Witam.
Dolaczam sie do problemu cholernej kontrolki.
Dzisiaj od tak sie zapalila...przejechalem na swiecacej ok 70km po czym postanowilem sie zatrzymac i polukac pod maske (choc nic sie na tym nie znam, ale to taki nasz odruch:) ) postalem tak 5min, ruszam i kontrolka sie nie swieci..... przejechalem tak ok 25km i sie znow zapalila. Trafilem na przejazd kolejowy wiec autko postalo na wylaczonym silniku moze z 2min i jak zapalilem to kontrolka sie nie swiecila. Po tym mialem juz jaks 5km do domu i przez ten czas juz sie nie zaswiecila.
Dopiero co to autko kupilem i mam nadzieje ze to nie walniete wtryski Gdy nim wracalem z granicy(wtedy zero klopotow), a jechalem dzis z wlaczona kontrolka nie zauwazylem ubytku mocy, choc po 1.8 spodziewalem sie wiecej mocy wiec moze jednak juz mial taki mankament w sobie przed mym zakupem ??
Poki co pojezdze troche, zobacze jak sie bedzie zachowywac i moze wymienie swiece i kable ,to pozniej cos bede mogl wiecej napisac, jak narazie slucham waszych porad.
Jutro wymiana wtrysku i przy okazji paska rozrzadu,troszke to trwa,bo czekam na czesci-postanowilem kupic w polsce wtrysk i kompletny rozrzad...po bardzo atrakcyjnej cenie-nowy wtrysk 200zl i kompletny rozrzad 200zl + wymiana 100 funciakow i calosc wyjdzie mnie 200 funtow.Bylem w fiacie w londynie to zaspiewali 500 funtow za wtrysk i rozrzad.Nie chce robic reklamy i nie wiem czy moge podac numer telefonu do sklepu na slasku w ktorym mozna kupic najwyzszej jakosci wtrysk czy kompletny rozrzad po 200 zl.Napisze we wtorek jak po wymianie wtrysku,ale mysle ze bedzie dobrze,a swiecaca kontrolka to (przewaznie) znak powolnego padania ktoregos z wtryskow ja osobiscie przejechalem 4000 km zanim padl kompletnie. _________________ FOREVER FIAT
No to kontynuacja tematu mianowicie nalalem dzis srodka na wtryski ale taka koncoweczke mialem i benzyny tez nie duzo tankowalem i jade jade ;P i zapala mi sie kontrolka wtryskow przejechalem z 500metrow i zgasla - jest to mozliwe ze ten srodek po prostu na chwile wtrysk brzyblokowal(bo spadku mocy nie odczulem w ogole) ??
i ogolnie czy to prawda ze przy szybszej jezdzie bardziej sie przepalaja nalewajac lepsze paliwo ?? i nie powinny sie zapalac przy wiekszych predkosciach moze ktos mi to wyjasnic w jakis sposob ??
bo widzialem kiedys na filmiku ze koles smigal 200km/h przekroczyl ta predkosc i zapalil mu sie wtrysk... nie wiem czy zgasl jak zwolnil czy nie... ale taka sytuacja byla - chociaz bardziej prosze o odpowiedz na moje pytanie pierwsze pozdrawiam
bo nie wiem cyz brac sie za czyszczenie wtryskow czy zbedne siano i lepiej zainwestowac wtedy jak sie sypnie w wymiene jednego i czyszczenie...
a aaa a i podstawa czy sam przeczyszcze wtryski jezeli sie na to skusze w ciagu dnia czy lepiej samemu sie nie brac za to bo mozna cos uszkodzic ??
Kontrolka wymieniona i co... problem pozostal tzn kontrolka sie swieci i silnik nierowno pracuje.Teraz mechanicy tlumacza to wszystko zlym wtryskiem tzn kupilem nowy wtrysk do fiata 1.6 16 v (kod wtrysku IWP 001) wtrysk ma cztery punkty wtryskowe,a w moim bravo wtryski maja dwa punkty wtryskowe.Mam pytanie czy to moze miec znaczenie,ze wtrysk ma cztery punkty wtryskowe a nie dwa,bo w sklepie powiedzieli ze na 100% bedzie pasowal ten wtrysk.Czeka mnie kolejna wymiana wtrysku z nowego na nowy ktory ma dwa punkty wtryskowe i bardzo ciekawy czy rozwiaze ten problem z tymi wtryskami,bo te moje bravo jest chyba wyjatkiem na skale europejska... shakalos-ta kontrolka wtryskow bedzie z czasem coraz czesciej migac i te srodki niewiele pomoga,to oznaka ze ktorys wtrysk pada-troche pojezdzisz,ale przyjdzie dzien ze wtrysk padnie i bedzie swiece zalewal i juz sobie nie pojezdzisz...pozdro _________________ FOREVER FIAT
hmmm no to jak to z demontuje powiedzmy ... to sam sobie tez to wymienie tak ?? czy musze pozniej pod kompa jechac gdzies ?? ogolnie zobacze w ogole ile wolaja za wymiane wtrysku i przeczyszczenie jak fortune to sam chyba poszperam poczytam... jak narazie docisnalem swiece bo niedawno wymienane i moze to bylo tez powodem moze jakas nie docohdzila... hmm zobaczymy
p.s czy jak sam sie za to zabiore moge cos rozwalic ??
No wlasnie tez bym chcial wiedziec czy tak naprawde mozna te wtryski wymienic samemu ?? Bo skoro juz bylo pisane ze mozna je samemu rozkrecic i zostawic na noc by sie pomoczyly i wyczyscily, no to do wymiany juz chyba nie daleko ??
shakalos gdzies tam widzialem na forum opis jak to sie rozkrecalo....powiem Ci ze ja sam bym sie za to nie wzial bo jednak jest troche roboty, wiec mozesz rozkrecic a pozniej tego nie poskladac hehe:)
A co do mojego problemu...podszedlem do tego ekh...jak do komputerow w ktorych juz siedze od malego. "Rozkrecic, podmuchac , wyczyscic i na nowo dokladnie poskladac"
Nie wiem czy dobrze robilem i czy rzeczywiscie dobrze postapilem ale kontrolka zgasla, a jedyne co porobilem to powyciagalem swiece, podociskalem kable i co tam sie jeszcze dalo (niestety na powazniejszych juz sprawach sie nie znam)
Mam nadzieje ze bede mial spokoj. Jutro jade na AllegroPower wiec troche kilosow zrobie i jak sie znowu zapali....to bedzie jak napisal hiszpan.... poczatek konca:/
archiwum "x" rozwiazane!!! pol roku meczenia sie z kontrolka wtryskow i wrescie kontrolka zgasla i silnik rowno pracuje i ma kopa.Przyczyna byl padniety pierwszy wtrysk-wiec kupilem w polsce wtrysk do bravo 1.6 16v,ale mial cztery punkty wtryskowe i po wymianie auto dalej szwankowalo-mechanik powiedzial,ze to zly wtrysk i ze nie moze byc czteropunktowy tylko dwupunktowy jak pozostale,ale w sklepie w polsce zapewnial ze na 100% moze byc czteropunktowy i gosciu mial racje,ale sam juz nie wiedzial o co chodzi i wyslal mi drugi wtrysk dwupunktowy za darmo.Pojechalem do specjalisty ktory od 40 lat zajmuje sie fiatami i co sie okazalo,ze poprzedni "fachowiec" przy wymianie pierwszego wtrysku uszkodzil czwarty wtrysk-wymienili mi czwarty wtrysk i silnik pracuje idealnie,a obydwa wtryski byly dobre i nie ma znaczenia,ze ma dwa czy cztery punkty wtryskowe-wazne jest ze do silnika 1.6 16v.Wielki uklon dla goscia ze sklepu motoryzacyjnego,ktory wyslal za darmo drugi wtrysk,bo chcial rozwiazac ta zagadke-podziekowalem i wyslalem kase za drugi wtrysk,ale takiego spoko goscia jak ze sklepu z czesciami dawno nie spotkalem.Wiec problem rozwiazany i mam nadzieje,ze te moje opisy pomoga innym z wtryskami lub innnymi technicznymi problemami-opisujmy do konca jak usuniemy jakis problem i pomagajmy sobie nawzajem.pozdro _________________ FOREVER FIAT
Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Paź 2008, 18:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka wtrysków...
Witam!
Cieszę się bardzo, że znalazłem wasze forum, przeczytałem już sporo, i dużo się dowiedziałem. W moim fiaciku bravo 1.6 16V pojawił się szeroko opisany tutaj problem wtrysku. Nie działa 2 i 4 cylinder, świeci kontrolka. Sprawdziłem dzisiaj świece i wszystko jest ok. Dodam, że są suche. Podjechałem na komputer i diagnostyka wykazała awarię wtryskiwacza 2 i 4 oraz czujnika prędkości (co podejrzewam może być związane z cofaniem licznika, a nie z samą awarią wtrysku). Zamierzam samemu zabrać się za wymianę wtryskiwaczy. Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś z was mógł mi podesłać instrukcję która się tu znajdowała, niestety link już nie działa. W niedziele wybieram się na giełdę do Gliwic z nadzieją, że znajdę wtryskiwacze. Jeśli ktoś z was ma namiary na jakiś sklep na Śląsku (jestem z Zabrza) z tanimi częściami - będę bardzo wdzięczny. Mój e-mail: cypis83@gmail.com - jeszcze raz bardzo proszę o podesłanie instrukcji, bądź powtórne umieszczenie jej na jakiejś stronce, oraz ewentualnie namiary na jakiś sklep. Z góry dziękuję, pozdrawiam i życzę wszystkim użytkowników fiacików jak najmniej przygód z kontrolką wtrysku.
cos mi nie wyslalo odpowiedzi to napisze krótsza, najpierw kontrolka i z czasem problemy z odpaleniem pozniej natomiast gasnie podczas jazdy az wkoncu wogule nie odpala:( wlasnie mi padl dzisiaj najprawdopodobniej wtryskiwacz bo widzialem ze nie rozrzuca bezyny koszt nowego 1450. polecam allegro i uzywany kupic ja kupilem z miesieczna gwarancja za 150 zl zobaczymy jaki bedzie final tego
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 18 Paź 2008, 01:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Kontrolka wtrysków...
nie wiem gdzieś Ty znalazł 1 wtrysk za 1450 zł ale gratuluję
wydaje mi się, że tej 1 przed nie powinno być...no chyba, że to cała listwa była...to wtedy może i tak
Witam
Pomocy help hilfe
Mój problem z bravo zaczął się od momentu kiedy zatankowałem paliwo na stacji Auchan pod Częstochową. Zwykle tankuje na BP
W pewnym momencie auto (na światłach) zdusiło się, omal nie zgasł silnik, zapaliła się kontrolka wtrysków, zaczęły się klocki z wahaniem obrotów (1300 do 1700) na jedynce i dwójce auto szarpie w zakresie obrotów zdarza sie zapalanie kontrolki wtrysków(2300 do 2800) dławi się (start ze świateł jedynka spokojnie nagłe przytłumienie zapala się czasem kontrolka wtrysków
1. puszczam gaz wciskam sprzęgło obroty spadają jest ok
2. wciskam pedał gazu chwila tłumienia i wyrywa go z opon).
Rano przy odpalaniu zdarza się, że obroty przekraczają 1500
Pojechałem na egzaminer pokazało silniczek krokowy wymieniłem (nówka Magneti Marelli) idąc dalej wymieniłem też świece.
obroty juz tak nie skaczą.
ale szarpanina starcie nadal są, paliwo jest podawane na wtryski (odkręciłem dwa przewody paliwowe i sika wacha)
do tego tłumienie (zamulanie )nadal istnieje
ponowna wizyta u pajaców (sami byli wystraszeni i udawali że co nieco wiedzą) w ASO Jacek w czwie na Dąbiu nic nie dało nie ma ŻADNYCH BŁĘDÓW.
mówili coś o filtrze paliwa ale ja skłaniam się w stronę wtrysków.
A i jesio jedno dziwnie zachowuje mi się temperatura płynu chłodzącego nagrzewa się przejadę kawałek spada poniżej połowy
Pytania :
1. Co to może do jasnej anielki być?
2. Czy jadąc autem z takimi wałkami nie uszkodzę w końcu czegoś?(auto stanie na dobre)
3. Jeśli to wtryski jak je wyczyścić jeśli możliwe (jakiś skrócony opis czyszczenia)?LINK nie działa
Dzięki z góry za pomoc i wyrozumiałość
marcjan@o2.pl _________________ mrc
........ jeśli poszedł syf w przewody paliwowe to na wtryskach jest strasznie zapaćkane........
Ale najpierw zapaćkany będzie filtr paliwa! Po to przecież jest.
Przez to paliwo nierównomiernie jest podawane co powoduje "szarpanie" autem.
Wymień filtr paliwa to koszt około 15zł, wymianę sam zrobisz.
Mowa oczywiście o przyczynie tkwiącej w zanieczyszczonym paliwie, ale czy to faktycznie prawda to można by równie dobrze z fusów powróżyć...
Mimo iż wszystko wskazuje że to paliwo, niekoniecznie musi tak być... aczkolwiek wymiana filtra na pewno Ci nie zaszkodzi...
Dzisiaj znalazłem mechanika samochodowego w moim mieście posiadającego komputer (LAPTOPA) umówiłem się na poniedziałek po Święcie Zmarłych - może on odpowie mi na nurtujące pytanie
Co z tym moim Bravo
Bo chyba jest jakaś nadzieja że doprowadzę go do stanu sprzed usterki
Mam dodatkowe pytanie jak wygląda sprawa ze ssaniem w bravo 1,6 16v jakie mogą być obroty na ssaniu?
adam-as nie mam zamiaru wymieniać całego motoru w tym aucie nie sztuką jest wymienić wszystko po kolei chce znaleźć usterkę i ją usunąć nierozbierając i niewymieniając połowy części ale dzięki za odpowiedź _________________ mrc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.