Witam! Jestem posiadaczem Stilona 1.9 JTD i mam problem od zeszlego roku..otoz nie dzialala mi klimatyzacja, pojechalem do "fachowca" i powiedzial ze wszystko ok tylko nie wlacza sie bo sterownik went. jest do wymiany, tak tez zrobilem wymienilem na uzywany ale sprawny, klima dalej nie dziala ale jeszcze nie sprawdzilem na 100% bo koles nie mial gazu, a w zeszlym roku mi nabijal i w mniej niz rok mi gaz uciekl.
Mimo ze nie mam klimy (kompresor wogole sie nie zalacza) to wentylator chodzi caly czas, a tem silnika jest caly czas stala, taka jaka powinna byc. Wiem ze jest blad czujnika cisnienia gazu w klimie, wie ktos jaka jest przyczyna dlaczego ten wentylator caly czas chodzi?
Mam podobny problem, wiatrak załącza się kiedy chce, na krócej na dłużej - nie ma reguły, również bez włączonej klimatyzacji. Mam pytanie - gdzie znajduje się w stilo przekaźnik (moduł) który załącza wentylator? I drugie- czy ktoś się orientuje w jaki sposób ECU steruje tym modułem, są 2 biegi (prędkości) czyli prawdopodobnie i 2 różne stany napięć?! Czy wentylator będzie pracował kiedy nastąpi np. przerwa (bądź zwiększona rezystancja) na kablu pomiędzy ECU a modułem?
Pozdrawiam
Witam. Jeśli mówimy o wentylatorze na chłodnicy to zasilany jest on z dwóch przekaźników : 1 bieg ( wolne obroty ) to przekaźnik T6 w którego obwodzie włączony jest rezystor 0,3 oma/50W, 2 bieg ( obroty szybkie ) obsługuje przekaźnik T7 który powoduje zwarcie rezystora 0,3 oma i tym samym podanie pełnych +12V na silnik wentylatora. Oba przekaźniki są sterowane z Body Computera ( podaje on masę na odpowiednie przekaźniki ). Body Computer dostaje sygnały o temperaturze i ciśnieniu ( czujnik liniowy ciśnienia zamontowany na chłodnicy ) w układzie chłodzącym i na ich podstawie obsługuje oba przekaźniki. T7 i T6 znajdują się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika obok akumulatora.
Jeśli silnik wentylatora włącza się bez przyczyny ( temperatura w ukł. chłodzącym normalna, a zatem i ciśnienie w nim panujące OK ) to obstawiałbym raczej samoistne ( wilgoć, przebicie w skrzynce ) podawanie się masy na cewki przekaźników T6 i T7 lub fałszywą informację z czujnika ciśnienia w ukł. chłodzącym. Oczywiście nie można wykluczyć uszkodzena BC, ale dlaczego tylko w części odpowiadającej za obsługę wentylatora Pozdr. ART.
Nie mam schematu stilo stąd kolejne pytanie - czy wentylator chłodnicy jest sterowany przekaźnikami czy modułem? Gdzieś wyczytałem (i znalazłem na allegro) moduł bodajże PWM jako sterownik wentylatora? Tak przy okazji - gdzie szukać schematu elektrycznego fiata stilo...kupić, znaleźć, bez różnicy
Witam. Kolego Kerad, napisałem post wcześniej, że silnik wentylatora chłodnicy jest załączany dwoma przekaźnikami ( w zależności od potrzebnych obrotów ). Przekaźniki zaś są sterowane z Body Computera ( BC ). Tak więc nie ma oddzielnego sterownika do silnika wentylatora. BC poza tym steruje "kupą" innych funkcji w samochodzie. Nie mylić z ECU ( engine control unit ) co na nasze to mniej więcej sterownik silnika, odpowiedzialny za wszystko co wiąże się z sterowaniem silnika ( obroty, fazy, czas, kolejność, wielkość wtrysku paliwa i masa innych mało przyjemnych rzeczy ). Pozdr.ART.
kolego Kerad jest taki program " fiat elearn" tam sa opisy, schematy itd. Cos 3.5 Gb danych. Poszukaj na necie i sciagnij, moze na chomiku ktos ma itd.Gdybys chciał gotowe na płycie, pisz na PW, porozmawiamy. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 394 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Stilo 1.4 3D 2004
Piwa: 12/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2011, 23:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Ciagle dzialajacy wentylator
artoo12za napisał:
Witam. Kolego Kerad, napisałem post wcześniej, że silnik wentylatora chłodnicy jest załączany dwoma przekaźnikami. Przekaźniki zaś są sterowane z Body Computera ( BC ). Nie mylić z ECU ( engine control unit ) sterownik silnika.
Właśnie, ale jesteś w błędzie i mylisz się co do sterowania wentylatora.
BC nie ma nic do tego, wentylatorem steruje tylko i wyłącznie ECU, włącznie z chłodzeniem skraplacza klimy.
Edit: schemat Stilo 1.4
[img][/img]
Ostatnio zmieniony przez Stilonek dnia Sro 27 Lip 2011, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 394 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Stilo 1.4 3D 2004
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 27 Lip 2011, 14:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Ciagle dzialajacy wentylator
W skład zespołu chłodnicy silnika i skraplacza układu klimatyzacji wchodzi jeden elektrowentylator, włączany na dwie różne prędkości:
pierwsza prędkość włączana jest przez centralkę sterowania silnikiem odpowiednio po osiągnięciu pierwszego poziomu temperatury płynu chłodzącego silnik lub osiągnięciu określonego ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji;
druga prędkość włączana jest odpowiednio po osiągnięciu określonej wyższej temperatury płynu chłodzącego lub wyższego ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Uruchomienie elektrowentylatora następuje przy pomocy dwóch specjalnych przekaźników umieszczonych w centralce komory silnika.
Obwód zasilania elektrowentylatora zabezpieczony jest przez dwa odpowiednie bezpieczniki, umieszczone także w centralce komory silnika.
Elektrowentylator włącza się tylko przy kluczyku w pozycji MAR.
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 394 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Stilo 1.4 3D 2004
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 27 Lip 2011, 19:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Ciagle dzialajacy wentylator
artoo12za napisał:
Witam. Mój jedyny błąd to pomylenie ECU z BD.
Przecież napisałeś wyraźnie "Nie mylić z ECU ( engine control unit ) co na nasze to mniej więcej sterownik silnika, odpowiedzialny za wszystko co wiąże się z sterowaniem silnika..."
To jest błąd ? Raczej nieznajomość tematu, co jest za co odpowiedzialne.
Jak już dajemy rady i wykłady to dobrze by było wiedzieć o czym piszemy.
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: kia rio 1.5 crdi
Piwa: 0/23
Wysłany: Sro 23 Maj 2012, 20:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Ciagle dzialajacy wentylator
Witajcie. Podepnę się pod temat Gdzie znajdę ów moduł PWM o którym pisaliście? Bo w skrzynce z bezpiecznikami na akumulatorze nie mam przekaźników T06 i T07, nie mam też bezpiecznika do T07, jest tylko bezpiecznik do T06 czyli od wolnego biegu wentylatora. A mnie to bardzo interesuje bo nie działa u mnie 2. bieg wentylatora
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.