_________________
261 600 km i ktoś dalej pojechal w świat nawijać asfalt na koła.
Stilo jest jak kobieta, dbać, pieścić, a da się pokochać. Może czasem kapryśna Wink

Chyba jednak kombi też na F
Powrót do góry
gadu-gadu
karolciar

Czytelnik



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 140km
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Lip 2010, 23:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


tak, czujnik sprawdzony, jest ok.
Spotkałem się z opinia, ze w Krakowie nie ma dobrych mechaników. Chcialbym zeby to nie byla prawda. Ale niestety nawet serwis ASO mnie zawodzi.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pią 02 Lip 2010, 09:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Kolego masz problem ze zmienną geometrią turbiny, więc pewnie overboost i wężyki podciśnieniowe do wymiany. Zajrzyj jeszcze do tego tematu:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=57559&highlight=motor+control
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 02 Lip 2010, 09:36
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
karolciar

Czytelnik



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 140km
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Lip 2010, 09:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


ale tak jak pisałem na górze, overboost i wężyki w moim przypadku były zmienione
Powrót do góry
zeflik

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 331
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Bravo 1,6 MJTD 2012
Piwa: 11/2
Wysłany: Pon 19 Lip 2010, 12:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Koledzy, jak myślicie, co mogło spowodować utratę mocy i kopcenie + kontrolka engine fault?
Odpowiedź : poluzowanie wężyka dochodzącego do overboostu. Po dosztukowaniu wężyka komunikat zniknął a samochód odzyskał swoją moc, dymienie zniknęło.
Piszę, bo może komuś się przyda. Smile
_________________
Marcin
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pon 19 Lip 2010, 13:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


zeflik napisał:
....
Odpowiedź : poluzowanie wężyka dochodzącego do overboostu. Po dosztukowaniu wężyka komunikat zniknął a samochód odzyskał swoją moc, dymienie zniknęło.
...Smile

Ta odpowiedź już była:
Maciek-156 napisał:
...wężyki podciśnieniowe do wymiany. ...

_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
dr9

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): LU
Posiadane auto: Stilo MW JTDMjet 16 V 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 19:52
Temat postu:

Re: Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


[quote="karolciar"]Pomocy! Fiat Stilo 1.9 140 km.
Witam, czy rozwiązałeś problem, jaki powód? Pytam, bo mam to samo Mad
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


A ty co czytać ze zrozumieniem nie umiesz????

Pytanie:
zeflik napisał:
Koledzy, jak myślicie, co mogło spowodować utratę mocy i kopcenie + kontrolka engine fault?
...


Odpowiedź:
zeflik napisał:
.... poluzowanie wężyka dochodzącego do overboostu. Po dosztukowaniu wężyka komunikat zniknął a samochód odzyskał swoją moc, dymienie zniknęło.
...Smile

_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


a myślałem, że jednak doczyta Laughing
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
dr9

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): LU
Posiadane auto: Stilo MW JTDMjet 16 V 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:29
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


[quote="Maciek-156"]A ty co czytać ze zrozumieniem nie umiesz????

A Ty umiesz? Surprised To poczytaj co napisał karolciar


"ale tak jak pisałem na górze, overboost i wężyki w moim przypadku były zmienione"

Dlatego pytam jak się sprawa u niego zakończyła
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Wszystkie możliwe odpowiedzi na przyczyny tego typu awarii padły w tym wątku - chcesz SPECJALNEJ porady???
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


dajmy spokój, proponuję zamknąć Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
dr9

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): LU
Posiadane auto: Stilo MW JTDMjet 16 V 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sie 2010, 21:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Maciek-156 napisał:
chcesz SPECJALNEJ porady???


Kolego, czego chce napisałem w swoim pierwszym poście - czytaj ze zrozumieniem. Cool liczę, że karolciar, o ile znalazł przyczynę usterki napisze o co chodziło, bo jak pisał nie był to overbost, egr, dziura w dolocie, ani czujnik ciśnienia doładowania.
Powrót do góry
dr9

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): LU
Posiadane auto: Stilo MW JTDMjet 16 V 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Sie 2010, 09:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


[quote="Maciek-156"]Wszystkie możliwe odpowiedzi na przyczyny tego typu awarii padły w tym wątku.

Kolego Maciek-156 - miałeś rację, odpowiedź rzeczywiście padła w tym wątku. U mnie winny okazał overbost + wymiana wężyków, chociaż na komputerze nie wyświetlał się błąd overbosta a czujnika ciśnienia doładowania. Początkowo mechanik stawial na zapieczenie łopatek zmiennej geometrii. Pozdrawiam
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pią 27 Sie 2010, 11:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Bo czujnik ciśnienia doładowania jest po to aby wykrywac przeładowanie i nie jest o źródłem awarii. Za przeładowanie odpowiada zmienna geometria turbiny lub jej sterowanie (siłownik, overboost, wężyki)
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 19:50
Temat postu:

DZIWNY BRAK MOCY !


Witam wszystkich !!

Jestem nowy na tym forum dlatego jeśli założylem ten watek w złym "miejscu" to przepraszam. Mam problem z moim STILO 1.9 JTD 115 KM.
Od około miesiąca posiadam w/w samochodzik i od początku jest cos takiego że powyżej 150 km/h i równocześnie mniej więcej powyżej 3000 tys. obrotów wyskakuje komuniakt ENGINE FAULT i samochod traci moc. Wiem ze te tematy sa czesto poruszane w internecie i na tym forum tez ale zabawa polega na tym że :

1. EGR byl czyszczony i sprawdzany - jest O.K
2. Overboost - jest O.K
3. Turbinka - jest O.K
4. Przepływomierz - jest w końcu O.K - któryś już z kolei Smile bo nawet nowe byly walniete z BOSCH'A
5. Przewody od powietrza sa szczelne
6. Wtryski sa O.K
7. Nie kopci, normlanie spala - na trasie przy 120 km/h równe 5,0 L, nie bierze oleju....

ALE UWAGA !! Mechanik mowi o jakiejś srubce w okolicach chlodnicy ktora moze byc za ten brak mocy odpowiedzialna - ze nie dostaje jakby wystarczajacej ilosci powietrza. Na dzien dzisiejszy daje mu mocy okolo 90 KM. Po miescie nawet jest O.K i sie zbiera ale czuc ze brakuje mu mocy i jest przumolny troche a powyzej 3 tys obr odcina mu moc prawie calkiem.

Prosze WAS o pomoc - co na ten temat sądzicie. Auto ma przejechane 162 tys km i jest z 2001 roku tak na marginesie.

Ja osobiscie zostałbym przy overbooscie lub przy nie szczelnych "wężykach" ale to tylko moje podejrzenia....

Pozdrawiam !
bart2888 - bartek z Katowic
Powrót do góry
gadu-gadu
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 19:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


na 100% regulator ciśnienia paliwa.
Albo do czyszczenia lub do wymiany
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 20:25
Temat postu:

Brak mocy


O.K dzieki za szybką odpowiedź. W przyszłym tygodniu jade do mechanika i zostawiam go na 2-3 dni. Zobaczymy co powie i napisze na forum co było przyczyną.

Z ciekawości zapytam - jaki to koszt ?

Pozdrawiam Bartek
Powrót do góry
gadu-gadu
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 20:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


za czyszczenie góra 50zł
Nowy regulator 400-450zł
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 21:23
Temat postu:

BRAK MOCY c.d


Własnie wrocilem z nocnych voyagy po drogach. Pojeżdziłem po miescie az silniczek zlapie odpowiednia temperature i pozniej wyskoczylem na trase szybkiego ruchu.

Przegonilem mojego stilacza dosc fest i sytuacja wyglada nastepująco:
1. Powyzej 3 tys obrotow nie odczuwa sie przyspieszenia ani mocy
2. Ciezko rozpedzic auto powyzej 150 km/h - błąd silnika, ale zaraz gasnie komunikat i jest niby O.K
3. ALE !! po powrocie do miasta autko bardzo ladnie sie zbieralo na 2 i 3 biegu, potrafilo nawet stracic przyzepnosc na 2 biegu na gorszej nawierzchni tylko co mi po tym.... jak wyprzedza mnie fiat...ale 126p Sad

Dam znac jak bedzie auto naprawione. Prosze pisac jak cos.

Pozdrawiam
Bartek
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 17:28
Temat postu:

Potrzebuje Waszej pomocy i porady


Witam,

kilka dni temu poruszyłem temat odnośnie utraty mocy powyżej 3 tys obrotów i jednoczesnie jazdy z prędkościa powyżej 150 km/h. Ogólnie też jest mało żwawy.

Jako dodatek powiem tylko, że na biegu jałowym powyżej 3 tys obrotów bardzo drży wskazówka od obrotomierza - piszę to ponieważ może ma to coś wspólnego z tym czymś co ogranicza mi moc i przyjemnosc z jazdy.

Ale o co mi chodzi : Kolega na forum powiedział, że może to być regulator ciśnienia paliwa, dziś dzowniłem do swojego mechanika ale powiedział, że nie przyjmie mi mojego auta bo wyjeżdza na urlop itd - 2 tyg go nie bedzie w sumie.

Mam prośbę, czy znacie kogoś kto by się tą dziwną sprawą zajął na ternie Śląska - tak jak pisalem wczesniej egr overboost itd niby odpadają i jest problem...no wlansie nie wiadomo z czym.

Proszę o pomoc - zależy mi aby autko mialo te katalogowe 115 koni.

Pozdrawiam

Bartek z Katowic
tel.: 793-03-10-18
Powrót do góry
gadu-gadu
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 18:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Zapalanie sie lampki silnka przy gwałtownym dodaniu "gazu" to zacinanie sie zaworu overboost jak koledzy wyzej wspominali, temat stary az nudny. Zobacz czy nie masz właczonego ograniczenia predkosci na kompie w aucie (speed limit )?. Podjedz do kogos co ma Interfejs i FES lub cos podobne i znajdziesz usterke.Mozes miec zacieta lub zacinajaca sie geometrie turbiny, ale to trzeba sprawdzic. wyzej koledzy o tym pisali!!! A jeszcze , jak lubisz tak "szybko" jezdzic to czesciej czysc zawor EGR, powodzenia? Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 19:06
Temat postu:

Moze i overboost ...


Dzięki,

EGR wyczyściłem ostatnio jak mi sie nudziło, zdziwiłem się ale był czysciutki, ale było widać że Pan od którego kupiłem już coś robił przy nim (zaślepka po puszce od piwa Tyskie - "Piłeś - nie jedź" Smile)

Był podpięty pod kompa ale te błędy które wyskoczyły czyli overbosst (a dokaldnie cisnienie doładowania) to mechanik powiedział ze juz sprawdzał go i ze jest git.

Prawde mowiac jak bede mial wolna chwileto jade do garazu i sam musze zobaczyc co jest z overboostem i szczelnoscia wezykow - prawde mowiac od poczatku cos mi nie gra jak mysle o wlasnie o overbooscie... turbinka jest O.K ale to itak bykyby inne objawy gdyby padła.

Czytałem powyższe posty od kolegów bardzo uważnie i faktycznie moze to być to co mam zamiar wykrecić w garazu czyli overboost.
No nic - jak cos to prosze pisać - każda wiaodmośc jest dla mnie bardzo cenna ze względu na to ze auto mam od nie dawna i kazda informacja czegos mnie uczy.

Pozdrawiam
Bartek
Powrót do góry
gadu-gadu
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 20:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Bartus, zawór overboost mozna czyscic, ale jak nie masz wprawy to sie nie bierz za niego(oficjalnie jest nierozbieralny). Po za tym, cewka elektromagnesu moze nie trzymac parametrów(moze byc przegrzana) i jest nieskuteczna, a jej juz nie naprawisz.Nowy overboost cos 120 zl. Na pracujacym silnku , odłacz przewod podcisnieniowy od tego zaworu i zobacz na silownik od turbiny(czy sie rusza). Moze sam wyciagniesz wnioski. Na Slasku masz duzo kolegow z tego forum, popatrz, moze z kims sie dogadasz?! Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 20:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Hmm, teraz to już całkowicie zgupiałem Sad Wiem, o co chodzi z haczykiem przy demontażu overboosta - ta opaska którą trzeba naciąć, ale faktycznie pierw zrobie tak jak napsialeś, odepne i sprawdze co sie dzieje... A co mechaników - będe szukał, ale chciałem kogos kto siedzie w silnikach JTD - żeby wiedział jak to ugryźć bo zalezy mi na czasie.

Pozdrawiam
bartek
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Wrz 2010, 15:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Miałem się odezwać co z tą mocą, więc pisze Wink

Do mechanika nie zawiozłem auta, na razie jest na urlopie, nie ma czasu i takie tam...., dlatego w najbliższym możliwym czasie będe czyścił overboost'a. (no i sprawdze wezyki itd, krok po kroku)
Jeśli znajde już konkretną przyczyne (żeby nie pisać tyle na forum i zasmiecac) to oczywiscie od razu poinformuje co bylo nie tak.

Dzieki za pomoc, odezwe sie jak cos !

Bartek, Katowice
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 10:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Tu jest pomocny temat:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=57559&highlight=motor+control+system
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 11:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Dzieki, bardzo sie przyda ten artykuł.
W przyszłym tygodniu zabieram się za grzebanie przy Stilaczu i pewnie czeka mnie długa praca....Jak na razie w Katowicach pada (chyba wszędzie tak jest) wiec czekam na fajna pogodę.

Pozdrawiam

Bartek - K-ce
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Wrz 2010, 22:49
Temat postu:

MOC


Witam,

właśnie wróciłem z weekendu i znalazłem czas, żeby pogrzebać przy Stilaczu. 6 godzin przeleciało niesamowicie szybko, ale zrobiłem następujące czynności :

- rozebrany nasmarowany i wyczyszczony Overboost- nawet nie był taki zły
- przeniesiony został koło akumulatora
- wyczyszczone i sprawdzone wszelkie przewody gumowe

To tak ogólnie, bo nie będe wchodził w szczegóły, ale teraz konkrety :

1. Błąd nie wyskakuje przy 150 km/h tylko CZASAMI przy 180 km/h i praktycznie zaraz znika żólty silnik i moc jak na niego przystało jest w miare O.K - nie ogranicza mu jej zdecydowanie tylko powraca do normalnych osiągów (normalnych jak na jego możliwości)
2. Więcej niż 180 km/h nie pojedzie :-/
3. Ogólnie przyspieszenie na niskich obrotach (zryw) jest bardziej odczuwalny
4. Spalanie jest tak jak było czyli O.K - przy ostrym deptaniu 150-180 km/h spalił 6.1 L - trasa około 85 km długości

Moje pytanie jest takie, czy winą tego przymulenia mogą być zapieczona geometria (nie wiem czy to fachowo nazwałem) ?

- ogólnie z turbiny nie tryska olej, ma małe luzy niestety wyczuwalne na ośce ja się wsadzi palce kiedy jest zdemontowany przewód gumowy....


Proszę o porade, wiem, że na forum były podobne tematy, ale zawsze kończyło się przeczyszczeniem egr, overboosta itp, a tutaj jest troche lepiej ale nie jest tak jak powinno być. Czy to może być turbinka ?
Powrót do góry
gadu-gadu
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 12 Wrz 2010, 23:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


chyba koniec turbo, nie ma juz takiej wydajności.

Pojedź na hamownie to się okaże co i jak

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 01:51
Temat postu:

brak mocy


Witam,

sorry, że dopiero teraz sie odzywam ale mialem problemy z kontem i przez kilka dni nie było mnie też przy komputerze (wyjazd). Jeśli chodzi o brak mocy to problem został rozwiązany.

Został wymieniony overboost i przepływomierz, ale to nie one były głównymi winowajcami. Głównym problem był..... katalizator.

Jak go mechanik zdemontuje to napisze jak auto się sprawuje itp.

Dzieki za pomoc i pozdrawiam

bartek - katowice
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 10:13
Temat postu:

Re: brak mocy


bart2888 napisał:
....
Jak go mechanik zdemontuje to napisze jak auto się sprawuje itp.

..

Nie rób tego - "zapchany katalizator" to stara spiewka mechaników którzy nie sa w stanie ogarnąc silnika, albo licza na sprzedaz wkładu....
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
J.T.

Dyskutant



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 93
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świebodzin / Lubuskie
Posiadane auto: FIAT STILO 1.9 jtd '02r
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 10:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Jeśli turbo nie cieknie a luz jest ledwo wyczuwalny to wątpię czy winna jest turbina.
Powrót do góry
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 10:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Sprawa wygląda tak, że samochód był naprawiany i diagnozowany u znajomego mechanika we fiacie (tychy) i doszli do tego w ten sposób, że pierw gazowali autem a drug mechanik miał rękę przy końcowym tlumiku i lecialo bardzo malo spalin, wiec poluzowali dwie srubu przy katalizatorze i teraz mimo tego ze chodzi glosniej to naprawde ladnie sie zbiera, nie wsykakuje blad (engine fault ktory zawsze wyskakiwal przy 150 km/h i 3000 tys obr/min) o ktorym pisałem i teraz rozwija katalogowe predkosci. Czytałem na niektórych forach (chyba o alfie 156) ze tez niektórzy użytkownicy mieli problemy właśnie z katalziatorem i mocą a po usunięciu bylo juz ok.

Co myslicie o tym ? Ja osobicie uwierzylme w ten katalzator, bo mimo tego że nadal jest (jutro jadę go usununac) to auto z poluzowanymi mocowaniami jezdzi naprawde ladnie, a bylo juz chyba wszystko wymionione co odpowiada za moc.

Aha, turbina jest ok, nawet nie slychac zeby byla zuzyta i zeby swiszczala.
A co do sprzedazy katalziatora, slyszalem ze ladna kase mzona dostac za niego - w takim razie jak sie dogadac z mechanikiem zeby on mi go nie wzial a zeby tez nie byl stratny.... nei wiem jak z nim pogadac. macie jakis pomysl.

Dzieki, bartek- katowice

P.S - po podpiecu we fiacie autka pod komputer (egzaminer) nie wyskoczyly zadne bledy, wiec moze rzeczywiscie to katalizator (przebieg 260 tys km Smile )
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 13:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


A wcześniej jaki bład wyskakiwał? Przedziwny sposób (zatykanie wydechu ręką, zamiast podpiecia komputera i prób drogowych) na diagnozowanie tego silnika...
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 13:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


to chyba drewutnia nie warsztat Very Happy Very Happy
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 13:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Cały czas wyskakiwał bład (Engine fault) - żółty silnik. Było to wtedy kiedy samochód musiał z siebie wycisnąć trochę mocy - przy wyższych predkosćiach. Był caly czas taki przymulony - Nawet po wymianie overboosta, przepłwyki, czysczeniu egr-a.

Koło fiata w Tychach jest długa prosta i sam mechanik sie przejechał kilka razy (wtedy kiedy auto było jeszcze przymulone lecz juz po wymianie przeplywki u nich i podpięciu pod kompa i wykasowaniu bledow) no i co.... no i jadać i mając nadzieje ze będzie dobrze, nagle wyskoczył komunikat "engine fault" i zółty silnik, po czym zniknął.

Stwierdził ze trzeba jechać jeszcze raz na serwis, no i wtedy gazowali go i zauważyli ze samochód prawie w cale nie dymi tzn nie czuci na dłoni zeby lecialy spaliny ( bylem przy tym cały czas) wiec go podnieśli i poluzowali śruby kolo katalizatora, po czym znów wsiadł ze mna do auta i pojechalismy sie rozpedzic i wtedy byl ten przelom w mocy i przyspieszaniu. Przypomne że już nie bylo bledow u nich po podpieciu auta, wiec mozna wykluczyć czesci elektroniczne badz takie które by dały o sobie znać po podpięciu do examinera.

Jeżdżę bardzo czesto oplem astra III 1.9 cdti 120 KM - (naprawdę bardzo zadbany i nieduży przebieg w stosunku do mojego) i naprawdę teraz moje stilo jezdzi tak jak ten opel. Ma to przyspieszenie i chętnie sie rozpędza. Nie wyskakuje juz zaden blad....

Mysle ze warto pozbyc sie katalizatora, prawdopodobnie to on przytykał ten samochód.

Jeśli macie jakieś propozycje lub porady to śmialo proszę pisać ponieważ jutro stilo idzie już na "operacje".

Pozdrawiam
bartek - katowice
Powrót do góry
gadu-gadu
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 15:29
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


no dobrze, a jaki olej używałeś kolego?

cata sam się z siebie nie zapycha

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 16:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Na początku musze powiedziec ze samochód był sprowadzony z francji w opłakanym stanie. Pierwsze co - wymienielm mu wszystkie filtry, oleje, rozrząd i podzespoły rozrządu.
Olej to Castrol EDGE. Ja raczej wychodzę z założenia ze nie warto oszczędzać na takich częściach i zawsze kupuje lepsze podzespoły czy części do auta, wiec co do oleju to jestem pewien ze jest z wyższej półki.

Co do katalizatora to już na pierwszej jeździe u handlarza który sprowadził stilo, brakowało mu mocy (to samo stweirdził mechanik kotry był ze mna kupować auto). "Sprzedawca" tłumaczył ze to pewnie przeplywka i takie tam.... W koncu kupilem to auto, wiec ten problem z brakiem mocy byl od początku - od dnia zakupu. Czyli nie zrobilo sie to nagle np z powodu wlania zlej jakości oleju itp.

Tak dla informacji podam, że samochód kosztował mnie 15 tys zł (2002 r) ale wyszedł mnie na.....22 tys zł. Czy warto.... to sie okarze w trakcie użytkowania. jak na raize zrobiłem 4 tys km i jest wszsytko o.k po za mocą oczywiscie ale mysle ze problem jest rozwiazany. Katalizator był takim korkiem ktory zatykał wydech. Cholera wie jak ten samochód był traktowany we francji, na czym jezdził i kto i w jaki sposob nim jezdził. Wiem ze teraz po wymianie wszystkiego ten samochód odżył i odsapnął.

bartek
Powrót do góry
gadu-gadu
Ralphi

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie/Łódź
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 2003r Moderator
Piwa: 21/1
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 17:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


No to sie zaraz zacznie... Very Happy
_________________
>>>----Niebieska strzała południa---->
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciekqbn

Dyskutant



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 89
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Stilo MW MJet 140KM
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 18:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Castrol z wyższej półki Laughing
Co do kosztów to ja za swojego (MW 19MJTD 16V z 2004) dałem 24 tyś, do wymiany mam napinacz paska wielorowkowego, tarcze z przodu, więc wychodzi już z 25 tyś. Trochę mi cieknie turbo, więc też kto wie co dalej... podsumowując tak dużo nie dałeś jesli przy 22 tys masz stan techniczny wyprowadzony na bdb.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 19:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


bart2888 napisał:
Cały czas wyskakiwał bład (Engine fault) - żółty silnik. - ....

To tylko lamp[ka sygnalizująca błąd. A jaki był nr błędu???? - wymienianie wszystkiego w cieno i wycinanie katalizatora bez takiej podstawowej informacji to delikatnie mówiąc nieroztropność, bo objawy moga wskazywać na choćby zabrudzony regulator cisnienia paliwa...
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 20:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Faktycznie zapomniałem napisac kody błędów, a więc tak :

- P0110 - czujnik temp. powietrza - obecny
- P0101 - przypływomierz - j/w
- P0380 - przekaźnik płytki temrorozrusznik lub ECU podgrz. - j/w
- P0236 - zawór overboost - przerywany

Został wymieniony przepływomierz ponieważ był zniszczony (widoczne ślady zniaszczenia - styki były jakieś cholera wyłamane - mechanik poprzedni mi takie coś wcisnął ale jest juz nowy załozony z boscha wraz z obudową)

- Overboost - nowy oryginalny.

no i teraz żadnych błędów juz nie ma na examinerze ani nie wyskakuje w samochodzie zaden komunikat czy ikona silnika. Kilka osób mówiło wlasnie o regulatorze cisnienia ale gdyby to byl nadal on to raczej dawał by o sobie znać. Kurcze 3 miesiące sie męczyłem z ta moca i mam nadzieje ze problem jest rozwiązany.... Jeździłem tym samochodem duzo i po miescie i na trasie i spisywał sie teraz bardzo ladnie wiec jest nadzieja ze diagnoza jest prawidłowa - czyli katalizator do wymiany (czyt. usunięcia).

Nasuwa mi się pytanie jeszcze takie, bo widze, że bardzo mi pomogliście - czy na miejsce katalizatora dać struminice (raczej czytalem o negatywnych skutkach) czy poprostu nic nie dawać czyli wspawać odpowiednio rurke, to i tak bedzie robił mechanik ale wole znać Wasze zdanie.

Dzieki, bartek K-ce
Powrót do góry
gadu-gadu
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 20:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Maciekqbn napisał:
Castrol z wyższej półki Laughing


Cicho, ma łyżeczkę dodatków estrowych aby aby uszczelki lekko przypuchły Laughing

btw, to chyba najlepszy z castroli

kiedyś kiedy castrol był castrolem a nie bp
to tws był pao/ester

teraz to chyba hc

koszty koszty koszty -zyski zyski zyski

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
bart2888

Debiutant



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Fiat STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 10:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam,

problem z mocą jest rozwiązany Smile - samochód jeździ bardzo ładnie. Został wyjęty wkład (środek) od katalizatora i została sama puszka, później został wyczyszczony tłumik końcowy bo był zapchany przez resztki z katalizatora.

Poza tym zostały wymienione świece żarowe (3 były do wyrzucenia... i tak dobrze odpalał na jednej) oraz został wymienione złącze elastyczne na nowe bo była dziurka i spaliny "świszczały".

Reasumując, przyczyną braku mocy i wyskakiwania błędu był zapchany katalizator oraz jego szczątki które przedostały się do tłumika końcowego.

Kurcze zapominam cały czas zrobić zdjęcie tej osłony pod silnikiem, którą sam wykonałem ale postaram się ją wrzucić za jakiś czas.

Dzięki za porady i za zainteresowanie się moim problemem.
Powrót do góry
gadu-gadu
wsl

Debiutant



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD '02 Bandit
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Lis 2010, 23:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam serdecznie,

Jestem nowym użytkownikiem jednak i tak zanim dołączyłem do forum to poczytałem troszkę, o przepływomierzu, EGR itp.

Zakupiłem kilka miesięcy temu Stilo w wersji 1.9 JTD i od początku miałem problem z "duszeniem" w czasie przyspieszania w okolicach 3 tys. obrotów. Oddałem wóz do swojego mechanika i zaleciłem przeczyszczenie EGR. Udało się... "duszenie" pojawiało się jednak czasami jeszcze na czwartym biegu mniej więcej w okolicach 3 tysięcy. Przed wczoraj zebrałem się w końcu w sobie i odpiąłem przepływomierz (a konkretnie rzecz biorąc jego wtyczkę) i doznałem szoku. Samochód na 1 biegu wyrywa do przodu (wcześniej samochód był mułowaty, ale myślałem, że to po prostu jego przypadłość dieselka Smile) Samochód jak już napisałem wyrywa do przodu na 1, na 2 to samo i zniknął też problem z jakimkolwiek duszeniem w czasie przyspieszania. Czy wydaje wam się, że powinienem wymienić przepływomierz na nowy czy może wystarczy tylko jego przeczyszczenie?

Proszę, o jak najwięcej konstruktywnych odpowiedzi Very Happy

Pozdrawiam
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 14 Lis 2010, 23:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Sam sobie odpowiedziałeś - przepływomierz. Ja bym do tego dodał overboost.

mój po myciu działał lepiej ale to i tak przepaść do nowego.

pamiętaj- tylko bosch. na zamienniku nie przyspiesza tak jak twój obecnie. poczytaj mój post o podróbce bosch.

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
winopek

Czytelnik



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Stilo JTD 1.9 85KW 2003r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Gru 2011, 19:00
Temat postu:

Utrata mocy turbo, nie przepływomierz ani egr


Witam wszystkich jestem nowym na tym forum. Pozwolę sobie podpiąć się do tego postu, ponieważ mój problem jest bardzo podobny.Silnik słabiutki na każdym biegu. Overboost, egr, przepustnica czyszczone, po odpięciu przepływomierza silnik rakieta. Rozwiązanie było by oczywiste gdyby nie to że napięcie na pierwszym i drugim przewodzie są prawidłowe 1,01V i 5V. Proszę o odpowiedź czy te wartości wykluczają awarię przepływanki.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatCroma

8 990

2007r.

199 430 km

pomorskie

FiatTipo

36 000

2016r.

190 000 km

śląskie

Fiat500x

58 900

2017r.

110 000 km

wielkopolskie

FiatPunto

7 900

2005r.

190 172 km

łódzkie

Fiat500

51 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System