Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 JTD GT 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Sty 2008, 14:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka wtrysków...
A co powiecie o dizlu, dziś przy moim JTD zapaliła sie kontrolka,po jakimś czasie zgasła, ale po krótkim postoju gdy odpaliłem znowu świeciła. Wydaję mi się że termostat jest cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewa. Już jestem umówiony na wymianę, może to być przyczyną świecenia kontrolki?
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Croma II 2.4 JTD
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 21 Sty 2008, 10:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka wtrysków...
Słuchajcie, z jakiego powodu zaświeca mi się ta... kontrolka? Wymieniłem kable, świece, na diagnostyce mówią, że ok, a to pieroństwo się włącza i na gazie, i na benzynie. O, syptomem tego, że kontrolka się prawdopodobnie zaświeci jest problem rozruchu zimnego silnika za pierwszym razem. Tzn. silnik odpala i gaśnie, jakby nie mógł pracować na wolnych obrotach. Muszę dodać gazu po odpaleniu, to wtedy załapuje. Ale tak bywa od czasu do czasu. Innym razem odpala normalnie i kontrolka się nie zaświeca. Wnerwia mnie to niezmiernie, bo nie wiem, czy coś jest nie tak i czy np. nie zajadę katalizatora, czy też jest w porządku, a tylko świruje elektronika... Samochód ciągnie równo na benzynie, na gazie, niby jest dobrze, a jednak nie. Przecież musi być na to jakiś sposób!
Ja tu tylko wtrącę co do dodawania gazu podczas rozruchu. Jak będziesz tak robił z czasem zajedziesz rozrusznik! Nie powinno się dodawać gazu zaraz po odpaleniu a już tym bardziej jeżeli całkiem nie odpalił. Widocznie kiepski mechanik który nie potrafi stwierdzić co jest grane. Podjedź najlepiej do warsztatu który specjalizuje się we fiatach.
A może jakiś 1 wtrysk jest zaśniedziały i nie przechodzi odpowiednia dawka paliwa? Sondę sprawdzałeś?
Takie są moje podejrzenia..
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Croma II 2.4 JTD
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 21 Sty 2008, 10:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka wtrysków...
Ja te wszystkie badania robiłem w ASO Fiata w B-B. Dzięki za ostrzeżenie, nie będę gazował. A co do wtrysków, na benzynie idzie dobrze, jak sądzę. Wg. diagnostyków sondy są ok. Ja już dostaję małpiego rozumu od tego wszystkiego...
Witam wszystkich forumowiczow po dluzszej przerwie-wrescie mam neta Wiec tak jak obiecalem opisze jak sprawowalo sie auto w trasie ok 700 km z wlaczona kontrolka wtryskow.Obawialem sie tej trasy i oswieconej kontrolki,ale teraz moge powiedziec ze silniki w fiacie bravo sa nie do zajechania!!! Auto sprawowalo sie rewelacyjnie,a bylo zaladowane po brzegi-oszczedzalem auto maksymalnie 100 km/h ale mimo wszystko fiacik dostal wycisk po gorskich terenach jakie sa w szkocji-gdy wyjechalem na autostrady w anglii juz bylem spokojny i z reka na sercu powiem ze bravko wytrzyma wszystko.Przed podroza wlalem najlepsze paliwo v-power,auto sprawowalo sie rewelacyjnie-jedyna usterka po podrozy jest przepalona rura do tlumika chyba za duzo dostal poweru,ale to grosze w porownaniu z wymiana wtrysku Najlepsze jest to ze kontrolka zgasla-swiecila sie cala trase,po przejechaniu ponad 700 km zostawilem auto,bo musialem zajac sie sprawami zawodowymi i po 2-tygodniach odpalam auto i kontrolka zgasla- czasami zaswieci na sekunde i gasnie,ale teraz juz wiem ze nic zlego sie nie stanie,bo te auto wytrzyma wszystko!!! To byl wyjatkowy test,bo powiedzialem ze nie zaplace 1/4 wartosci samochodu za wymiene wtrysku,albo wytrzyma albo nie-test bravko zdalo i dla mnie jest wyjatkowym autkiem.pozdro _________________ FOREVER FIAT
KIMCIO-luzik z tym wydechem,bo Londyn to 17-wojewodztwo Polski na kazdym rogu Polski sklep w necie mnostwo ogloszen mechanikow rodakow,ktorzy maja pojecie o mechanice,a nie jak debile w szkocji!!! Musze podjechac do ktoregos rodaka i zrobi ten wydech za grosze.Jeszcze raz napisze z reka na sercu,ze silniki w bravkach sa pierwszej klasy.Pozdro _________________ FOREVER FIAT
O witam hiszpana po długiej nieobecności! hehe Lej dobre paliwo V-Power, czy to Vervę98 czy to Ultimate98, byle nie pb95 a wtryski będziesz miał cacy. Kiedyś o tym pisałem Ależ posłodziłeś fiatowi
No oczywiście że tak - różnicę poczujesz jak zalejesz pełny bak. Najlepiej sprowadź do rezerwy i zalej do pełna, żeby jak najmniej zostało tej 95. Zobaczysz różnicę już po chwili jazdy. Lepszy kop, mniej Ci spali takiego paliwa i same witaminki dla silnika. A później się dziwią że pali mi 6 litrów na 100km w trasie hehe. Różnica w kasie niewielka, ale we wszystkim innym bardzo wielka. Na 95 palił mi 7-8 w trasie.
Ja jeżdżę na Vervie98 i żadnego innego paliwa nie zatankuję. Orlenów jest najwięcej w polsce i na trasach więc dlatego wybrałem vervę - żeby tankować jeden rodzaj i nie robić mikstur z shella, BP, i orlenu jednocześnie.
ja tankuje na orlenie 95 i tez jest OK :> pozatym na moim sredniowiecznym orlenie nie ma verwy..tylko zwykle 98 mnei ratuje, ale po wypadku tescia jak zmienil paliwo w pandzie z 95 na 98 jakos mam obawy przed wieksza iloscia oktanow.
Pozdrawiam
p.s. 2 lata temu na moim orlenie byla promocja..98 w cenie 95 w kazda niedziele, czy kazdy weeken..lalo sie 98 do maluchow i innych kryp... _________________
Witam po bardzo dlugiej nieobecnosci...ale dalej posiadacz bravki-chociaz mialem juz rozne mysli.Wrescie koniec przygod z kontrolka wtryskow...Mialem problem rowniez z wydechem (przednia rura,ktora wychodzi z kolektora) wiec pojechalem do polskich mechanikow,bo jak pisalem wyzej jestem za granica.Jednak polak potrafi!!! Warsztat nijaki-stary garaz,ale mechanicy po 30-stce fachowcy pierwsza klasa.Caly dzien meczyli sie z wydechem i przy okazji zrobili,ze kontrolka zgasla.Wstawili nowa rure (roboty w trzy i troche) i cos auto nierowno pracowalo i swiecila sie kontrolka wtryskow-mysleli,ze cos pochrzanili,bo wyciagali sonde lambda,a ja zapomnialem powiedziec o tej kontrolce...i wiecie co zrobili-dokrecili mocniej sonde lambda i wymienili jedna swiece i kontrolka zgasla i auto cyka jak zegarek,bez koniecznosci wymiany wtrysku.Zastanawia mnie dlaczego jedna swieca padla-czwarta-gdzie szkot powiedzial,ze jest padniety wtrysk.W sierpniu tamtego roku wymienialem olej i swiece,pozniej gdy byly problemy z kontrolka wtryskow znow wymienialem swiece w lutym i okazuje sie ze znowu jedna byla padnieta.Nie wiem co o tym wszystkim myslec-wazne,ze autko cyka kontrolka wtrysku zgasla-wydech zrobiony koszt 180 funtow z nowa rura-pewnie podobne koszta bylyby w polsce.Obiecalem,ze napisze jak rozwiaze te archiwum x i rozwiazalem...w dziwny sposob i nielogiczny,ale to niewazne-wazne ze autko chodzi jak szwajcarski zegarek.pozdrawiam _________________ FOREVER FIAT
koniec kombinowania i owijania w bawelne-wtrysk padl na dobre i wymiana w najblizszym tygodniu.Wyczerpaly sie wszystkie sposoby ominiecia problemu "kontrolki wtryskow" co sie odwlecze to nie uciecze...Opisze jaki efekt przyniosla wymiana wtrysku.pozdro _________________ FOREVER FIAT
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.