Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aleksander880

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: Fiat Stilo Multiwagon 1.8 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Mar 2012, 00:41
Temat postu:

Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują


Witam wszystkich i pozdrawiam!

Na początek krótki wstęp, by naświetlić sytuację; jestem posiadaczem Stilo Multivagon 1.8 16V z 2003r, przebieg 120000km, kupiony w Polsce, przeze mnie zakupiony z tego samego salonu, bezwypadkowy.

A teraz do rzeczy; w samochodzie po wysprzęgleniu z biegu obroty silnika spadają często poniżej normy (umówmy się; +/-800). Zauważyłem także, że po "zejściu na luz" obroty spadają zbyt gwałtownie - jakby "puszczone luzem", omijają prawidłową wartość, schodzą do 500, czasem nawet do okolic 0 (!), a potem wracają jak bumerang na poziom 800. Zdarza się, że po zejściu z obrotów do 0 silnik po prostu gaśnie. Dodam, że po takim zgaśnięciu samochód niemal natychmiast można normalnie odpalić i jechać dalej.
Gdy silnik nie zgaśnie (a gaśnie rzadko) to po powrocie ze zbyt niskiego poziomu obroty stabilizują się na prawidłowej wartości, nigdy nie są podwyższone, ani nie falują.
Stabilizacja na prawidłowej wartości jest jednak okupiona ich bezwładnym, a nie kontrolowanym schodzeniem.

Ale to tylko jedna strona medalu.

Drugą z przypadłości są obroty jałowe utrzymujące się na poziomie 1200, nie schodzące do prawidłowych. Dodatkowo kiedy występuje ta usterka, silnik z kolei za wolno schodzi z obrotów. Kręcąc go np. do 2000, obroty te utrzymują się przez kilka sekund, a potem dopiero wolno spadają, ale nie osiągają prawidłowych obrotów biegu jałowego, są nadal podwyższone do 1200, 1300. Przy tej przypadłości obroty biegu jałowego falują w granicach +/- 150 (sporadycznie 200).
Wygląda to trochę tak, jakby silnik "bał się" gwałtownego spadku obrotów i zaduszenia występującego w pierwszej opisanej usterce i utrzymywał je podwyższone - to jednak tylko moja luźna dywagacja.

Ponadto zauważyłem, że czasem wpływ na pogłębienie usterki ma wyłączenie klimatyzacji. Kiedy jest włączona jej praca zapewne "wymusza podniesienie obrotów", co lekko stabilizuje silnik i ogranicza spadki obrotów. Nie jest to niestety reguła, bo pojazd potrafi pracować zarówno normalnie, jak i z każdą z opisanych usterek bez względu na ustawienia sprzętu.

Co najistotniejsze, te dwa typy przypadłości występują zamiennie, nigdy jednocześnie (!).
Bywają także dni, kiedy silnik pozornie pracuje prawidłowo, a po kolejnym odpaleniu znowu lipa.

Auto dwukrotnie badał elektromechanik, komp nie wykazuje żadnych błędów. Elektromechanik uparcie twierdzi, że nie widzi zaburzeń w pracy poszczególnych elementów silnika i osprzętu, (przepustnica zintegrowana, sondy Lambda, wtrysk i okolice, temperatura pracy itp mają być w normie). Jak mówi silnik faktycznie czasem jest niestabilny, ale nie potrafi zdiagnozować przyczyny.
Dodam, że silnik nie bierze praktycznie oleju. Płyn chłodniczy - bez uwag. Nie zauważyłem zaburzeń obrotów i pracy, auto normalnie odpala. Ciśnienie w silniku badane dwukrotnie - wszystko w normie. Samochód pracuje na benzynie, nie ma instalacji gazowej. Spalanie 100% miasto 9,5 - myślę, że jest to norma jak na ten silnik, masę i warunki.

Z tytułu opisanych usterek dwukrotnie czyszczona była przepustnica zintegrowana, jednak problem nie ustał. W czasie tegorocznych mrozów w samochodzie zamarzła także odma, została wyczyszczona i jest ok. Tą ostatnią usterkę wiążę z totalnie niesprawnym termostatem jaki miało auto w momencie jego nabycia. Zapewne poprzedni użytkownik zaniedbał ten temat i zawilgocił silnik.

Ogólnie zdaję sobie sprawę, że tego typu usterki to generalnie lipa jest i trzeba fachowca, który podejdzie do tematu ambicjonalnie i trochę szczęścia, żeby znaleźć przyczynę, lub przyczyny.

Zastanawiam się, czy nie udać się do ASO (nie to żebym od razu wierzył, że pracują tam najlepsi - chodzi głównie o sprzęt), by zresetować ustawienia przepustnicy i ją zaadaptować, nie wiem czy to ma sens, a koszt diagnozy jest znaczny - bo to ASO.

Jeśli ktoś jest w stanie pomóc, będę wdzięczny. Jeśli ktoś naprawdę potrafi wyleczyć to auto, a nie wymieniać elementy na wariata, albo zna dobrego fachowca od Stilo niech się odezwie i niech mu Bozia w dzieciach wynagrodzi. Laughing

Pozdrawiam!
Powrót do góry
andy155

Czytelnik



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Fiat Stilo MW 1.8 B+gaz
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Mar 2012, 23:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują


Witam.

Mam bardzo podobny problem z moim stilo 1.8 Multiwagon. Obroty raz są ok a raz nie wiadomo z jakich przyczyn zachowują się tak jak w opisie u Ciebie.
Czasami wyskakuje błąd P0120 potencjometr przepustnicy. Kupiłem używaną przepustnicę. Wymieniłem, zaadoptowałem, jeżdżę drugi dzień i wszystko było ładnie, pięknie, aż włączyłem ogrzewanie tylnej szyby i obroty zaczęły świrować. Wyłączyłem ogrzewanie, pojeździłem trochę i wszystko zaczyna wracać do normy.
Ładowanie akumulatora jest ok >14V
Pojeżdżę trochę i napiszę jaki będzie efekt adaptacji.

Adaptację przepustnicy możesz wykonać sam bez ASO. Wystarczy, że masz wykasowane błędy.

Procedura:
Odłączasz akumulator na kilka minut.

Po podłączeniu akumulatora włączasz silnik (wszystkie odbiorniki prądu mają być wyłączone, auto na luzie, nie dotykać gazu)
Czekasz aż się rozgrzeje silnik (do momentu włączenia wentylatora- trochę to trwa Smile )

podnosisz obroty do 3000 i utrzymujesz w tych okolicach przez 5 sekund
puszczasz pedał gazu i czekasz 30 sekund (w instrukcji napisane jest także, że puszczając pedał gazu obroty nie mogą spadać poniżej 900 - w takim wypadku trzeba podnosić obroty do 900 - u mnie przy adaptacji nie spadały poniżej 900)

Procedurę podnoszenia obrotów powtarzasz 3 razy
I to wszystko.
Napisane jest również, że w razie niepowodzenia procedurę należy powtórzyć.

Kup sobie kabelki i zainstaluj program Fiat ECU Scan. Nie będziesz musiał latać ze wszystkim do ASO i wydawać co chwilę kasiory na diagnostykę.

Może ktoś ma podobny problem do naszego, lub też taki miał, poradził sobie i podzieli się informacją w jaki sposób rozwiązał problem.

Pozdrawiam
Powrót do góry
aleksander880

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: Fiat Stilo Multiwagon 1.8 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Mar 2012, 22:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują


Witam Kolegę!

Dzięki za odpowiedź i poradę - skorzystam.

Jak tam auto po wymianie przepustnicy i adaptacji. Chodzi bez zarzutu, czy nadal lipa. Szczerze mam nadzieję, że Ci się powiodło.

Kilka dni temu moje Stilo było w warsztacie, gdzie przy okazji regeneracji sprężarki, przeszło kolejne badanie pod kątem obrotów i już trzecie czyszczenie przepustnicy zintegrowanej. Ten fachura tym razem ją wyjął do czyszczenia. Niestety on, jak i poprzedni fachowcy twierdzą, że nie widzą usterki. Niby osobno każdy element działa sprawnie - operacja się udała ale pacjent zmarł..
Facet powiedział że może jednak przepustnica się zawiesza, ale to tylko jego przypuszczenia.

Po zabiegu jak dotychczas nadal lipa. Tak sobie myślę; może źle adaptowali. Człek się wszystkiego chwyta.. Laughing

Myślałem o zakupie używanej - tak jak Ty. Jeśli u Ciebie by to pomogło to byłoby światełko, światełko!!! Very Happy

Pozdrawiam!
Powrót do góry
bangi22

Czytelnik



Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.8 benzyna 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Kwi 2012, 19:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują


Witam a może problem jest w zasilaniu przepływki. Wystarczy że jest lekka zmiana napięcia albo zwarcie i obroty będą szalaly.
Powrót do góry
aleksander880

Debiutant



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: Fiat Stilo Multiwagon 1.8 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Kwi 2012, 22:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują


Witam Bangi22!

Możesz uściślić swoją wypowiedź? Masz na myśli jakieś połączenie elektryczne przepływomierza, czy duet alternator - regulator napięcia?

Kilka dni temu kierując się podaną w tym temacie poradą odłączyłem akumulator na kilka godzin, a potem przeprowadziłem adaptacje przepustnicy. Efekt? Niestety bez rezultatu.

Ostatnimi czasy moje Stilo przechodzi chyba klimakterium..
Często mi gaśnie, kiedy obroty spadają do zera. Odnoszę wręcz wrażenie, jakby po nagrzaniu, kiedy wyłącza się nazwijmy to umownie "ssanie" trzymanie obrotów po prostu sprawiało mu problem. Nawet po przegazowaniu "na luzie"obroty spadają do 500, a potem powoli z trudem wracają do 750. Włączenie kilmy "na luzie" czasem także powoduje ich spadek grubo poniżej normy, a potem powolny, trudny wzrost. Czuje się to tak jakby fura traciła moc.
Poza tym, kiedy jadę równym tempem odczuwam lekkie szarpanie, pomimo, że nie ruszam pedałem przyspieszenia.. Confused

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl. Auto, kiedy je kupowałem było na "głębokiej rezerwie" Laughing
Może zaciągnęło potężny syf z dna baku i przez to świruje?
Ale czy to mogło by mieć taki wpływ przez tyle miesięcy, czy nie powinno się samo oczyścić po którymś tankowaniu?
Idzie jakoś sprawdzić stan pompy i filtra paliwa? Jakoś może wyczyścić?

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 03 Kwi 2012, 22:07
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mirosz

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): wejherowo
Posiadane auto: stilo 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2012, 21:19
Temat postu:

Falujace obroty Stilo 1.8


Witam panów. Miałem taki problem z obrotami przed dwoma laty po jeździe do max. obrotów i adaptacja pomogła za trzecim razem. Teraz problem pojawił się ponownie po zalaniu Pb 98, w sobotę wykonam adaptację ponownie, mam nadzieję że pomoże.
_________________
Wszystko jest trudne,aż okaże się łatwe.
Powrót do góry
boy1977

Czytelnik



Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2016, 16:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.8 16V obroty spadają, albo są podwyższone i falują


U mnie falowały i gasł. Przyczyną była pęknięta obudowa filtra powietrza od spodu. Jest nisko zamontowana. Tam szukajcie tez przyczyny. Od spodu auta. Zakleilem taśma i jest ok.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatPunto

5 900

2005r.

156 000 km

mazowieckie

FiatPanda

9 500

2011r.

219 000 km

pomorskie

FiatTipo

58 900

2020r.

51 000 km

mazowieckie

FiatPunto Evo

19 999

2010r.

194 000 km

warmińsko-mazurskie

FiatUno

7 777

1997r.

60 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System