Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Wg. uczonych w pismie , centralka wtrysku koryguje róznicę w przelewach do 30 %. Jak chcesz ,mozesz dac wtryskiwacze do "przejrzenia" na maszynie czy trzymaja parametry, itd. Ceny od 100 ztea za wtrysk. Powinno sie poprawic (moc, kopcenie ,jakosc spalania). _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 22:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Jestem po pierwszych testach.
To co odczułem.
Różnicy w zbieraniu się auta raczej nie czuję ale:
1. Spalanie średnie na komputerku się troszkę zmieniło i w mieście pokazuje ok 6l tyle że mam ok 80km i średnio 50/50 miasto trasa wliczając w to 100% buty na 2 - 3 - 4 - 5 biegu. Trochę testów do FES'a było. Po butach trip B pokazuje 4,9l
2. Zmieniły się wskazania spalania chwilowego.
Nie szaleją już tak i szybko spadają.
Wcześniej na dwójce miałem po 12 - 15 litrów teraz mam po 6-9 litrów.
Na jedynce mam czasem 25l ale szybko spada i po kilku sekundach spada do 8-11l.
wczesniej wyglądało to inaczej. i utrzymywało się nawet po 20 sekundach na poziomie 15l.
Coż maksymalnie mierzone pokazuje 1040 - 1050mg na 1200.
Cóż mogło być ciuteńkę lepiej ale i tak chyba nie jest tak źle. nie jest źle
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
morcmarc napisał:
pomiar 3 minuty !
cylindry (licząc od strony rozrządu) !
1 - 31 ml
2 - 22 ml
3 - 20 ml
4 - 21 ml
Test robiłeś na zimnym czy zagrzanym silniku ?
Bo pierwszy wtrysk puszcza o połowę więcej paliwa na przelew , a to na ogół ma zdecydowany wpływ na odpalanie silnika podczas mrozów .
Ilość paliwa z pozostałych jest prawie identyczna jak w teście u mnie .
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 09:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
temperatura silnika ok 40 - 60st C. Próbe robiłem po ok 30 minut od zatrzymania silnika. Być moze bardziej ostygł - ciężko mi teraz powiedzieć. Na dworze było koło 3 - 5 st C.
na mrozie - 17 - 20 st C stał pod chmurką i palił na dotyk.
W przyszłym tygodniu będę robił kolejną próbę po laniu specyfików.
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
witam
wymieniłem dziś filtr, przeplywkę orginał boscha i z czytałem parametry z fes-a porównując z parametrami z poprzedniej przepływki nie dużo zmieniło się na lepsze ,ktoś wspominał o o szczelności , ale jak mierzone ciśnienie doładowania jest ok to chyba nie może być to. Co sadzicie w czym problem zapodam jeszcze odczyty
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 21:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Z wykresu wynika iż silnik dostaje ciutke za wysokie ciśnienie doładowania. tym też bym się zajął ale Big problemem widze jest przepływ masy powietrza.
jeśli przepływka wymieniona to na poczatku trzeba założyć iż jest sprawna. Oczywiście mam nadzieje że to Bosch.
Jeśli ciśnienie na kolektorze jest a przepływka rejestruje znacznie mniejszy przepływ to jaki wniosek?
Nieszczelność ale gdzie? jeśli za turbo dmucha ok to coś nie tak jest na odcinku przepływka -> turbosprężarka.
Do sprawdzenia wąż gumowy harmonijkowy i to co z nim połączpme czyli odma.
Wąż należy sprawdzić baaaaardzo dooooookładnie bo to chyba najwazniejsza częśćw w walce z dużym spalaniem i brakiem mocy, oczywiście reszta jest wazna ale od tego zaczynają się czarne kłęby.
Oczywiście załozylismy że przepływka sprawna.
Jeśli wąż sprawny i dobrze połączony (dokręcony) to należy sprawdzić konektor przepływki (przeciścić) jeśli dalej lipa to nowa przepływka jest uszkodzona.
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Mozesz wyjac filtr powietrza i wtedy przeprowadzic -testy, wykluczysz opory przeplywu na ssaniu. za duze cisnienie doladowania moze swiadczyc o zacietej regulacji lopatek turbiny lub zbyt powolne reagowanie na wzrost obrotów silnika i zwiazane z tym przeklamania. Wyzsze obroty to wyzsza predkosc spalin i bledne kolo sie zamyka-tak bym to nazwał.Zbyt duze kopcenie -to za malo powietrza lub za duzo paliwa w danym czasie i zabawa sie zaczyna... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
jeszcze nie sprawdziłem rur dolotowych czekam jak na sobotę jak nie będę miał żadnej jazdy pytałem znajomego mechanika i podpowiedział mi żebym sprawdził filtr powietrza ponieważ może być za gęsty i mało powietrza przechodzi przez niego, jest to możliwe?
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Moze to byc, a nawet na pewno-gdyz turbina zamiast ssac przez przeplywke , ssie przez dziury w wezu lub przez nieszczelny zbiornik pod filtrem. Turbina cisnie bo powietrze ma ,tylko przeplywke robi w balona, a ta pokazuje banialuki. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 23:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Swoją drogą fakt, cieplej się zrobiło ale róznice w spalaniu widze masakryczne .
EGR zaślepiony w dalszym ciągu jest.
75km z czego 25km poza miastem a reszta w mieście i zjadł paliwa 4,6 litra z czego w mieście odcinki po 3 km.
Dlatego tylko tyle bo przy 43km odłączyłem klemę (czyścilem styki w ecu, przepływce i skrzynce bezpieczników) i dane czmychły.
teraz zalalem do fula i mierze dalej.
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Pon 21 Mar 2011, 13:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Myślę że dobra
Dziś tankowanie i :
średnia 6.1 l a na komputerku w aucie 5.5 rozbierznosc 0.6l.
Co prawda zrobilem raptem 104 km tak wiec pewnie przez to.
Metoda "pod korek"
w tych 100km ok 65-70km w miescie w odcinkach ok 3 - 4 km do ochłodzenia (dojazd do pracy)
30 - 35 km poza miastem w 4 odcinkach po 7 - 8 km do ochłodzenia (wyjazd do znajomych).
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
jareq08 napisał:
Moze to byc, a nawet na pewno-gdyz turbina zamiast ssac przez przeplywke , ssie przez dziury w wezu lub przez nieszczelny zbiornik pod filtrem. Turbina cisnie bo powietrze ma ,tylko przeplywke robi w balona,
i tak sprawdziłem węże od przepływki do turbo oraz zbiornik pod filtrem co do węzy to nie zauważyłem żadnych dziur a w zbiorniku była mała dziurka po wkręcie i zakleiłem silikonem i wkręciłem wkręta i sprawdziłem szczelność i było ok .Poskładałem wszystko w kupę skręciłem mocno opaskami i podpiąłem FES masa zasysanego powietrza 54 mg a docelowa 300 mg nadmieniam ze przepływka jest nowa oryginalna bosch kupiłem tydzień temu ale jak kupowałem pudełko było rozpakowane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.